Speeldag 29: Sporting Charleroi - STVV

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4121
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 29: Sporting Charleroi - STVV

Bericht door stvvilvoorde »

Ja en nee.

Herrinert ge u nog de eerste minuten thuis tegen kortrijk.
Laten we ook een geweldig uitgespeelde kans liggen in de openingsminuten.

Kortrijk komt erna twee keer voor ons goal en scoort twee keer.

Aan een type als Emond hadden wij wel iets kunnen hebben.
enrique
Berichten: 2848
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 29: Sporting Charleroi - STVV

Bericht door enrique »

Ook maar de laatste matchen
Daarvoor dacht ook iedereen, leeft die nog...
Is ook afhankelijk van aanvoer hoor
Ik snap het niet
Naast kwaliteit denk ik dat er nog een probleem is
Mentaliteit tijdens de week en in het weekend op het veld
Of is het zo dat de voetbalintelligentie niet meer geweest is wat ze ooit was?
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Speeldag 29: Sporting Charleroi - STVV

Bericht door Bartman »

Ik blijf erbij dat JDR een groot deel van de verantwoordelijkheid draagt. Waar een goede trainer spelers beter maakt, heeft hij er een aantal gewoon slechter gemaakt in de loop van het seizoen. Het is schrijnend om vast te stellen dat er week na week minder ‘systeem’ in het elftal terug te vinden was. Er stonden telkens 11 spelers op het veld (te zelden dezelfde trouwens) die maar deden wat ze dachten te moeten doen. Aanvallende spelpatronen heb ik na september bijna niet meer gezien, tenzij gecreëerd door individuele acties.

JDR heeft alles in huis om de 2de COL te worden en dus mee te dingen naar een nieuw record : zoveel mogelijk supporters uit het stadion jagen. Of nee : zoveel mogelijk abonnees thuis doen blijven. Ik ben eens benieuwd hoeveel supporters er op post zullen zijn tijdens de wekelijkse oefengalop in PO2. Mij niet gezien alvast.

Het klopt dat er ook een gebrek aan kwaliteit was, oa zeker en vast de aanvallende flanken maar ook het gebrek aan alternatief voor Charisis. Maar de kwalificatie voor PO1 was dit seizoen een weggever die ook mogelijk was geweest met de beperkingen van deze kern. Op voorwaarde dat je alles uit de kern haalt wat erin zit natuurlijk ...


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
enrique
Berichten: 2848
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 29: Sporting Charleroi - STVV

Bericht door enrique »

Het heeft zeker met individuele kwaliteit te maken
Boven uw kunnen presteren, denk wel dat dit een periode kan
Maar
Ik denk dat ik mij als speler zou ergeren aan zo'n type trainer
Staat daar de hele tijd te grijnzen na een nederlaag waar je bij wijze van spreken 1 keer op goal geschoten hebt
Als je het als speler riskeert om bij een nederlaag in de kleedkamer wat staan te lachen en nog maar de indruk geeft dat je er niet mee bezig bent, zijn er trainers die in hun Franse colere schieten
Ik kan me maar moeilijk inbeelden dat JDR in de kleedkamer bloedernstig is en terug buiten zo van... Ach, we maakt het uit, we hebben geen punten, maar we waren even goed als de tegenstander...
Zoals hier al aangehaald, al jaren dat er niks moet
Dan roep je zoiets over je af
Als je volgend seizoen start met dezelfde ploeg en trainer en je mist je start, dan ligt de trainer buiten
Terwijl het nu dezelfde JDR is...
Mikman
Berichten: 3658
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 29: Sporting Charleroi - STVV

Bericht door Mikman »

Ook in HBVL zijn ze tegenwoordig niet te beroerd om op de fouten van JDR te wijzen. Herinner ook hoe enkele weken geleden een aantal spelers de keuzes van de trainer in vraag stelde. Mijn vrees is dat de Japanners in een poging om vanuit continuïteit een vorm van stabiliteit te brengen, toch met De Roeck verder gaan. En dat de etterbuil dan pas volgend seizoen barst.

Is het de fout van De Roeck dat we PO1 niet halen? Nee, natuurlijk niet ( alleen van hem ). Het is -zo mogen we toch aannemen- niet zijn fout dat sommige sleutelspelers zo lang geblesseerd waren of zijn. En dat we kwalitatief net dat tikkeltje te kort kwamen. Maar keuzes zoals Dussaut vaak laten spelen en Abrahams nooit, doen zijn zaak geen goed. Voor Abrahams was dit een verloren seizoen.

Een nieuwe trainer aanstellen moet passen in een nieuwe start die de club op vele vlakken moet maken. Een Truiens Marshall-plan zeg maar, waarbij men ook buiten het veld vele inspanningen doet om STVV weer aantrekkelijker te maken.

Laten we wat dit seizoen betref het kind ook niet met het badwater weggooien: we hebben ons probleemloos gered, we hebben 6 op 6 gehaald tegen Anderlecht, en thuis ook gewonnen tegen Genk ( ginder ook niet verloren ) , Gent en Standard. Als de puntenoogst wat meer over het seizoen verspreid was geweest, dan hadden we toch een ander gevoel gehad. Voor het seizoen, toen velen ons als degradatiekandidaat zagen, stelde ik dat met deze kern een hoge dertiger mogelijk was. Dat is perfect uitgekomen. Mits wat meeval had het PO1 kunnen worden, maar daar hadden we al bij al toch weinig kunnen uitrichten. Als doel op zich was het wel mooi.
Wat het in PO2 wordt weet ik niet, vorig jaar had je toch een ander gevoel. Misschien moeten sommige spelers zich toch maar even herinneren dat je in PO2 wel degelijk in de belangstelling kan komen, zie Gerkens vorig jaar. Als supporter moet je vooral hopen op een paar mooie affiches, en vooral de lelijke vermijden. Dus liever geen Moeskroen en ander Lokeren's, beter een lente-uitstapje naar Oostende of nog eens tegen OHL of de Beerschot-koekoek. Maar mentaal is het seizoen eigenlijk al gedaan. 5 maanden geen matchen met (echte) inzet meer, net nu de temperaturen terug wat zachter worden en je al eens met wat meer goesting naar een match zou trekken. Vragen ze zich of waarom supporters vervreemden van hun ploeg...
Mikman
Berichten: 3658
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 29: Sporting Charleroi - STVV

Bericht door Mikman »

Bartman schreef: Maar de kwalificatie voor PO1 was dit seizoen een weggever die ook mogelijk was geweest met de beperkingen van deze kern.
Ik wil toch even de algemene teneur nuanceren dat het dit seizoen makkelijker was dan PO1 te halen dan elders. Misschien is dat gevoel zo, maar puur cijfermatig klopt het niet. Je hebt altijd iets meer dan 40 punten nodig om PO1 te halen, dat is dit seizoen niet anders. Uiteindelijk hebben we nu, met nog één match te spelen- maar 5 punten minder dan onder het Superseizoen onder Brepoels. En toen werden we 5e in de reguliere competitie en waren we één speeldag voor het einde al zeker van plaatsing voor PO1. Het verschil is dat we toen in de laatste vijf matchen van de reguliere competitie nog een reeks neerzetten bij moeilijke tegenstanders ( winnen in Anderlecht en in Gent, die uiteindelijk kampioen en vice-kampioen zouden worden ) terwijl dit seizoen dat slotoffensief er dus niet meer inzat. En er was natuurlijk een serieuze bonus na een superstart. 23 op 36 was echt wel zeer straf. Als je weet dat Brugge op dat tempo ( 2 op 3 punten halen ) nu het beste resultaat ooit in de reguliere competitie sinds de invoering van de play-offs gaat neerzetten, dat zegt ook iets over onze start. Maar zoals ik hierboven al zei: als we die punten meer verspreid over het seizoen hadden gehaald, was het gevoel toch wel anders geweest bij velen.

Ook de andere seizoenen sinds de invoering van PO1 was +40 punten trouwens goed voor plaatsing. Enkel vorig seizoen was een uitzondering.

Het doel voor volgend seizoen moet dan ook net die paar punten meer zijn. Maar voorlopig is het nog veel te vroeg om prognoses te maken, eerst zien hoe de Japanners het aanpakken.
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 29: Sporting Charleroi - STVV

Bericht door kenniksvanvoetbal »

Since '54 schreef:STVV begon stukken beter te spelen met Bezus in de ploeg. Wie hier een lans breekt voor Botaka, het spijt me, die kent minder van voetbal dan De Roeck en dat is al niet veel.
Verdiend punt voor STVV dat voorlopig op een te goede plaats in de rangschikking staat.
heb dikwijls gezegd dat je dan maar met 10 speelt, kan je niks mee aanvangen. :twisted:
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
Dreke
Berichten: 3618
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 29: Sporting Charleroi - STVV

Bericht door Dreke »

Het gaat op zich niet enkel over hoeveel punten er nodig zijn om PO1 te halen. Het gaat om het algemeen niveau in de competitie dit seizoen. Dat ligt laag. En net daardoor is het een gemiste kans.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 507
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: Speeldag 29: Sporting Charleroi - STVV

Bericht door KNRI »

Zo rap mogelijk afschaffen die playoff-handel!! Wat vroeger een absoluut moment om naar uit te kijken was (thuismatch tegen Brugge) wordt zondag een veredelde oefenmatch zonder enige spanning....
De enige reden om te balen dat we PO1 missen is dat PO2 een nog grotere klucht is...
Plaats reactie