Gent - stvv

Alles over de wedstrijden van STVV
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Gent - stvv

Bericht door metser »

Zaterdag de wedstrijd van de laatste kans op play off 1, met....Dierick als scheids. Vergeet het al meer vooraf , deze kloefer zal wel ergens een penalty zien voor een windje dat passeert !
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Gent - stvv

Bericht door stvvilvoorde »

Denk dat die kansen verkeken zijn,
mathematisch kan het nog ja, maar wie gelooft daar nog in.
Het resterende programma is gewoon te zwaar denk ik.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Gent - stvv

Bericht door enerkey »

Ik heb er nooit in geloofd. Ik wil gewoon nog een (thuis)match winnen tegen en/of Club Brugge en Anderlecht. Dan is het seizoen 100% geslaagd voor mij.

- We hebben tot speeldag 25 meegedaan voor P0I.
- 3 toppers thuis gewonnen? Hopelijk nog een 4de. + 1 op verplaatsing
- Ik heb niet te lang moeten aanschuiven voor mijn pint, want er was een heel seizoen geen kat. :beer:

Een super seizoen dus. Volgend seizoen denken we misschien hier met heimwee aan terug als we hopeloos laatse staan of zo ;)
Smurf
Berichten: 384
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: Gent - stvv

Bericht door Smurf »

Enerkey heeft eigenlijk gelijk. Als RD vooraf niet had geroepen dat we POI gingen halen, was iedereen uiterst tevreden geweest met een seizoen waarin je ergens in de middenmoot eindigt, met de uitschieters tegen de toppers in de thuiswedstrijden (en winst op Anderlecht en gelijk in Luik).

Niet vergeten dat wij tot de grootste degradatiekandidaten behoorden.

Maar als je ziet waar we begin november stonden (en het programma dat we toen hadden)...
Dan hadden we nu eigenlijk moeten kunnen uitbollen richting POI.

Los daarvan denk ik niet dat POI volledig weg is voor ons. Kijk er de resultaten op na. We halen meer punten tegen ploegen die het spel moeten maken. Als we zelf het spel proberen te maken worden we keer op keer genadeloos afgestraft. Indien we dezelfde resultaten zouden kunnen behalen als in de heenronde (winst tegen Gent, Anderlecht en Oostende) heb je 9 op 15. Dan ga je er niet veraf zijn. Op Gent zal enorm moeilijk worden, maar zoals Anderlecht en Brugge tegenwoordig spelen...

Maar in alle eerlijkheid denk ik dat Standard (hoe ze nu spelen) de zesde of misschien zelfs 5e plek binnen haalt. En Antwerp inhalen wordt heel moeilijk. Ook Kortrijk zit in een positieve spiraal, maar die waren allesbehalve indrukwekkend tegen ons. Dat maakt het natuurlijk nog spijtiger dat we die wedstrijd niet wisten te winnen. Ik ben trouwens niet akkoord met de mensen die Kortrijk beter vonden dan STVV. Maar we maken weeral onze kansen niet af.

Ik vind ook dat je tot enkele weken geleden echt wel de ambitie moest hebben om POI te spelen en ik ben akkoord dat JDR dit best wat meer had mogen uitstralen.

Maar bon, Gent-STVV dus. Ik vrees voor een nipte nederlaag. 2-0 met een 1-0 die tot ergens in de slotminuten op het bord staat en enkele countermogelijkheden die we vakkundig de nek omwringen. Maar met een 0-4 overwinning ben ik ook tevreden.
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Gent - stvv

Bericht door Positivo »

Met wat tegenslag hebben we 9 punten minder !
Dan hebben we er nu ? Just 24 ! En zitten we in de ..... Puree, toch een beetje hé.

Stvv - Gent
Minuut 88 : 3-2

Stvv - Oostende
Minuut 89 : 1-0

Stvv - Moeskroen
Minuut 92 : 1-0

Stvv - Standard
Minuut 92 : 1-0

Standard - Stvv
Minuut 178 : 1-1

Vergeet ik wat ?
Met nog winst tegen Anderlecht en Club maken we geen slecht jaar. Niemand had dit kunnen voorspellen. Lees maar eens de commentaren terug voor de aanvang van de competitie !
En wie zegt dat er niks uit de boom valt nu tegen Gent of op een van onze andere verplaatsingen ?
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Gent - stvv

Bericht door miel »

Als onze spitsen het niveau hadden gehaald , wat iedereen verwacht had was PO1 reeds een feit
Alle 3 spelen ze een zeer matig seizoen , deels door blessures , deels door geen forme
Met een Boli en een Vitokele van vorig seizoen waren we er geweest en dan spreek ik niet eens van Guye , Acolatse en Ceballos
De rest van de ploeg heeft het meer dan behoorlijk gedaan .
Smurf
Berichten: 384
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: Gent - stvv

Bericht door Smurf »

Positivo: op de manier die jij het nu even bekijkt zijn we inderdaad 9 punten kwijt. Maar we geven er ook weg op het laatste moment. Ik heb het nu niet nagekeken, maar Eupen is een goed voorbeeld.
Standard had volgens die logica al 15 punten meer kunnen hebben en Brugge 15 minder. Een wedstrijd duurt nu eenmaal 90 (+) minuten en het is niet meer dan logisch dat er op het eind vaak gescoord wordt. Ploegen gaan risico's nemen en door vermoeidheid komt er meer ruimte en gaan spelers domme dingen doen.
Het is een kwaliteit om daar gebruik van te maken.
Of we dat tegen Gent gaan kunnen is maar de vraag, want ik heb de indruk dat die er momenteel fysiek best sterk voor staan.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Gent - stvv

Bericht door Jacques »

Met wat meeval hebben we er ook een zestal meer: thuis tegen Chalala, thuis tegen Eupen, op Lokeren. Zo valt er altijd wel wat te bedenken.
Na 25 speeldagen liegt het puntentotaal en bijhorende ranking niet meer. Het momentum is anders, maar in sé ontlopen Genk, Kortrijk, Beveren, Standard en STVV elkaar niet veel. Ter illustratie: met wat meeval had het uit vorm zijnde STVV volledig terecht minstens een punt gepakt tegen het in vorm verkerende Kortrijk. Bij uitbreiding kan 75% van de wedstrijden dit seizoen alle kanten op.

Ik weet niet of de match op Gent daarbij hoort. Ik denk dat de bookmakers ons in geen enkele resterende wedstrijd minder kansen zullen toedichten. Maar kijk, we hebben ook al negatief verrast, dus waarom zou het positief niet kunnen?
Overdrijven is een kunst
ronnieking
Berichten: 384
Lid geworden op: 26 nov 2010, 13:23

Re: Gent - stvv

Bericht door ronnieking »

Ik verwacht eerlijk gezegd nog weinig puntengewin voor de laatste 5 matchen. Elk punt dat er nog gehaald wordt is voor mij onverhoopt, onverwacht.Voordeel is dat je met dergelijk verwachtingspatroon alleen maar positief kunt verrast worden. Het is in ieder geval zo dat je qua motivatie geen betere tegenstanders kunt treffen. Wie wil Anderlecht en Brugge het niet moeilijk maken ? In de uitwedstrijden zoals nu tegen Gent zie ik veel minder mogelijkheden. Komaan STVV, verras ons ! :stvv:
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Gent - stvv

Bericht door lindoke »

Boli niet in de selectie?!?! Iemand een idee waarom?
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Gent - stvv

Bericht door enrique »

Dussaut in de spits?
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Gent - stvv

Bericht door lindoke »

enrique schreef:Dussaut in de spits?
Dat meen je niet hé!
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
weekenders
Berichten: 1079
Lid geworden op: 29 jan 2012, 11:30
Supporter van: STVV

Re: Gent - stvv

Bericht door weekenders »

enrique schreef:Dussaut in de spits?
Breng JDR maar niet op bepaalde gedachten :grappig:
Henkie-1984
Berichten: 263
Lid geworden op: 22 jul 2017, 19:28

Re: Gent - stvv

Bericht door Henkie-1984 »

G*NK toont dat een goeie trainer wel degelijk verschil maakt. En wij tonen dat een slechte trainer ook wel degelijk een verschil maakt [GRINNING FACE WITH SMILING EYES].
Morgen 3 punten pakken en we doen weer mee, maar ik denk dat de laatste keer dat we in Gent zijn gaan winnen al even geleden is? Is Gent voor ons niet een beetje zoals Brugge?
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Gent - stvv

Bericht door Since '54 »

lindoke schreef:Boli niet in de selectie?!?! Iemand een idee waarom?
Volgens de STVV-site is Boli inderdaad niet geselecteerd.
Plaats reactie