Gent - stvv

Alles over de wedstrijden van STVV
Mikman
Berichten: 3660
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Gent - stvv

Bericht door Mikman »

WilliamMunny schreef:
Er zijn perfecte graadmeters om te zien hoe de competitie het doet sinds de PO's: de UEFA-coëfficiënt. Dan zie je dat het niveau van de Belgische competitie in verhouding tot competities van gelijkaardige landen enorm gestegen is. dat is ook logisch want door de PO's gaat er meer geld naar het Belgische voetbal.
Kan je bewijzen dat er meer geld naar het Belgisch voetbal vloeit, én dat dat gerelateerd is aan de play-off-formule?

En dan nog: moet je je hele landelijke competitie overhoop zetten om dan ocharme 9e ipv 11e op die Uefa-lijst te staan? Het brengt niet eens extra deelnemers op. Sinds de play-offs zijn ingevoerd heeft België nog altijd hetzelfde aantal deelnemers. Dat lijkt me nochtans ook een graadmeter. En als Belgische clubs dan toch eens ver geraken in Europa zitten ze plots met een overvolle kalender omwille van ... de play-offs.

De toplanden zijn gewoon weg, die proberen bij te halen is gewoon waanzin. Zelfs hun tweede klasse is vaak beter en rijker dan de onze. Beter kan je focussen op een eigen competitie die zo aantrekkelijk mogelijk is voor de supporters. Dus ook terug wedstrijden die er toe doen in maart, april en mei.
Nu haken de meeste supporters ( van PO2-ploegen) eind februari af en moeten ze tot augustus wachten voor ze weer kunnen gaan kijken. En heb je niks tussen maart en augustus. Toevallig ook nog eens de leukste maanden om buiten te komen.
Jebus4life
Berichten: 1227
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Gent - stvv

Bericht door Jebus4life »

Ik ben het idee van een traditionele competitie met dan 20 ipv 18 ploegen ook nog altijd genegen.
Ze zagen altijd dat er teveel profclubs waren; 24 was het maximum in België, zwak het dan in 1 keer af naar die 20 en hervorm tweede klasse dan naar de eerste amateursliga. Je kan dan nog altijd werken met 1 stijger/daler op het einde van de competitie.

Enige levensvatbare format voor 24 clubs (want het huidige systeem met 8 tweedeklassers is toch te triestig voor woorden) zie ik als een eerste en tweede klasse met 12 clubs. Nadeel is dan dat je de kalender of te licht (22 wedstrijden), te zwaar (44 wedstrijden) of onevenwichtig (33 wedstrijden) maakt.



Ik zie ze nog in staat om een play-off systeem a la NBA uit te werken. 24 profteams verdeeld in een eastern & western conference (hier zullen ze er dan in slagen om het de "Schelde" & "Maas" divisie te heten ofzo). Met dan de top-4 van elke conference die play-offs gaat spelen :lollig:
STimVV
Berichten: 2696
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Gent - stvv

Bericht door STimVV »

'STVV neemt drastische maatregel tegen scheidsrechter'
Sint-Truiden maakt nog altijd kans op Play-Off I, maar ondertussen is de kloof met de top zes wel al gegroeid tot vier punten. Afgelopen weekend werd er met 3-0 verloren op het veld van AA Gent en die nederlaag is bij de Kanaries duidelijk nog niet verteerd.
STVV werd er niet bepaald gediend door de arbitrage. Scheidsrechter Dierick had bij de 1-0 van Kubo handspel van Janga niet gezien en gaf Kitsiou kort na rust een strenge tweede gele kaart. Bij STVV voelden ze zich bestolen en nu nemen ze harde maatregelen.

Het Belang van Limburg weet dat de club Dierick nu wraakt. Voorzitter David Meekers heeft daarvoor een brief geschreven aan scheidsrechtersbaas Johan Verbist. Dierick zal in de nabije toekomst dus geen wedstrijden van STVV meer fluiten.
http://www.voetbalnieuws.be/news/278598 ... idsrechter

Al de 2e keer dit seizoen dat er een scheidsrechter een tijd geen matchen van STVV meer mag fluiten. Nadat ook Bram VanDriessche ons dit seizoen in de 3 matchen die hij floot benadeelde.
http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=129149

Straks schieten er geen meer over. Die mannen zullen er niet wakker van liggen. Zolang ze maar topmatchen mogen fluiten op Brugge, Anderlecht, Gent, enz. zijn die content. Gumienny verteld het ook al 2 weken geleden: ze hebben schrik om gewraakt te worden door de topclubs omdat dat de matchen zijn waar ze het voor doen... :roll:
Dus hoe meer kleine clubs ze wraken hoe groter de kans is dat ze matchen van de grote clubs kunnen fluiten.
Alain
Berichten: 991
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: Gent - stvv

Bericht door Alain »

"STVV wraakt ref Dierick"

Nu is men toch wel wat aan het doorslaan hoor. We zijn in het verleden al veel feller genaaid zonder dat er iemand gewraakt werd. Akkoord, er kan over gediscussieerd worden, dat zeker. Maar Dierick zal heus niet die enige zijn geweest die de domme Kitsiou een tweede geel gaf. En bij het eerste doelpunt leggen 9 van de 10 arbiters de bal op de stip (+geel? +rood?).

Misschien moet dit Calimero-gedrag ons doen geloven dat het aan de arbitrage ligt dat we niet in PO1 zitten. Nochtans staan we op onze waarde geklasseerd. Als we die match op Gent nog tien keer opnieuw hadden mogen spelen, verliezen we 8 keer, en spelen we 2 keer gelijk. Met om het even welke arbiter.
ronnieking
Berichten: 383
Lid geworden op: 26 nov 2010, 13:23

Re: Gent - stvv

Bericht door ronnieking »

[quote]]Maar Dierick zal heus niet die enige zijn geweest die de domme Kitsiou een tweede geel gaf

Domme Kitsiou ? Fout van 13 in een dozijn en kom nu niet af dat je zo iets niet moet doen als je al geel hebt ! Ik weet niet welke intenties Dierick heeft - Gent een beetje helpen, ze moesten het eens wat moeilijker krijgen , niet ondenkbeeldig na de laatste 20 minuten van de eerste helft of nog erger echt denken dat hij in dit geval sowieso een tweede gele kaart moet geven... In ieder geval fluit hij de tweede helft op die manier naar de vaantjes.... los van het feit dat De Roeck natuurlijk nooit Botaka op de rechtsback had mogen zetten waar de 2-0 uit voortvloeit...
STimVV
Berichten: 2696
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Gent - stvv

Bericht door STimVV »

Alain schreef:"STVV wraakt ref Dierick"

Nu is men toch wel wat aan het doorslaan hoor. We zijn in het verleden al veel feller genaaid zonder dat er iemand gewraakt werd. Akkoord, er kan over gediscussieerd worden, dat zeker. Maar Dierick zal heus niet die enige zijn geweest die de domme Kitsiou een tweede geel gaf. En bij het eerste doelpunt leggen 9 van de 10 arbiters de bal op de stip (+geel? +rood?).

Misschien moet dit Calimero-gedrag ons doen geloven dat het aan de arbitrage ligt dat we niet in PO1 zitten. Nochtans staan we op onze waarde geklasseerd. Als we die match op Gent nog tien keer opnieuw hadden mogen spelen, verliezen we 8 keer, en spelen we 2 keer gelijk. Met om het even welke arbiter.
Allezman...
Kitsiou maakt zelfs geen fout, de spits van Gent laat zich gewoon vallen omdat hij de bal over de achterlijn tikt.
En bij de 1e goal kan je ook fout fluiten in ons voordeel want Janga hangt eerst aan Teixeira, ze hangen gewoon in elkaar. Dat is een fase die in 2 richtingen kan geinterpreteerd worden. Maar hands was het sowieso.
We moeten ons dus maar wekelijks laten naaien en stil verder doen... Als een kleine ploeg tegen een grote ploeg speelt zullen dergelijke fases NOOIT in het voordeel van de kleine ploeg gefloten worden. Nooit.
Dat kan je niet hard genoeg roepen en verkondigen. Coaches als Dury en Vanhaezebrouck schreeuwen moord en brand voor veel minder, als zij zaterdag coach waren geweest van de benadeelde club zou de ref niet fluiten. Want ze weten dat die mannen hun mond open doen en dat er naar geluisterd en over gesproken zal worden. Het brave STVV en de nog bravere De Roeck daarentegen...
Alain
Berichten: 991
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: Gent - stvv

Bericht door Alain »

Het stoort mij vooral dat er nu ineens zo fel wordt gedaan over de arbitrage, als soort van laatste wanhoopskreet van een sneuvelende PO1-kandidaat.
In Brugge, daar zijn we driedubbel zo hard genaaid geweest. Toen hadden we moeten wraken, toen speelden we nog ergens voor.
Intussen hebben we drie maanden quasi niks nada noppes gepresteerd, is iedereen in slaap gedommeld en zijn we ook terecht uit PO1 getuimeld. Maar nu als het kalf al verdronken was, gaan we het op de arbiter steken. Dat vind ik te goedkoop. Want er was toch veel als, als, als, nodig om iets uit deze wedstrijd te halen.
Maar goed: als ge voor AA Gent nog echt in PO1 geloofde, dan begrijp ik dat ge u kunt opjagen. Ik had mij er al bij neergelegd.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4122
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Gent - stvv

Bericht door stvvilvoorde »

Ben ik nu de enige die denkt dat we bij die eerste goal nog relatief goed wegkomen doordat de ref laat doorspelen.

Indien hij zou fluiten, denk ik niet dat vermeend hands van janga gefloten zou worden, maar eerder de trekfout van texeira en zo ook de obstructie van een speler recht naar doel.
Mijn insziens hadden we daar evengoed een penalty en rood kunnen krijgen.

Texeira beoordeelt die bal gewoon volledig verkeerd.
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: Gent - stvv

Bericht door Hallo-Tokyo »

Ja voorlopig zijt ge de enige.
BoemBoem
Berichten: 2931
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Gent - stvv

Bericht door BoemBoem »

Alain schreef:Het stoort mij vooral dat er nu ineens zo fel wordt gedaan over de arbitrage, als soort van laatste wanhoopskreet van een sneuvelende PO1-kandidaat.
In Brugge, daar zijn we driedubbel zo hard genaaid geweest. Toen hadden we moeten wraken, toen speelden we nog ergens voor.
Intussen hebben we drie maanden quasi niks nada noppes gepresteerd, is iedereen in slaap gedommeld en zijn we ook terecht uit PO1 getuimeld. Maar nu als het kalf al verdronken was, gaan we het op de arbiter steken. Dat vind ik te goedkoop. Want er was toch veel als, als, als, nodig om iets uit deze wedstrijd te halen.
Maar goed: als ge voor AA Gent nog echt in PO1 geloofde, dan begrijp ik dat ge u kunt opjagen. Ik had mij er al bij neergelegd.
Calimero..(niet gij :D )
Tot in den treurnis toe..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
enrique
Berichten: 2849
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Gent - stvv

Bericht door enrique »

Dikke zever
Klacht volledig terecht
Dooie mussen hoort men niet
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 508
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: Gent - stvv

Bericht door KNRI »

Voorafgaand aan de hands-fase is het een dikke penaltyfout!
De rode kaart is zeer licht en voor mij onterecht.
Op basis van de eerste helft verdienden we een punt en missch zelfs meer. Door de rode kaart zat dit er nooit in.
Dreke
Berichten: 3619
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Gent - stvv

Bericht door Dreke »

Dit was zeker niet dé match om de arbiter te wreken. We zijn dit seizoen al harder geflikt dan op Gent.
A loyal football fan only supports the shirt...
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Gent - stvv

Bericht door Vouch »

Jebus4life schreef:Ik ben het idee van een traditionele competitie met dan 20 ipv 18 ploegen ook nog altijd genegen.
Ze zagen altijd dat er teveel profclubs waren; 24 was het maximum in België, zwak het dan in 1 keer af naar die 20 en hervorm tweede klasse dan naar de eerste amateursliga. Je kan dan nog altijd werken met 1 stijger/daler op het einde van de competitie.

Enige levensvatbare format voor 24 clubs (want het huidige systeem met 8 tweedeklassers is toch te triestig voor woorden) zie ik als een eerste en tweede klasse met 12 clubs. Nadeel is dan dat je de kalender of te licht (22 wedstrijden), te zwaar (44 wedstrijden) of onevenwichtig (33 wedstrijden) maakt.



Ik zie ze nog in staat om een play-off systeem a la NBA uit te werken. 24 profteams verdeeld in een eastern & western conference (hier zullen ze er dan in slagen om het de "Schelde" & "Maas" divisie te heten ofzo). Met dan de top-4 van elke conference die play-offs gaat spelen :lollig:
Of je de 2e afdeling nu 1B of 2e klasse noemt en je speelt die met 12 of 8 ploegen, het blijft gewoon 2e klasse. Door alles onder de G5 (en in een slecht jaar zelfs Genk en Standard) tot degradatiekandidaat te maken ga je de competitie echt niet verbeteren.
Underdog
Berichten: 236
Lid geworden op: 15 jul 2017, 20:17

Re: Gent - stvv

Bericht door Underdog »

Alain schreef:In Brugge, daar zijn we driedubbel zo hard genaaid geweest. Toen hadden we moeten wraken, toen speelden we nog ergens voor.
De club heeft toen wel degelijk haar ongenoegen geuit bij scheidsrechtersbaas Verbist over de prestatie van Van Driessche. Met als resultaat dat hij even geen wedstrijden van STVV meer zou fluiten. Dat is nog steeds het geval, want sindsdien werd hij niet meer aangeduid voor onze matchen.
Plaats reactie