Gent - stvv

Alles over de wedstrijden van STVV
Trunekson
Berichten: 333
Lid geworden op: 02 jul 2017, 23:36

Re: Gent - stvv

Bericht door Trunekson »

smol schreef:
STVV-fan schreef:1ste goal zuiver hands en geel voor Kitsiou was BELACHELIJK.

Proficiat Dierick, beste man bij Gent.

STVV definitief uit de top 6, de natte droom van De Witte en co.

Laat ons nu aub gewoon ons matchen spelen tot het einde van het seizoen, mag het?

Iedereen die nu op STVV schiet hier moest een kramp in zijn kloten krijgen.
De vijf minuten voor de rust drukt ge Gent volledig weg. Uitblinker hier was voor mij toch wel Akpom. Die jong kan het.

Na de rust ziet Dierick de kans om Gent vrije baan te geven naar de overwinning en doet het dan ook op een zeer belachelijke manier.
Hij mag van mij zijn beide poten breken en zijn fluit inslikken. BAH.

Na de rode kaart val je met 10 en is het zeker gedaan, dan drukt Gent u helemaal weg.

Afwerking, Afwerking, Afwerking is het sleutelwoord.

Op naar laatste grijze matchen en een grijze PO II.

De Roeck mag van mij ook beschikken. Niet enkel voor deze match, maar de voorbije reeks met verliesmatchen tegen vooral Antwerp en Kortrijk die je hem kan aanwrijven
Was ook een duidelijke penalty fout van Texeira, was dus ofwel penalty ofwel hands.
Voor de rest floot hij naargelang het niveau van Stvv steeds zwakker dus.
Anderzijds houdt hij Texeira wel stevig omlaag waardoor hij niet voluit kan springen, dus eigenlijk maakt het daarna niet uit of hij een fout maakt of niet omdat er al gefloten moest worden.
STVV-fan
Berichten: 5968
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Gent - stvv

Bericht door STVV-fan »

smol schreef:
STVV-fan schreef:1ste goal zuiver hands en geel voor Kitsiou was BELACHELIJK.

Proficiat Dierick, beste man bij Gent.

STVV definitief uit de top 6, de natte droom van De Witte en co.

Laat ons nu aub gewoon ons matchen spelen tot het einde van het seizoen, mag het?

Iedereen die nu op STVV schiet hier moest een kramp in zijn kloten krijgen.
De vijf minuten voor de rust drukt ge Gent volledig weg. Uitblinker hier was voor mij toch wel Akpom. Die jong kan het.

Na de rust ziet Dierick de kans om Gent vrije baan te geven naar de overwinning en doet het dan ook op een zeer belachelijke manier.
Hij mag van mij zijn beide poten breken en zijn fluit inslikken. BAH.

Na de rode kaart val je met 10 en is het zeker gedaan, dan drukt Gent u helemaal weg.

Afwerking, Afwerking, Afwerking is het sleutelwoord.

Op naar laatste grijze matchen en een grijze PO II.

De Roeck mag van mij ook beschikken. Niet enkel voor deze match, maar de voorbije reeks met verliesmatchen tegen vooral Antwerp en Kortrijk die je hem kan aanwrijven
Was ook een duidelijke penalty fout van Texeira, was dus ofwel penalty ofwel hands.
Voor de rest floot hij naargelang het niveau van Stvv steeds zwakker dus.
Eerlijk? Dan had ik liever de penalty gehad. Na de beelden te zien speelde Teixeira daar inderdaad met vuur. Nu creërt Dierick daar automatisch een bullshit situatie.... . Dan konden we nu discussiëren over het feit of Janga eigenlijk ook niet al "minutenlang" aan Tex aan het slepen en trekken was...

Foute gevolgtrekking. TOT AAN de rode kaart van Kitsiou was hier niks aan de hand. Na de rode kaart en de snelle 2-0 was het over en uit, dan kon je het schudden. Zie je? het is door Dierick zijn bullshit dat je van miserie slechter speelt. Tegen 10 man is het voor Gent een koud kunstje om een wedstrijd af te maken.

Nu, na de beelden een stuk of 4 keren te hebben gezien om te kijken of ik toch iets gemist heb, of Kitsiou misschien had nagetrapt of iets dergelijks, omdat ik nog de goodwill heb om te denken dat de scheidsrechters vandaag niet compleet en volslagen randdebielen waren, om te kijken of het er niet VINGERDIK oplag. Nee, niets, echt niets.

Dierick heeft zijn wedstrijdpremie dubbel en dik verdiend.
enrique
Berichten: 2849
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Gent - stvv

Bericht door enrique »

Ik zou het geval Dierick nie te persoonlijk nemen
1. In Belgie zijn het thuisfluiters
2. Ze fluiten om hun vriendjes in de top 6 te krijgen en daar ben jij niet bij
Er zijn mss sommigen die denken dat ze iets tegen stvv alleen hebben
Ik zou daar geen energie insteken
Het Belgische voetbal gaat elk jaar achteruit
Maar dat kan de heren echt geen lor schelen
Hier zit je dus echt voor niks te spelen vanaf einde januari
Tot begin augustus geen enkele match van nut meer
Proficiat heren van de proleague
Zakken vol en voor de rest, eind augustus alle ploegen eruit in Europa
Behalve de bekerwinnaar en de kampioen (0/18 in CL)
Nie te geloven, bende losers
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Gent - stvv

Bericht door Jan Bulder »

enrique schreef: Hier zit je dus echt voor niks te spelen vanaf einde januari
Tot begin augustus geen enkele match van nut meer
Proficiat heren van de proleague
In het oude competitieformat met 18 ploegen. Waarvoor speelde je toen nog eind januari als ploeg op plaats 8 tot 14?

Sorry, kritiek op de competitieformule is zeiken om te zeiken. Als je ziet hoeveel ploegen er nu investeren om deel uit te maken van de top 6. Neem PO I weg en je zal de competitie in de breedte nog verder verzwakken.
enrique
Berichten: 2849
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Gent - stvv

Bericht door enrique »

Ja? Alle dan, schrijf dan maar de voetbalbonden van Spanje, Engeland, ... aan. Dringend play-offs invoeren mannen. Veel succes!
Het is natuurlijk ook de schuld van stvv zelf. Het is hier altijd hetzelfde liedje. Gaat het wel ooit anders zijn? 10 op 42? Dat is natuurlijk niet de schuld van de arbiters alleen.
Maar als je zelf(s) niet zoekt naar oorzaken, dan blijf je aanmodderen. Het zal nooit veranderen...
Seizoen al lang gedaan. Prettige vakantie allemaal.
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Gent - stvv

Bericht door toyotacorolla »

Ik heb het nare gevoel bij de club Stvv, volgens mij zijn we de laatste seizoenen in eerste aan het spelen, na de overname door Dmm.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4107
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Gent - stvv

Bericht door lindoke »

toyotacorolla schreef:Ik heb het nare gevoel bij de club Stvv, volgens mij zijn we de laatste seizoenen in eerste aan het spelen, na de overname door Dmm.
Dat vind ik wat voorbarig. Wacht nog af tot na de transferperiode en de voorbereidingsmatchen in de zomer. Als uit die matchen blijkt dat er geen verbetering is mogen we al aan de alarmbel hangen. Als JDR nog trainer is tegen dan mogen we al een paar maanden vroeger aan de alarmbel hangen.

Nu, ik vraag me wel een beetje af of DMM even passief op de transfermarkt geweest zou zijn moesten we bij de overname pakweg 10 punten minder gehad hebben en in degradatiegevaar zouden staan.

Maar ik ga ervan uit dat ze toen ook wel wisten dat we niet meer konden degraderen en van plan zijn een echte start te nemen voor volgend seizoen. Niet vergeten dat ze beloofd hebben dat STVV een budget ging hebben dat ongeveer het 6e hoogste zou zijn in België. Dus dat is iets waar we hen al kunnen op terug pakken als blijkt dat de budgetverhoging en kwaliteitsinjectie er niet zijn. Ik kan me trouwens moeilijk voorstellen dat er van de ploeg van nu nog veel gaan rond lopen als ze die budgetverhoging effectief gaan doorvoeren.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Gent - stvv

Bericht door Brusselmans »

10 op 42 !!!
Dat moet van COL geleden zijn !!!
:mrgreen:
WilliamMunny
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 dec 2015, 10:40

Re: Gent - stvv

Bericht door WilliamMunny »

Bij de eerste goal leek het mij vrij duidelijk strafschop. Maar dan moet hij die ook fluiten, lijkt me, en niet verder laten spelen. Ik, en zowat alle Gent-supporters, vonden die tweede gele kaart ook veel te streng. Misschien oordeelde de arbiter dat hij zo een doelkans verhinderde met een professionele overtreding, geen idee, maar zeer streng. Daarna was de match gespeeld.

De scheidsrechters in België zijn gewoon beperkt in niveau. Dat betekent ook dat ze zich sneller laten beïnvloeden (wat je zeer duidelijk ziet met dat publiek in Brugge). Meer zou ik er niet achter zoeken. Wij hebben dit jaar ook al een massa punten verloren door foute scheidsrechterlijke beslissingen. Deze keer zat het met die rode kaart inderdaad mee.

Akpom, of hoe heet hij, leuke speler. Die heeft iets in zijn mars.
WilliamMunny
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 dec 2015, 10:40

Re: Gent - stvv

Bericht door WilliamMunny »

Jan Bulder schreef:
enrique schreef: Hier zit je dus echt voor niks te spelen vanaf einde januari
Tot begin augustus geen enkele match van nut meer
Proficiat heren van de proleague
In het oude competitieformat met 18 ploegen. Waarvoor speelde je toen nog eind januari als ploeg op plaats 8 tot 14?
Klopt. Nu heb je véél meer en véél langer om voor te spelen.
In de oude competitieformat waren meer dan 50% van de ploegen na 10 speeldagen al voor niets aan het spelen. Ze waren gered en kwamen niet meer in aanmerking voor Europees: alle ploegen tussen nummer 5en 15 ongeveer. Daarvoor had je 2 of 3 ploegen voor de titel en nog 1 of 2 voor Europees, daarachter een stuk of 3 tegen degradatie. Nu spelen ploegen uit de top 6 om een zo goed mogelijke PO-plaats, ploegen van 6 tot 10 voor de laatste PO-tickets en nog een paar ploegen tegen de degradatie.
metser
Berichten: 354
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: Gent - stvv

Bericht door metser »

Ik herinner jullie allemaal mijn post na de wedstrijd tegen Kortrijk. Van deze kern zijn er hoogstens een vijftal goed voor 1A, de rest mag naar de kringloop. Ik wil de scheids niet goedpraten ( was hands ) maar hoe dom kun je zijn als kitsiou ! Hij vertikt het die bal snel weg spelen om vervolgens die speler toch duidelijk aan te tikken achter de doellijn met zijn rechtervoet, dus voor mij juiste beslissing van 2 de geel. Maar het is duidelijk dat van dat kaliber er in belgie genoeg rondlopen, dus al zeker geen kopbrekens met de optie ( terug aub) . Maar het mag ookk gezegd dat de back aan de andere kant bij momenten gewoon belachelijk werd gemaakt, dat het middenveld geen drive, passie en intelligentie heeft en dat Vetokele nu al verschillende weken laat zien waarom hij nergens geslaagd is. Neem daar dan bij dat de centrale as nu ook nog steken laat vallen en je hebt de verklaring voor de slechte resultaten. Zoals ik vroeger al gesteld heb, zonder dame fortuna bij de seizoensaanvang, zat je nu in zware storm, want dit stvv is zowaar een van de zwaksten uit 1A. :roll: :oops:
Stan
Berichten: 297
Lid geworden op: 27 feb 2016, 23:20

Re: Gent - stvv

Bericht door Stan »

STVV-fan schreef:
smol schreef:
STVV-fan schreef:1ste goal zuiver hands en geel voor Kitsiou was BELACHELIJK.

Proficiat Dierick, beste man bij Gent.

STVV definitief uit de top 6, de natte droom van De Witte en co.

Laat ons nu aub gewoon ons matchen spelen tot het einde van het seizoen, mag het?

Iedereen die nu op STVV schiet hier moest een kramp in zijn kloten krijgen.
De vijf minuten voor de rust drukt ge Gent volledig weg. Uitblinker hier was voor mij toch wel Akpom. Die jong kan het.

Na de rust ziet Dierick de kans om Gent vrije baan te geven naar de overwinning en doet het dan ook op een zeer belachelijke manier.
Hij mag van mij zijn beide poten breken en zijn fluit inslikken. BAH.

Na de rode kaart val je met 10 en is het zeker gedaan, dan drukt Gent u helemaal weg.




Afwerking, Afwerking, Afwerking is het sleutelwoord.

Op naar laatste grijze matchen en een grijze PO II.

De Roeck mag van mij ook beschikken. Niet enkel voor deze match, maar de voorbije reeks met verliesmatchen tegen vooral Antwerp en Kortrijk die je hem kan aanwrijven
Was ook een duidelijke penalty fout van Texeira, was dus ofwel penalty ofwel hands.
Voor de rest floot hij naargelang het niveau van Stvv steeds zwakker dus.
Eerlijk? Dan had ik liever de penalty gehad. Na de beelden te zien speelde Teixeira daar inderdaad met vuur. Nu creërt Dierick daar automatisch een bullshit situatie.... . Dan konden we nu discussiëren over het feit of Janga eigenlijk ook niet al "minutenlang" aan Tex aan het slepen en trekken was...

Foute gevolgtrekking. TOT AAN de rode kaart van Kitsiou was hier niks aan de hand. Na de rode kaart en de snelle 2-0 was het over en uit, dan kon je het schudden. Zie je? het is door Dierick zijn bullshit dat je van miserie slechter speelt. Tegen 10 man is het voor Gent een koud kunstje om een wedstrijd af te maken.

Nu, na de beelden een stuk of 4 keren te hebben gezien om te kijken of ik toch iets gemist heb, of Kitsiou misschien had nagetrapt of iets dergelijks, omdat ik nog de goodwill heb om te denken dat de scheidsrechters vandaag niet compleet en volslagen randdebielen waren, om te kijken of het er niet VINGERDIK oplag. Nee, niets, echt niets.

Dierick heeft zijn wedstrijdpremie dubbel en dik verdiend.
Het probleem is niet dat je met 10 staat, maar dat je te weinig valabele flankverdedigers hebt. Botaka, Legear, Dussaut op de flank verdedigen. Komaan zeg.
luc de kanarie
Berichten: 78
Lid geworden op: 30 dec 2010, 17:58

Re: Gent - stvv

Bericht door luc de kanarie »

wat een lompe trainer na 2-0 vervangt hij een voorspeler door een achterspeler dan ken je er niets van ik zou hem wippen kan niets bijsturen
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4122
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Gent - stvv

Bericht door stvvilvoorde »

WilliamMunny schreef:mat met 18 ploegen. Waarvoor speelde je toen nog eind januari als ploeg op plaats 8 tot 14?


Klopt. Nu heb je véél meer en véél langer om voor te spelen.
In de oude competitieformat waren meer dan 50% van de ploegen na 10 speeldagen al voor niets aan het spelen. Ze waren gered en kwamen niet meer in aanmerking voor Europees: alle ploegen tussen nummer 5en 15 ongeveer. Daarvoor had je 2 of 3 ploegen voor de titel en nog 1 of 2 voor Europees, daarachter een stuk of 3 tegen degradatie. Nu spelen ploegen uit de top 6 om een zo goed mogelijke PO-plaats, ploegen van 6 tot 10 voor de laatste PO-tickets en nog een paar ploegen tegen de degradatie.
Dit is toch wel zeer overdreven.
Na tien matchen al voor niets spelen? Waarschijnlijk ben je te jong om de competitie van voor de play-offs te herinneren maar dit is nooit gebeurd.

PO2 nu, dat is zuiver voor niets spelen, behalve voor die enkele topclub die per ongeluk in PO2 gesukkeld is.

Ik vind de PO's nog altijd schabouwlijk.
Het leidt tot niets, behalve een paar clubs die op die manier meer geld en aandacht naar zich toe trekken.
In het oude systeem waren de eerste zes plaatsen ook spannend tot in mei. Tot plaats vier werd er immers europees voetbal uitgedeeld. Onderaan bleef het ook spannend tot op het einde owv de degradatieplaatsen.
Ja er zaten een paar ploegen tussen die vanaf februari-maart niet veel meer kon gebeuren, maar die hun seizoen was niet over he.
Anderlecht, Brugge, standard konden immers nog op bezoek komen.
Persoonlijk vond ik De einde-seizoensmatchen in het oude systeem leuker dan de PO2 matchen in het nieuwe systeem.
De bekerfinale op het einde van het seizoen was ook een pak leuker.
Tot aan de invoering van de PO's vond ik april en mei altijd de leukere periode om naar de voetbal te gaan.
Nu is het seizoen gedaan eind februari als je niet in PO1 zit.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6712
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Gent - stvv

Bericht door Jacques »

Gisteren zag je in 90 minuten samengevat waarom we geen PO1 zullen halen.
- We pakken een vermijdbaar doelpunt. Er had in de twee richtingen fout gefloten kunnen worden, maar Dierick fluit niet. Kubo is scherper dan onze verdediging en profiteert.
- We missen een handvol 100% kansen om voor rust op gelijke hoogte te komen. Onbegrijpelijk dat er daar niet minstens 1 van tegen de netten gaat.
- We vallen kort na rust met 10 na een onterechte 2de geel. Yaremchuk verdient eerder geel voor een schwalbe, want er is weinig of geen contact.
- De 2-0 wijkt af op het been van Botaka en verdwijnt zo in doel. Boeken toe.

De inzet is er wel, anders gooi je al na de 1-0 de handdoek in de ring. We krijgen ook voldoende kansen ondanks dat het op Gent is, maar op de belangrijke momenten slaat het allemaal tegen en komen we een paar procenten te kort op dit moment. Als je dan op Gent moet spelen, vertaalt zich dat in zware 3-0 cijfers. De trainer heeft de boter gegeten en dat is voor een stuk zeker ook terecht, maar je moet het ook doen met wat je hebt. Concreet: er is slechts 1 aanvallende flankspeler die voldoet en dat is Legaer, degene waar vooraf de minste verwachtingen over waren. De rest (Dussaut, Botaka, Acolatse) voldoet gewoon niet. Dat hij Dussaut brengt na rood voor Kitsiou is frustrerend, maar je moet wel iemand brengen. Met 3 centraal achterin gaan spelen en de flankaanvallers van Gent gewoon vrij laten, is zeker vragen om miserie. Lichtpuntje: het duo Vetokele-Akpom heeft wel iets. Vetokele komt (niet verrassend) ook beter uit de verf als hij iemand langs zich heeft staan. Helaas is hij intussen wel de weg naar doel volledig kwijt.

Soit, vrijdag tegen een ploeg die zo mogelijk nog minder in de goede flow zit. Dat belooft. :mrgreen:
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie