Speeldag 25: STVV - KV Kortrijk

Alles over de wedstrijden van STVV
BoemBoem
Berichten: 2931
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 25: STVV - KV Kortrijk

Bericht door BoemBoem »

Positivo schreef:Duivelse Perbet.
Hoeveel doelpunten zou die alleen al tegen stvv gescoord hebben ...?
Met verschillende ploegen .... Zeker méér dan 10.
Stvv is er voor gegaan. Met wat meeval verloopt de wedstrijd anders. Ik vond Kvk sterk spelen. Leep. Doelgericht. Enthousiast . En het geluk van de winnaars aan hun kant. Niet eens hun allersterkste elftal.
Tja, nu maar in Gent gaan winnen. Dan doen we weer mee.

De ploeg wordt hier op het forum nogmaals genadeloos afgemaakt.
Maar wat te zeggen van de toeschouwers die er weer niet waren om de ploeg aan te moedigen ? Tenslotte speelde de ploeg voor een plaats in de top 6.
11 op 12 matchen..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
enrique
Berichten: 2848
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 25: STVV - KV Kortrijk

Bericht door enrique »

Positivo schreef:Duivelse Perbet.
Hoeveel doelpunten zou die alleen al tegen stvv gescoord hebben ...?
Met verschillende ploegen .... Zeker méér dan 10.
Stvv is er voor gegaan. Met wat meeval verloopt de wedstrijd anders. Ik vond Kvk sterk spelen. Leep. Doelgericht. Enthousiast . En het geluk van de winnaars aan hun kant. Niet eens hun allersterkste elftal.
Tja, nu maar in Gent gaan winnen. Dan doen we weer mee.

De ploeg wordt hier op het forum nogmaals genadeloos afgemaakt.
Maar wat te zeggen van de toeschouwers die er weer niet waren om de ploeg aan te moedigen ? Tenslotte speelde de ploeg voor een plaats in de top 6.
Meeval, geluk, in Gent gaan winnen... jada
Wat zegt dat over de toeschouwers, vertel het eens ?
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 25: STVV - KV Kortrijk

Bericht door kenniksvanvoetbal »

miel schreef:Hoe belachelijk kan een forum zijn ?
Ieder zijn eigen mening , maar als ik de commentaren lees van sommigen over de wedstrijd , stel ik mij toch vragen wat hun bedoelingen zijn .
Maar ja , dat zullen de grote kenners zijn zeker en zij hebben waarschijnlijk weer een andere wedstrijd gezien
Stvv speelde geen slechte wedstrijd en zijn gegaan voor de winst , als je dan op counters loopt , dat kan gebeuren .
Na het tweede tegen doelpunt hebben we het even moeilijk gehad , voor de rest waren wij de betere ploeg .
Alleen de afwerking moet en kan beter , maar gisteren zat ook alles tegen .

Dat is allemaal waar Miel, maar zoals ik schreef een lesje in ..... efficiëntie !! Het is onbelangrijk de bal 65 min van de 90 te hebben.
Dus Kortrijk was beter . andere lijn . Met het voetbal dat stvv speelt kan je zelfs niet counteren.
Je ziet toch zelf dat een Boli niet meer in het stuk voorkomt .... Dat hangt voor 85% aan het voetbal dat er gespeelt word.
Voor mij werden ze ook fysiek overklast en dat begrijp ik niet ! tegen een ploeg die een zware midweekm achter de rug had.
Met uw stelling dat we de betere ploeg waren heb ik het moeilijk.
Ook blijf ik erbij dat dit geen opstelling is ( net zoals de vorige thuismatchen) voor een ploeg die moet winnen en vooral thuis speelt.
In dit "systeem"komen steeds de mindere goden in stelling op doel ,daarbij nog een stukgelopen Vetokele die dan nog zou moeten afwerken.
Voor mij speelt deze ploeg voetbal van de jaren 90 .Bezus ,onze nummer 10 is daar een topvoorbeeld van!Topspeler voor 20 jaar terug maar niet vandaag. Van mijn part krijg je de ganse match de bal ,het zijn de doelpunten die tellen. Er zijn zoals gisteren dit seizoen al veel matchen gespeeld
en wanneer ze tot nu hadden doorgespeeld hadden ze nog niet gescoort.Is dat afbreken !!? neen toch .Grote kenners "helemaal niet" .Ben ik blind
... ook nog niet op dit moment !! :)
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6712
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 25: STVV - KV Kortrijk

Bericht door Jacques »

Perbet nekt ons voor de zoveelste keer. Niet normaal. Geen grootse voetballer, is niet bijzonder snel, niet bijzonder sterk en niet bijzonder technisch, maar is in z'n eentje meer doelgericht en een koelere afwerker dan al onze aanvallers bij elkaar opgeteld.

We beginnen redelijk goed aan de match, hadden het betere van het spel, ook een aantal (halve) kansen, maar bij de eerste echte (tegen)aanval wordt Dussaut er simpel uitgelopen door Ouali en doet Perbet wat hij altijd doet: opduiken en afwerken. Na bekomen te zijn van die eerste opdoffer, namen we opnieuw het heft in handen, zonder echt geweldig te zijn, maar vooral ook zonder gelijkmaker. Idem bij het begin van de tweede helft met weer wat (halve) kansen en dan snijdt de 0-2 (toch wel een reukje aan, geen hands?) je de benen af. Nadien nog wel wat geprobeerd, maar eigenlijk weet je dan al dat het niks zal worden. Kortrijk had op de counter nog 0-3 kunnen maken, maar toen was de match al lang gespeeld en dat had het ook helemaal niet verdiend.
We verdienden zeker een punt, maar we missen frisheid in de laatste zone en koelbloedigheid voor doel, waardoor de goeie wil, die er zeker was, niks oplevert en je tweemaal koud gepakt wordt door een uitgekookt Kortrijk. Zonde als/dat hierdoor onze PO1 kansen voor een groot stuk in rook opgaan, maar ja, niets aan te doen.

Nog het vermelden waard:
- Extreem zwakke invalbeurt van Legaer. Het enige dat hij deed was iedere bal die hij toegespeeld kreeg direct (slecht) voor doel gooien. Akkoord dat hij fysiek geen top is, maar ge moogt wel proberen om een man te passeren.
- Ook onze andere flankspelers (Dussaut, Botaka en ook even Boli) brachten weer weinig of niets. Dat is toch echt wel het grootste manco van deze ploeg, nog meer dan het gebrek aan scorend vermogen bij de spitsen. Ik moet onvrijwillig ook terugdenken aan het vingertje van Dussaut na de 2-0 tegen Mechelen. We zijn 2 matchen verder. Tegen Genk 15 slechte inspeelpasses die tot balverlies leidden, tegen Kortrijk 2 dikke kansen gemist en er bij de 0-1 uitgelopen. Tja...
- Akpom voegde wat directheid toe aan het spel op de weinige minuten die hij kreeg. Veel te weinig om te oordelen, maar lijkt me wel iemand die zich wil tonen.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 25: STVV - KV Kortrijk

Bericht door Since '54 »

metser schreef:De dromers onder ons (waarbij ook ik ) staan terug met de voetjes op de grond. Als je in bijna een halve competitie maar 1maal kan winnen is in feite gerechtigdheid geschied! Dank zij onze fantastische start , met als ruggesteun dame furtuna, hebben wij genoeg punten om geen degradatiezorgen te hebben. Maaaaar louter speltechnisch moeten we toch vaststellen dat stvv een zeer matige eersteklasser is die op een peil momenteel speelt van een degradant ! De helft van deze ploeg kan gewoon niet mee . Te beginnen bij onze keeper, ook niet een geweldige persoonlijkheid in doel . De flankverdedigers waren gisteren ook op defensief vlak weer ondermaats. Dat een dussault eraf wordt gelopen kan ik plaatsen (zeer snelle man) maar dat de norre de paslijn niet afsnijdt is onbegrijpelijk op dit niveau ( jeugdzonde? ) en dan onze Griek, vol energie maar ook oh zo beperkt ! Ons middenveld , met een depetter die huppelt als een jong veulen maar geen enkele bal fatsoenlijk raakt en of speelt, asamoah die verdrinkt in de snelheid van uitvoering, dussault die probeert dingen te doen die hij niet kan. Bezus was zowat de enige die voor gevaar zorgt en wat voetbalhersenen heeft. Voorin dan hebben wij een gebuisd duo van zulte , ( het is nu toch wel duidelijk zeker waarom die onder dury niet speelden) een botaka die niet weet waar de zon opkomst en een brokkenpiloot die op een halve match 8 keer buitenspel loopt en geen enkele serieuze voorzet trap. Om dan nog te zwijgen van de invalbeurt van boli, een echte ramp ! Waarom er nog iemand gehuurd wordt voor 5 wedstrijden is mij ook een raadsel ! Kortom maak de optelsom van het vorige en er blijven er hoogstens 5 over die een min of meer positief rapport hebben. De rest mag voor mijn part naar de kringloop en liefst zo snel als mogelijk. Een aangename play off 2 staat voor de deur, veel plezier ! ;) :roll:
Voor de volle 100 % akkoord!
enrique
Berichten: 2848
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 25: STVV - KV Kortrijk

Bericht door enrique »

Effe off-topic
Gaetan Hendrickx scoort op Brugge
Als ik mij niet vergis, komt die toch van stvv?
Wie heeft die laten gaan?
Nie goed genoeg jongens?
...
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Speeldag 25: STVV - KV Kortrijk

Bericht door Geel-Blauw »

enrique schreef:Effe off-topic
Gaetan Hendrickx scoort op Brugge
Als ik mij niet vergis, komt die toch van stvv?
Wie heeft die laten gaan?
Nie goed genoeg jongens?
...
Was zogezegd te zwak voor 1e klasse... speelt nu lekker mee met de 2e van de JPL.
Nie zievere, speile!
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 25: STVV - KV Kortrijk

Bericht door kenniksvanvoetbal »

Geel-Blauw schreef:
enrique schreef:Effe off-topic
Gaetan Hendrickx scoort op Brugge
Als ik mij niet vergis, komt die toch van stvv?
Wie heeft die laten gaan?
Nie goed genoeg jongens?
...
Was zogezegd te zwak voor 1e klasse... speelt nu lekker mee met de 2e van de JPL.

Zeker , zit zo goed als altijd op de bank !! Als je alle spelers moet houden die eens scoren ....
zelfs Dussaut scoort ......soms .... :yes:
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 25: STVV - KV Kortrijk

Bericht door kenniksvanvoetbal »

kenniksvanvoetbal schreef:
Geel-Blauw schreef:
enrique schreef:Effe off-topic
Gaetan Hendrickx scoort op Brugge
Als ik mij niet vergis, komt die toch van stvv?
Wie heeft die laten gaan?
Nie goed genoeg jongens?
...
Was zogezegd te zwak voor 1e klasse... speelt nu lekker mee met de 2e van de JPL.

Zeker , zit zo goed als altijd op de bank !! Als je alle spelers moet houden die eens scoren ....
zelfs Dussaut scoort ......soms .... :yes:
zouden ze dat in Mechelen ook schrijven nu Ganvoula 2 x scoort en ginds geen bal raakte!! :o
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
Dreke
Berichten: 3618
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 25: STVV - KV Kortrijk

Bericht door Dreke »

kenniksvanvoetbal schreef:Zeker , zit zo goed als altijd op de bank !! Als je alle spelers moet houden die eens scoren ....
zelfs Dussaut scoort ......soms .... :yes:
Hendrickx speelde dit seizoen al 1.405 minuten.
A loyal football fan only supports the shirt...
enerkey
Berichten: 2075
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 25: STVV - KV Kortrijk

Bericht door enerkey »

Was 21 jaar toen. Had een paar goede wedstrijden gespeeld in mijn ogen dat seizoen. Komt erop neer dat je bvb Alexis De Sart gratis laat gaan indien zijn contract afliep dit seizoen. Die zou ook worden opgepikt en mogelijk ergens anders goed presteren.
enrique
Berichten: 2848
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 25: STVV - KV Kortrijk

Bericht door enrique »

Dreke schreef:
kenniksvanvoetbal schreef:Zeker , zit zo goed als altijd op de bank !! Als je alle spelers moet houden die eens scoren ....
zelfs Dussaut scoort ......soms .... :yes:
Hendrickx speelde dit seizoen al 1.405 minuten.
1405/90 = +/- 15 volledige matchen
Zo goed als altijd op de bank...
:D :D
In de verdediging speelt er nog ene bij Charleroi die hier geen plank raakte
Maar de reden waarom hier afgedankte spelers elders open bloeien, is dat die ploegen trainers hebben die spelers beter maken en geduld hebben
Hoe lang is da geleden da wij nog zo nen trainer hadden?
Leko, maar die was rap weg...
Laatst gewijzigd door enrique op 04 feb 2018, 23:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4121
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 25: STVV - KV Kortrijk

Bericht door stvvilvoorde »

Persoonlijk vond ik Hendrickx ons laatste seizoen in tweede wel de missing link van ons elftal.
Als hij er niet bij was draaide het toen allemaal een stuk moeilijker.

Stond twee seizoenen terug eigenlijk op het punt om voor het toen pas gedegradeerde ohl te tekenen na een testperiode.
Dat ging uiteindelijk niet door en hij tekende vrij onverwachts voor charleroi.
Hoe het lot keren kan.
Hetzelfde geld voor Dessoleil overigens, die kwam bij ons in tweede zelfs niet aan de bak.
Word nu zelfs her en der geciteerd als mogelijke rode duivel.
enrique
Berichten: 2848
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 25: STVV - KV Kortrijk

Bericht door enrique »

stvvilvoorde schreef:Persoonlijk vond ik Hendrickx ons laatste seizoen in tweede wel de missing link van ons elftal.
Als hij er niet bij was draaide het toen allemaal een stuk moeilijker.

Stond twee seizoenen terug eigenlijk op het punt om voor het toen pas gedegradeerde ohl te tekenen na een testperiode.
Dat ging uiteindelijk niet door en hij tekende vrij onverwachts voor charleroi.
Hoe het lot keren kan.
Hetzelfde geld voor Dessoleil overigens, die kwam bij ons in tweede zelfs niet aan de bak.
Word nu zelfs her en der geciteerd als mogelijke rode duivel.
Yep ook gehoord daarstraks
Dan vraagt een mens zich af, met wat zijn ze bezig...
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1412
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Speeldag 25: STVV - KV Kortrijk

Bericht door zipke373 »

enrique schreef:
Dreke schreef:
kenniksvanvoetbal schreef:Zeker , zit zo goed als altijd op de bank !! Als je alle spelers moet houden die eens scoren ....
zelfs Dussaut scoort ......soms .... :yes:
Hendrickx speelde dit seizoen al 1.405 minuten.
1405/90 = +/- 15 volledige matchen
Zo goed als altijd op de bank...
:D :D
In de verdediging speelt er nog ene bij Charleroi die hier geen plank raakte
Maar de reden waarom hier afgedankte spelers elders open bloeien, is dat die ploegen trainers hebben die spelers beter maken en geduld hebben
Hoe lang is da geleden da wij nog zo nen trainer hadden?
Leko, maar die was rap weg...
Ja, den Dorian... Die heeft ook nog maar 2.070 minuten gespeeld dit seizoen. ;)
Plaats reactie