Speeldag 24: Genk-STVV

Alles over de wedstrijden van STVV
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Speeldag 24: Genk-STVV

Bericht door Geel-Blauw »

Echt gevochten voor dit punt, na de 1-0 dacht ik eerlijk gezegd dat het over was.
Kotysch - Teixeira is echt een goed verdedigend duo, toch raar het verschil met en zonder Sascha.
Bezus wil zich echt hard bewijzen, daarom maakt hij soms een vuile tackle om zijn foutje goed te maken, in een derby vind ik die foutjes niet erg, tenzij het een rode kaart oplevert natuurlijk.
En Boli eindelijk nog eens gescoord, hopelijk goed voor zijn vertrouwen en is hij nu weer vertrokken.
Wissels voor Bezus en Botaka te vervangen snapte ik niet.
:stvv:
Nie zievere, speile!
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 24: Genk-STVV

Bericht door Vouch »

Volgende week:
Antwerp - Waasland
Moeskroen - Genk
Lokeren - Standard
en dus STVV - Kortrijk

Mits winst kunt ge wel een mooie zaak doen, ik zie niet alle concurrenten winnen (Kortrijk kan dan al niet winnen natuurlijk :) ).

Nja, we zullen zien, ik zie het ons nog steeds ontglippen. Maar het kan... het kan... Winst tegen Kortrijk is dan wel wenselijk. :)
3 keer winnen op 6, en ge zijt er heel kortbij. Van de concurrentie zie ik niet direct een ploeg in staat 4 keer te winnen op 6.
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: Speeldag 24: Genk-STVV

Bericht door Hallo-Tokyo »

Asamoah is voor mij man van de match. Altijd en overal aanspeelbaar, ik zag hem welgeteld één keer de bal verliezen.”

Dixit Jacky.
pat@
Berichten: 1064
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 24: Genk-STVV

Bericht door pat@ »

Vouch schreef:Volgende week:
Antwerp - Waasland
Moeskroen - Genk
Lokeren - Standard
en dus STVV - Kortrijk

Mits winst kunt ge wel een mooie zaak doen, ik zie niet alle concurrenten winnen (Kortrijk kan dan al niet winnen natuurlijk :) ).

Nja, we zullen zien, ik zie het ons nog steeds ontglippen. Maar het kan... het kan... Winst tegen Kortrijk is dan wel wenselijk. :)
3 keer winnen op 6, en ge zijt er heel kortbij. Van de concurrentie zie ik niet direct een ploeg in staat 4 keer te winnen op 6.
Het is dit jaar een raar seizoen. De meesten die in PO1 willen staan vinden we op PO2 plaatsen. Dus praktisch iedere match van ploegen die tussen de 4de en 13de plaats staan zijn 50/50 matchen. Laat nu juist iedereen die op die plaatsen staan tegen elkaar spelen tot het einde vd competitie. 40 punten kunnen genoeg zeker genoeg zijn. Ik verwacht wel nog een sterk einde van Z-W en Standard.
nippy
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 jun 2016, 12:41

Re: Speeldag 24: Genk-STVV

Bericht door nippy »

Geel-Blauw schreef:Echt gevochten voor dit punt, na de 1-0 dacht ik eerlijk gezegd dat het over was.
Kotysch - Teixeira is echt een goed verdedigend duo, toch raar het verschil met en zonder Sascha.
Bezus wil zich echt hard bewijzen, daarom maakt hij soms een vuile tackle om zijn foutje goed te maken, in een derby vind ik die foutjes niet erg, tenzij het een rode kaart oplevert natuurlijk.
En Boli eindelijk nog eens gescoord, hopelijk goed voor zijn vertrouwen en is hij nu weer vertrokken.
Wissels voor Bezus en Botaka te vervangen snapte ik niet.
:stvv:

Ik snap die wissels wel.
- de sart voor bezus is een controlerende middenvelder voor een aanvallende.
- en legaer was gewoon beter als botaka!
metser
Berichten: 354
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: Speeldag 24: Genk-STVV

Bericht door metser »

Ik ben akkoord met nippy, de ene was onzichtbaar en de andere zijn pijp was leeg. Maar dat een frisse desart malinovsky 60 m laat lopen met bal aan de voet zonder dichter te komen snap ik echt niet, die van Genk had al 70 minuten in de benen en is ook gene sneltrein! Dat kotysch dan nog een vermeende fout moet maken..... daar zakt mijn broek van af. Dat is niet meer werken voor elkaar, dat is gewoon uw verantwoordelijkheid niet nemen ( een trekfout maken om bestwil ! ) Al een geluk dat die back van Genk ook lag te slapen bij het doelpunt zodat gerechtigheid toch is geschied! Hopelijk tegen Kortrijk volgende zaterdag de 3 punten en de andere wedstrijden een "boefke" en we lopen uit op de smurfen!
Dreke
Berichten: 3618
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 24: Genk-STVV

Bericht door Dreke »

metser schreef:Al een geluk dat die back van Genk ook lag te slapen bij het doelpunt zodat gerechtigheid toch is geschied!
Ik heb de beelde niet meer gezien, maar die leek mij terug te komen van de paal. Tenzij dat hij daar getreuzeld heeft (wat ik betwijfel), is dat gewoon het gevolg van de gehanteerde tactiek bij de corner en niet de fout van de speler individueel.
A loyal football fan only supports the shirt...
Tamas
Berichten: 110
Lid geworden op: 29 jun 2017, 19:07

Re: Speeldag 24: Genk-STVV

Bericht door Tamas »

metser schreef:Ik ben akkoord met nippy, de ene was onzichtbaar en de andere zijn pijp was leeg. Maar dat een frisse desart malinovsky 60 m laat lopen met bal aan de voet zonder dichter te komen snap ik echt niet, die van Genk had al 70 minuten in de benen en is ook gene sneltrein! Dat kotysch dan nog een vermeende fout moet maken..... daar zakt mijn broek van af. Dat is niet meer werken voor elkaar, dat is gewoon uw verantwoordelijkheid niet nemen ( een trekfout maken om bestwil ! ) Al een geluk dat die back van Genk ook lag te slapen bij het doelpunt zodat gerechtigheid toch is geschied! Hopelijk tegen Kortrijk volgende zaterdag de 3 punten en de andere wedstrijden een "boefke" en we lopen uit op de smurfen!
Ook akkoord met deze twee vervangingen maar zoals hierboven aangehaald kun je Desart echt geen controlerende middenvelder noemen. Werken voor de ploeg doet die daarenboven ook al niet meer sinds die (vermeende) interesse van o.a. Brugge !
Het is interessant om Desart eens speciaal in het oog te houden en dan je zie dat hij momenteel haast geen enkele bal "probeert" te recupereren, en meestal zelfs wegloopt van waar er gebikkeld moet worden, in balbezit zich ofwel doodloopt of een slechte pas geeft. Als hij dan eens een kans krijgt is hij ook nog nonchalant en overhaast, in die ene fase kon hij gerust nog enkele meters lopen en dan een hoek uitkiezen ipv uit stand en overhaast recht op de keeper te besluiten. Dussaut is eigenlijk in hetzelfde bedje ziek alleen dat die af en toe nog wel eens in duel gaat en "momenteel" ook geen al te domme fouten maakt met rechtstreekse mogelijkheden voor de tegenstrever, dat is ooit anders geweest.
Volgens mij : als Charisis fit is er voor geen van beiden plaats in deze ploeg !
STimVV
Berichten: 2696
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 24: Genk-STVV

Bericht door STimVV »

Ik stoor mij ook al maanden aan de manier van spelen van DeSart.
Ook in de periode dat hij hier bejubeld werd vond ik hem niet zo geweldig. Na de 1e match tegen Gent bijvb las ik hier veel lof voor hem. Ik had de match toen nog niet gezien en bekeek die dan later opnieuw met extra aandacht voor hem. In die match grossierde hij ook al in balverlies, hij liep veel. Dat wel. Hij gaf toen ook een perfecte flankvoorzet die werd binnen gekopt. Die mooie assist was dan voldoende om hem op te hemelen, en die teneur bleef omdat de resultaten goed waren.
Wat mij vooral stoort is dat hij alles aan hetzelfde tempo doet. Ik heb hem nog nooit een scherp spurtje zien trekken... Ik heb het gevoel dat hij alles aan 70% doet. Bij die fase met Malinovski idem. Malinovski is geen snelheidsduivel, zat al door zn beste krachten. DeSart stond net op het veld. En toch kon hij, zonder bal, een trage speler mét bal niet inhalen. Na 15m liet hij hem zelfs los.
Hij is een jonge speler met toekomst. Maar als Charisis terug is denk ik dat hij een tandje zal moeten bijsteken om nog op de bank te mogen zitten.
Voor mij was DePetter trouwens man van de match. Waarschijnlijk één van de minst kwalitatieve spelers op het veld. Maar hij speelde top en haalt alles uit z'n kwaliteiten. Hij is eigenlijk ook het enige profiel waar we geen waardiger vervanger voor hebben in de kern.
enrique
Berichten: 2848
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 24: Genk-STVV

Bericht door enrique »

Malinovsky moest al lang tegen de grond liggen voor hij aan de 16-meter kwam. Daar hoef je geen DM voor te zijn om dat te weten. En wie liep er langs? Nie goed bezig.
metser
Berichten: 354
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: Speeldag 24: Genk-STVV

Bericht door metser »

Kijk momenteel naar Kortrijk Genk voor de beker. Wat speelt dit Kortrijk een dijk van een eerste helft ! Als we daar zaterdag willen tegen winnen zullen we goed uit de hoek moeten komen, of wel moeten we de mazzel hebben zoals de smurfen hier. De stand is 2 tegen 2 . Genk niet mee gedaan en toch 2 goels..... straks zal de janker voor de tv weer vertellen dat ze de betere waren......dat noemen ze dan lucht verkopen.
Plaats reactie