Speeldag 25: STVV - KV Kortrijk

Alles over de wedstrijden van STVV
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Speeldag 25: STVV - KV Kortrijk

Bericht door toyotacorolla »

Misschien de moment om de drie punten thuis te houden, met dezelfde instelling als vorige match op verplaatsing moet het lukken. Moeilijk gaat ook.
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 25: STVV - KV Kortrijk

Bericht door BoemBoem »

Heel moeilijke match..
Kortrijk is voor mij, samen met Standard, dé ploeg in vorm..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Speeldag 25: STVV - KV Kortrijk

Bericht door zipke373 »

BoemBoem schreef:Heel moeilijke match..
Kortrijk is voor mij, samen met Standard, dé ploeg in vorm..
Een moeilijke match tegen Kortrijk tot een goed einde brengen zou het geknipte moment zijn om zelf terug in vorm te komen voor de laatste rechte lijn van de competitie.
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 25: STVV - KV Kortrijk

Bericht door lakie »

Misschien wel de moeilijkste match van ons resterende programma...
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 25: STVV - KV Kortrijk

Bericht door Mikman »

Kortrijk gaat zijn spelers sparen voor de terugmatch van de beker. Ik verwacht -afgaande op de commentaren van hun trainersstaf in de kranten- dat ze een speler of 6 gaan laten rusten.

Niet dat het dat per sé makkelijker maakt voor STVV -je speelt misschien beter tegen spelers die met hun hoofd al bij de terugmatch zitten- maar het zal zeker meespelen.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 25: STVV - KV Kortrijk

Bericht door Tompie »

Ik vond Kortrijk behoorlijk indrukwekkend in de 1ste helft tegen Genk. 4-1 was een logische ruststand geweest. Nu gaan ze het nog knap lastig krijgen om zich te kwalificeren. Genk draait dan wel vierkant maar 1-0 is al voldoende. Dat wordt een spannende wedstrijd.

De wedstrijd tegen STVV is nochtans ook een cruciale, zowel voor ons als voor hen. Aangezien we volgende week naar Gent moeten, moeten we in feite winnen willen we onze kansen op PO1 gaaf blijven houden.

Anderzijds, van alle verplaatsingen die ik dit seizoen deed verloren we er nog geen enkele:
- Anderlecht (2-3 overwinning)
- Antwerp (1-1)
- Eupen (0-0)
- Standard (1-1)
- Genk (1-1)

Misschien toch maar eens nadenken om ook naar Gent te gaan volgende week... ;)

Maar eerst Kortrijk dus. Hoe dan ook een interessante en belangrijke affiche.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 25: STVV - KV Kortrijk

Bericht door enerkey »

Normaal is Kortrijk de veel betere ploeg. Denk trouwens dat ze als ze 6 sterkhouders aan de kant houden we sowieso niet perse meer kans maken.
Bvb Perbet zat op de bank, De Smet, Verboom. Dus als die spelen dat is amper een verzwakking. Het kan zelfs beter uitpakken want die gaan willen demonstreren dat ze erin moeten staan tege G*nk.
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 25: STVV - KV Kortrijk

Bericht door Henri is de man »

enerkey schreef:Normaal is Kortrijk de veel betere ploeg. Denk trouwens dat ze als ze 6 sterkhouders aan de kant houden we sowieso niet perse meer kans maken.
Bvb Perbet zat op de bank, De Smet, Verboom. Dus als die spelen dat is amper een verzwakking. Het kan zelfs beter uitpakken want die gaan willen demonstreren dat ze erin moeten staan tege G*nk.
Typisch Belgische reactie - "den andere is altijd stukken beter"

we gaan ze los afdrogen :bat:
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 25: STVV - KV Kortrijk

Bericht door STimVV »

Akpom zit meteen in de selectie.
Antunes, Bourard en Acolatse halen de selectie niet.

Bourard werd 2 weken geleden nog zo geprezen en kreeg zelfs een basisplaats. Daar blijft 2 matchen later ook weer niets van over. Ik hoop dat de coach voldoende met die jongen spreekt. Want op deze manier zal die zich mislukt voelen en verliest iemand al zn vertrouwen, dat kan iemand kraken. Daarom worden jonge onervaren spelers langzaam gebracht dmw invalbeurten waarin je moet bewijzen een basisplaats waard te zijn...
Toch een verkeerde beslissing geweest Jonas?
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 25: STVV - KV Kortrijk

Bericht door Jacques »

6 spelers vervangen en geen sikkepit kwaliteitsverlies? Niets voor niets is de bijnaam van Kortrijk de Kerels.
https://www.youtube.com/watch?v=bJ4rs0rhZFg

En die van ons zou precies beter de Overdrijvers zijn. ;)
Overdrijven is een kunst
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 25: STVV - KV Kortrijk

Bericht door enerkey »

We zullen zien. Ik ben alvast ingedekt: hier is niet te vroeg gevierd. ;)
StellaWADASWAD
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 dec 2017, 21:31

Re: Speeldag 25: STVV - KV Kortrijk

Bericht door StellaWADASWAD »

Weet iemand hoe je tickets kan verwijderen uit je 'winkelmand' ? De geweldige website heeft mij 7 tickets aangesmeerd terwijl ik er maar 2 nodig heb (en je er nota bene maar 4 per match kan kopen).
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 25: STVV - KV Kortrijk

Bericht door lindoke »

De uitslag Antwerp-WB valt al serieus in ons nadeel. Het is vanavond al "van te moeten". Ik vrees dat STVV geen enkel steekje meer mag laten vallen willen ze die 6e plaats pakken en POI spelen. En we weten allemaal hoe het gaat als het bij STVV "van te moeten" is :fuckyou:
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 25: STVV - KV Kortrijk

Bericht door Positivo »

lindoke schreef:De uitslag Antwerp-WB valt al serieus in ons nadeel. Het is vanavond al "van te moeten". Ik vrees dat STVV geen enkel steekje meer mag laten vallen willen ze die 6e plaats pakken en POI spelen. En we weten allemaal hoe het gaat als het bij STVV "van te moeten" is :fuckyou:
Nadeel ? Ik zou zeggen voordeel. We moeten gewoon winnen en plaats 5 komt binnen bereik !
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 25: STVV - KV Kortrijk

Bericht door stvvilvoorde »

lindoke schreef:De uitslag Antwerp-WB valt al serieus in ons nadeel. Het is vanavond al "van te moeten". Ik vrees dat STVV geen enkel steekje meer mag laten vallen willen ze die 6e plaats pakken en POI spelen. En we weten allemaal hoe het gaat als het bij STVV "van te moeten" is :fuckyou:
Zo was het onder Brepoels ook en toen is het toch gelukt (toen moesten we na de winterstop nog op Anderlecht, Gent en Waregem en thuis tegen Brugge spelen)
Plaats reactie