Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Alles over de wedstrijden van STVV
enrique
Berichten: 2850
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door enrique »

Jacques schreef:
enrique schreef:Is ook niet moeilijk te begrijpen, vind ik
Maar moet het enthousiasme van de club, de spelers op het veld overslaan naar de tribunes of omgekeerd?
Misschien kan het van beide kanten wat beter...
Denk het wel. De Roeck kan beter, maar wij ook. Oorzaak en gevolg zijn hierin sterk verbonden met een vicieuze cirkel als gevolg. We gaan die toch eens moeten zien te doorbreken. Of dit daarvoor het moment is weet ik niet, maar ik hoop het (stiekem) wel. We hadden tegen Anderlecht nog eens wat volk en we hebben het (tegen de traditie/perceptie in) eens niet verknoeid (itt. tot bv. thuis tegen Genk vorig jaar). Perfect was het zeker niet, niet op en niet naast het veld, maar 't is al iets en wie weet volgt er nog wat. KVO en Charleroi zijn ook niet super bezig. Als we op de slotspeeldag er nog voor kunnen strijden tegen Brugge op eigen plein, zou dat al een klein succesje zijn. Als het dan nog eens een ouderwetse match wordt met sfeer, opstootjes en hopelijk drie punten, hebben we misschien wel terug wat om op te bouwen. Misschien wat wishfull thinking, maar wel bewust zo. Als De Roeck het niet doet, zal ik het maar eens doen. :) ;)
Het moet gewoon 9 op 9 zijn
Als je niet met die wil op het veld stapt, heb je een probleem
Een geluk is wel dat het schorem van Brugge na een 5-3 nederlaag de auto's achter Oost niet meer kan afbreken... :D :D
Pure nostalgie
Ik bedoel de match

Btw, die match zou je nu moeten kunnen winnen
Er speelt daar wel een varken mee en ene met epilepsie
Hopelijk draagt Sascha betonnen scheenbeschermers
Gebruikersavatar
weekenders
Berichten: 1079
Lid geworden op: 29 jan 2012, 11:30
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door weekenders »

Jacques schreef:
Brusselmans schreef:Het probleem is dat er jarenlang gebakken lucht is verkocht.
Als je dan eens echte frietjesgeur ruikt, geloof je zelfs dat niet meer !
Akkoord, ik wil ook niemand een steen werpen, maar bekijk het zo: je zal het antwoord op de vraag of het goei frieten of gewoon gebakken lucht is, ook maar kennen als je tot aan de frituur gaat en niet door gewoon aan iedere voorbijganger te vragen of het echte frieten zijn of niet, te klagen over de vorige uitbater of je af te vragen of de nieuwe frituuruitbater beter is.

Kijk, er is de voorbije jaren terecht heel veel geklaagd, niet in het minst door mezelf, over Rolando, Flippo, handpoppen, primeurs van den hond z'n kl*ten, sterkhouders die voor een appel en een ei verkocht worden, een koppel Spaanse pipo's die de spelers nog voor de competitiestart al weg wilden en wat nog allemaal. Ook onze trainer kan zowel in zijn tactiek als communicatie beter. Da's allemaal 100% waar.
Maar af en toe mag je ook eens de hand in eigen boezem steken. Wij geven ook al twee seizoenen niet thuis, omwille van voorgaande en nog andere redenen. Daar is al zoveel over gezegd en geschreven en daar wil ik ook niks van terugnemen, maar momenteel staan we na 27 speeldagen wel op 2 (3) punten van PO1. Dat is een redelijk unieke kans voor deze club, zelfs al is het geen grote kans. De vorige kans dateert van 2010. Ik heb geen goesting om deze nu zelf weg te gooien en te wachten tot 2026 of daaromtrent voor de volgende kans.

Daarom is het voor mij effen genoeg geweest met het (zelf)beklag. Niet omdat de klachten onterecht zijn, wel omdat er een kans op iets groters is. Daarom heb ik voor mezelf uitgemaakt dat ik 3 speeldagen niet teveel wil denken aan alles wat fout liep/loopt en er nog eens in wil geloven. Misschien tegen beter weten in, maar dat is dan maar zo. Lukt het niet, ok, dan gaan we maar weer 10 wedstrijden PO2 (terecht) klagen op alles wat fout liep en loopt. Geen probleem mee, maar ik heb nu gewoon effen zin om te focussen op deze kans. De club mag (moet) dat meer uitademen, maar de fans evenzeer. Iedereen doet daarmee wat hij/zij wil, maar dat is hoe ik er op dit moment over denk.

Ik wil met andere woorden naar't frituur gaan en de frieten niet alleen ruiken, maar ze ook proeven.
Jaques, ik kan mij voor de volle 100% aansluiten met wat jij hier schrijft. Op een bepaald punt moeten we inderdaad ook eens even naar onszelf kijken ipv altijd op alles en iedereen af te geven. Een club met een paar tribunes met supporters die er niet in geloven zal ook geen successen boeken, tenzij deze cadeau gegeven worden.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door Brusselmans »

Brusselmans moet ge excuseren !
Die mens heeft andere dingen te doen op wedstrijddagen !
Die is al content als hij ergens een TV ziet hangen !
Louis XIV
Berichten: 1238
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door Louis XIV »

enrique schreef:
Jacques schreef:
enrique schreef:Is ook niet moeilijk te begrijpen, vind ik
Maar moet het enthousiasme van de club, de spelers op het veld overslaan naar de tribunes of omgekeerd?
Misschien kan het van beide kanten wat beter...
Denk het wel. De Roeck kan beter, maar wij ook. Oorzaak en gevolg zijn hierin sterk verbonden met een vicieuze cirkel als gevolg. We gaan die toch eens moeten zien te doorbreken. Of dit daarvoor het moment is weet ik niet, maar ik hoop het (stiekem) wel. We hadden tegen Anderlecht nog eens wat volk en we hebben het (tegen de traditie/perceptie in) eens niet verknoeid (itt. tot bv. thuis tegen Genk vorig jaar). Perfect was het zeker niet, niet op en niet naast het veld, maar 't is al iets en wie weet volgt er nog wat. KVO en Charleroi zijn ook niet super bezig. Als we op de slotspeeldag er nog voor kunnen strijden tegen Brugge op eigen plein, zou dat al een klein succesje zijn. Als het dan nog eens een ouderwetse match wordt met sfeer, opstootjes en hopelijk drie punten, hebben we misschien wel terug wat om op te bouwen. Misschien wat wishfull thinking, maar wel bewust zo. Als De Roeck het niet doet, zal ik het maar eens doen. :) ;)
Het moet gewoon 9 op 9 zijn
Als je niet met die wil op het veld stapt, heb je een probleem
Een geluk is wel dat het schorem van Brugge na een 5-3 nederlaag de auto's achter Oost niet meer kan afbreken... :D :D
Pure nostalgie
Ik bedoel de match

Btw, die match zou je nu moeten kunnen winnen
Er speelt daar wel een varken mee en ene met epilepsie
Hopelijk draagt Sascha betonnen scheenbeschermers
5-3 was de match met de fameuze wind goal van Boffinke ...wat nen tijd
enerkey
Berichten: 2075
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door enerkey »

Louis XIV schreef: 5-3 was de match met de fameuze wind goal van Boffinke ...wat nen tijd
Mmmm die windgoal was dat niet tegen Charleroi of zo... . Januari 2002.
Dreke
Berichten: 3619
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door Dreke »

Kalissa heeft er zo eens eentje in gedraaid. Was dat tegen Brugge? Het scheelde niet veel of hij ging zich excuseren voor zijn goal.

Zonde van het talent. Sympathieke kerel. Klasse.
A loyal football fan only supports the shirt...
BoemBoem
Berichten: 2931
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door BoemBoem »

Dreke schreef:Kalissa heeft er zo eens eentje in gedraaid. Was dat tegen Brugge? Het scheelde niet veel of hij ging zich excuseren voor zijn goal.

Zonde van het talent. Sympathieke kerel. Klasse.
Goh zonde..
Het is niet dat hij het zelf verpest heeft he..

Werd door Anderlecht doorgestuurd voor de blessures dacht ik?

Voor mij, samen met cantaluppi (en mindere mate vanceck), bij de beste centrale verdedigers de laatste 20jaar op staaien..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door Vouch »

Louis XIV schreef:
enrique schreef:
Jacques schreef:
enrique schreef:Is ook niet moeilijk te begrijpen, vind ik
Maar moet het enthousiasme van de club, de spelers op het veld overslaan naar de tribunes of omgekeerd?
Misschien kan het van beide kanten wat beter...
Denk het wel. De Roeck kan beter, maar wij ook. Oorzaak en gevolg zijn hierin sterk verbonden met een vicieuze cirkel als gevolg. We gaan die toch eens moeten zien te doorbreken. Of dit daarvoor het moment is weet ik niet, maar ik hoop het (stiekem) wel. We hadden tegen Anderlecht nog eens wat volk en we hebben het (tegen de traditie/perceptie in) eens niet verknoeid (itt. tot bv. thuis tegen Genk vorig jaar). Perfect was het zeker niet, niet op en niet naast het veld, maar 't is al iets en wie weet volgt er nog wat. KVO en Charleroi zijn ook niet super bezig. Als we op de slotspeeldag er nog voor kunnen strijden tegen Brugge op eigen plein, zou dat al een klein succesje zijn. Als het dan nog eens een ouderwetse match wordt met sfeer, opstootjes en hopelijk drie punten, hebben we misschien wel terug wat om op te bouwen. Misschien wat wishfull thinking, maar wel bewust zo. Als De Roeck het niet doet, zal ik het maar eens doen. :) ;)
Het moet gewoon 9 op 9 zijn
Als je niet met die wil op het veld stapt, heb je een probleem
Een geluk is wel dat het schorem van Brugge na een 5-3 nederlaag de auto's achter Oost niet meer kan afbreken... :D :D
Pure nostalgie
Ik bedoel de match

Btw, die match zou je nu moeten kunnen winnen
Er speelt daar wel een varken mee en ene met epilepsie
Hopelijk draagt Sascha betonnen scheenbeschermers
5-3 was de match met de fameuze wind goal van Boffinke ...wat nen tijd
Bij de 5-3 was er geen windgoal, het was eigenlijk heel schoon weer die dag. Het jaar erna bij de 5-2 was er wel een windgoal, die van Kalisa.
enerkey
Berichten: 2075
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door enerkey »

Vouch schreef: Bij de 5-3 was er geen windgoal, het was eigenlijk heel schoon weer die dag. Het jaar erna bij de 5-2 was er wel een windgoal, die van Kalisa.
Dat klopt. Direct in het begin: https://www.youtube.com/watch?v=_9CGwnnf0Fo

Kan er iemand misschien bevestigen of weerleggen of mijn herinnering correct is? de windgoal van Boffin heeft ook ooit plaatsgevonden:

In mijn herinneringen was dat tegen Charleroi in 2002 denk ik. Toen stond er bijzonder veel wind. Hij heeft zowat de hele 2de helft geprobeerd de bal er rechtstreeks binnen te trappen. Zowal op corner als vrije trap. Hij was er enkele keren zeer kort bij. Tot het helemaal op het einde van de wedstrijd prijs was met een vrij trap net over de middenlijn die magnifiek binnenwaaide.


Afbeelding
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4124
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door stvvilvoorde »

Ja die windgoal van Boffin is zeker gevallen.

Ik dacht tegen Genk en ik denk da Roumani voor genk scoorde.
Of was het een own-goal van Roumani onder invloed van de wind....

Kan inderdaad ook thuis tegen Charleroi geweest zijn.
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door tweety »

Boffin thuis tegen chalala zonder twijfel. Die van kalisa was bij het begin van de 2e helft.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door Vouch »

stvvilvoorde schreef:Ja die windgoal van Boffin is zeker gevallen.

Ik dacht tegen Genk en ik denk da Roumani voor genk scoorde.
Of was het een own-goal van Roumani onder invloed van de wind....

Kan inderdaad ook thuis tegen Charleroi geweest zijn.
Roumani maakte idd de 2-2 door een own-goal. Maar ik denk eerder dat die bal heel slecht geraakt was, dan dat er veel wind aan te pas kwam.
Louis XIV
Berichten: 1238
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door Louis XIV »

tweety schreef:Boffin thuis tegen chalala zonder twijfel. Die van kalisa was bij het begin van de 2e helft.
Was op ne zondag, spionkop toen langs het veld en boffin die hem vanaf de middellijn rechtstreeks in trapt ..niet tegen Brugge??
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1446
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door Krisaias »

Louis XIV schreef:
tweety schreef:Boffin thuis tegen chalala zonder twijfel. Die van kalisa was bij het begin van de 2e helft.
Was op ne zondag, spionkop toen langs het veld en boffin die hem vanaf de middellijn rechtstreeks in trapt ..niet tegen Brugge??
Neen, idd de 2-1 tegen Chalala in het seizoen 2001-2002
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Louis XIV
Berichten: 1238
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door Louis XIV »

Krisaias schreef:
Louis XIV schreef:
tweety schreef:Boffin thuis tegen chalala zonder twijfel. Die van kalisa was bij het begin van de 2e helft.
Was op ne zondag, spionkop toen langs het veld en boffin die hem vanaf de middellijn rechtstreeks in trapt ..niet tegen Brugge??
Neen, idd de 2-1 tegen Chalala in het seizoen 2001-2002
https://nieuws.vtm.be/stadion/151219-20 ... -veld-stvv
Krisias merci maar Chalala was het zeker niet, 2001 gaf me de leidraad, t’is de 2de al dan niet windgoal die ik bedoelde
Desiré zet er wel nog zijne knikker tegen
Fantastische match !!
Plaats reactie