Speeldag 30: STVV - Club Brugge (Zo 11/03 14:30)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6712
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 30: STVV - Club Brugge (Zo 11/03 14:30)

Bericht door Jacques »

miel schreef:
Jacques schreef:Dit dreigt een beetje een verhaal van de pot en de ketel te worden, maar wie durft beweren dat onze flanken voldoende brachten, moet toch nog maar eens kijken naar de flitsen van Junior en Dompé en zich vervolgens afvragen wanneer je dit seizoen zo'n passeerbeweging zag. Het antwoord zal zijn: niet één keer. Ik herhaal: niet één keer, op 30 speeldagen. En ja, die twee hadden/hebben hun kuren, maar zelfs een Dompé heeft in zijn amper 5 goede wedstrijden meer gebracht dan al onze flankspelers dit seizoen bij elkaar opgeteld. Ook Wilmet en Schouterden leverden destijds veel meer acties, voorzetten, doelpunten en assists af en dat waren nu toch ook niet echt uitzonderlijke talenten.
We moeten nu zoals zondag al met een smalle ruit met 4 centrale middenvelders gaan spelen. Niet zozeer omdat we dat willen, maar vooral omdat er bij afwezigheid van Legear geen enkele eerste klasse waardige aanvallende flankspeler in de kern zit en dat het dus het beste (enige) alternatief is om in een twee-spitsensysteem toch nog wat aanvallend klaar te krijgen. Dat is een trieste realiteit.

Zowel de flanken als de aanval hebben gefaald en hebben schuld aan de lage doelpuntenproductie, ondanks dat we in de breedte zelden zoveel degelijke spitsen (maar ook zelden zo zwakke flanken) gehad hebben.
Deze vergelijking gaat niet helemaal op
Met Junior en Dompè speelden we ook een ander voetbal puur vanuit de omschakeling
Dat we weinig doelpunten tegen krijgen heeft ook te maken dat uw flanken hun verdedigend werk niet hebben verwaarloosd en zeker Botaka niet .
Om u op uw wenken te bedienen Jaques ,de recentste actie van Botaka in blessure tijd waar hij de bal op het hoofd van Boli schildert mocht er toch wezen
Helaas had Johan daar pech met zijn kopbal op de paal .
Ik wil zeker niet beweren dat onze flanken super waren , maar over het hele seizoen toch een stuk beter dan onze spitsen .
Correct. Hij had er wel een speeldag of 20 eerder mee mogen beginnen... ;)
Soit, een welles-nietes spelletje heeft weinig zin. Ik vind dat beiden gefaald hebben. Ik vind wel dat onze spitsen intrinsiek meer kwaliteit hebben dan onze flanken, in die zin hebben zij misschien "nog net iets meer gefaald", al maakt dat in de praktijk natuurlijk geen echt verschil. Gefaald is gefaald. Anderzijds geloof ik wel nog in de kwaliteiten van bv. Vetokele. Bij sommige andere spelers heb ik niet het gevoel dat het nog wat kan worden.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 30: STVV - Club Brugge (Zo 11/03 14:30)

Bericht door Brusselmans »

Er zijn er nog al wat die JDR zijn glimlach bekritiseren, maar zelf hebben ze nog 1000 en 1 excuses en zalfkes klaar voor de zwaar falende spitsen !
:zot:
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6712
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 30: STVV - Club Brugge (Zo 11/03 14:30)

Bericht door Jacques »

Wil je nu zeggen dat er minder gekapt moet worden op De Roeck of net meer op de spitsen? :?
:mrgreen:
Overdrijven is een kunst
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 30: STVV - Club Brugge (Zo 11/03 14:30)

Bericht door kenniksvanvoetbal »

Ik ga voor ne nieuwe bril, ik heb veel flankspelers op papier gezien,
maar weinig op het veld.Een van de grote redenen waarom Boli niet scoort.
Met de voet kan hij het niet en voor het hoofd komt er geen bal (van de achterlijn vertrekkende weliswaar). :mrgreen:
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5275
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 30: STVV - Club Brugge (Zo 11/03 14:30)

Bericht door Halenaar »

Boli voor onbepaalde duur naar de B kern gestuurd :roll:

Een bevestiging dus wat ik eerder zei in dit topic: er is iets grondig mis met die kerel zijn mentaliteit.
Plaats reactie