Speeldag 25: STVV - KV Kortrijk

Alles over de wedstrijden van STVV
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 25: STVV - KV Kortrijk

Bericht door Vouch »

toyotacorolla schreef:Als je het klassement even bekijkt, KV.Mechelen staat als laatste maar op 10 punten, er zijn er nog 15 te verdienen.
Ge wilt dus zeggen dat Standard en Kortrijk nog kunnen degraderen?
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 25: STVV - KV Kortrijk

Bericht door Vouch »

KNRI schreef:Als je jaar na jaar uitverkoop houdt en nul comma nul ambitie toont moet je niet verwonderd zijn dat supporters afhaken.
Merci hiervoor :Roland:
De media mogen ook wel eens belichten hoe zwaar er de laatste jaren op de supporterharten werd ingehakt, ipv verwonderd te zijn waarom de tribunes dit jaar leeg blijven. Ook de overname door de jappies zorgt vandaag voor twijfel en onzekerheid...

Stap 1 in de goede richting is volgens mij echter gezet; er vertrok niemand deze winterperiode...
Stap 2 is versterken deze zomer en 3 een charme-offensief inzetten voor de supporters. Ik denk vb. aan goedkopere abo's, enz...
Inderdaad! Ik weet nog vb. een wedstrijd in 1991-1992 tegen Patro, 0-2 op ons patatten voor hoop en al 1.500 man. En dat was zeker niet de enige die we voor een dikke 1000 man speelden.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 25: STVV - KV Kortrijk

Bericht door Brusselmans »

Voor mij persoonlijk :

Ze staan 25 wedstrijden in de top 6, maar geen enkele keer heb ik eens gehoord dat de focus daar naartoe zou gaan ! Altijd die suffe praat van JDR alsof het een straf zou zijn.
Altijd dat flauwe clichégedoe ... Niks moet, we zullen wel zien, blablabla ...

Als niks moet, tsja, wat ga je de supporters dan wel verkopen om terug te komen ?
10 op 39, en de op één na slechtse aanval, ofwa ???
Laatst gewijzigd door Brusselmans op 05 feb 2018, 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
enrique
Berichten: 2848
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 25: STVV - KV Kortrijk

Bericht door enrique »

De uitstraling van de club naar de supporters
Daar gaat het om
Het bestuur had nu al een grote transfer moeten binnen halen
De trainer moet zeggen, wij gaan voor PO1
Idem voor de spelers
Maar er gebeurt niks
Op hoeveel matchen 1 keer gewonnen?
Zo ga je echt geen supporters terug halen
Abo 20 euro goedkoper is dikke zever

Lon slaat nagels met... in Sportcafe, sorry
De mensen amuseren zich niet meer
De verbondenheid, de emotionele connectie is weg
Dat is het probleem

Natuurlijk heb je mensen waarvoor dit allemaal bijzaak is
Als ze 10 pinten kunnen drinken, weten ze niks meer over de match en gaan ze gelukkig naar huis
En je hebt er ook die in de Noord met hun rug naar het veld staan en toch de match gezien hebben
En waarschijnlijk nog andere categorieen
Maar doe de thuisblijvers niet af als idioten, want dat is al te belachelijk

We zullen zien
Vanaf nu tot einde juli
Binnen 2 seizoenen top6 in 1A of 1B
Ik hoop het eerste
Positivo
Berichten: 1852
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 25: STVV - KV Kortrijk

Bericht door Positivo »

Lees wat Onze Rob Schoofs zegt over "keerpunt" en de supporters van Kv Mechelen !
Misschien doet dàt hier een lichtje branden ?

http://voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=132827
STimVV
Berichten: 2696
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 25: STVV - KV Kortrijk

Bericht door STimVV »

Positivo schreef:Lees wat Onze Rob Schoofs zegt over "keerpunt" en de supporters van Kv Mechelen !
Misschien doet dàt hier een lichtje branden ?

http://voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=132827
Top dat je het voorbeeld van KV Mechelen aan haalt. Ik heb het een paar weken geleden al gezegd dat ze er daar toen alles aan deden om de band met de supporters nog sterker te maken door acties en sfeer te creëeren. (ik woon in Mechelen, dus zie het dagelijks gebeuren) Als je toen tickets kocht voor de laatste 5 matchen kreeg je 30% korting. De abo's mochten gratis iemand mee brengen. Enz. Terwijl ze daar de extra supporters eigenlijk minder nodig hadden dan wij. Dit allemaal met de leuze om samen KV in 1e te houden. Ze creëerden daar een wij-tegen-de-rest-gevoel. Ik heb toen voorspeld dat de manier waarop ze dat deden er voor zou zorgen dat er sowieso een vol stadion zou zitten + een topsfeer zou hangen in de komende matchen. Terwijl ze tegen degradatie spelen. Ik voegde er toen ook aan toe dat ze zoiets ook perfect bij STVV hadden kunnen doen. "Allemaal samen voor PO1." Maar hier gebeurde er niks. Je hoort hier enkel een trainer die het allemaal zoveel niet kan schelen en al lang blij is om T1 in 1e klasse te zijn. Die zegt dat de match tegen Kortrijk niet écht MOEST gewonnen worden.
Misschien doet het voorbeeld dat je dus aanhaalt hier inderdaad een lichtje branden...

Neem het voorbeeld van Brepoels een paar jaar geleden. Die kon de mensen warm maken en begeesteren. Ik zeg niet dat we hem zouden moeten terughalen, absoluut niet. Ik zeg het nog eens: daar gaat het me niet om. (garantie dat er een paar posts verder ene komt zeggen "als ge nu al hoort dat er hier zijn die Brepoels willen terug halen...") NIET dus!
Het gaat er me om dat hij ook begon voor 3.000 supporters in 2e klasse. Enkele weken later zaten er al het dubbele. Omdat Guido wist hoe hij de mensen hier moest bespelen, hoe hij hier enthousiasme moest creëren. Natuurlijk gaat dat hand in hand met de resultaten . Zonder lukt dat niet. Maar aan het begin van het seizoen waren die resultaten er dit keer ook, en toch kwam er niemand terug. Een paar keer winnen is dus niet genoeg. Er is meer nodig om de mensen weer warm te maken. Guido kon dat. Jonas ab-so-luut niet. En Japanners gaan dat ook niet kunnen. De juiste mensen op de juiste plaatsen, op en naast het veld + resultaten. Dat is de combinatie die zal nodig zijn.
Alain
Berichten: 991
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: Speeldag 25: STVV - KV Kortrijk

Bericht door Alain »

Amai... in 3600 is het anders ook erg gesteld. Op 1 goal van de finale denk ik dat er zelfs op Stayen anno 2018 meer volk had gezeten...
Ah ja... Perbet schiet ze vandaag natuurlijk gewoon over :-/

Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk
Gebruikersavatar
the fan
Berichten: 1225
Lid geworden op: 24 nov 2010, 11:22

Re: Speeldag 25: STVV - KV Kortrijk

Bericht door the fan »

Inderdaad, maar ze zijn er toch weer mooi bij ...
Hier is het weer STVV 2.0... Een mens zou voor minder afhaken
Johan
Berichten: 405
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:54

Re: Speeldag 25: STVV - KV Kortrijk

Bericht door Johan »

De Japanners hadden de kans tijdens de winterstop om een duidelijk signaal te geven en de top zes plaats te proberen verzekeren door een paar gerichte aankopen te doen. Tot op heden is die Japanse overname geresulteerd in vage plannen , veel geblaat en weinig wol. Het zijn de ideale opvolgers van RD. Ik geloof van dat Japanse verhaal geen bal. Geen woorden maar daden. Een paar maanden verder en er is NIKS gebeurt, wat geschuif met zogenaamde toplui en op het terrein NUL. Zo win je geen supporters terug, wij zijn te lang bedrogen ,wij zijn te lang aan ons lot overgelaten ,te lang op onze ziel getrapt. Ik vrees dat we verder een zielloos clubje zullen blijven.
Positivo
Berichten: 1852
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 25: STVV - KV Kortrijk

Bericht door Positivo »

Johan schreef:De Japanners hadden de kans tijdens de winterstop om een duidelijk signaal te geven en de top zes plaats te proberen verzekeren door een paar gerichte aankopen te doen. Tot op heden is die Japanse overname geresulteerd in vage plannen , veel geblaat en weinig wol. Het zijn de ideale opvolgers van RD. Ik geloof van dat Japanse verhaal geen bal. Geen woorden maar daden. Een paar maanden verder en er is NIKS gebeurt, wat geschuif met zogenaamde toplui en op het terrein NUL. Zo win je geen supporters terug, wij zijn te lang bedrogen ,wij zijn te lang aan ons lot overgelaten ,te lang op onze ziel getrapt. Ik vrees dat we verder een zielloos clubje zullen blijven.
De geest is uit de fles.
Het woord Japanners is gevallen.
Dat zal voor nog andere hier als bevrijding aanvoelen.
Is dat niet wat snel ? Hebben we de kwaliteiten van de 2 nieuwkomers al kunnen beoordelen ?
Ik dacht van niet ! Ik heb liever 2 spelers die zichzelf in de ploeg spelen, dan 8 om de bank warm te houden.

En was dit scenario niet aangekondigd door DE Japanners ? Die niet over een nacht ijs gaan ?
Om hun beleid te beoordelen zullen we toch nog wat moeten wachten, vrees ik.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 25: STVV - KV Kortrijk

Bericht door Jack »

Johan schreef:De Japanners hadden de kans tijdens de winterstop om een duidelijk signaal te geven en de top zes plaats te proberen verzekeren door een paar gerichte aankopen te doen. Tot op heden is die Japanse overname geresulteerd in vage plannen , veel geblaat en weinig wol. Het zijn de ideale opvolgers van RD. Ik geloof van dat Japanse verhaal geen bal. Geen woorden maar daden. Een paar maanden verder en er is NIKS gebeurt, wat geschuif met zogenaamde toplui en op het terrein NUL. Zo win je geen supporters terug, wij zijn te lang bedrogen ,wij zijn te lang aan ons lot overgelaten ,te lang op onze ziel getrapt. Ik vrees dat we verder een zielloos clubje zullen blijven.
Dit is overhaast. :shock:
Het is toch niet zo verwonderlijk dat die mannen nu nog geen grote dingen gedaan hebben?
Ze hebben het zelfs aangegeven bij overname.
Veel te snel om al te ver/be-oordelen.
stvv'er
Berichten: 2420
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:00

Re: Speeldag 25: STVV - KV Kortrijk

Bericht door stvv'er »

Positivo schreef:
Johan schreef:De Japanners hadden de kans tijdens de winterstop om een duidelijk signaal te geven en de top zes plaats te proberen verzekeren door een paar gerichte aankopen te doen. Tot op heden is die Japanse overname geresulteerd in vage plannen , veel geblaat en weinig wol. Het zijn de ideale opvolgers van RD. Ik geloof van dat Japanse verhaal geen bal. Geen woorden maar daden. Een paar maanden verder en er is NIKS gebeurt, wat geschuif met zogenaamde toplui en op het terrein NUL. Zo win je geen supporters terug, wij zijn te lang bedrogen ,wij zijn te lang aan ons lot overgelaten ,te lang op onze ziel getrapt. Ik vrees dat we verder een zielloos clubje zullen blijven.
De geest is uit de fles.
Het woord Japanners is gevallen.
Dat zal voor nog andere hier als bevrijding aanvoelen.
Is dat niet wat snel ? Hebben we de kwaliteiten van de 2 nieuwkomers al kunnen beoordelen ?
Ik dacht van niet ! Ik heb liever 2 spelers die zichzelf in de ploeg spelen, dan 8 om de bank warm te houden.

En was dit scenario niet aangekondigd door DE Japanners ? Die niet over een nacht ijs gaan ?
Om hun beleid te beoordelen zullen we toch nog wat moeten wachten, vrees ik.
Omdat ene dat nu heeft gezegd heeft blijkbaar weer een half forum dat gezegd. Kort door de bocht.
Het is niet verplicht iedereen over dezelfde kam te scheren.
Plaats reactie