Speeldag 24: Genk-STVV

Alles over de wedstrijden van STVV
Jones
Berichten: 3165
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Speeldag 24: Genk-STVV

Bericht door Jones »

Net nu ze tegen ons moeten kunnen die rotte smurfen over ons springen in de stand. We mogen dit niet laten gebeuren. Een over-mijn-lijk-mentaliteit willen we zien.
Geen lamlendig voetbal zoals al zoveel geëtaleerd in uitmatchen...
Come on STVV !
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5274
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Genk-STVV

Bericht door Halenaar »

Halenaar zal er live bij zijn :cool:

Héél benieuwd naar het resultaat, beide ploegen hebben hun zwaktes. Als we winnen doen we een gouden zaak voor PO1!
Underdog
Berichten: 236
Lid geworden op: 15 jul 2017, 20:17

Re: Genk-STVV

Bericht door Underdog »

Jones schreef:Net nu ze tegen ons moeten kunnen die rotte smurfen over ons springen in de stand. We mogen dit niet laten gebeuren. Een over-mijn-lijk-mentaliteit willen we zien.
Geen lamlendig voetbal zoals al zoveel geëtaleerd in uitmatchen...
Come on STVV !

Als we dat van de spelers verwachten, hoop ik hetzelfde te zien bij de fans. Laat ons massaal naar ginds trekken. We bewaren niet de beste herinneringen aan de play-off-finale van vorig jaar, maar de twee volle uitvakken waren een lust voor het oog.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 24: Genk-STVV

Bericht door Tompie »

Sinds de heenwedstrijd tegen Genk wonnen we nog amper 3 wedstrijden: 1-0 tegen Oostende, 1-0 tegen Moeskroen en 2-0 tegen KV Mechelen. Drie thuiswedstrijden dus.

Van onze laatste 11 wedstrijden wonnen we er eentje, die tegen een bijzonder zwak KV Mechelen.

Onze enige overwinning op verplaatsing dateert al van in augustus: 2-3 op Anderlecht.

Ons laatste doelpunt in Genk dateert al van in 2012 (2-1 nederlaag). Onze laatste puntenwinst dateert van een jaar eerder (1-1 in 2011), voor een driepunter moeten we al 10 jaar terug (0-1).

Als je dat zo bekijkt is het eigenlijk onwaarschijnlijk dat we momenteel nog steeds op de 6de plaats staan. En lijkt het ook weinig waarschijnlijk dat we zaterdag iets gaan rapen in Genk, ondanks hun zwakke thuisreputatie dit seizoen.

Maar goed, iedere wedstrijd moet gespeeld worden.

Over het aantal supporters dat de verplaatsing mee maakt: ik herinner me van de voorbije jaren dat STVV altijd de keuze kreeg tussen 1 of 2 vakken. Maar als ze het 2de vak ook wilden, moesten ze meteen alle tickets nemen (ongeacht of ze die verkocht kregen of niet). Daarom dat het doorgaans bij één vak blijft. Als je ziet dat er in bijvoorbeeld Anderlecht ook maar enkele honderden supporters bij waren, zal dat ook wel voldoende zijn.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Dreke
Berichten: 3618
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 24: Genk-STVV

Bericht door Dreke »

Tompie schreef:Over het aantal supporters dat de verplaatsing mee maakt: ik herinner me van de voorbije jaren dat STVV altijd de keuze kreeg tussen 1 of 2 vakken. Maar als ze het 2de vak ook wilden, moesten ze meteen alle tickets nemen (ongeacht of ze die verkocht kregen of niet). Daarom dat het doorgaans bij één vak blijft. Als je ziet dat er in bijvoorbeeld Anderlecht ook maar enkele honderden supporters bij waren, zal dat ook wel voldoende zijn.
Tja, die combi-regeling. Dat brengt de rekening meteen op 31 euro om alleen nog maar de match te kunnen en mogen bijwonen. Nee, dank u.

Men zou clubs (en de daarbijhorende gemeentebesturen en politiezones) moeten verbieden om nog wedstrijden te organiseren als ze niet de middelen willen vrijmaken of de maatregelen willen treffen om de veiligheid te garanderen zonder een combi-regeling. Jan-met-de-pet is hier het slachtoffer van.

Moesten we nu eens al die combi-matchen boycotten (met de fans van alle clubs), het zou snel gedaan zijn. Maar die illusie ben ik al lang kwijt. De doorsnee actieve supporter laat liever met zijn/haar voeten spelen...
A loyal football fan only supports the shirt...
Scandic
Berichten: 1204
Lid geworden op: 06 okt 2010, 20:08
Locatie: Sint Joris/Alken

Re: Speeldag 24: Genk-STVV

Bericht door Scandic »

Ik kijk uit naar die match. Ga me er weer volledig mee bezighouden.
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1446
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Speeldag 24: Genk-STVV

Bericht door Krisaias »

Winst zou historisch zijn, niet zozeer omwille van de statistieken die Tompie hierboven postte, maar het zou een eerste keer 6 op 6 in de competitie tegen G*nk betekenen....
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
STVV-fan
Berichten: 5968
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 24: Genk-STVV

Bericht door STVV-fan »

Ik heb een deel van de match: Lokeren-Genk gezien.
Als er ooit een moment was om Genk te pakken, is het nu.
Zelfde opstelling (Legaer voor Dussaut alst gaat) en zelfde mentaliteit en we zij gewapend.
Of we zullen winnen? Het ziet er niet goed uit gezien de geschiedenis en het feit dat je al over de 30 punten hebt.

Als er iemand ambitie heeft, nu tonen aub
metser
Berichten: 354
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: Speeldag 24: Genk-STVV

Bericht door metser »

Ik ben naar zaterdag een pessimist! Ik heb zo een gevoel dat het weer minder als niks gaat zijn. Die door de staat gesponserde mannen gaan ons voorbijsteken en op een goedkope en gemakkelijke manier play off 1 spelen, met daarbij .....ook nog eens de sollen die er meer gepaard gaan. Ik ben er slecht van gezind. :beer: :onfire: :mrgreen:
Alain
Berichten: 991
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: Speeldag 24: Genk-STVV

Bericht door Alain »

metser schreef:Ik ben naar zaterdag een pessimist! Ik heb zo een gevoel dat het weer minder als niks gaat zijn. Die door de staat gesponserde mannen gaan ons voorbijsteken en op een goedkope en gemakkelijke manier play off 1 spelen, met daarbij .....ook nog eens de sollen die er meer gepaard gaan. Ik ben er slecht van gezind. :beer: :onfire: :mrgreen:
Ik heb hetzelfde gevoel.
Het is al een gans seizoen crisis geweest in Genk, maar in het seizoen dat de zesde plaats met een minimum aantal punten gepakt kan worden en de weg naar de Heizel open ligt, kan dit nog helemaal omslaan naar euforie.
Underdog
Berichten: 236
Lid geworden op: 15 jul 2017, 20:17

Re: Speeldag 24: Genk-STVV

Bericht door Underdog »

Als ik goed tel, zullen zeven bussen richting Genk trekken. Twee van Spionkop, twee van Gran Kanaria, eentje van Sector-L, een van Chopin, en een van Geel-Blauw Neerwinden.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 24: Genk-STVV

Bericht door Vouch »

Alain schreef:
metser schreef:Ik ben naar zaterdag een pessimist! Ik heb zo een gevoel dat het weer minder als niks gaat zijn. Die door de staat gesponserde mannen gaan ons voorbijsteken en op een goedkope en gemakkelijke manier play off 1 spelen, met daarbij .....ook nog eens de sollen die er meer gepaard gaan. Ik ben er slecht van gezind. :beer: :onfire: :mrgreen:
Ik heb hetzelfde gevoel.
Het is al een gans seizoen crisis geweest in Genk, maar in het seizoen dat de zesde plaats met een minimum aantal punten gepakt kan worden en de weg naar de Heizel open ligt, kan dit nog helemaal omslaan naar euforie.
Qua PO I moeten ze (Genk) meer en meer rekening houden met Kortrijk en W-B. STVV en Standard zie ik niet als kandidaat voor PO I, qua punten wel maar de flow, de kwaliteit, het gevoel... Haspengouw lijkt me niet meer mee te doen. Maar Jonas, ik zou met veel plezier het tegendeel bewezen zien!!!!

Kortijk in de halve finale is geen cadeau, die mannen zitten echt een positieve spiraal, en ev. Club in de finale al helemaal niet.

Maar inderdaad, ze hebben de reputatie hun finales te winnen, al hebben ze vorig seizoen dat klein finaleke om Europees voetbal tegen Oostende ook verloren.
Smurf
Berichten: 382
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 24: Genk-STVV

Bericht door Smurf »

Ik lees zowel hier als in de topic over STVV-KVM dat een aantal mensen met dezelfde 11 als tegen KVM zouden willen starten. Of slechts 1 nieuwe naam: Legear voor Dussaut.
Dat kan je toch echt niet meer serieus nemen! Botaka gewoon opnieuw laten beginnen? Ik las zelfs ergens iemand die best voldoende positieve dingen gezien had bij die brave jongen. Dat kan er bij mij echt niet in. Van mij mag hij best wel kansen krijgen, maar als je 'm nu nog steeds laat staan, moet je tegen een aantal bankzitters zeggen dat ze hun voetbalschoenen niet meer moeten meebrengen.
Scandic
Berichten: 1204
Lid geworden op: 06 okt 2010, 20:08
Locatie: Sint Joris/Alken

Re: Speeldag 24: Genk-STVV

Bericht door Scandic »

Dat het maar rap matchday is ! Denk wel dat Genk ah groeien is.
STVV-fan
Berichten: 5968
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 24: Genk-STVV

Bericht door STVV-fan »

Je hebt niemand anders. Acolatse voldoet niet en wat ik van Bourard heb gezien....

Abrahams is geen flankspeler en vetokele ook niet.

Of je zou je systeem moeten omgooien, wat dan ook weer niet top is.
Plaats reactie