Speeldag 25: STVV - KV Kortrijk

Alles over de wedstrijden van STVV
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 25: STVV - KV Kortrijk

Bericht door Mikman »

Dessoleil was hier meestal back-up centraal, speelde ook een paar keer linksachter. Yvo Rossen vormde toen samen met Kotysch een sterk duo. Het seizoen daarna brak Erichot door en vertrok Dessoleil. Ik zie heel weinig matchen van Charerloi, maar het valt mij op dat hij nu een zeer agressieve verdediger ( op een positieve manier ) is geworden. Heeft natuurlijk ook een goeie coach en speelt in een ploeg waar een organisatie staat. Maar dat hij hier indertijd vertrok was voor niemand een probleem. Knap dat hij zich zo herpakt heeft.

Hendrickx: was de motor van STVV in het kampioenenjaar, totdat hij stil viel en ook de ploeg minder draaide. Een beetje vergelijkbaar wat De Sart dit seizoen overkwam eigenlijk. Op het einde van het seizoen kwam hij wel nog behoorlijk sterk terug en begon STVV ook wat beter te draaien ( kampioenenmatch op Geel herinner ik mij ). Speelde hier nog 1 seizoen in eerste klasse maar kwam niet verder dan wat invalbeurten of matchen op posities die hij niet gewoon was te spelen. Was ook niet makkelijk in het COL-tijdperk toen, maar kon toch ook nooit overtuigen. Dus ook bij hem logisch dat STVV hem liet gaan. Tekende bij Charleroi omdat ze genoeg Belgen voor het scheidsrechtersblad nodig hadden en hij toevallig uit de buurt van Charleroi komt. Ook hier weer: goeie coaching en een duidelijk systeem helpen de speler ongetwijfeld, maar het moet ook meezitten.

Ik weet niet of Dessoleil echt kandidaat-Rode Duivel is, waarschijnlijk een fabricatie van de Waalse pers, maar vorige week viel ook de naam van Brandon Mechele. Zie je -net als bij de twee spelers hierboven- hoe snel het soms kan keren. Vorig jaar kwam hij hier speelminuten oprapen, speelde zeer degelijk zonder enorm op te vallen. Heeft dan het geluk dat hij bij Brugge Leko opnieuw treft, dat hij het systeem kent, en dat er aan het begin van het seizoen weinig alternatieven zijn in Brugge. Want toen wou zowat iedereen hem uit de ploeg. En nu is hij kandidaat om mee te gaan naar het WK. Want kan in een 3-mansdefensie spelen. Verdiend? Gezien de kwaliteit in de rest van de spelerskern kan je het raar vinden, maar ik zou het niet vreemd vinden moest Martinez als 23e man voor een pure verdediger kiezen ipv Denayer of Jordan Lukaku. Mechele moet je natuurlijk niet tegen Messi of Ronaldo zetten, maar een speler als pakweg Sam Vokes ( Wales) die België twee jaar geleden nog nachtmerries bezorgde kan hij wel aan. Van Buyten is intussen gestopt, Lombaerts haalt zeker geen hoger niveau dan Mechele; Kompany en Vermaelen zijn blessuregevoelig. Dus als het dan straks kiezen wordt tussen pakweg Boyata, Denaeyer, Kabasele, Engels of Mechele als extra verdediger, maakt hij zeker een kans.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 25: STVV - KV Kortrijk

Bericht door Mikman »

STimVV schreef: En wat een kil sfeerloos stadion is Staaien toch geworden. Als je een frontaal zicht hebt op tribune oost lijkt het alsof dit een degradatiematch in 2e klasse was... terwijl we voor PO1 speelden. Dieptepunt was blijkbaar nog niet bereikt qua belangstelling.
Dat beloofd voor PO2... *zucht*
Heb het al vaak aangehaald: daar maak ik mij veel meer zorgen over dan over het feit of we al dan niet PO1 halen ( dat hebben we al weggegooid tegen Eupen, Lokeren en Moeskroen ). De Japanners lijken absoluut de bereidheid te hebben om daar wat aan te doen, maar hij gaan ze het concreet aanpakken? Want er is zoals al zo vaak gezegd niet één toverformule ( Roland out bijvoorbeeld, zoals zovelen dachten) om het volk weer terug te krijgen. Het zal echt een geconcentreerde, collectieve inspanning van iedereen vergen en sommige heilige huisjes zullen moeten worden gesloopt. Op een bepaald moment moet je echt zeggen: het dieptepunt is bereikt, nu moet er wat gebeuren.
Dreke
Berichten: 3623
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 25: STVV - KV Kortrijk

Bericht door Dreke »

Mikman schreef:Heb het al vaak aangehaald: daar maak ik mij veel meer zorgen over dan over het feit of we al dan niet PO1 halen ( dat hebben we al weggegooid tegen Eupen, Lokeren en Moeskroen ). De Japanners lijken absoluut de bereidheid te hebben om daar wat aan te doen, maar hij gaan ze het concreet aanpakken? Want er is zoals al zo vaak gezegd niet één toverformule ( Roland out bijvoorbeeld, zoals zovelen dachten) om het volk weer terug te krijgen. Het zal echt een geconcentreerde, collectieve inspanning van iedereen vergen en sommige heilige huisjes zullen moeten worden gesloopt. Op een bepaald moment moet je echt zeggen: het dieptepunt is bereikt, nu moet er wat gebeuren.
Inderdaad. Dat begint al gewoon met de supporters terug het gevoel van betrokkenheid te geven. En dan bedoel ik niet het Supportersverbond elke maand uitnodigen voor een klapke of om het half jaar een supportersavond. Geef ze het gevoel dat ze belangrijk zijn voor de club. Dat heeft Duchâtelet nooit gedaan. In tegendeeel (voorbeelden genoeg).
A loyal football fan only supports the shirt...
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 25: STVV - KV Kortrijk

Bericht door miel »

PFFF
De supporters ????????
Als niets goed genoeg is mag je op uwe kop gaan staan
Wij spelen 2 degelijke seizoenen , en vooral in de thuiswedstrijden hebben we veel punten gehaald , en toch gaan de toeschouwers aantallen achteruit .
Hendrickx en Dessoleil werden hier destijds met de grond gelijk gemaakt , als te kwak voor eerste nationale
Die zelfden vragen zich nu af waarom ze hier niet meer spelen ?
Elk jaar opnieuw zoekt men hier zondebokken , en dat dateert al van in de jaren 60
Spelers die elders een meer dan behoorlijke carriere hebben uitgebouwd werden hier dikwijls gewogen en te licht bevonden door een groot deel van de aanhang .
Als er een prijs was voor de meest hypocriete supporters wonnen wij die met voorsprong
RD is weg waar velen van droomden , ben benieuwd hoe lang het gaat duren vooraleer onze Japanners de volle laag zullen krijgen .
Als de Japanners er voor moeten zorgen dat de supporters zich kunnen vereenzelvigen met de club , zullen we de meest triestige club uit de voetbal geschiedenis worden :lol:
Blackbird
Berichten: 105
Lid geworden op: 23 jun 2011, 17:10
Locatie: Boekhout

Re: Speeldag 25: STVV - KV Kortrijk

Bericht door Blackbird »

Dreke schreef:
Mikman schreef:Heb het al vaak aangehaald: daar maak ik mij veel meer zorgen over dan over het feit of we al dan niet PO1 halen ( dat hebben we al weggegooid tegen Eupen, Lokeren en Moeskroen ). De Japanners lijken absoluut de bereidheid te hebben om daar wat aan te doen, maar hij gaan ze het concreet aanpakken? Want er is zoals al zo vaak gezegd niet één toverformule ( Roland out bijvoorbeeld, zoals zovelen dachten) om het volk weer terug te krijgen. Het zal echt een geconcentreerde, collectieve inspanning van iedereen vergen en sommige heilige huisjes zullen moeten worden gesloopt. Op een bepaald moment moet je echt zeggen: het dieptepunt is bereikt, nu moet er wat gebeuren.
Inderdaad. Dat begint al gewoon met de supporters terug het gevoel van betrokkenheid te geven. En dan bedoel ik niet het Supportersverbond elke maand uitnodigen voor een klapke of om het half jaar een supportersavond. Geef ze het gevoel dat ze belangrijk zijn voor de club. Dat heeft Duchâtelet nooit gedaan. In tegendeeel (voorbeelden genoeg).
Het probleem is inderdaad groter dan tijdelijke sportieve resultaten. Ikzelf heb een abonnement maar toch kan ik mezelf niet opladen om naar elke thuismatch te gaan kijken. Waarom? Omdat ik, ondanks we meestrijden om een POI ticket, , nooit het gevoel heb dat het gemeend is. Dat het voor de club ook niet hoeft om dat ticket te hebben. En wat rest ons dan nog qua ambitie? Af en toe eens een uitschieter tegen een topploeg? In de grijze middenmoot zitten van onze Belgische eerste klasse? Is het dat nu echt waar wij als STVV content mee moeten zijn?

Ik mis de laatste jaren de droom om als club sportief te groeien, om op termijn af en toe mee te dingen naar een Europees ticket, om terug een stevige reputatie op te bouwen, om het sportieve te laten primeren. Tot op dit moment leven we gewoon van seizoen tot seizoen. Wat is dan nog de meerwaarde om voor een club als STVV te supporteren als je weet dat bij aanvang van het seizoen de ambitie is om gewoon ergens in het midden mee te draaien?
wiekes
Berichten: 867
Lid geworden op: 15 jul 2017, 11:29

Re: Speeldag 25: STVV - KV Kortrijk

Bericht door wiekes »

En Dessollei die zit zeker ook op de bank.een van de betere verdedigers van de jpl.maar ja ge moet buitenlanders hebben
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Speeldag 25: STVV - KV Kortrijk

Bericht door zipke373 »

wiekes schreef:En Dessollei die zit zeker ook op de bank.een van de betere verdedigers van de jpl.maar ja ge moet buitenlanders hebben
Niet echt :-) 2.070 minuten gespeeld...23 matchen dus.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 25: STVV - KV Kortrijk

Bericht door stvvilvoorde »

miel schreef:PFFF
De supporters ????????
Als niets goed genoeg is mag je op uwe kop gaan staan
Wij spelen 2 degelijke seizoenen , en vooral in de thuiswedstrijden hebben we veel punten gehaald , en toch gaan de toeschouwers aantallen achteruit .
Hendrickx en Dessoleil werden hier destijds met de grond gelijk gemaakt , als te kwak voor eerste nationale
Die zelfden vragen zich nu af waarom ze hier niet meer spelen ?
Elk jaar opnieuw zoekt men hier zondebokken , en dat dateert al van in de jaren 60
Spelers die elders een meer dan behoorlijke carriere hebben uitgebouwd werden hier dikwijls gewogen en te licht bevonden door een groot deel van de aanhang .
Als er een prijs was voor de meest hypocriete supporters wonnen wij die met voorsprong
RD is weg waar velen van droomden , ben benieuwd hoe lang het gaat duren vooraleer onze Japanners de volle laag zullen krijgen .
Als de Japanners er voor moeten zorgen dat de supporters zich kunnen vereenzelvigen met de club , zullen we de meest triestige club uit de voetbal geschiedenis worden :lol:
Nu ook ni overdrijven he Miel.
Je hebt misschien gelijk wat betreft de laatste 2 seizoenen, maar je vergeet wel het seizoen ervoor te vermelden waar de breuk tot stand gekomen is.
We hadden misschien wel de meest trouwe supporters van eerste klas.
Maar er is iets te lang en iets te veel met die hun voeten gerammeld.
Volgende zomer zal je zien of het enkel en alleen aan RD te wijten viel.
Maar er zijn er ook veel die toen thuisgebleven zijn en die ondertussen het gemak van de digitale tv ontdekt hebben
Laatst gewijzigd door stvvilvoorde op 05 feb 2018, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 25: STVV - KV Kortrijk

Bericht door BoemBoem »

stvvilvoorde schreef:
miel schreef:PFFF
De supporters ????????
Als niets goed genoeg is mag je op uwe kop gaan staan
Wij spelen 2 degelijke seizoenen , en vooral in de thuiswedstrijden hebben we veel punten gehaald , en toch gaan de toeschouwers aantallen achteruit .
Hendrickx en Dessoleil werden hier destijds met de grond gelijk gemaakt , als te kwak voor eerste nationale
Die zelfden vragen zich nu af waarom ze hier niet meer spelen ?
Elk jaar opnieuw zoekt men hier zondebokken , en dat dateert al van in de jaren 60
Spelers die elders een meer dan behoorlijke carriere hebben uitgebouwd werden hier dikwijls gewogen en te licht bevonden door een groot deel van de aanhang .
Als er een prijs was voor de meest hypocriete supporters wonnen wij die met voorsprong
RD is weg waar velen van droomden , ben benieuwd hoe lang het gaat duren vooraleer onze Japanners de volle laag zullen krijgen .
Als de Japanners er voor moeten zorgen dat de supporters zich kunnen vereenzelvigen met de club , zullen we de meest triestige club uit de voetbal geschiedenis worden :lol:
Nu ook ni overdrijven he Miel.
Je hebt misschien gelijk wat betreft de laatste 2 seizoenen, maar je vergeet wel het seizoen ervoor te vermelden waar de breuk tot stand gekomen is.
We hadden misschien wel de meest trouwe supporters van eerste klas.
Maar er is iets te lang en iets te veel met die hun voeten gerammeld.
Volgende zomer zal je zien of het enkel en alleen aan RD te wijten viel.
Maar er zijn er ook veel die thuisgebleven zijn, die ondertussen het gemak van de digitale tv ontdekt hebben.
Maak er u niet druk in..
Vele hebben het voor u geprobeerd, sommige zijn nu eenmaal niet meer voor reden vatbaar..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: Speeldag 25: STVV - KV Kortrijk

Bericht door Iniesta »

miel schreef:PFFF
De supporters ????????
Als niets goed genoeg is mag je op uwe kop gaan staan
Wij spelen 2 degelijke seizoenen , en vooral in de thuiswedstrijden hebben we veel punten gehaald , en toch gaan de toeschouwers aantallen achteruit .
Hendrickx en Dessoleil werden hier destijds met de grond gelijk gemaakt , als te kwak voor eerste nationale
Die zelfden vragen zich nu af waarom ze hier niet meer spelen ?
Elk jaar opnieuw zoekt men hier zondebokken , en dat dateert al van in de jaren 60
Spelers die elders een meer dan behoorlijke carriere hebben uitgebouwd werden hier dikwijls gewogen en te licht bevonden door een groot deel van de aanhang .
Als er een prijs was voor de meest hypocriete supporters wonnen wij die met voorsprong
RD is weg waar velen van droomden , ben benieuwd hoe lang het gaat duren vooraleer onze Japanners de volle laag zullen krijgen .
Als de Japanners er voor moeten zorgen dat de supporters zich kunnen vereenzelvigen met de club , zullen we de meest triestige club uit de voetbal geschiedenis worden :lol:
Toch raar dat decennia alles goed genoeg was en de supporterstrouw vele malen groter was dan de prestaties op het veld.

Men is gewoon te ver gegaan en nu is de geest uit de fles. De Japanners zullen niet zo gemakkelijk dit kunnen keren maar onmogelijk acht ik het ook niet. Het zal wel anders moeten gebeuren als in het verleden. Als mensen u niet meer geloven helpen nieuwe beloftes niet meer, dan moeten er resultaten volgen. Resultaten alleen zijn ook niet voldoende want resultaten waren er vroeger ook sporadisch. De Japanners zullen mensen opnieuw moeten overtuigen dat ze niet alleen ambitie hebben maar deze ook actief en continu nastreven. Mensen moeten opnieuw geloven dat het nu wel anders zal gaan.

Supporters hebben overal kritiek op het beleid, zeker als dat beleid op weinig trekt en amper succesvol is. De supporters zijn in vergelijking met heel wat andere ploegen zelfs nog zeer braaf. Men heeft het hier grondig verprutst en moet nu maar op de blaren zitten. Klanten moet je verdienen, elke dag opnieuw heb ik ooit horen beweren, vreemd dat voor mensen die uitgaan dat voetbal gewoon business is, hier toch problemen mee hebben.
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: Speeldag 25: STVV - KV Kortrijk

Bericht door Hallo-Tokyo »

Die fiscale voordelen bij die hoge lonen zijn er wat over.
Het moderne voetbal....

Ze waren dit jaar al heel ontevreden in....

Oostende
Gent maanden aan een stuk
Mechelen
Anderlecht
Standard
Genk
en veel anderen.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 25: STVV - KV Kortrijk

Bericht door lindoke »

Om het volk terug naar Staaien te krijgen moeten ze maar 1 ding doen en dat is ambitie tonen in het tussenseizoen door transfers. Als de Japanners een 6-tal klinkende namen zouden binnen halen van het kaliber Morioka aangevuld met enkele onbekende talenten zal de abo verkoop als een trein lopen. Want iedereen wil zien hoe die 6 klinkende namen het doen in het STVV shirt. En dan mag het resultaat nog een plaats in de middenmoot zijn, dan gaan ze toch de supporters houden omdat die weten dat de ambitie er is en dat de beleidsmensen niet op een euro willen kijken.

De gemiddelde STVV supporters is geen succes supporter. Maar is een supporter die overtuigd moet worden dat zijn club er alles aan doet om sportieve successen te halen. Zelfs al blijven die effectief uit. De gemiddelde STVV supporter moet je kunnen laten dromen voor het seizoen. Dat kan je alleen door namen aan te trekken die een staat van verdienste hebben. En ja, ik weet het. Die kosten geld. Maar zonder dat.......ik denk het niet.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 25: STVV - KV Kortrijk

Bericht door Jones »

lindoke schreef:Om het volk terug naar Staaien te krijgen moeten ze maar 1 ding doen en dat is ambitie tonen in het tussenseizoen door transfers. Als de Japanners een 6-tal klinkende namen zouden binnen halen van het kaliber Morioka aangevuld met enkele onbekende talenten zal de abo verkoop als een trein lopen. Want iedereen wil zien hoe die 6 klinkende namen het doen in het STVV shirt. En dan mag het resultaat nog een plaats in de middenmoot zijn, dan gaan ze toch de supporters houden omdat die weten dat de ambitie er is en dat de beleidsmensen niet op een euro willen kijken.

De gemiddelde STVV supporters is geen succes supporter. Maar is een supporter die overtuigd moet worden dat zijn club er alles aan doet om sportieve successen te halen. Zelfs al blijven die effectief uit. De gemiddelde STVV supporter moet je kunnen laten dromen voor het seizoen. Dat kan je alleen door namen aan te trekken die een staat van verdienste hebben. En ja, ik weet het. Die kosten geld. Maar zonder dat.......ik denk het niet.
Zeer juist Lindoke.
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 508
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: Speeldag 25: STVV - KV Kortrijk

Bericht door KNRI »

Als je jaar na jaar uitverkoop houdt en nul comma nul ambitie toont moet je niet verwonderd zijn dat supporters afhaken.
Merci hiervoor :Roland:
De media mogen ook wel eens belichten hoe zwaar er de laatste jaren op de supporterharten werd ingehakt, ipv verwonderd te zijn waarom de tribunes dit jaar leeg blijven. Ook de overname door de jappies zorgt vandaag voor twijfel en onzekerheid...

Stap 1 in de goede richting is volgens mij echter gezet; er vertrok niemand deze winterperiode...
Stap 2 is versterken deze zomer en 3 een charme-offensief inzetten voor de supporters. Ik denk vb. aan goedkopere abo's, enz...
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 25: STVV - KV Kortrijk

Bericht door toyotacorolla »

Als je het klassement even bekijkt, KV.Mechelen staat als laatste maar op 10 punten, er zijn er nog 15 te verdienen.
Plaats reactie