PO II speeldag 1: Lokeren-STVV

Alles over de wedstrijden van STVV
STVV-fan
Berichten: 5968
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

PO II speeldag 1: Lokeren-STVV

Bericht door STVV-fan »

We vergeten bijna dat de bal terug aan het rollen gaat dit week-end.

Een (moeilijke) verplaatsing naar Lokeren staat op het programma.
Bij onze laatste passage daar werd ons zuiver 2 punten afgenomen door een ongelooflijk blunderende lijnrechter.

De Roeck beschikt, buiten Ceballos en Acolatse, over een fitte kern.

Gewonnen wordt er beter, gezien het moeilijke beginprogramma van onze PO II.
Gewonnen wordt er beter, want De Roeck zou kunnen vrezen voor zijn job als hij binnen 2 weken (dixit JDR op TVL) een onderhoud heeft met de bazen.

Interessant in dit opzich is het volgende artikel: http://www.hbvl.be/cnt/dmf20180330_0344 ... -europa-in

Krijgen we een nacompetitie gelijk vorig jaar?
Gezien de laatste 10 matchen in de reguliere competitie zullen we niet al te zeer moeten hopen
STVV-fan
Berichten: 5968
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: PO II speeldag 1: Lokeren-STVV

Bericht door STVV-fan »

CEO Takayuki Tateishi: “Ik wil de fans opgewonden krijgen voor volgend seizoen. En dat gaat enkel met goed voetbal en resultaten.”
Dick Demey

LOKEREN-STVV

CEO Tateishi laat voor het eerst in zijn kaarten kijken
“Ik wil met STVV Europa in”
Twee maanden geleden werd Takayuki Tateishi aangesteld als nieuwe CEO van STVV. Na lang aandringen schept de Japanner in een exclusief gesprek met onze krant voor het eerst meer duidelijkheid over de toekomstplannen op Stayen.Aan de vooravond van de openingswedstrijd in play-off 2 tegen Lokeren steekt Tateishi zijn ambitie niet onder stoelen of banken. “Ik wil met STVV Europa in! Waarom niet via play-off 2?” zegt de Japanner onomwonden.

Sinds de overname door het Japanse DMM.com in januari is het gissen naar hoe de toekomst er voor de Kanaries zal uitzien. Niemand die er een antwoord op kan geven, op uitzondering misschien van één man: Takayuki Tateishi. Tijdens ons 50 minuten durende gesprek gaat de man geen vraag uit de weg over het nieuwe STVV.

Laten we eerst eens terugkeren naar het moment waarop u het roer overnam van Philippe Bormans. Strookte de kwaliteit van deze ploeg toen met wat u ervan verwachtte?
Tateishi: “Globaal gezien had ik er meer van verwacht. Het schoentje nijpt vooral in de aanval. We scoren moeilijk, dat wil zeggen dat we vooraan kwaliteit missen. Over de verdediging ben ik wel erg te spreken. De defensieve organisatie staat als een huis.”

Waarom koos u met DMM.com ervoor om een club als STVV over te nemen?
“We hadden ook voor een club uit Spanje of Portugal kunnen kiezen, maar de meeste clubs daar zitten met een grote, verdoken schuldenberg. Waarom STVV? Ten eerste is er een groot potentieel in deze stad en in deze club. De mensen werken hier hard, wij houden van die mentaliteit. En er was meteen een klik met mijnheer Duchâtelet.”

STVV blijkt op financieel vlak toch ook niet bijster gezond?
“(knikt) Er is een wederkerend operationeel verlies van drie miljoen euro, dat de club de jongste jaren telkens moest vullen met te veel uitgaande transfers. Tot ongenoegen van de fans. Dat gat moeten we op andere manieren vullen. Onze focus op korte termijn is break-even draaien. Daarna willen we een volgende stap zetten en kunnen we over budgetverhogingen spreken.”

Hoe bent u van plan die terugkerende 3 miljoen verlies weg te werken?
“Onder andere door invloed van sponsors uit het Oosten. Als we de financiën op break-even kunnen krijgen, zal elke euro winst in het versterken van het team gestoken worden. We hebben nog veel denkwerk, maar denk niet dat we tussentijds helemaal geen transfers zullen doen. Samen met Tom (Van den Abbeele, technisch directeur, nvdr) hebben we een shortlist opgesteld van spelers waarin we geïnteresseerd zijn.”

Waar is er op gelet bij het opstellen van jullie wensenlijst?
“Belangrijk daarbij is dat we de traditie van STVV voortzetten, dat we de identiteit behouden. We verwachten van iedere speler een vechtersmentaliteit. Daarnaast biedt werken met jongeren voordelen, we hebben vooral daarop gelet.”

We mogen dus een instroom van jong talent verwachten?
“Leeftijd is voor mij maar een cijfer. Een jonge speler kan soms meer ervaring hebben dan een oudere. En daarbij, met De Petter, Kotysch en Teixeira sluipt er al heel veel ervaring in dit team.”

Zijn er al overeenkomsten gesloten met mogelijke nieuwe aanwinsten?
“Nog niet, neen. Ook niet met Japanse spelers. De Japanse competitie is nog maar net begonnen. Het is nog te vroeg om te oordelen wie een aanwinst voor STVV kan betekenen. Tom start pas op 7 april met het echte werk. Laat me ook maar meteen dit gerucht de kop indrukken: met Morioka (gewezen smaakmaker bij Waasland-Beveren, nu Anderlecht, nvdr) hebben we nooit gesproken.”

Intussen leven spelers en staf in onzekerheid over hun toekomst door het gebrek aan communicatie. Kan u daarover duidelijkheid scheppen?
“Kijk, ik begrijp dat velen nerveus zijn. Ik zit al lang genoeg in de voetbalwereld om te beseffen dat dat altijd het geval is op dit moment in de competitie. Het is een normale reactie. Ik weet echter wat ik wil met spelers en trainers en ook wanneer ik het ga communiceren. Maar meer kan ik daar nu nog niet over kwijt. Wel kan ik zeggen dat het resultaat van deze play-off 2 zal meespelen in de evaluatie. Ik verwacht dan ook dat spelers en staf hun uiterste best zullen doen tot de laatste minuut. Zij zijn professionals en zullen alles voor STVV geven, ongeacht waar hun toekomst ligt.”

Wat is de ambitie in play-off 2?
“Onze poule winnen en vervolgens ook de finale winnen om een Europees ticket te pakken. Ik wil met Sint-Truiden Europa in. En ik wil van deze play-off 2 gebruik maken om meer volk op de tribunes te krijgen. Gemiddeld tellen we nu maar 4.000 fans op thuismatchen. Dat is te weinig. Ik wil de fans opgewonden krijgen voor volgend seizoen. En dat gaat enkel met goed voetbal en resultaten.”

Is dit Sint-Truiden wel klaar voor een Europees avontuur?
“Misschien niet, maar dat vind ik geen belemmering. Met het oog op de toekomst zou het net een goede ervaring zijn voor iedereen om al eens te proeven van dat niveau. We zouden er allemaal veel uit kunnen leren.”

STVV speelt voor het derde jaar op rij play-off 2. Kan u van een mislukt seizoen spreken als dat volgend jaar opnieuw het geval zou zijn?
“Ik zou het geen mislukking noemen, neen. Ik ben al een tijdje bezig met het bestuderen van deze competitie. Er zijn zes grote clubs in België en het is als kleine club niet gemakkelijk om je tussen die zes te wurmen. Wat niet wegneemt dat het ons doel is om bij die zes in play-off 1 te geraken. Daar hangt immers ook een pak meer geld aan vast. Daardoor blijft de kloof tussen de grote en kleinere clubs in België ook zo groot. Eens wij met STVV onze plek bij die eerste zes kunnen afdwingen, zullen we ook stabieler worden.”

U bent zelf profvoetballer geweest. Welk type speler was u?
“Ik speelde centraal op het middenveld, ik was een type De Petter (lacht).”

Is er een club in Europa waar u graag een voorbeeld aan neemt?

“Het DNA van STVV lijkt sterk op dat van Atletico Madrid. Ook zij hebben een grote vechtlust, waarmee ze het topploegen als Barcelona en Real Madrid vaak moeilijk maken. Het zou mooi zijn als wij met STVV dezelfde rol kunnen vervullen in België.”
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: PO II speeldag 1: Lokeren-STVV

Bericht door Geel-Blauw »

Abrahams niet eens in de selectie. :roll:
Nie zievere, speile!
Dreke
Berichten: 3618
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: PO II speeldag 1: Lokeren-STVV

Bericht door Dreke »

STVV-fan schreef:Bij onze laatste passage daar werd ons zuiver 2 punten afgenomen door een ongelooflijk blunderende lijnrechter.
Bekijk de beelden van het eerste doelpunt nog eens. Uw verontwaardiging is selectief...
A loyal football fan only supports the shirt...
Mikman
Berichten: 3658
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: PO II speeldag 1: Lokeren-STVV

Bericht door Mikman »

STVV-fan schreef:CEO Takayuki Tateishi: “Ik wil de fans opgewonden krijgen voor volgend seizoen. En dat gaat enkel met goed voetbal en resultaten.”
Dick Demey

LOKEREN-STVV

CEO Tateishi laat voor het eerst in zijn kaarten kijken
“Ik wil met STVV Europa in”
Twee maanden geleden werd Takayuki Tateishi aangesteld als nieuwe CEO van STVV. Na lang aandringen schept de Japanner in een exclusief gesprek met onze krant voor het eerst meer duidelijkheid over de toekomstplannen op Stayen.Aan de vooravond van de openingswedstrijd in play-off 2 tegen Lokeren steekt Tateishi zijn ambitie niet onder stoelen of banken. “Ik wil met STVV Europa in! Waarom niet via play-off 2?” zegt de Japanner onomwonden.

Sinds de overname door het Japanse DMM.com in januari is het gissen naar hoe de toekomst er voor de Kanaries zal uitzien. Niemand die er een antwoord op kan geven, op uitzondering misschien van één man: Takayuki Tateishi. Tijdens ons 50 minuten durende gesprek gaat de man geen vraag uit de weg over het nieuwe STVV.

Laten we eerst eens terugkeren naar het moment waarop u het roer overnam van Philippe Bormans. Strookte de kwaliteit van deze ploeg toen met wat u ervan verwachtte?
Tateishi: “Globaal gezien had ik er meer van verwacht. Het schoentje nijpt vooral in de aanval. We scoren moeilijk, dat wil zeggen dat we vooraan kwaliteit missen. Over de verdediging ben ik wel erg te spreken. De defensieve organisatie staat als een huis.”

Waarom koos u met DMM.com ervoor om een club als STVV over te nemen?
“We hadden ook voor een club uit Spanje of Portugal kunnen kiezen, maar de meeste clubs daar zitten met een grote, verdoken schuldenberg. Waarom STVV? Ten eerste is er een groot potentieel in deze stad en in deze club. De mensen werken hier hard, wij houden van die mentaliteit. En er was meteen een klik met mijnheer Duchâtelet.”

STVV blijkt op financieel vlak toch ook niet bijster gezond?
“(knikt) Er is een wederkerend operationeel verlies van drie miljoen euro, dat de club de jongste jaren telkens moest vullen met te veel uitgaande transfers. Tot ongenoegen van de fans. Dat gat moeten we op andere manieren vullen. Onze focus op korte termijn is break-even draaien. Daarna willen we een volgende stap zetten en kunnen we over budgetverhogingen spreken.”

Hoe bent u van plan die terugkerende 3 miljoen verlies weg te werken?
“Onder andere door invloed van sponsors uit het Oosten. Als we de financiën op break-even kunnen krijgen, zal elke euro winst in het versterken van het team gestoken worden. We hebben nog veel denkwerk, maar denk niet dat we tussentijds helemaal geen transfers zullen doen. Samen met Tom (Van den Abbeele, technisch directeur, nvdr) hebben we een shortlist opgesteld van spelers waarin we geïnteresseerd zijn.”

Waar is er op gelet bij het opstellen van jullie wensenlijst?
“Belangrijk daarbij is dat we de traditie van STVV voortzetten, dat we de identiteit behouden. We verwachten van iedere speler een vechtersmentaliteit. Daarnaast biedt werken met jongeren voordelen, we hebben vooral daarop gelet.”

We mogen dus een instroom van jong talent verwachten?
“Leeftijd is voor mij maar een cijfer. Een jonge speler kan soms meer ervaring hebben dan een oudere. En daarbij, met De Petter, Kotysch en Teixeira sluipt er al heel veel ervaring in dit team.”

Zijn er al overeenkomsten gesloten met mogelijke nieuwe aanwinsten?
“Nog niet, neen. Ook niet met Japanse spelers. De Japanse competitie is nog maar net begonnen. Het is nog te vroeg om te oordelen wie een aanwinst voor STVV kan betekenen. Tom start pas op 7 april met het echte werk. Laat me ook maar meteen dit gerucht de kop indrukken: met Morioka (gewezen smaakmaker bij Waasland-Beveren, nu Anderlecht, nvdr) hebben we nooit gesproken.”

Intussen leven spelers en staf in onzekerheid over hun toekomst door het gebrek aan communicatie. Kan u daarover duidelijkheid scheppen?
“Kijk, ik begrijp dat velen nerveus zijn. Ik zit al lang genoeg in de voetbalwereld om te beseffen dat dat altijd het geval is op dit moment in de competitie. Het is een normale reactie. Ik weet echter wat ik wil met spelers en trainers en ook wanneer ik het ga communiceren. Maar meer kan ik daar nu nog niet over kwijt. Wel kan ik zeggen dat het resultaat van deze play-off 2 zal meespelen in de evaluatie. Ik verwacht dan ook dat spelers en staf hun uiterste best zullen doen tot de laatste minuut. Zij zijn professionals en zullen alles voor STVV geven, ongeacht waar hun toekomst ligt.”

Wat is de ambitie in play-off 2?
“Onze poule winnen en vervolgens ook de finale winnen om een Europees ticket te pakken. Ik wil met Sint-Truiden Europa in. En ik wil van deze play-off 2 gebruik maken om meer volk op de tribunes te krijgen. Gemiddeld tellen we nu maar 4.000 fans op thuismatchen. Dat is te weinig. Ik wil de fans opgewonden krijgen voor volgend seizoen. En dat gaat enkel met goed voetbal en resultaten.”

Is dit Sint-Truiden wel klaar voor een Europees avontuur?
“Misschien niet, maar dat vind ik geen belemmering. Met het oog op de toekomst zou het net een goede ervaring zijn voor iedereen om al eens te proeven van dat niveau. We zouden er allemaal veel uit kunnen leren.”

STVV speelt voor het derde jaar op rij play-off 2. Kan u van een mislukt seizoen spreken als dat volgend jaar opnieuw het geval zou zijn?
“Ik zou het geen mislukking noemen, neen. Ik ben al een tijdje bezig met het bestuderen van deze competitie. Er zijn zes grote clubs in België en het is als kleine club niet gemakkelijk om je tussen die zes te wurmen. Wat niet wegneemt dat het ons doel is om bij die zes in play-off 1 te geraken. Daar hangt immers ook een pak meer geld aan vast. Daardoor blijft de kloof tussen de grote en kleinere clubs in België ook zo groot. Eens wij met STVV onze plek bij die eerste zes kunnen afdwingen, zullen we ook stabieler worden.”

U bent zelf profvoetballer geweest. Welk type speler was u?
“Ik speelde centraal op het middenveld, ik was een type De Petter (lacht).”

Is er een club in Europa waar u graag een voorbeeld aan neemt?

“Het DNA van STVV lijkt sterk op dat van Atletico Madrid. Ook zij hebben een grote vechtlust, waarmee ze het topploegen als Barcelona en Real Madrid vaak moeilijk maken. Het zou mooi zijn als wij met STVV dezelfde rol kunnen vervullen in België.”
Degenen die hoopten dat PO2 een veredelde Club Med ging worden zijn eraan voor de moeite. Presteren of volgend seizoen geen contract meer. Goed zo.
STimVV
Berichten: 2696
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: PO II speeldag 1: Lokeren-STVV

Bericht door STimVV »

Inderdaad... inclusief de coach. Goed zo.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: PO II speeldag 1: Lokeren-STVV

Bericht door Brusselmans »

Alsof dat gaat doordringen bij de heren !
Mijn evaluatie ia al lang gemaakt ...
:roll:
Alain
Berichten: 991
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: PO II speeldag 1: Lokeren-STVV

Bericht door Alain »

Eigenlijk moet ge uw kern beoordelen op basis van de eerste dertig matchen, en niet op basis van wat veredelde oefenmatchen.
Voor één of twee twijfelgevallen, langdurig geblesseerden en jongeren kunt ge PO2 nog in rekening brengen, maar voor het overgrote deel moet ge het al weten.
STimVV
Berichten: 2696
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: PO II speeldag 1: Lokeren-STVV

Bericht door STimVV »

Ter info: we spelen vandaag tegen de slechtste thuisploeg van de competitie. Lokeren won in de hele competitie maar 2x in eigen huis.
voetballiefhebber
Berichten: 2680
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: PO II speeldag 1: Lokeren-STVV

Bericht door voetballiefhebber »

STimVV schreef:Ter info: we spelen vandaag tegen de slechtste thuisploeg van de competitie. Lokeren won in de hele competitie maar 2x in eigen huis.
En je maakt helemaal niets klaar! Na 3 matchen kan PO II ook al afgelopen zijn. Hopelijk kijkt Tateishi goed mee. Gueye krijgt alle tijd en ruimte en nog doet hij er helemaal niets mee. Ik dacht dat we met Boli het ergste al hadden gezien, maar het kan dus nog slechter.
Wanneer krijgt Abrahams toch nog eens een kans? Hij zit niet eens op de bank. Er gaat nog minder volk zijn volgende week bij dit soort vertoning.
bert1924
Berichten: 837
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: PO II speeldag 1: Lokeren-STVV

Bericht door bert1924 »

Deze trainer moet WEG!!!!!!!
STimVV
Berichten: 2696
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: PO II speeldag 1: Lokeren-STVV

Bericht door STimVV »

Je mist Charisis al enkele maanden. Als je dan ook nog eens uw betere voetballers op de bank laat... Asamoah en Bezus, ten voordele van balverlieskampioenen DeSart en Dussaut... tja...
DeRoeck bewijst al maanden "het" niet te hebben.
Vetokele en Botaka krijgen al maanden hun kans en lieten niets zien. Maar zelfs zij krijgen de voorkeur op Bezus en Asamoah die steeds bij de beteren waren als ze op het veld stonden. :headbang:
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: PO II speeldag 1: Lokeren-STVV

Bericht door AirMontella »

Heb net 4 Dafalgans aan mijn ogen binnengeduwd.... Zoveel pijn deden ze.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4107
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: PO II speeldag 1: Lokeren-STVV

Bericht door lindoke »

Lokeren-STVV
foei foei foei!!!!!
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
voetballiefhebber
Berichten: 2680
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: PO II speeldag 1: Lokeren-STVV

Bericht door voetballiefhebber »

Straftraining morgen, ook al is het Pasen! Laat de pseudovedetten maar eens lopen.
Plaats reactie