Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door Brusselmans »

Het slechte doelsaldo maakt dat je niet gelijk, maar met 1 punt meer moet eindigen.
PO 1 is naar de kloten gegooid tegen Eupen (4 - 4).
2 punten die nu zuur opbreken.
Als ik van de andere matchen er nog eentje mag uitpikken : Lokeren.
Dat zijn 4 punten. Dan ben ik niet te streng denk ik, want dan laat ik nog 10 matchen voor wat het is, waar ze er rustig met hun klak naar gegooid hebben !

Watvoor zin heeft het dan om te winnen tegen Anderlecht, 4 op 6 tegen Genk, enz ... ?
Je speelt voor een klassement, niet om er een machke uit te pikken !

Ongelooflijk hoe ze het weggegooid hebben, met dank aan angsthaas JDR.
miel
Berichten: 1659
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door miel »

STimVV schreef:Hoe de uitslag van 1 match een geweldig verschil kan maken: STVV-Kortrijk. (idem voor de thuismatch tegen Antwerp eigenlijk)
Als we die tegen Kortrijk (of Antwerp) gewonnen hadden stonden we nu 5e met 39 punten. En stond Kortrijk op onze plek, zijnde: 9e met 36 punten.
Het doet me weer terugdenken aan de interviews voor die match toen.

Interviewer: "MOET deze match gewonnen als jullie PO1 willen halen?"

Antwoord Jonas De Roeck: "Nee, we MOETEN deze match niet winnen. Maar het zou wel helpen natuurlijk."*lachje*
Antwoord Glen De Boeck: "Ja, deze match is cruciaal en een keerpunt. Dat heb ik de jongens ook duidelijk gemaakt. We moeten deze match inderdaad winnen als we willen mee doen voor PO1."
Dat blijkt nu ook.
Dat verschil in gedrevenheid en ambitie stoort me mateloos.
Zijn wij dan tegen Kortrijk niet vol voor de winst gegaan ????
Vooral de eerste helft heeft Kortrijk zich moeten beperken tot de counter, getuige hun eerste doelpunt .
Bij hun zat het mee bij ons tegen , ok dat dwing je af , maar over het geheel van de wedstrijd verdiende Stvv zeker een punt .
miel
Berichten: 1659
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door miel »

Brusselmans schreef:Het slechte doelsaldo maakt dat je niet gelijk, maar met 1 punt meer moet eindigen.
PO 1 is naar de kloten gegooid tegen Eupen (4 - 4).
2 punten die nu zuur opbreken.
Als ik van de andere matchen er nog eentje mag uitpikken : Lokeren.
Dat zijn 4 punten. Dan ben ik niet te streng denk ik, want dan laat ik nog 10 matchen voor wat het is, waar ze er rustig met hun klak naar gegooid hebben !

Watvoor zin heeft het dan om te winnen tegen Anderlecht, 4 op 6 tegen Genk, enz ... ?
Je speelt voor een klassement, niet om er een machke uit te pikken !

Ongelooflijk hoe ze het weggegooid hebben, met dank aan angsthaas JDR.
Ze hebben het inderdaad weggegooid daar ben ik het mee eens , maar dat alles in de schoenen schuiven van JDR is er los over .
Wanneer onze voorspelers nog maar de helft van hun niet te missen kansen scoren was PO1 reeds een feit .
Ik heb nog nooit een trainer gezien die de bal er zelf mocht gaan intrappen .
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4122
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door stvvilvoorde »

We zullen er kort tegn eindigen en mits winst op Oostende is alles nog mogelijk.

Achteraf gezien denk ik dat we PO1 echt hebben weggesmeten in de volgende matchen:

thuis tegen lokeren 0-0, lokeren eindigde de match nog met 9

thuis tegen zulte: Vetokele laat daar in het laatste kwartier nog een niet te missen kans op winst liggen.

thuis tegen Eupen. die 4-2 had nooit nr 4-4 mogen omslaan in de laatste 10 minuten

dat zijn 3 punten wat er anders 9 hadden geweest.

Tegen Kortrijk hadden we ook meer kunnen halen, tijdens de eerste helft kwamen die er nauwelijks aan te pas.
Maar Kortrijk is en was wel de ploeg van het moment toen we er tegen speelden.
BoemBoem
Berichten: 2931
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door BoemBoem »

Brusselmans schreef:Het slechte doelsaldo maakt dat je niet gelijk, maar met 1 punt meer moet eindigen.
PO 1 is naar de kloten gegooid tegen Eupen (4 - 4).
2 punten die nu zuur opbreken.
Als ik van de andere matchen er nog eentje mag uitpikken : Lokeren.
Dat zijn 4 punten. Dan ben ik niet te streng denk ik, want dan laat ik nog 10 matchen voor wat het is, waar ze er rustig met hun klak naar gegooid hebben !

Watvoor zin heeft het dan om te winnen tegen Anderlecht, 4 op 6 tegen Genk, enz ... ?
Je speelt voor een klassement, niet om er een machke uit te pikken !

Ongelooflijk hoe ze het weggegooid hebben, met dank aan angsthaas JDR.
Klak naar gegooid is overdreven..
Buiten Antwerp misschien..

De andere matchen had niemand iets gezegd mocht ge die gewonnen hebben, wat ge ook verdiende trouwens..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Mikman
Berichten: 3660
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door Mikman »

Vergeet ook de match op Lokeren niet, waar een doelpunt van Botaka onterecht werd afgevlagd voor buitenspel in de slotminuten.
Thuis tegen Charleroi had de bal ook op de stip gemogen na een fout op Asamoah.
Tegen Zulte-Waregem kreeg Bezus twijfelachtig rood.

Ik wil maar zeggen: als we straks alsnog PO1 halen dankzij een grove scheidsrechterlijke fout, moet absoluut niemand zich schuldig voelen ;)

Je moet nu 4 op 6 halen op verplaatsing, om de match tegen Brugge te 'redden'. Zou mooi zijn wanneer je -al is het maar puur symbolisch- tot de slotspeeldag kans maakt.
Dreke
Berichten: 3618
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door Dreke »

Mikman schreef:Vergeet ook de match op Lokeren niet, waar een doelpunt van Botaka onterecht werd afgevlagd voor buitenspel in de slotminuten.
Daar komen we wel op 0-1 door een buitenspel doelpunt. Om maar te zeggen: we hebben bij momenten ook meer gekregen dan verdiend.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6712
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door Jacques »

Ach, met als en dan kan je hele boeken vullen en de dood heeft altijd een oorzaak. De stand is wat ze is en die lijkt me al bij al vrij correct. Bekijk het positief: we doen nog altijd mee, ondanks dat driekwart hier al minstens 5 keer de handdoek in de ring geworpen heeft, en als je het recente vormpeil nagaat, kunnen we maar beter tegen Oostende, Charleroi en Brugge spelen dan nog eens tegen Gent, Kortrijk, Waasland of Zulte. We hebben amper 5% kans, maar dat is 5% meer dan ieder van ons, positief en negatief, in augustus had gedacht.

Fortune favours the brave en in die optiek is het misschien nog geen ramp dat wij minder kunnen rekenen dan al onze concurrenten. We kunnen maar proberen en lukt het niet, tant pis.
Overdrijven is een kunst
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door lakie »

miel schreef:
Brusselmans schreef:Het slechte doelsaldo maakt dat je niet gelijk, maar met 1 punt meer moet eindigen.
PO 1 is naar de kloten gegooid tegen Eupen (4 - 4).
2 punten die nu zuur opbreken.
Als ik van de andere matchen er nog eentje mag uitpikken : Lokeren.
Dat zijn 4 punten. Dan ben ik niet te streng denk ik, want dan laat ik nog 10 matchen voor wat het is, waar ze er rustig met hun klak naar gegooid hebben !

Watvoor zin heeft het dan om te winnen tegen Anderlecht, 4 op 6 tegen Genk, enz ... ?
Je speelt voor een klassement, niet om er een machke uit te pikken !

Ongelooflijk hoe ze het weggegooid hebben, met dank aan angsthaas JDR.
Ze hebben het inderdaad weggegooid daar ben ik het mee eens , maar dat alles in de schoenen schuiven van JDR is er los over .
Wanneer onze voorspelers nog maar de helft van hun niet te missen kansen scoren was PO1 reeds een feit .
Ik heb nog nooit een trainer gezien die de bal er zelf mocht gaan intrappen .
Tegen Eupen verliest de trainer u de match door Bourard in te brengen.... Toen was het nog 4-2 en zijn inbreng was geen inbreng...
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
STimVV
Berichten: 2696
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door STimVV »

Niet akkoord om Bourard daar te viseren. Die jongen deed in die 10 minuten niet veel verkeerd.
Je verliest die 2 punten daar omdat je 2 makkelijke goals pakt op een stilstaande fase. Daar trof Bourard geen schuld aan. Ik geloof zelfs niet dat hij 1x balverlies leed.
Bij de eerste trapt Fadlalla een afvallende bal binnen vanop 30 meter. Daar had Pirard de bal wel mogen hebben in z'n korte hoek als die wat scherper was geweest.
En bij de 2e goal krijg je een vrije trap tegen terwijl Kitsiou daar in mijn ogen géén fout maakt. Vervolgens laat DeNorre zich te makkelijk aftroeven door Valiente.
Dus je kan evengoed zeggen dat het de schuld was van Pirard en DeNorre. En dat DeRoeck hem niet had mogen inbrengen ipv Antunes. (die sterker is met de kop)
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4122
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door stvvilvoorde »

Eigenlijk verdiende Eupen ook wel niet om die match te verliezen.
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door lakie »

STimVV schreef:Niet akkoord om Bourard daar te viseren. Die jongen deed in die 10 minuten niet veel verkeerd.
Je verliest die 2 punten daar omdat je 2 makkelijke goals pakt op een stilstaande fase. Daar trof Bourard geen schuld aan. Ik geloof zelfs niet dat hij 1x balverlies leed.
Bij de eerste trapt Fadlalla een afvallende bal binnen vanop 30 meter. Daar had Pirard de bal wel mogen hebben in z'n korte hoek als die wat scherper was geweest.
En bij de 2e goal krijg je een vrije trap tegen terwijl Kitsiou daar in mijn ogen géén fout maakt. Vervolgens laat DeNorre zich te makkelijk aftroeven door Valiente.
Dus je kan evengoed zeggen dat het de schuld was van Pirard en DeNorre. En dat DeRoeck hem niet had mogen inbrengen ipv Antunes. (die sterker is met de kop)
Ik viseer Bourard ook niet, zeg ook niet dat die jongen veel fout heeft gedaan.
Hij heeft gewoon niet veel gedaan. Geen balletje bijgehouden, geen gevaarlijke actie. Hij kwam gewoon niet in het spel voor. Maar toch kwam Eupen toen vooral langs onze rechterkant, ook de kant waar Bourard stond.
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
miel
Berichten: 1659
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door miel »

Nogmaals ,
Wanneer we dit seizoen PO1 missen , zal het zeker niet gelegen hebben aan de trainers , de verdediging of het middenveld , maar uitsluitend aan onze spitsen . Veel te weinig gescoord en we kunnen niet zeggen dat ze geen kansen hebben gehad , maar als je de bal alleen voor doel er niet in krijgt weet je het wel .
Daarvoor de andere spelers of trainers verantwoordelijk stellen is niet correct
Alleen onze spitsen hebben een onvoldoende dit seizoen wat mij betreft
Dreke
Berichten: 3618
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door Dreke »

miel schreef:Nogmaals ,
Wanneer we dit seizoen PO1 missen , zal het zeker niet gelegen hebben aan de trainers , de verdediging of het middenveld , maar uitsluitend aan onze spitsen . Veel te weinig gescoord en we kunnen niet zeggen dat ze geen kansen hebben gehad , maar als je de bal alleen voor doel er niet in krijgt weet je het wel .
Daarvoor de andere spelers of trainers verantwoordelijk stellen is niet correct
Alleen onze spitsen hebben een onvoldoende dit seizoen wat mij betreft
Dat is ook niet meer dan aanduiden, he. Verklaren is al wat moeilijker. Hoe komt dit?
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4122
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door stvvilvoorde »

miel schreef:Nogmaals ,
Wanneer we dit seizoen PO1 missen , zal het zeker niet gelegen hebben aan de trainers , de verdediging of het middenveld , maar uitsluitend aan onze spitsen . Veel te weinig gescoord en we kunnen niet zeggen dat ze geen kansen hebben gehad , maar als je de bal alleen voor doel er niet in krijgt weet je het wel .
Daarvoor de andere spelers of trainers verantwoordelijk stellen is niet correct
Alleen onze spitsen hebben een onvoldoende dit seizoen wat mij betreft
Als Kotysch er vanachter niet bij was, was de verdediging toch een heikel punt. Ik was in het verleden niet altijd de grootste Kotysch fan, maar eerlijkheid gebied me te zeggen dat hij achterin toch de missing link is gebleken.

Charisis is op het middenveld de missing link.

Met missing links bedoel ik dat wanneer deze spelers afwezig waren, we blijkbaar geen valabele vervangers in huis hebben.

Voorin is er inderdaad een vormcrisis van de aanvallers.
Vetokele en Boli heb ik nog nooit in zulke slechte forme zien zitten,
Gueye was dramatisch tss allerheiligen en zijn nieuwe blessure.
Akpom kan hier wat beterschap brengen.

Alles op de voorlijn steken is ook wat overdreven. bvb thuismatch tegen eupen speel je gelijk door toch vnl defensieve flaters.
Plaats reactie