Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Alles over de wedstrijden van STVV
Hasselt Steunt STVV
Berichten: 214
Lid geworden op: 20 apr 2012, 20:34

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door Hasselt Steunt STVV »

6/6 tegen Anderlecht! :blauw: :geel:
Schimpen steunt STVV
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door Mikman »

Ik had meer schrik tegen pakweg Virton of Woluwe een paar jaar geleden dan van dit Anderlecht.

Beste Kanaries volgens Brepoels ( Playsports ) : Legear en De Sart. Persoonlijk vond ik Asamoah ook erg sterk spelen. Zwakste man was -uiteraard- alweer Dussaut. Flirtte met rood en vergat twee keer het buitenspel op te heffen. Was met andere woorden de gevaarlijkste Anderlechtenaar.

Al zo vaak gezegd: tegen Eupen, Lokeren en Moeskroen hebben ze PO1 vergooid. Mijn inschatting/voorspelling van voor het seizoen ( een hoge dertiger en een paar keer winnen tegen topploegen thuis ) was er wel knal op.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door Since '54 »

Verdiende overwinning van STVV op basis van de kansen en de inzet. Beste man op het veld zeker Asamoah.
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door smol »

Verdiende overwinning voor STVV vanavond met een extra vermelding voor Asamoah, De Sart, Legear en De Petter. Ook Texeira behaalde terug zijn niveau van over enkele weken na enkele mindere wedstrijden.

Over de scheids gaan we vandaag niet leuteren stel ik voor maar invloed op de uitslag had hij niet aangezien we zijn cadeau niet in ontvangst namen :)

Nog 3 finale's waar een 7 op 9 toch nodig zal zijn willen we PO I halen. Oostende wordt misschien nog wel de moeilijkste match van de 3 !
Henkie-1984
Berichten: 263
Lid geworden op: 22 jul 2017, 19:28

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door Henkie-1984 »

Tegen een normaal Anderlecht win je deze match nooit.
Aanvallend kan enkel Akpom een verschil maken. Voor de rest is er op dit moment echt niemand die een verschil kan maken. Asamoah, veel inzet, maar als het rond de 16 moet gebeuren kan hij het ook niet. De Sart net hetzelfde. En ja onze spitsen die zijn een ramp, volledig uit vorm. Mja met JDR kan je moeilijk veel vertrouwen kweken.
Beste man vandaag was Akpom en dan Legear.
Maar normaal verlies je deze wedstrijd altijd, maar gelukkig was Anderlecht nog zwakker dan Mechelen. (1 schotje binne de palen [FACE WITH TEARS OF JOY]).
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door voetballiefhebber »

We zijn toch ongeveer de evenknie van Anderlecht, zeker wat strafschoppen nemen betreft. Ik dacht dat er nog een match een strafschop in geschenkverpakking was die we niet aanvaardden.

Voor die onderbreking was het ondermaats. De vlam kwam eigenlijk niet daardoor terug in de pan, maar door een incident even daarna tussen de spelers. De fase toen Teo van Anderlecht geel pakte was dat. Daarna werd STVV wakker en ging het er feller aan toe. Met veel inzet is het toch fijn om naar STVV te kijken. De laatste tijd was dat er niet meer bij.

Ik had alleen schrik dat Dussaut nog een own-goal ofzo zou maken in de slotfase. Toen hij eens zijn verstand gebruikte en in de laatste seconden die bal hard naar voor schoot was ik er gerust in.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door Since '54 »

voetballiefhebber schreef:We zijn toch ongeveer de evenknie van Anderlecht, zeker wat strafschoppen nemen betreft. Ik dacht dat er nog een match een strafschop in geschenkverpakking was die we niet aanvaardden.

Voor die onderbreking was het ondermaats. De vlam kwam eigenlijk niet daardoor terug in de pan, maar door een incident even daarna tussen de spelers. De fase toen Teo van Anderlecht geel pakte was dat. Daarna werd STVV wakker en ging het er feller aan toe. Met veel inzet is het toch fijn om naar STVV te kijken. De laatste tijd was dat er niet meer bij.

Ik had alleen schrik dat Dussaut nog een own-goal ofzo zou maken in de slotfase. Toen hij eens zijn verstand gebruikte en in de laatste seconden die bal hard naar voor schoot was ik er gerust in.
Het was fijn om naar STVV te kijken in het eerste seizoen 1ste nationale onder Brepoels, met Mignolet, Cantaluppi, Chimedza en Sidibé. Dat was een ploeg met inzet maar ook met mooi voetbal.
Henkie-1984
Berichten: 263
Lid geworden op: 22 jul 2017, 19:28

Re: RE: Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door Henkie-1984 »

Since '54 schreef:
voetballiefhebber schreef:We zijn toch ongeveer de evenknie van Anderlecht, zeker wat strafschoppen nemen betreft. Ik dacht dat er nog een match een strafschop in geschenkverpakking was die we niet aanvaardden.

Voor die onderbreking was het ondermaats. De vlam kwam eigenlijk niet daardoor terug in de pan, maar door een incident even daarna tussen de spelers. De fase toen Teo van Anderlecht geel pakte was dat. Daarna werd STVV wakker en ging het er feller aan toe. Met veel inzet is het toch fijn om naar STVV te kijken. De laatste tijd was dat er niet meer bij.

Ik had alleen schrik dat Dussaut nog een own-goal ofzo zou maken in de slotfase. Toen hij eens zijn verstand gebruikte en in de laatste seconden die bal hard naar voor schoot was ik er gerust in.
Het was fijn om naar STVV te kijken in het eerste seizoen 1ste nationale onder Brepoels, met Mignolet, Cantaluppi, Chimedza en Sidibé. Dat was een ploeg met inzet maar ook met mooi voetbal.
Ja dat waren idd mooie tijden, maar toen had je naast goeie spelers ook een trainer die enthousiasme kon overbrengen op zijn spelers.
StellaWADASWAD
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 dec 2017, 21:31

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door StellaWADASWAD »

Vandaag moet het de meest sfeervolle wedstrijd in twee jaar tijd geweest zijn (op de 7-0 tegen Mechelen na). Zoals hier al gezegd werd, voor de onderbreking niet veel soeps, maar nadien schoot de vlam er in. Mooie goal ook van Akpom, maar als we wat klinischer waren, hadden we Anderlecht 3-0 kunnen kloppen.
StellaWADASWAD
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 dec 2017, 21:31

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door StellaWADASWAD »

Trouwens geleden van 2009/2010 geleden dat we nog 6/6 haalde tegen Anderlecht als ik me goed heb weten informeren. Kon de geschiedenis zich maar herhalen...
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door Jones »

Voor de thuiskijkers : wat zei Brepoels nog zoal want dat interesseert me wel ?
Verder voelde iedereen dat dit Anderlecht te pakken was maar niemand die de doodsteek aan paars-wit kon geven. Kansen dat wij nodig hebben om te scoren !!! Ongelofelijk.
Akpom heeft gedaan wat hij moet doen : scoren. Al kon zijn penalty beter getrapt worden. Mooie goal wel, goed weggedraaid en bam ! Dat kan Boli en Vetokele in de verste verte momenteel niet. Wat scheelt er toch met die mannen? Die vallen in als bloemzakken. Zo uit vorm en gedesinteresseerd.

Als ik het bestuur was gaf ik nu voor winst tegen Oostende en Charleroi een dubbele premie.
Kwestie van ze te prikkelen en de supporters gratis naar Oostende met de bus. Gaat er niet meer volk mee ? Okee maar dan hebben de trouwe supporters die altijd meegaan toch eens een compensatie voor al de klote-uitmatchen waar zij er toch maar telkens stonden.

Alles op alles ! Ambitie tonen verdorie. Wij zijn fiere Truienaars. Lef tonen
OOSTENDE MOET ERAAN !!

Positieve vermeldingen vandaag voor Asamoah, Legaer en Akpom en natuurlijk de verdediging die de nul hield. Akpom zet je niet zomaar van de bal. Die gebruikt zijn lichaam. Het is duidelijk waar volgend seizoen nieuw en goed bloed nodig is : vooraan en op de flanken.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door lindoke »

Knappe wedstrijd tegen een zeer zwak RSCA.
Akpom is de aanvaller die je een heel seizoen gemist hebt. Als die tot op het eind van het seizoen zijn niveau aanhoudt moeten ze een financiële moeite doen om hem te houden. Als je ziet hoe hij die goal maakt......dat is een echte spits. Ik denk dat er in de JPL weinig van dat kaliber rond lopen. Is ook vrij snel want liep de verdedigers er bij momenten vlot af. Via welke link is die bij ons belandt eigenlijk?
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door Dreke »

StellaWADASWAD schreef:Trouwens geleden van 2009/2010 geleden dat we nog 6/6 haalde tegen Anderlecht als ik me goed heb weten informeren. Kon de geschiedenis zich maar herhalen...
Het is ook van dat seizoen geleden dat we thuis nog konden winnen van Anderlecht.
A loyal football fan only supports the shirt...
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door Dreke »

lindoke schreef:Knappe wedstrijd tegen een zeer zwak RSCA.
Akpom is de aanvaller die je een heel seizoen gemist hebt. Als die tot op het eind van het seizoen zijn niveau aanhoudt moeten ze een financiële moeite doen om hem te houden. Als je ziet hoe hij die goal maakt......dat is een echte spits. Ik denk dat er in de JPL weinig van dat kaliber rond lopen. Is ook vrij snel want liep de verdedigers er bij momenten vlot af. Via welke link is die bij ons belandt eigenlijk?
Zonder afbreuk te willen doen aan de prestatie van een paar andere spelers, maakte Akpom gewoon het verschil. Gaf hem een paars shirt en Theo een geel en Anderlecht had gewoon gewonnen.

Wel het zwakste Anderlecht dat ik in die 20 jaar dat ik kom kijken gezien heb...
A loyal football fan only supports the shirt...
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door Hallo-Tokyo »

Hoe je 6/6 tegen rsca kunt halen en terwijl 6/6 HVH en ook tegen andere HVH en dan nog een 6/6 tegen Coucke.

Allemaal in 1 match. De Jupiler Leaque !
Plaats reactie