Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Alles over de wedstrijden van STVV
enrique
Berichten: 2849
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door enrique »

JDR kan ze vooraan niet gaan binnen sjotten
Maar
Als ik dan lees van hem dat ze in Oostende iets moeten gaan rapen, tja...
Ze moeten niet iets gaan rapen
Ze moeten verdorie WINNEN
En niet 1 keer, maar 3 keer
En als je dat elke dag schreeuwt en het lukt niet...
Dan heb je er vrede mee
Hij mag toch wel wat uitstraling krijgen hoor
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6712
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door Jacques »

Vrijdag tijdens en na de match nog gezegd: De Roeck is waarschijnlijk de meest bescheiden Antwerpenaar op deze planeet. Als je hem bezig hoort, zou niemand hem als Antwerpenaar typeren. Iemand mag hem eens zeggen dat het hier Haspengouw en niet de Stille Kempen is, meer Standard dan Westerlo. Op dit moment past hij daarom niet goed bij wat de club (en dan vooral de fans) willen horen. Een beetje meer drive en op tafel kloppen voor de camera, mag wel.
Maar anderzijds, ligt het daaraan? Ik denk het niet. Er valt gerust terechte kritiek te geven, maar de focus op de persoon De Roeck en zijn stijl is imo te groot. Sommigen zijn geneigd om op elke uitspraak te vliegen als een hond op een frikandel. Het zou ons als fans sieren moesten we diezelfde drive ook op de tribunes laten zien en daar (of thuis in de zetel) niet veelal als een bende apathische tamzakken zitten. Je kan moeilijk beweren dat we dit seizoen het goede voorbeeld hebben gegeven.
Overdrijven is een kunst
enrique
Berichten: 2849
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door enrique »

Is ook niet moeilijk te begrijpen, vind ik
Maar moet het enthousiasme van de club, de spelers op het veld overslaan naar de tribunes of omgekeerd?
Misschien kan het van beide kanten wat beter...
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door Tompie »

Onze coach heeft toch vooral geprofiteerd van de positieve vibe bij aanvang van het seizoen en toen nog veel punten gepakt. 2 zeges in de laatste 15 wedstrijden tegen telkens de zwakste ploeg uit onze competitie op dat moment (Mechelen en Anderlecht), dat zegt genoeg.

Dat ligt natuurlijk niet alleen aan de trainer, maar als je als coach de lat zelf al niet erg hoog legt of tenminste de spelerskern wat prikkelt, dan wordt het moeilijk. Dat staat nog allemaal los van zijn gelaten houding naar de buitenwereld toe.

Op die manier krijg je inderdaad ook geen klik met de supporters. Nochtans is er nog steeds niet veel nodig om de toeschouwers te begeesteren. Teixeira gaf dit seizoen al een paar keer het goede voorbeeld door de spionkop tijdens de wedstrijd nog wat op te zwepen. Dat is exact wat we nodig hebben. Iemand die even laat merken van "kom op, laat ons er samen een hel van maken". En dat werkte ook. Dat gaat dan uiteraard wel enkel over de mensen die nog de moeite doen om naar het stadion te komen, want om de personen die al langer afhaakten terug te lokken, is er wellicht meer nodig.

Het is ook gewoon een vreemd seizoen. In feite mogen we tevreden zijn met zo'n probleemloos seizoen, maar anderzijds lijkt het toch alsof er nog veel meer inzat (wat nog altijd kan, overigens). Je pakt 4 op 6 tegen Genk en Standard, 6 op 6 tegen Anderlecht, maar toch heb ik nooit het gevoel gehad dat we aan een "speciaal" seizoen bezig waren.

In die optiek is het ook jammer dat je telkens die beker zomaar weg gooit, ook dit seizoen.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door Brusselmans »

Het probleem is dat er jarenlang gebakken lucht is verkocht.
Als je dan eens echte frietjesgeur ruikt, geloof je zelfs dat niet meer !
miel
Berichten: 1659
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door miel »

Dreke schreef:
miel schreef:Nogmaals ,
Wanneer we dit seizoen PO1 missen , zal het zeker niet gelegen hebben aan de trainers , de verdediging of het middenveld , maar uitsluitend aan onze spitsen . Veel te weinig gescoord en we kunnen niet zeggen dat ze geen kansen hebben gehad , maar als je de bal alleen voor doel er niet in krijgt weet je het wel .
Daarvoor de andere spelers of trainers verantwoordelijk stellen is niet correct
Alleen onze spitsen hebben een onvoldoende dit seizoen wat mij betreft
Dat is ook niet meer dan aanduiden, he. Verklaren is al wat moeilijker. Hoe komt dit?
Hoe dit komt zullen we aan de betreffende spelers moeten vragen
Deels door blessures deels door geen forme als je het mij vraagt , feit is wel dat ze veel beter kunnen
Onze drie centrum spitsen hebben samen 9 doelpunten gemaakt veel te weinig dus .
En kom mij niet vertellen dat de aanvoer of wat dan ook er niet was , misschien voor een deel , maar ik heb missers gezien voor het lege doel en meer dan eens .
miel
Berichten: 1659
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door miel »

Stvv supporters die de trainer een gelaten houding verwijten of te weinig drive :grappig:
Weinig supporters hebben geloofd dat deze ploeg tot op het laatst zou meedoen ( waaronder ik zelf )
Dat we met deze ploeg een rustig seizoen konden spelen was voor mij geen verrassing .
De grote meerderheid zag ons weer tegen de degradatie vechten en wanneer iemand ambities durfde uitspreken werd hij .............. ( vul zelf maar in ) :)
Wanneer onze trainer een gereserveerde uitspraak doet , wordt hij net door diegene die zelf geen hoge pet op hebben over de ploeg beschouwd als te tam . :gek:
Geef mij maar zo een houding ipv sommige clowns langs de zij lijn
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door Geel-Blauw »

Kijk eens naar De Boeck bij KV Kortrijk... voor hij kwam waren ze degradatiekandidaat. Kijk ook eens naar het verschil doelpunten van hun spitsen voor en na De Boeck (lieten ze een week geleden op extra time zien), Chevalier is ondertussen mede-topschutter.
Ik geloof zeker wel dat Vetokele, Boli en Gueye spitsen zijn voor 1e klasse, alleen hangt het rendement ook af van je systeem. Als je een Vetokele heel de tijd alleen achter de bal laat lopen is het wel logisch dat hij geen killer is voor het doel.
Nie zievere, speile!
miel
Berichten: 1659
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door miel »

Geel-Blauw schreef:Kijk eens naar De Boeck bij KV Kortrijk... voor hij kwam waren ze degradatiekandidaat. Kijk ook eens naar het verschil doelpunten van hun spitsen voor en na De Boeck (lieten ze een week geleden op extra time zien), Chevalier is ondertussen mede-topschutter.
Ik geloof zeker wel dat Vetokele, Boli en Gueye spitsen zijn voor 1e klasse, alleen hangt het rendement ook af van je systeem. Als je een Vetokele heel de tijd alleen achter de bal laat lopen is het wel logisch dat hij geen killer is voor het doel.
Nu is De Boeck ineens een top trainer ? ( anders heeft hij ook een aantal mislukkingen gekend )
Hij kent zijn vak daar niet van , maar er loopt ook heel wat potentieel rond in Kortrijk
Chevalier werkt en loopt niet zeker ?
Het systeem dat Kortrijk hanteert , de counter vergt ook heel wat loopwerk van de spitsen
Alleen mist Chevalier momenteel weinig kansen dit in tegenstelling tot Vitokele en dat heeft geen enkele trainer in de hand .
Ik heb ook nergens gezegd dat Vitokele , Boli en Gueye geen spitsen zouden zijn voor eerste klasse , maar dit seizoen presteren ze ondermaats
De schuld daarvoor uitsluitend bij de trainers leggen is toch een bekrompen redenering
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5274
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door Halenaar »

Ik vraag mij na een dik jaar nog steeds af wie Vitokele is :yes:
Flavus Caeruleus
Berichten: 131
Lid geworden op: 22 sep 2014, 07:33

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door Flavus Caeruleus »

miel schreef: Alleen mist Chevalier momenteel weinig kansen dit in tegenstelling tot Vitokele en dat heeft geen enkele trainer in de hand .
Volgens mij heb je daar als trainer wel een aandeel in: het heeft ook te maken met het vertrouwen geven, motiveren, zich goed laten voelen, belangrijk laten voelen,... van je spitsen.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door Since '54 »

Halenaar schreef:Ik vraag mij na een dik jaar nog steeds af wie Vitokele is :yes:
Waren allemaal schrijffouten bij de geboorteaangifte op de burgerlijke stand want hij noemt Vertokele. ;)
StellaWADASWAD
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 dec 2017, 21:31

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door StellaWADASWAD »

Flavus Caeruleus schreef:
miel schreef: Alleen mist Chevalier momenteel weinig kansen dit in tegenstelling tot Vitokele en dat heeft geen enkele trainer in de hand .
Volgens mij heb je daar als trainer wel een aandeel in: het heeft ook te maken met het vertrouwen geven, motiveren, zich goed laten voelen, belangrijk laten voelen,... van je spitsen.
Ze gaven Boli meer dan genoeg 'vertrouwen', Vetokele komt uit blessure maar kreeg ook keer op keer vertrouwen. Motiveren en goed laten voelen ? Het is wel nog altijd een voetbal ploeg en geen scoutskamp. Ze moeten enkel kansen afmaken, een keeper ga je toch ook niet verdedigen als hij keer op keer de bal binnen laat ? Waarom een spits dan wel.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6712
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door Jacques »

Brusselmans schreef:Het probleem is dat er jarenlang gebakken lucht is verkocht.
Als je dan eens echte frietjesgeur ruikt, geloof je zelfs dat niet meer !
Akkoord, ik wil ook niemand een steen werpen, maar bekijk het zo: je zal het antwoord op de vraag of het goei frieten of gewoon gebakken lucht is, ook maar kennen als je tot aan de frituur gaat en niet door gewoon aan iedere voorbijganger te vragen of het echte frieten zijn of niet, te klagen over de vorige uitbater of je af te vragen of de nieuwe frituuruitbater beter is.

Kijk, er is de voorbije jaren terecht heel veel geklaagd, niet in het minst door mezelf, over Rolando, Flippo, handpoppen, primeurs van den hond z'n kl*ten, sterkhouders die voor een appel en een ei verkocht worden, een koppel Spaanse pipo's die de spelers nog voor de competitiestart al weg wilden en wat nog allemaal. Ook onze trainer kan zowel in zijn tactiek als communicatie beter. Da's allemaal 100% waar.
Maar af en toe mag je ook eens de hand in eigen boezem steken. Wij geven ook al twee seizoenen niet thuis, omwille van voorgaande en nog andere redenen. Daar is al zoveel over gezegd en geschreven en daar wil ik ook niks van terugnemen, maar momenteel staan we na 27 speeldagen wel op 2 (3) punten van PO1. Dat is een redelijk unieke kans voor deze club, zelfs al is het geen grote kans. De vorige kans dateert van 2010. Ik heb geen goesting om deze nu zelf weg te gooien en te wachten tot 2026 of daaromtrent voor de volgende kans.

Daarom is het voor mij effen genoeg geweest met het (zelf)beklag. Niet omdat de klachten onterecht zijn, wel omdat er een kans op iets groters is. Daarom heb ik voor mezelf uitgemaakt dat ik 3 speeldagen niet teveel wil denken aan alles wat fout liep/loopt en er nog eens in wil geloven. Misschien tegen beter weten in, maar dat is dan maar zo. Lukt het niet, ok, dan gaan we maar weer 10 wedstrijden PO2 (terecht) klagen op alles wat fout liep en loopt. Geen probleem mee, maar ik heb nu gewoon effen zin om te focussen op deze kans. De club mag (moet) dat meer uitademen, maar de fans evenzeer. Iedereen doet daarmee wat hij/zij wil, maar dat is hoe ik er op dit moment over denk.

Ik wil met andere woorden naar't frituur gaan en de frieten niet alleen ruiken, maar ze ook proeven.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6712
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door Jacques »

enrique schreef:Is ook niet moeilijk te begrijpen, vind ik
Maar moet het enthousiasme van de club, de spelers op het veld overslaan naar de tribunes of omgekeerd?
Misschien kan het van beide kanten wat beter...
Denk het wel. De Roeck kan beter, maar wij ook. Oorzaak en gevolg zijn hierin sterk verbonden met een vicieuze cirkel als gevolg. We gaan die toch eens moeten zien te doorbreken. Of dit daarvoor het moment is weet ik niet, maar ik hoop het (stiekem) wel. We hadden tegen Anderlecht nog eens wat volk en we hebben het (tegen de traditie/perceptie in) eens niet verknoeid (itt. tot bv. thuis tegen Genk vorig jaar). Perfect was het zeker niet, niet op en niet naast het veld, maar 't is al iets en wie weet volgt er nog wat. KVO en Charleroi zijn ook niet super bezig. Als we op de slotspeeldag er nog voor kunnen strijden tegen Brugge op eigen plein, zou dat al een klein succesje zijn. Als het dan nog eens een ouderwetse match wordt met sfeer, opstootjes en hopelijk drie punten, hebben we misschien wel terug wat om op te bouwen. Misschien wat wishfull thinking, maar wel bewust zo. Als De Roeck het niet doet, zal ik het maar eens doen. :) ;)
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie