De supporters

Alles over de wedstrijden van STVV
Plaats reactie

Wat brengt de STVV supporter terug?

1. een grote naam halen zoals bv. Morioka.
1
5%
2. een lokale speler halen zoals bv. Schoofs.
2
10%
3. Duidelijke ambities uitspreken en naar handelen.
15
71%
4. Meer beleving in het stadion.
3
14%
 
Totaal aantal stemmen: 21

Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5274
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

De supporters

Bericht door Halenaar »

Zoals iedereen het al gemerkt heeft blijven de supporters thuis en zijn onze toeschouwersaantallen historisch laag. Naar de reden daartoe hoeft men niet te discussiëren: jarenlang wanbeleid van RD. Geen ambities, goede spelers laten gaan in het midden van het seizoen voor een habbekrats, matige spelers halen voor een habbekrats, uitspraken die supporters tegen het harnas stoten en zo kunnen we nog wel even doorgaan.

De voorbereiding van dit seizoen was ronduit slecht, en de trainerswissel ronduit beschamend, maar we startte toch nog verrassend goed. Maar het is weer typisch STVV dat daarna alles terugvalt, slecht voetbal spelen en nog amper punten halen. Alleen de traditionele uitverkoop van spelers tijdens de winter is uitgebleven, maar voor de rest heeft de supporter weer veel redenen om thuis te blijven. Hoogstwaarschijnlijk halen we nu weer PO2, aka veredelde oefenmatchen. Dit terwijl we genoeg kansen hadden om relatief veilig in de top 6 te zitten, maar de supporter zal zich alweer tevreden moeten houden dat we niet gedegradeerd zijn.

Nu willen de Jappen ingrijpen deze zomer, en willen ze de supporters terug halen naar Stayen. Wat is volgens jullie de beste manier om dit te doen, als je even naar uzelf kijkt en rond u hoort?

Ik hoor veel mensen zeggen dat ze terug meer spelers moeten halen onder de kerktoren, maar dat interesseert me eerlijk gezegd geen hol zolang er maar een goede mix is van Belgen en buitenlanders, en die is er momenteel toch wel. Wat volgens mij de supporters zou terughalen, zijn duidelijke ambities uitspreken (PO1/ beker) en er ook naar handelen. Dat betekent in mijn ogen niet meteen dure transfers halen, maar wel zeer gerichte kwalitatieve versterkingen in elke linie, en die wel meer mogen kosten dan een kist Jonagold. Zonder daarvoor een duur prijskaartje te moeten hebben.

Wat is volgens jullie de beste optie? En ja ik weet het, de een optie sluit de andere niet uit :P
Alain
Berichten: 991
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: De supporters

Bericht door Alain »

Ik zou nog twee algemene zaken willen toevoegen, die niet alleen voor STVV gelden, maar mij ook een stuk minder goesting geven om naar het stadion te komen:
-het feit dat hier de voorbije jaren elke zomer een compleet andere ploeg staat (en hetzelfde geldt voor heel wat andere clubs). Maar de makelaars regeren, en ik vrees dat dit fenomeen dus niet snel zal verdwijnen. In dat opzicht vond ik de voorbije wintermercato voor ons dus nog wel positief.
-het Play-Off gedrocht. De topclubs spelen voor anderhalf punt en dat is er de eerste seizoenshelft ook aan te zien. Niet elke wedstrijd is voor iedereen even belangrijk, en dat wringt bij mij. Bovendien is het feit dat er nog maar 6 speeldagen zijn aan het einde van de wintermercato compleet absurd en tevens ook competitievervalsing. Om dan nog maar te zwijgen over play-off 2, dat echt wel een straf is voor supporters.
pat@
Berichten: 1064
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: De supporters

Bericht door pat@ »

- Één grasveld.
- Een staantribune voor de Noord (dit zal RD nooit niet willen verwezenlijken).
- Een verlichting die wat donkerder schijnt, een beetje zoals vroeger.
- Geen (kunstmatige) evenementen om de beleving aan te wakkeren.
-Een kern van enkele profspelers aangevuld met half time profspelers (of studenten) die terug weten waar ze voor spelen.
Geen reclame tijdens, voor of na de match van zaken die Stayen nv gerelateerd zijn.
enrique
Berichten: 2849
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: De supporters

Bericht door enrique »

1, 2, 3 en 4 en ...
Louis XIV
Berichten: 1238
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: De supporters

Bericht door Louis XIV »

Ambitie en er naar handelen lijkt me beste start om terug iets op poten te zetten..dit tov alle valse beloftes en leugens tov voorgaande jaren
Ik vrees echter dat dit opnieuw jaren zal duren en misschien nooit meer terugkomt, om de dingen te forceren eens zot doen met ne super transfer genre Moriuaka..dream on Louis, dream on
miel
Berichten: 1659
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: De supporters

Bericht door miel »

pat@ schreef:- Één grasveld.
- Een staantribune voor de Noord (dit zal RD nooit niet willen verwezenlijken).
- Een verlichting die wat donkerder schijnt, een beetje zoals vroeger.
- Geen (kunstmatige) evenementen om de beleving aan te wakkeren.
-Een kern van enkele profspelers aangevuld met half time profspelers (of studenten) die terug weten waar ze voor spelen.
Geen reclame tijdens, voor of na de match van zaken die Stayen nv gerelateerd zijn.
Er zijn genoeg provinciale clubs waar gij ongetwijfeld uw gading zult vinden ;)
Mikman
Berichten: 3660
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: De supporters

Bericht door Mikman »

Er zijn veel oorzaken en ik zal er daarna eens dieper op in gaan, maar als je maar 3 van je laatste 33 uitmatchen weet te winnen, kan je ook niet verwachten dat de supporters de week erna enthousiast naar het stadion trekken.
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: De supporters

Bericht door Iniesta »

Alle punten zijn goed maar punt 3, ambitie bevestigen met goed beleid lijkt me het meest aangewezen en krijgt duidelijk ook de meeste steun.

Gisteren heb ik me ondanks de koude goed geamuseerd tijdens de eerste helft maar deed de ref in de 2e helft het licht uit. Ook dat speelt een rol. Wil je wekelijks naar dit soort spelbedervers gaan kijken?

Trouwens Gent was ondanks de score ook niet zo geweldig. Ze hebben daar een gast van meer dan 3 miljoen in blauwe schoenen lopen op het middenveld die zich vooral weg stopt en zo weinig mogelijk de bal probeert te krijgen. Toen hij eraf was was Gent direct 10% sterker. Buiten Kubo en Yaremchuk zat er niet veel in.

Vorige week keek ik naar Standard-Anderlecht en dat was een ongelooflijk leuke match met 2 ploegen die voluit voor de winst gingen in een vol stadion. Ik heb echt genoten van die wedstrijd. Als je dan ziet wat dezelfde ploeg in Oostende brengt en hoe wisselvallig Standard is dan zegt dat veel over het niveau van onze competitie. Iedereen kan van iedereen winnen maar meestal is het gewoon de minst slechte die het haalt en soms degene die de ref het meest goedgezind is.

Dus naast ambitie zou het ook leuk zijn mochten er meer open wedstrijden zijn waarbij trainers durven en laten voetballen zodat het publiek ook iets te zien krijgt. Tel daar betere refs bij en een goed gebruik van de videoref bij elke wedstrijd en je schiet al wat op.
omeloe
Berichten: 1154
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: De supporters

Bericht door omeloe »

Mikman schreef:Er zijn veel oorzaken en ik zal er daarna eens dieper op in gaan, maar als je maar 3 van je laatste 33 uitmatchen weet te winnen, kan je ook niet verwachten dat de supporters de week erna enthousiast naar het stadion trekken.
Voor degenen die naar de uitwedstrijden gaan kijken , is het telkens weer verstand op nul zetten .
Sommigen hoeven dit zelfs niet te doen ! :grappig:
Amzu
Berichten: 226
Lid geworden op: 23 jun 2011, 23:36

Re: De supporters

Bericht door Amzu »

Iniesta schreef:............

Dus naast ambitie zou het ook leuk zijn mochten er meer open wedstrijden zijn waarbij trainers durven en laten voetballen zodat het publiek ook iets te zien krijgt. Tel daar betere refs bij en een goed gebruik van de videoref bij elke wedstrijd en je schiet al wat op.
Dat is nochtans heel eenvoudig in te stellen. Voetbal is een simpel spelletje waarbij het nog altijd de bedoeling is om doelpunten te maken en liefst ééntje meer dan de tegenstander. Maar mettertijd is het uitgangspunt van veel ploegen verandert naar geen doelpunten tegen krijgen en hopen dat er eens een bal goed valt.
Daarom zou men er eens moeten over nadenken om de puntentelling te herzien. Ik zou bij een 0-0 aan geen enkele ploeg een punt toekennen, bij een gelijkspel met doelpunten elk 1 punt en de ploeg die wint krijgt 3 punten (zoals nu).
Je krijgt dan een totaal ander uitgangspunt bij aanvang van een wedstrijd. Er moet immers minstens één keer gescoord worden om een punt(en) te bemachtigen ! Het zou het spektakel zeker ten goede komen en deze ingreep is bovendien.... gratis.
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: De supporters

Bericht door Iniesta »

Ben zeker voorstander van zo'n systeem. Nu beginnen veel ploegen met de instelling dat ze al 1 punt te verdedigen hebben.
enrique
Berichten: 2849
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: De supporters

Bericht door enrique »

Tenzij ze dan in min '88 gauw afspreken om rap 2 goals binnen te laten... ge weet maar nooit...
BoemBoem
Berichten: 2931
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: De supporters

Bericht door BoemBoem »

enrique schreef:Tenzij ze dan in min '88 gauw afspreken om rap 2 goals binnen te laten... ge weet maar nooit...
:o ..

Moeskroen al 2 jaar op rij een 'chineeske' aan het doen ..
Waarbij ik natuurlijk niet insinueer dat ge het op die ploeg had ;)
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: De supporters

Bericht door Iniesta »

enrique schreef:Tenzij ze dan in min '88 gauw afspreken om rap 2 goals binnen te laten... ge weet maar nooit...
Dat zal niet gebeuren gewoon omdat je als eerste ploeg niet zeker weet of de 2e er zich wel aan gaat houden :lol:
enrique
Berichten: 2849
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: De supporters

Bericht door enrique »

Daar heb ik ook aan gedacht
Maar dan zou het pas hommeles zijn... :lol: :lol:
Plaats reactie