Speeldag 24: Genk-STVV

Alles over de wedstrijden van STVV
voetballiefhebber
Berichten: 2680
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 24: Genk-STVV

Bericht door voetballiefhebber »

enrique schreef:Off topic
Niks achter zoeken
Als Brugge kampioen wordt en bekerfinale is Brugge-Genk...
Speelt Genk dan automatisch EL of moeten ze hem winnen? Vroeger wel...
Om Europees te spelen moet je ook echt de beker winnen. Dat reglement dateert pas van vorig jaar geloof ik. Als dit niet het geval is mag de volgende in de stand Europa in. De winnaar van de reguliere competitie is ook verzekerd van Europees voetbal. Hoe het zit met beschermde statuten dan weet ik het niet.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 24: Genk-STVV

Bericht door Since '54 »

Dik verdiend punt voor STVV en alhoewel radio- en TV-reporters het daar mee eens zijn vond Philip Clement STVV maar niks en Genk de dominante ploeg die alleen de 3 punten mochten verkrijgen. Slappe mentaliteit van de niet-winnaar en coach van miljoenenploeg Rac.Genk.

Roman Bezus was opnieuw de beste STVV-er en zelfs Damien Dussaut viel me vandaag niet tegen. Schitterend centrale duo Sascha Kotysch - Jorge Texeira en een goede match van Kenny Steppe.

Zegrova en Schrijvers werden beiden door Stelios Kitsiou en Casper De Norre uit de wedstrijd gehouden. Dikke pluim voor onze twee full backs.

Op naar Stayen waar we voluit voor de thuiszege moeten gaan tegen KV Kortrijk.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4107
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 24: Genk-STVV

Bericht door lindoke »

Daarnet Sports Late Night gezien. Hoorde ik dat goed dat Clement zei dat Genk de 3 punten verdiende?!?!?!
Als hij dat daadwerkelijk gezegd heeft kunnen ze die regelrecht naar Ziekeren voeren. Want dan is die kerel echt niet meer goed bij z'n verstand!!!
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6712
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 24: Genk-STVV

Bericht door Jacques »

Genk speelde dominant en verdiende de drie punten volgens Clément. Goei pillen pakt die man. :gek:
Overdrijven is een kunst
Alain
Berichten: 991
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: Speeldag 24: Genk-STVV

Bericht door Alain »

voetballiefhebber schreef:
enrique schreef:Off topic
Niks achter zoeken
Als Brugge kampioen wordt en bekerfinale is Brugge-Genk...
Speelt Genk dan automatisch EL of moeten ze hem winnen? Vroeger wel...
Om Europees te spelen moet je ook echt de beker winnen. Dat reglement dateert pas van vorig jaar geloof ik. Als dit niet het geval is mag de volgende in de stand Europa in. De winnaar van de reguliere competitie is ook verzekerd van Europees voetbal. Hoe het zit met beschermde statuten dan weet ik het niet.
Klopt idd...
In ons PO1-seizoen waren wij slachtoffer van de oude regel: toen mocht Cercle als verliezend finalist (en 11de inde competitie geloof ik) gewoon Europa in. Het meest absurde van die hele situatie was dat als we toen een punt minder hadden gehaald (thuis tegen Brugge), we toen ook in Europa hadden gezeten.
scoormachine
Berichten: 174
Lid geworden op: 31 okt 2016, 12:35

Re: Speeldag 24: Genk-STVV

Bericht door scoormachine »

Opeens hebben we allemaam topvoetballers...
STVV-fan
Berichten: 5968
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 24: Genk-STVV

Bericht door STVV-fan »

Bal bij vrije trap onhoudbaar voor Steppe.
Ik wil het niet hebben over de muur die te ver staat, maar wel de fase waar de vrije trap aan vooraf gaat.

Ik heb de herhaling 2/3 keer opnieuw gezien (op de match van Proximus zelf) en Malinovsky gaat letterlijk gewoon liggen voordat Kotysch hem raakt, ALS hij al geraakt wordt (waar ik mijn hand niet voor int vuur wil steken).

Franky vanderelst was het ermee eens dat Malinovsky zeer graag ging liggen en dat hij eigenlijk al valt voor Kotysch zijn been nog strekt.

Die onnozele kloothommel die langs Franky zat kon het blijkbaar niet verkroppen dat Genk gelijkgespeeld heeft.... .

Bezus komt er eindelijk door, eindelijk....
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 24: Genk-STVV

Bericht door Brusselmans »

Grinta !!!
Se hebbe het gevoenge !!!!
:heil: :heil: :heil:
Krikke
Berichten: 315
Lid geworden op: 22 sep 2011, 13:19

Re: Speeldag 24: Genk-STVV

Bericht door Krikke »

Op telenet zeiden ze ook dat het geen fout was op Malinovsky. Bal was echter onhoudbaar in mijn ogen. Volgens telenet interview met Steppe na de match ging die vrije trap aan 113km/h.
STVVninof
Berichten: 579
Lid geworden op: 18 jan 2011, 10:41

Re: Speeldag 24: Genk-STVV

Bericht door STVVninof »

Speciale vermelding voor de Norre. Wat was die goed vandaag. Blijven werken en als het kon al voetballende eruit geraken. Daarnaast dikke pluim voor de werkkracht van Bezus (nu nog wat doseren) en Vetokele. Igor werkt toch meer dan een Boli.
Het is toch echt opvallend dat er terug een ploeg staat sinds de terugkeer van Kotysch. Nu nog wat doelgericht er worden.
Mikman
Berichten: 3658
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 24: Genk-STVV

Bericht door Mikman »

Clement: "Drie punten hadden ons boost kunnen geven"
Philippe Clement was niet te streng voor zijn ploeg. "Je kunt de spelers qua inzet niks verwijten. We probeerden dingen te creëren, maar dat was niet evident op een hobbelig veld. Toch verdienden we drie punten en die hadden ons een geweldige boost kunnen geven."

De rol van Malinovski was opvallend. "Hij was vrij nerveus. Hij wil zich zo graag bewijzen en hard werken. Misschien legt hij te veel druk op zichzelf. Net daarom ben ik zo blij met zijn fantastische vrije trap. Dat is geen geluk, maar gewoon kwaliteit", zwaaide de Genkse coach met lof.

"Deze groep moet niet te veel rekenen, maar zijn kwaliteiten gebruiken. Tegen een ploeg als Sint-Truiden, die een laag blok zet en kort dekt is het moeilijk voetballen. Elke ploeg heeft het lastig tegen STVV."
Ik vind Clement doorgaans heel nuchter en helder in zijn analyses, maar dit is toch wel een wat vreemde uitleg. Ook vreemd dat STVV zo makkelijk gelijke tred kon houden omdat het veld hobbelig lag terwijl we volgens de Pro League net voordeel halen uit ons kunstgras. Het is het één of het ander he.
Overigens, wat de heisa rond het kunstgrasveld betreft, een tip voor De Witte van AA Gent: Andrijasevic kostte 5 miljoen Euro en is een voetballende grap, een kunstgrasmat kost 10 keer minder en je kan er (volgens De Witte ) veel sportief voordeel uit halen. Dan weet je wat gedaan...


Sterke match van ons centraal duo achterin. Heel andere ploeg met Kotysch terug erbij achterin. Dit is sowieso de beste verdediging die we hebben, ook de flanken staan nu weer goed. De Truiense driehoek op het middenveld domineerde, al vond ik Bezus lang niet zo geweldig als vele anderen hier. Loopt vaak te lang met de bal en lijkt ook altijd een stap te laat te komen. Veel inzet, maar van een nummer 10 verwacht ik toch echt veel meer spelintelligentie.
Heel frappant dat we tegen de 2 ploegen waarvan iedereen voor het seizoen zei dat ze het beste middenveld hadden ( Genk en Anderlecht ) twee keer konden domineren in hun eigen stadion. En dat met op De Petter na steeds andere spelers ( in Anderlecht De Sart en Charisis, gisteren Asamoah en Bezus ).

Het is leuk dat we nog even meedoen voor PO1, en zoals ik vorige week al zei: als we ergens eens per ongeluk punten pakken die we niet geacht worden te pakken, kunnen we er dichtbij zijn. Al is het meer als een doel om voor te spelen, dan voor de deelname op zich. Want met Club dat al zo goed als kampioen is en waarschijnlijk ook Antwerp en Charleroi als deelnemers worden het niet de meest begeesterende play-offs. Natuurlijk moet je altijd voor het hoogst mogelijke gaan en stelt PO2 nog veel minder voor, maar PO1 missen zou geen drama zijn. Wat er straks nà het seizoen gebeurd is veel belangrijker.

Oh ja: dit was het zwakste Genk ooit ( qua prestatie, niet qua intrinsieke klasse ) waar we ooit tegen gespeeld hebben, maar toch zie ik ze straks nog (minstens) de bekerfinale spelen.
STVVninof
Berichten: 579
Lid geworden op: 18 jan 2011, 10:41

Re: Speeldag 24: Genk-STVV

Bericht door STVVninof »

Nog een kleine mindere noot: vond De Sart heel zwak invallen. Liet Pozuelo lopen bij fout die vrije schop doelpunt vooraf ging, weinig inzet en onbesuisd in zijn schoten
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 24: Genk-STVV

Bericht door toyotacorolla »

De Bezus van de laatste twee matchen wil ik iedere week zien, soms ietwat onbesuisd, maar toch.
enrique
Berichten: 2848
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 24: Genk-STVV

Bericht door enrique »

Rekenen is nutteloos, ik weet het
Maar winnen tegen Kortrijk en 4/6 tegen Br/And is zeker mogelijk
Dan heb je 40p
Dan heb je nog 3 uitmatchen zeker
Moet kunnen hoor
42p is genoeg
Had ge van al die draws maar 2 matchen gewonnen
Dan was de kans heel heel groot
Had je enkel nog de saus nodig
En ik denk nog altijd dat Br en And liever tegen stvv spelen dan tegen Fckrc
luc de kanarie
Berichten: 78
Lid geworden op: 30 dec 2010, 17:58

Re: Speeldag 24: Genk-STVV

Bericht door luc de kanarie »

iendien je 40 punten haalt ben je erbij en als iedereen die inzet heeft dan kom je er
Plaats reactie