Speeldag 28: KV Oostende - K. Sint-Truidense V.V. (24/02 - 20u)

Alles over de wedstrijden van STVV
voetballiefhebber
Berichten: 2680
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 28: KV Oostende - K. Sint-Truidense V.V. (24/02 - 20u)

Bericht door voetballiefhebber »

Grote kuis houden is noodzakelijk. De eerste wissels moeten de T1 en T2 zijn. Volgens mij zaagt COL aan de poten van de trainer. Ik zie Chris vaak van de bank springen om aanwijzingen te geven en dat mag zelfs niet eens. De eerste matchen leek het alsof Jonas de baas was, maar zijn gezag werd precies meer en meer ondermijnd door zijn assistent.

Waarom niet het duo Mathijssen-Vrancken laten overnemen. Of inderdaad Ferrera terughalen, maar die haalde indertijd COL ...
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4121
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 28: KV Oostende - K. Sint-Truidense V.V. (24/02 - 20u)

Bericht door stvvilvoorde »

Ik vind de reacties op deze match overdreven.

Ik vond ons goed aan de match starten, we hadden het overwicht in het spel, maar vergeten weer te scoren als het moet.
We krijgen dan twee keer het deksel op de neus omdat de buitenspelval niet goed dichtklapt en oostende aan bijna 100% scoort.
Tot aan de 2-0 was Oostende amper aanwezig in de match.
Na de 2-0 hebben ze even overwicht, maar in het tweede deel van de tweede helft is het toch weer stvv dat het meest de neus aan het venster steekt.

Die 2 kansen van akpom, die 2 van legear daar had toch altijd minstens één van moeten steken.

De Norre en De Sart speelden inderdaad een mindere wedstrijd, net als Antunes (die nog nooit een deftige wedstrijd vr stvv gespeeld heeft).
Maar De Norre en De Sart verdienen niet om met de grond gelijk gemaakt te worden.
Dat zijn allebei jonge spelers met veel potentieel en nog veel schaafwerk voor de boeg.

Deze kern kan zich op zijn sterkst meten met de betere ploegen.
Maar de kern is te zwak in de breedte om echt PO1- kandidaat te zijn.
Voor de achterlijn Kitsiou-Texeira-Kotysch-De Norre kan je geen vervanging doen zonder enorm kwaliteitsverlies.
Op het middenveld is er niemand die Charisis kan vervangen.
In het begin van het seizoen speelde De Sart best aardig op de nr10, bezus heeft dr ook een match of 2-3 goed gespeeld, maar voor de rest is er ook niemand voor die positie.
De flanken zijn al een probleem van als Ceballos is uitgevallen.
En voorin, tja, Boli, Vetokele, Gueye toch allemaal in heel slechte forme laatste weken/maanden.

Ik was gisteren ook ontgoocheld.
Het was de laatste strohalm en vooral de manier waarop, we waren 70% van de match echt de betere, we verdienden daar niet te verliezen...
Maar ik besef dat we niet daar PO1 laten liggen hebben.
Die hebben we laten liggen in andere matchen, vooral de 'gemakkelijke' thuismatchen.


Los van dit alles, had men mij voor het seizoen gevraagd om te tekenen voor deze plek in de stand.
Ik had geen seconde getwijfeld...
voetballiefhebber
Berichten: 2680
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 28: KV Oostende - K. Sint-Truidense V.V. (24/02 - 20u)

Bericht door voetballiefhebber »

Spelers waar ik zeker genoeg potentieel in zie, ondanks een eventueel slecht periode en ik dan zou proberen te houden, desnoods na volledige overname van de speler zijn:
Kitsiou, Kotysch, Teixeira, De Sart, ? De Petter, Charissis, Bezus, De Norre, Asamoah, ? Vetokele, Ceballos, Abrahams, Legear en Akpom. Tomiyasu kunnen we niet beoordelen, is geblesseerd aangeworven. Hopelijk zien we hem aan het werk in PO II.

Vraagtekens zet ik bij De Petter. Hij is kapitein en ervaren, maar ik mis die echte voortrekkersrol. Vetokele is erg blessuregevoelig en echt wel wisselvallig in zijn prestaties. Op verplaatsing is hij vaak heel erg zwak.

Mits een goede trainer wordt binnengehaald, zie ik een aantal spelers hun vorm wel opkrikken. De Sart bijvoorbeeld heeft heel wat potentieel. De Norre kun je eventueel ook op het middenveld zetten. Hij mist echte snelheid voor de linksachter.
Links- en rechtsachter zouden ze zeker moeten aanwerven.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4107
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 28: KV Oostende - K. Sint-Truidense V.V. (24/02 - 20u)

Bericht door lindoke »

Ik vind het edelmoedig hoe sommigen hier het positieve in deze erg beperkte kern blijven zien. Het grenst aan het naïeve. Pas op, dit is geen verwijt naar niemand hier op dit forum. Ik weet dat iedereen hier net als ik geel-blauw bloed in de aderen stromen heeft en alleen het beste wil voor onze club. Maar.....

Ik ben nu al een aantal maanden naar de wedstrijden van STVV aan het kijken door een neutrale bril, en geloof me, dan gaan de ogen toch open hoor. Hoe erg ik het ook vind, onze spelers spelen een soort voetbal dat echt niet op niveau van 1a is. Bekijk of herbekijk nog maar eens wedstrijden van STVV en let er maar eens op hoe vaak er van achteruit met de lange bal gespeeld wordt. Kotysch, hoe sympathiek ik deze man ook vind - en ja hij heeft zijn verdedigende verdiensten - is de kampioen in die lange ballen die zelden of nooit aankomen. Zelden of bijna nooit wordt er van achter uit combinerend opgeschoven. Het is schrijnend om te zien hoe verkeerd spelers zonder bal lopen en hoe moeilijk de speler in balbezit het heeft om zijn bal af te spelen, laat staan een combinatie op poten te zetten. Het is allemaal met horten en stoten en vaak op goed geluk. Op het middenveld ontbreekt het ook dikwijls aan creativiteit en inzicht en wordt er vaak lateraal of terug naar achter gespeeld. Voor een groot stuk is dat dan weer op het conto te schrijven op de spelers die zich daarrond niet of slecht aanbieden.

Ik kijk tijdens het weekend een aantal andere wedstrijden en dan zie ik ploegen die weliswaar minder punten hebben dan STVV toch meer "voetbal" op de mat brengen.

Ik heb het reeds zo dikwijls gezegd en zal het nog eens zeggen. Deze ploeg draait niet deftig wegens 2 redenen. Ten eerste is er gewoonweg te weinig kwaliteit bij een groot aantal spelers. En ten tweede en meest belangrijke reden. DEZE PLOEG SPEELT AL MAANDEN ZONDER SYSTEEM!!!
Een ploeg die al niet bulkt van individueel talent heeft nog meer nood aan een systeem, een manier van spelen. Als je bijvoorbeeld geen spelers hebt die vlot kunnen combineren en niet dominant kunnen zijn, slijp er dan een systeem in dat gebaseerd is op counteren. Ga dan heel compact spelen, vang de tegenstander op en breek snel uit indien je enkele snelle spelers ter beschikking hebt. Maar modder toch niet aan zonder een spelsysteem zoals deze ploeg al maanden aan het doen is!

Ik ben zeker geen expert hoor, maar ik heb zelf wel mijn heel leven voetbal gespeeld en ken genoeg van het spelletje om te zien of een ploeg goed of slecht voetbal brengt, en ik ken er ook genoeg van om te zien of er wel of geen systeem inzit.

Daarom blijf ik erbij. JDR heeft niet de kwaliteiten om het maximale uit een spelersgroep te halen die hij ter beschikking heeft. Moest hij die kwaliteiten wel hebben zagen we allemaal een herkenbaar STVV dat op een bepaalde manier speelt die het best past bij de kwaliteiten van spelers die er voorhanden zijn. Willen we volgend seizoen een ander STVV zien dat aantrekkelijk voetbal brengt en niet de ene week eens een "lucky piek" kent om de week erna terug kansloos en schandalig onderuit te gaan moet men JDR op het eind van het seizoen echt bedanken voor zijn diensten en op zoek gaan naar een trainer die wel wat in zijn mars heeft en het spelletje wel degelijk kent. En dan nog gaan ze zich serieus moeten versterken en gericht aankopen in functie van een manier van spelen dat ze voor ogen hebben.

Het is nu aan de Jappen!!!
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
enrique
Berichten: 2848
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 28: KV Oostende - K. Sint-Truidense V.V. (24/02 - 20u)

Bericht door enrique »

Als ze in 30 matchen 98% de bal hebben en in elke match krijgen ze 2 kansen tegen en 2 keer bingo, dan nog vinden ze dat de reacties overdreven zijn
Voetbal is resultaat, spijtig
Als je de feiten niet wil zien, kan je nooit verbeteren
Dat is met alles zo

En de feiten zijn
Niet goed genoeg voor po1
Trainer deugt niet
Uitstraling en ambitie van de club, nul

Veel werkplezier!
BoemBoem
Berichten: 2931
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 28: KV Oostende - K. Sint-Truidense V.V. (24/02 - 20u)

Bericht door BoemBoem »

Voetbal is relatief..

Ge had gisteren zonder schroom op 0-1 moeten komen..
Goal valt aan de overkant.. tja.. Voetbal zeker..

Kijk naar KVM, voor de start geroemd voor hun transfers (vooral door mij dan) en uitspraken over PO1..
Nu maken ze zich klaar om naar 1B te vertrekken, wat volgens mij ook gaat gebeuren..

Elke match moet gespeeld worden en het is niet altijd de beste ploeg dat wint..
Doch hoop ik volgend jaar op een betere ploeg langs onze kant :D ..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 28: KV Oostende - K. Sint-Truidense V.V. (24/02 - 20u)

Bericht door toyotacorolla »

Houd wel rekening dat De Norre, al een gans seizoen op de links bak speelt, en zeker niet op de positie waarvoor hij is opgeleid.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 28: KV Oostende - K. Sint-Truidense V.V. (24/02 - 20u)

Bericht door Brusselmans »

Je had zomaar Standard en Antwerp kunnen voorbij steken, en op gelijke puntenhoogte kunnen komen met Kortrijk op plaats 6 !

Bende onbehouwen achterlijke ezels !!!
STimVV
Berichten: 2696
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 28: KV Oostende - K. Sint-Truidense V.V. (24/02 - 20u)

Bericht door STimVV »

Ik lees weer dingen zoals: "we kregen de kansen maar maakten ze niet af." "We waren de betere ploeg." enz.
De betere ploeg is voor mij de ploeg die de beste kansen creëert. Dan heb je het meeste kans om te scoren en een match te winnen. En dat was Oostende.
Als beide ploegen al hun kansen afmaakten was het 7-4 ofzo geweest.
In de 1e helft voetbalt Oostende 3 open kansen bij elkaar, waarvan ze er 2 afmaken.
Wij 1 grote kans + die vrije trap op de lat.
In de 2e helft kreeg Oostende opnieuw de meeste kansen.
Zij verdienden dan ook gewoon om te winnen, punt.

Ik las hier vorige week dingen zoals: "het is enkel te wijten aan onze spitsen dat we PO1 niet haalden." Zever...
Het is te wijten aan onze manier van spelen, een gebrek aan verbetenheid en enthousiasme, en verkeerde keuzes die gemaakt worden.
Neem nu het systeem dat we de laatste 2 matchen nu weer ineens willen spelen: met 5 vanachter en 2 backs die dan aanvallend iets moeten bijbrengen. Oostende speelde hetzelfde systeem. Maar hun linksback scoort wel 2 keer. Dat wil dus zeggen dat die speler in scoringspositie komt en aanvallend iets bij brengt. Dussaut, Kitsiou en De Norre kwamen in deze 2 matchen nauwelijks tot aan de backlijn en brachten u aanvallend niets bij. Daar is inderdaad iemand verantwoordelijk voor.
Hadden we gewonnen stonden we nu gelijk met Kortrijk op de 6e plek. En komend weekend moet Kortrijk naar Brugge. 1 Match gewonnen op verplaatsing dit seizoen: 1! Allemaal de schuld van de spitsen... :roll:
luc de kanarie
Berichten: 78
Lid geworden op: 30 dec 2010, 17:58

Re: Speeldag 28: KV Oostende - K. Sint-Truidense V.V. (24/02 - 20u)

Bericht door luc de kanarie »

wij hebben geen trainer als je ziet wat een opstelling en dan die vervangingen als je 2-0 achterstaat
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Speeldag 28: KV Oostende - K. Sint-Truidense V.V. (24/02 - 20u)

Bericht door tesneusdoek »

En toch blijven we in de running voor P.O. I... ongelofelijk wat een zwakke/rare competitie dit jaar...

Genk heeft P.O. I beet.. voor de laatste plaats blijft het afwachten. Geen enkele ploeg deed "gouden zaken" dit weekend.

Ik zie Standard en Antwerp geen 3 punten halen tegen de 2 ploegen die tegen de degradatie vechten, terwijl ze in Brugge van de reguliere competitie willen afscheid nemen met een overwinning voor hun thuispubliek tegen Kortrijk. Charleroi daarentegen zit ook al een tijdje in "einde-seizoenmodus"... en het is weer al even geleden dat we "met een gelukje" ergens punten rapen. Het kan niet blijven tegenzitten en af en toe moet de bal er toch in, zeker als de andere ploegen het niet (zo veel) beter doen dan wij.
Franz
Berichten: 1760
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 28: KV Oostende - K. Sint-Truidense V.V. (24/02 - 20u)

Bericht door Franz »

We zijn zeer wisselvallig maar twee zaken komen altijd terug: steeds sterk tegen de toppers en steeds weer verliezen op verplaatsing.
Dit seizoen halen we zowat de helft van onze punten tegen top 6 ploegen.
En de matchen tegen Charleroi en Brugge moeten nog komen, dus dat opent perspectieven!
Daar zit dus een 6/6 in, en daarmee komen we mogelijk (toch) nog in PO1... :party:
It ain't over till it's over, op het eind winnen de Duitsers, een match duurt 95 minuten, weet je wel.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Dreke
Berichten: 3618
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 28: KV Oostende - K. Sint-Truidense V.V. (24/02 - 20u)

Bericht door Dreke »

We zijn niet meer in de running voor een PO1 plaats. Voetbal wordt op een voetbalveld gespeeld, niet in tabellen.
A loyal football fan only supports the shirt...
Alain
Berichten: 991
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: Speeldag 28: KV Oostende - K. Sint-Truidense V.V. (24/02 - 20u)

Bericht door Alain »

voetballiefhebber schreef:Spelers waar ik zeker genoeg potentieel in zie, ondanks een eventueel slecht periode en ik dan zou proberen te houden, desnoods na volledige overname van de speler zijn:
Kitsiou, Kotysch, Teixeira, De Sart, ? De Petter, Charissis, Bezus, De Norre, Asamoah, ? Vetokele, Ceballos, Abrahams, Legear en Akpom. Tomiyasu kunnen we niet beoordelen, is geblesseerd aangeworven. Hopelijk zien we hem aan het werk in PO II.

Vraagtekens zet ik bij De Petter. Hij is kapitein en ervaren, maar ik mis die echte voortrekkersrol. Vetokele is erg blessuregevoelig en echt wel wisselvallig in zijn prestaties. Op verplaatsing is hij vaak heel erg zwak.

Mits een goede trainer wordt binnengehaald, zie ik een aantal spelers hun vorm wel opkrikken. De Sart bijvoorbeeld heeft heel wat potentieel. De Norre kun je eventueel ook op het middenveld zetten. Hij mist echte snelheid voor de linksachter.
Links- en rechtsachter zouden ze zeker moeten aanwerven.
Ik volg hierin.
Ik gooi niet zomaar de grote hoop overboord. Ik wil geen tien nieuwe spelers komende zomer, maar wel een 3 à 4 gerichte versterkingen om de spelers die écht zwaar door de mand vallen (bijv. Antunes, Goutas) te vervangen. Van de rest hebben we allemaal op een bepaald moment wel gezien dat ze iets kunnen: van een wisselvallige Boli, tot een zwaar teruggevallen De Sart en een onberekenbare Bezus... Een goede coach moet daar zeker iets mee kunnen aanvangen. Zelfs hier verguisde Botaka geef ik niet op. Hij kan prima voetballen, maar maakt voortdurend foute keuzes. Een mooie uitdaging om als coach mee aan de slag te gaan. Natuurlijk zijn het niet allemaal toppers... maar dat is ook lang niet nodig om in deze competitie al iets te bereiken.

Deze kern heeft zeker kwaliteiten. We hebben deze al een tijdje niet meer gezien, maar dat betekent niet dat er niet mee te werken valt. Trouwens, als we er weer eens tien nieuwe halen, zullen er misschien ook maar hooguit een stuk of drie voltreffers tussen zitten (genre Teixeira).

De belangrijkste opdracht deze zomer is voor mij dan ook het vinden van de juiste T1.
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 28: KV Oostende - K. Sint-Truidense V.V. (24/02 - 20u)

Bericht door lakie »

Dreke schreef:We zijn niet meer in de running voor een PO1 plaats. Voetbal wordt op een voetbalveld gespeeld, niet in tabellen.
Inderdaad... ook al omdat je niet alleen afhankelijk meer bent van uzelf maar vooral van de ander ploegen...

Je moet zelf 6/6 halen EN
- Kortrijk of Genk mogen geen van beide nog een punt halen
EN
- Standard en Antwerp mogen niet meer dan 3/6 halen
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Plaats reactie