Play-off II

Alles over de wedstrijden van STVV
omeloe
Berichten: 1154
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Play-off II

Bericht door omeloe »

Brusselmans schreef:
Jacques schreef:
Voor een bekermatch: "de beker is bijkomstig, de competitie is belangrijker"
Voor een reguliere competitiematch: "och ja, we hebben toch niks te zoeken in PO1"
Voor een PO2 match: "pff, wie hecht daar nu belang aan"
Voor een PO1 match...nou, daar gaan we ons met zo'n mentaliteit niet snel zorgen om moeten maken...
... Als we winnen tegen Genk en Anderlecht is het seizoen geslaagd.

Het DNA van deze club.
Misschien eens een paar laboranten inhuren, ik weet niet hoe ver de wetenschap staat hieromtrent om dat te veranderen !
Het DNA van deze club ? Na een paar goede wedstrijden hebben we al genoeg fans die zweven .( 1ste ploeg van Limburg enz.)
Zo bescheiden zijn we niet , zeker niet de bekende regionale DJ BB . ;) Maar de realiteit plaatst ons telkens weer met de voeten op de grond .
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6712
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Play-off II

Bericht door Jacques »

omeloe schreef:
Jacques schreef:
omeloe schreef:
Mikman schreef:Is bij Brugge ook het geval, misschien willen ze het bij ons ook nog ff spannend houden? :cool:

7 op 12 moet het doel zijn. En tot het einde meedoen voor de eerste plaats. Anders heeft JDR ons weer een ontgoocheling bezorgd.

Ik zie Oostende als voornaamste tegenstander, Antwerp zou op basis van de eindstand van de competitie favoriet moeten zijn maar hoeveel zit er daar nog in de tank? De Antwerpse ploegen hebben toch een tikje gekregen bij de afwikkeling van de competitie, zijn ook al diep gegaan tijdens het seizoen en gaan vooral met elkaar bezig zijn. Lokeren heeft geen overschot aan talent. Oostende zit in de goede flow.
Hecht jij nu echt belang aan deze wedstrijden ? Het seizoen is voor STVV al van voor de winterstop afgelopen .
Niet verwonderlijk dat het stadion leeg blijft met zo'n mentaliteit. We kunnen in't vervolg misschien beter al stoppen nog voor de competitie begonnen is?

Voor een bekermatch: "de beker is bijkomstig, de competitie is belangrijker"
Voor een reguliere competitiematch: "och ja, we hebben toch niks te zoeken in PO1"
Voor een PO2 match: "pff, wie hecht daar nu belang aan"
Voor een PO1 match...nou, daar gaan we ons met zo'n mentaliteit niet snel zorgen om moeten maken...

Wanneer gaat deze club en haar achterban eindelijk nog eens wat ambitie tonen en zichzelf herinneren aan waar het om gaat in sport: de beste willen zijn, iedere keer opnieuw?
Ik ben tegen deze competitieformule en ben principieel nog nooit naar een PO-wedstrijd gaan kijken . Ik ben niet alleen , de meeste Belgische fans willen terug naar een reguliere competitie . Ik vind deze PO2 hooguit een nuttige voorbereiding naar volgend seizoen , de matige opkomst voor deze wedstrijden toont aan dat mijn mening in gans België gedeeld wordt .
Natuurlijk zijn bekermatchen ook belangrijk , misschien dat voor een ploeg met degradatieproblemen soms de competitie primeert .
Dat we met onze schamele 37 punten niets in PO1 te zoeken hebben is meer dan duidelijk . Pfft, wat schiet je op met onrealistische ambitie . Met de komst van de Japanners kunnen we misschien wel terecht onze ambitie bijstellen , de toekomst zal ons wijzer maken .
Er is een verschil tussen onrealistische ambitie en geen ambitie. Wij blinken uit in het tweede, niet zelden begeleid door het nodige gezucht en geblaas. Er moet nog juist "ik word daar zo moe van" bij.
Afbeelding

Ik stoor me aan die onverschillige mentaliteit die tegenwoordig in en rond de club lijkt te heersen. Succes, hoe groot of hoe klein ook, begint met dat gezucht en geblaas thuis te laten en iedere match te willen winnen, ook PO2. Akkoord, ik vind het ook sinds jaar en dag een schijtcompetitie, maar als je meedoet (moet meedoen), moet je ook zo goed mogelijk voor de dag willen komen en in dit geval willen winnen.
Bekijk het zo: als je vindt dat we in PO1 niks te zoeken hebben en PO2 ons niks kan schelen, waarom spelen we dan nog voetbal en waarom komen we dan nog naar het stadion?
Overdrijven is een kunst
omeloe
Berichten: 1154
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Play-off II

Bericht door omeloe »

Jacques schreef: Er is een verschil tussen onrealistische ambitie en geen ambitie.
Onze voorzitter had veel ambitie bij de competitiestart !!! Er werd massaal mee gelachen , maar niet lang door de goede competitiestart . :cool:
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6712
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Play-off II

Bericht door Jacques »

Een vaststelling die vele vragen oproept: kent Roland na 13 jaar dan toch iets van voetbal? Hebben wij onze eigen kern onderschat? Hebben we de concurrentie overschat? Een combinatie van alles? Nog andere redenen?

Maar goed, nog beter onrealistische ambitie dan helemaal geen ambitie. Wie niet waagt, blijft maagd.
Overdrijven is een kunst
Franz
Berichten: 1760
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Play-off II

Bericht door Franz »

Jacques schreef:Een vaststelling die vele vragen oproept: kent Roland na 13 jaar dan toch iets van voetbal? Hebben wij onze eigen kern onderschat? Hebben we de concurrentie overschat? Een combinatie van alles? Nog andere redenen?

Maar goed, nog beter onrealistische ambitie dan helemaal geen ambitie. Wie niet waagt, blijft maagd.
Achteraf gezien had deze kern toch wel meer kwaliteit dan iedereen (buiten Roland dan) vooraf dacht, dat klopt.
En tegelijkertijd bleven vele andere ploegen echt ondermaats: niet alleen Mechelen en Zulte W en Oostende, maar eigenlijk ook Genk en Standard, en Anderlecht...
We hadden er dit jaar moeten bijzijn...
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
stvv'er
Berichten: 2420
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:00

Re: Play-off II

Bericht door stvv'er »

Komkommertijd, dus zullen we het maar over iets anders hebben:

http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/Jupi ... /1.3166876

Waren we vorig jaar niet laatste in dat lijstje?
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6712
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Play-off II

Bericht door Jacques »

Hoort hier niet echt thuis, maar soit. Na de heenronde stonden we gedeeld 14de met Moeskroen en lieten we enkel Kortrijk achter ons. De meningen liepen toen ver uiteen. Sommigen gaven hoge scores, anderen vonden het maar niets. En toen...werd het winter en gingen veel natuurvelden er veel slechter bij liggen. Heel normaal allemaal, zeker als je dan ook nog eens het zwaartepunt van de competitie net in die periode legt. Moraal van het verhaal: weinigen houden van kunstgras, maar nog minder mensen houden van een patattenveld/modderpoel.


Stand na heenronde: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171121_03199869
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie