Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Alles over de wedstrijden van STVV
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door BoemBoem »

StellaWADASWAD schreef:Vandaag moet het de meest sfeervolle wedstrijd in twee jaar tijd geweest zijn (op de 7-0 tegen Mechelen na). Zoals hier al gezegd werd, voor de onderbreking niet veel soeps, maar nadien schoot de vlam er in. Mooie goal ook van Akpom, maar als we wat klinischer waren, hadden we Anderlecht 3-0 kunnen kloppen.
100% akkoord
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door stvvilvoorde »

Dit Anderlecht was geen waardemeter.
Kwamen nauwelijks aan een uitgespeelde kans.
Sa, Bruno, Chipciu, Obradovic,... daar win je geen play-offs mee, ik denk dat die bij STVV niet eens in de basis zouden staan.

Mooie goal van Akpom, maar die penalty (volledig onterecht gekregen trouwens) moest hij toch beter omzetten.
Voor de onderbreking vond ik Asamoah niet super spelen, won geen duels werd constant van de bal gezet.
Na die rookpauze speelde hij een pak sterker en werd hij de beste man op het veld. Had helemaal op het eind ook gewoon moeten scoren.

Wanneer is Charisis er terug bij?
Dat is volgens mij de missing link op het middenveld.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door Mikman »

Jones schreef:Voor de thuiskijkers : wat zei Brepoels nog zoal want dat interesseert me wel ?
Heb Guido maar heel even na de match aan het woord gehoord, wist niet dat hij studiogast was en meestal kijk ik via Proximus TV ( waar het commentatoren-duo Lainé-Sonck gisteren veel beter was dan Tim Wylant bij PlaySports) .
Hij vond De Sart de beste man omdat die altijd druk ging zetten en slim tussen de linies speelde. Voorst vond hij het erg voor het Belgische voetbal dat een topclub als Anderlecht zo ver is weggegleden.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door miel »

Het zal wel aan mij liggen zeker , maar ik vond Dussaut gisteren sterk spelen
voor sommigen is het de macht der gewoonte om zich te fixeren op elk foutje van een bepaalde speler , dat men het goede niet meer ziet of wil zien .
Anderlecht heeft wel geteld 1,5 kansen gehad , terwijl wij als we het beter uitspelen makkelijk met 3 goals verschil hadden kunnen winnen
Niet Dussaut of de trainers zijn de zwakte van deze ploeg , maar het gebrek aan efficiëntie
Voor mij man van de man van de match was Asamoah
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door BoemBoem »

Trouwens ook opvallend,
Toch weer Goutas die zijn 'wekelijks' foutje had en Theo bijna een doelpunt op een schoteltje gaf..
Denk rond minuut 60, gemakkelijk te ontzetten bal die volledig verkeerd geraakt wordt..
Goutas wel degelijk voor de rest van de match!
Kotisch is geen wereldvoetballer, maar een zeer degelijke verdediger waar ge zo een foutjes amper bij voor hebt..
Een zegen voor STVV, net als teixera..

Over brepoels :
Als die man spreekt komt het haar op mijn armen recht en gaat mijn hart sneller slaan..
Geef die man gewoon een functie bij STVV..
Al maak je van hem de stadionspeaker, maakt niks uit, laat die man gewoon op staaien zijn.. ( grapje he ;) ..

Kortom over de match gisteren :
STVV zoals STVV hoort te spelen..
Kort erop, hoge druk en mes tussen de tanden..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door STVV-fan »

lindoke schreef: Via welke link is die bij ons belandt eigenlijk?
Ge gaat het niet graag horen: COL.

Om eerlijk te zijn heeft de minst zwakke van de twee gisteren gewonnen.
Ik vond ze eerlijk gezegd niet denderend spelen in een zeer gewaagde opstelling waar je de flankspelers niet voor hebt.

De reden is snel gevonden: De Roeck dacht waarschijnlijk dat Anderslecht zijn wederopstanding op Stayen zou vieren en wou dit vermijden door met 5 achteraan te spelen. Hij wou niet verliezen. Als we verloren hadden waren wij onze waterige PO I kans kwijt en zou het slepen zijn naar het einde van dit seizoen, omdat de resterende 3 matchen zonder inzet zouden gespeeld worden.

Als de resultaten dit week-end meezitten hebben we een waterkans, anders is het gedaan. Als uw belangrijkste concurrenten voor plaats 6 verliezen dit week-end en wij zouden volgende week op Oostende onverhoopt de drie punten pakken, denk ik dat we aan een gelijkspel tegen CHarleroi en Brugge genoeg hebben.
StellaWADASWAD
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 dec 2017, 21:31

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door StellaWADASWAD »

Ik hoorde in interviews na de wedstrijd dat dit een nieuwe start was. Doelen ze hier op het feit dat we 5-3-2 speelde, of gewoon motiverende quatsch ? Persoonlijk ben ik altijd wel een fan geweest van die opstelling, tegen Brugge was dat zeker de moeite, je hebt er de spelers voor en het zorgt dat het defensief sterker staat (Goutas die nu vaak opereerde als Libero, waardoor Teixeira en Kotysch hoger konden spelen). Wat mij betreft het tweede teken van leven dat JDR weldegelijk een tactisch inzicht heeft.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door STVV-fan »

Dat was waarschijnlijk van die oppeppende zever, wordt zovaak verkocht en is eigenlijk een leugen die ze hunzelf vertellen.

Die opstelling mag terugkomen, omdat je bitter weinig weggeeft (iets wat in de komende matchen echt wel nodig zal zijn), maar dan zou ik toch iemand anders langs Chuba zetten dan een Legear.

Chuba zijn goal is eigenlijk een moeilijkere versie dan die van Ceballos tegen Gent
StellaWADASWAD
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 dec 2017, 21:31

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door StellaWADASWAD »

STVV-fan schreef:Dat was waarschijnlijk van die oppeppende zever, wordt zovaak verkocht en is eigenlijk een leugen die ze hunzelf vertellen.

Die opstelling mag terugkomen, omdat je bitter weinig weggeeft (iets wat in de komende matchen echt wel nodig zal zijn), maar dan zou ik toch iemand anders langs Chuba zetten dan een Legear.

Chuba zijn goal is eigenlijk een moeilijkere versie dan die van Ceballos tegen Gent
In principe zou Vetokele een goede partner zijn voor Chuba in dit systeem. Ik vond Boli trouwens gisteren zeer gretig invallen, en ik bij bij lange na niet de grootste Boli fan, maar als opjager vervult hij zijn rol altijd wel goed.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: RE: Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door Since '54 »

Henkie-1984 schreef:
Since '54 schreef:
voetballiefhebber schreef:We zijn toch ongeveer de evenknie van Anderlecht, zeker wat strafschoppen nemen betreft. Ik dacht dat er nog een match een strafschop in geschenkverpakking was die we niet aanvaardden.

Voor die onderbreking was het ondermaats. De vlam kwam eigenlijk niet daardoor terug in de pan, maar door een incident even daarna tussen de spelers. De fase toen Teo van Anderlecht geel pakte was dat. Daarna werd STVV wakker en ging het er feller aan toe. Met veel inzet is het toch fijn om naar STVV te kijken. De laatste tijd was dat er niet meer bij.

Ik had alleen schrik dat Dussaut nog een own-goal ofzo zou maken in de slotfase. Toen hij eens zijn verstand gebruikte en in de laatste seconden die bal hard naar voor schoot was ik er gerust in.
Het was fijn om naar STVV te kijken in het eerste seizoen 1ste nationale onder Brepoels, met Mignolet, Cantaluppi, Chimedza en Sidibé. Dat was een ploeg met inzet maar ook met mooi voetbal.
Ja dat waren idd mooie tijden, maar toen had je naast goeie spelers ook een trainer die enthousiasme kon overbrengen op zijn spelers.
Henkie let op want als je op dit forum iets of wat lovend durft te zijn over Guido Brepoels zitten er enkele scherpschutters op de loer om je af te schieten. Er zijn er misschien een nog stuk op drie die zijn naam nog dùrven noemen. Ondankbaarheid troef!
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: RE: Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door BoemBoem »

Since '54 schreef:
Henkie-1984 schreef:
Since '54 schreef:
voetballiefhebber schreef:We zijn toch ongeveer de evenknie van Anderlecht, zeker wat strafschoppen nemen betreft. Ik dacht dat er nog een match een strafschop in geschenkverpakking was die we niet aanvaardden.

Voor die onderbreking was het ondermaats. De vlam kwam eigenlijk niet daardoor terug in de pan, maar door een incident even daarna tussen de spelers. De fase toen Teo van Anderlecht geel pakte was dat. Daarna werd STVV wakker en ging het er feller aan toe. Met veel inzet is het toch fijn om naar STVV te kijken. De laatste tijd was dat er niet meer bij.

Ik had alleen schrik dat Dussaut nog een own-goal ofzo zou maken in de slotfase. Toen hij eens zijn verstand gebruikte en in de laatste seconden die bal hard naar voor schoot was ik er gerust in.
Het was fijn om naar STVV te kijken in het eerste seizoen 1ste nationale onder Brepoels, met Mignolet, Cantaluppi, Chimedza en Sidibé. Dat was een ploeg met inzet maar ook met mooi voetbal.
Ja dat waren idd mooie tijden, maar toen had je naast goeie spelers ook een trainer die enthousiasme kon overbrengen op zijn spelers.
Henkie let op want als je op dit forum iets of wat lovend durft te zijn over Guido Brepoels zitten er enkele scherpschutters op de loer om je af te schieten. Er zijn er misschien een nog stuk op drie die zijn naam nog dùrven noemen. Ondankbaarheid troef!
Nee since..

In het verleden ging het erover dat brepoels geen geschikte kandidaat meer is om trainer te worden op staaien.. waar trouwens iedereen het wel over eens is, buiten gij..
Gij hebt het toen, zoals ge vaak doet, volledig verkeerd en persoonlijk opgepakt..

Niemand hier is ondankbaar voor wat Guido hier verwezenlijkt heeft..
Maar die tijd is door en komt, spijtig genoeg, niet meer terug ..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door vdl »

StellaWADASWAD schreef:Ik hoorde in interviews na de wedstrijd dat dit een nieuwe start was. Doelen ze hier op het feit dat we 5-3-2 speelde, of gewoon motiverende quatsch ? Persoonlijk ben ik altijd wel een fan geweest van die opstelling, tegen Brugge was dat zeker de moeite, je hebt er de spelers voor en het zorgt dat het defensief sterker staat (Goutas die nu vaak opereerde als Libero, waardoor Teixeira en Kotysch hoger konden spelen). Wat mij betreft het tweede teken van leven dat JDR weldegelijk een tactisch inzicht heeft.
Ik vond het vooral laf,tegen een ploeg zonder vertrouwen met 1 spits spelen en 5 verdedigers.
Je maakt niet elke week zo een doelpunt en dan blijf je met minder achter en speel je ook tegen een beter voetballende ploeg.
Dit Anderlecht is de zwakste ploeg in competitie ,dus toon ballen en laat je supporters wat aanvallend voetbal zien.
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door STimVV »

ivm Brepoels. Als trainer inderdaad niet. Maar ik heb het hier een paar weken geleden al eens aangehaald.
Ik zie weinig of geen mensen die beter weten dan Guido wat STVV nodig heeft om het volk weer terug te laten komen. In tegenstelling tot DeRoeck wist Guido perfect hoe hij de mensen hier kon bespelen om ze enthousiast te maken. Wees maar zeker dat PO1 hier véél harder zou leven dan nu het geval is wanneer hij ipv DeRoeck op de bank zou zitten.
Z'n tijd als coach is voorbij op het hoogste niveau. Maar iemand als hij kan deze club wél gebruiken in de werking van de club vind ik. Iemand die dicht bij het volk staat, de taal van het volk spreekt, iets van voetbal kent, weet welke spelersprofielen we hier graag hebben, oog heeft voor jong talent, iemand die samen met voorzitter Meekers over de eigenheid van de club moet waken en de supporters weer doet geloven in stvv...

Over de match zelf probeer ik op m'n lip te bijten. Heel gelukkig werd ik niet van wat ik gisteren zag. Maar we hebben gewonnen... punt
StellaWADASWAD
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 dec 2017, 21:31

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door StellaWADASWAD »

Ik snap het probleem bij sommigen hier niet. Weken aan een stuk melken dat er is een slechte match gewonnen moet worden, nu winnen we (tegen Anderlecht nota bene) en is het nog niet goed. Natuurlijk verloren we vorige week en de week daarvoor, maar voor een seizoen als dit teken ik bij voorbaat. Alleszins een pak aangenamer dan wat KVM nu door maakt.
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door BoemBoem »

STimVV schreef:ivm Brepoels. Als trainer inderdaad niet. Maar ik heb het hier een paar weken geleden al eens aangehaald.
Ik zie weinig of geen mensen die beter weten dan Guido wat STVV nodig heeft om het volk weer terug te laten komen. In tegenstelling tot DeRoeck wist Guido perfect hoe hij de mensen hier kon bespelen om ze enthousiast te maken. Wees maar zeker dat PO1 hier véél harder zou leven dan nu het geval is wanneer hij ipv DeRoeck op de bank zou zitten.
Z'n tijd als coach is voorbij op het hoogste niveau. Maar iemand als hij kan deze club wél gebruiken in de werking van de club vind ik. Iemand die dicht bij het volk staat, de taal van het volk spreekt, iets van voetbal kent, weet welke spelersprofielen we hier graag hebben, oog heeft voor jong talent, iemand die samen met voorzitter Meekers over de eigenheid van de club moet waken en de supporters weer doet geloven in stvv...

Over de match zelf probeer ik op m'n lip te bijten. Heel gelukkig werd ik niet van wat ik gisteren zag. Maar we hebben gewonnen... punt
Was mijn punt ook..
Teammanager of iets in die aard..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Plaats reactie