PO II speeldag 3: Oostende - STVV

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6712
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: PO II speeldag 3: Oostende - STVV

Bericht door Jacques »

Er moet me hier wat van het hart:
- Er wordt een heel jaar rond (deels terecht) geklaagd over een gebrek aan ambitie, maar in de competitie gingen er een aantal na 20 speeldagen wel al PO1 opgeven terwijl we nog 5de-6de stonden op dat moment. Nu willen ze na 3 matchen PO2 (waarvan 2 op verplaatsing), een koppel jongeren (welke misschien?) kansen geven, terwijl we 2de staan. :gek:
- Sterker nog, nu gaan ze al hopen dat we verliezen tegen f*cking Wilrijk opdat we toch maar onze coach op straat zouden kunnen smijten. Dat je bij slechte resultaten in PO2 nog tijdens het seizoen je coach op straat gooit, ok, maar je gaat nooit hopen op verlies, zeker niet zolang alles nog mogelijk blijft. :zot:
- Van een aantal mensen begin ik echt te denken dat ze ne stijve krijgen, als we op achterstand komen. Als we een punt uit de brand slepen, kruipen ze weer onder hun steen en hoor je er weer een week niks van. :dead:

Dat er velen zijn De Roeck zijne kop niet meer kunnen zien, tot daar aan toe, ik ben er ook allesbehalve zot van, maar blijkbaar zijn er in de spelerskern wel een aantal die er mee verder willen gaan of ten minste voldoende eergevoel hebben om na 2-0 nog terug te knokken naar een punt aan't zeetje. Voor een ploeg die op verplaatsing al een heel seizoen grotendeels ontgoochelt, is dat niet niks. Ze hadden het gisteren nochtans evenzeer kunnen laten lopen. Gelukkig is het met de mentaliteit van de groep nog niet zo erg gesteld, als met die van een aantal supporters hier.

Ik ga de boel omdraaien: Vier op negen is niet top, maar het is zeker ook geen ramp. Als we niet verliezen tegen Wilrijk en vervolgens de punten thuis houden tegen Eupen en Oostende, ziet het er eigenlijk best goed uit.
Laatst gewijzigd door Jacques op 16 apr 2018, 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4121
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: PO II speeldag 3: Oostende - STVV

Bericht door stvvilvoorde »

Wat Jacques hierboven stelt is me hier al vaak opgevallen.

Ik stel vast dat tot nu toe, De Roeck een +/- gelijkaardig parcours aflegt als Leko vorig seizoen.
STimVV
Berichten: 2696
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: PO II speeldag 3: Oostende - STVV

Bericht door STimVV »

We speelden best wel een goede match. En de coach viel, voor de 2e week op rij, ook niets te verwijten.
Hij maakte de juiste keuzes vond ik. Ik zou aan de rust ook nog niemand vervangen hebben. Want er was niet echt iemand die echt slecht was en uit de toon viel in de 1e helft. Hij deed de juiste wissels op het juiste moment.
Acolatse ipv Dussaut bijvb. Eindelijk...
Wat ik wel een mindere keuze vind: Vetokele opnieuw op links. Als je dan toch een spits vanop die linkse flank gevaarlijk wil laten worden voor doel is de meest logische optie Akpom vind ik. Hij speelde de voorbije jaren in Engeland vaak op die positie en heeft daar ook de kwaliteiten voor. Hij heeft wel een individuele actie, die het Vetokele ontbreekt. Ik zou hem liefst eens vanop links zien komen met dan Gueyé of Boli als diepe spits.
Sterke invalbeurt van DeSart. Het mag nu hopelijk duidelijk zijn dat JDR hem veel te lang als nr.10 gebruikt heeft. Dat is niet zijn positie, zijn beste plek is de 8. En op die plek heeft hij de concurrentie van Asamoah en Charisis. Want ik vind dat ook Charis op zn best is als 8. En die staat bij mij als 1e in de 11 als hij fit is.
Elke gevaarlijke aanval begon opnieuw bij Bezus. Met als hoogtepunt zijn pass op Acolatse die aansluitend Bourard de 2-3 aanbood. Had een knappe pré-assist geweest.
pat@
Berichten: 1064
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: PO II speeldag 3: Oostende - STVV

Bericht door pat@ »

STimVV schreef: Sterke invalbeurt van DeSart. Het mag nu hopelijk duidelijk zijn dat JDR hem veel te lang als nr.10 gebruikt heeft. Dat is niet zijn positie, zijn beste plek is de 8. En op die plek heeft hij de concurrentie van Asamoah en Charisis. Want ik vind dat ook Charis op zn best is als 8. En die staat bij mij als 1e in de 11 als hij fit is.
Elke gevaarlijke aanval begon opnieuw bij Bezus. Met als hoogtepunt zijn pass op Acolatse die aansluitend Bourard de 2-3 aanbood. Had een knappe pré-assist geweest.
Idd, De Sart moet het vooral hebben van zijn loopvermogen en afstandsschot, wat het beste uitkomt op een 8-positie. Neem dan Charisis ipv De Petter die de meeste tijd loopt te zwemmen in het niemandsland en dan nog eens dikwijls te laat komt om echt in duel te gaan. Waarna ook nog eens die schitterende pas lateraal of achteruit komt. Hoe die man in hemelsnaam speler vh jaar kunnen worden is, dat blijft voor mij een raadsel. Charisis heeft ook die grinta om de bal te veroveren, ziet het spel, kan een mannetje dribbelen. Het ideale middenveld voor mij is Charisis op de 6, De Sart (Asamoah) op de 8 en Roman op de 10.
Franz
Berichten: 1760
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: PO II speeldag 3: Oostende - STVV

Bericht door Franz »

pat@ schreef:
STimVV schreef: Sterke invalbeurt van DeSart. Het mag nu hopelijk duidelijk zijn dat JDR hem veel te lang als nr.10 gebruikt heeft. Dat is niet zijn positie, zijn beste plek is de 8. En op die plek heeft hij de concurrentie van Asamoah en Charisis. Want ik vind dat ook Charis op zn best is als 8. En die staat bij mij als 1e in de 11 als hij fit is.
Elke gevaarlijke aanval begon opnieuw bij Bezus. Met als hoogtepunt zijn pass op Acolatse die aansluitend Bourard de 2-3 aanbood. Had een knappe pré-assist geweest.
Idd, De Sart moet het vooral hebben van zijn loopvermogen en afstandsschot, wat het beste uitkomt op een 8-positie. Neem dan Charisis ipv De Petter die de meeste tijd loopt te zwemmen in het niemandsland en dan nog eens dikwijls te laat komt om echt in duel te gaan. Waarna ook nog eens die schitterende pas lateraal of achteruit komt. Hoe die man in hemelsnaam speler vh jaar kunnen worden is, dat blijft voor mij een raadsel. Charisis heeft ook die grinta om de bal te veroveren, ziet het spel, kan een mannetje dribbelen. Het ideale middenveld voor mij is Charisis op de 6, De Sart (Asamoah) op de 8 en Roman op de 10.
Het ideale middenveld met deze kern is Asamoah op de 6, Charisis op de 8 en Bezus op de 10. De Sart op 8 en De Petter op 6 zijn geen echte verzwakkingen, als ze in goede doen zijn. Centraal op het middenveld - en ook centraal in de verdediging - doen we het in feite al heel het seizoen OK, het is eerder aanvallend - op de flanken en in de spits - dat het minder loopt. En ook onze backs zijn meestal matig.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
miel
Berichten: 1659
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: PO II speeldag 3: Oostende - STVV

Bericht door miel »

Ondanks een zeer goed seizoen van onze centrale verdedigers vond ik ze gisteren maar matig , vooral Taxeira
Geen verwijt maar een vaststelling
JDR is misschien niet top , maar hij heeft iedereen kansen gegeven vooral in het aanvallend compartiment , en niemand heeft het daar waar gemaakt , 10 goals voor 4 spitsen op een gans seizoen , dat zegt genoeg .De kansen zijn er zeker geweest , maar hij kan ze er moeilijk zelf gaan intrappen
Diegene die hem daar op willen afrekenen zijn nog dommer dan ik dacht .
Voor mij moet hij niet weg .
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6712
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: PO II speeldag 3: Oostende - STVV

Bericht door Jacques »

miel schreef:Ondanks een zeer goed seizoen van onze centrale verdedigers vond ik ze gisteren maar matig , vooral Taxeira
Geen verwijt maar een vaststelling
Teixeira zag er op de beelden inderdaad een paar keer niet goed uit. Hopelijk een éénmalige off-day.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1446
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: PO II speeldag 3: Oostende - STVV

Bericht door Krisaias »

miel schreef: maar hij heeft iedereen kansen gegeven vooral in het aanvallend compartiment
Iedereen ? Hij is wel niet fel groot, maar Abrahams heeft hij toch serieus over het hoofd gezien dit seizoen...
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Plaats reactie