PO II speeldag 5 : STVV - Eupen

Alles over de wedstrijden van STVV
BoemBoem
Berichten: 2931
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: PO II speeldag 5 : STVV - Eupen

Bericht door BoemBoem »

bert1924 schreef:Ik wil hier toch een zeer merkwaardig verhaal vertellen.
Toen ik mij een paar minuten voor het einde van de match naar de uitgang begaf stond er een persoon en ik zegde Boterberg heeft voor ons al
Goede matches gefloten maar wat hij vandaag liet zien was benedenmaats. De persoon deed zeer geheimzinnig en zegde :ik mag niets zeggen.
Toen ik mijn opmerking over Boterberg herhaalde,liet hij mij een kaart van de voetbalbond zien maar stak ze vlug weg.Hij zegde dat er geruchten waren dat de match zou vervalst worden.En liet uitscheinen dat Boterberg zeker geen geschenkjes aan STVV mocht geven.Vooralleer ik verder nog iets kon vragen was de persoon weg. Is het mogelijk dat de maffia bond ingrijpt bij de scheidsrechters?
Doe maar gewoon, normaal.

Ons niks gunnen vanwege RD vond ik al vergezocht..
Nu gaan we de maffia erbij halen :grappig:
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6712
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: PO II speeldag 5 : STVV - Eupen

Bericht door Jacques »

Since '54 schreef:Boterberg heeft inderdaad boter op het hoofd in deze match, Al was het de 93ste minuut, het was strafschop! STVV had eerder de zaak in handen en NIET de scheidsrechter. Met 3 Boterbergen mocht, na de 2-1, de match nooit meer weggegeven worden. Integendeel STVV liet Eupen terug komen in plaats van hun eigen kansen af te maken. Ze gingen toch spelen ter ere van Jonas De Roeck?
Zo'n gang van zaken ligt nog maar eens voor 50 % aan de coach. Straks maakt dit forum en de pers nog een goeie van Jonas De Roeck en misschien ook nog van Chris O'Loughlin. Hoedanook, mijn wens komt in vervulling want JDR en zijn ganse staf gaan per 1 juni 2018 weg aan de Tiensesteenweg en dit geen dag te vroeg.
Dat is toch wat te kort door de bocht. De 2-2 is gewoon ongelooflijk lullig. Zoiets gebeurt misschien 1 keer om de 5 seizoenen en daar kan je dan ook weinig tegen beginnen als trainer of zelfs als spelers. In de laatste 10 minuten dwingen we, zelfs zonder de bewuste penaltyfase, voldoende kansen af om nog op en over Eupen te gaan, maar de doelman stond paraat en de afwerking was ondermaats. Als ze je dan ook nog een strafschop gaan onthouden die ik van aan de Tiense duidelijk zag, tja...Dan wordt het zelfs voor een goede trainer moeilijk, laat staan voor een jonge, onervaren trainer.
Verder opvallend bij het herbekijken van de beelden: zowel bij de 0-1 als 1-1 laten beide doelmannen hun doelpalen ongedekt. In beide gevallen had een verdediger daar het doelpunt kunnen voorkomen.

Soit, Eupen is een rare ploeg waarbij je nooit op voorhand weet wat het wordt. Geen enkel ander team slaagt er in om in 2 matchen op Stayen 7 (!) keer te scoren. Eén op zes tegen hen is ondermaats en fnuikt mogelijk onze kansen in PO2. Hopelijk eindigt Antwerp-Lokeren straks op een gelijkspel en dan valt de averij in de stand nog wel mee

Wat de Japanse aanwezigheid betreft: dat is wat we nodig hebben, als we het budget willen verhogen. Als men lokaal/regionaal zijn nek niet wil of kan uitsteken, moeten we ons heil elders zoeken, als we nog veel langer met de grote jongens willen meespelen. De macht van het geld dicteert de wet, of we dat nu willen of niet. Hun aanwezigheid was opvallend, maar als de Truienaar in gewone (niet eens grote) getale komt opdagen, valt het al een pak minder op... ;)
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: PO II speeldag 5 : STVV - Eupen

Bericht door Tompie »

Er waren inderdaad heel wat Japanners aanwezig, maar de meest opvallende was toch een speler van de Panda's. Hij scoorde ook al belangrijke doelpunten op de slotspeeldag van de reguliere competitie.

Over de wedstrijd zelf: een punt hadden we natuurlijk altijd moeten halen. Na de 2-3 waren we wel even van de kaart vond ik, waardoor het slotoffensief laat op gang kwam. Toch kregen we nog voldoende kansen om minstens een punt te pakken en dan is er inderdaad nog die niet gefloten strafschop.

Feit is wel dat deze club niet in staat lijkt om een reeksje neer te zetten en dat zal toch nodig zijn om onze groep als winnaar af te sluiten.

In de rand: die Japanse reclame stoort mij helemaal niet. Als zij vooral in eigen land investeerders willen zoeken, is dat ook niet meer dan logisch. Wel moeten we vermijden dat we in de val van de media trappen die nu al een negatief beeld ophangen over onze nieuwe eigenaars. Laat ons eerst rustig afwachten wat de zomer brengt en dan zien we wel of er reden tot panikeren is of niet.

De club moet er langs zijn kant over waken dat ze die negatieve berichtgeving niet te veel in de hand werkt, zelfs al is dat door onschuldige zaken.
Na de wedstrijd tegen Eupen leek het alsof enkele "Japanse kanaries" met die Japanse spits van Eupen naar Tribune Oost gingen om daar een groep Japanners te groeten, met alleen maar lachende gezichten op en naast het veld. Dat schiet dan wel wat in het verkeerde keelgat bij de supporters die nog de moeite hebben gedaan om komen op te dagen en zich gefrustreerd voelen na een bal der gemiste kansen en een niet gefloten strafschop in blessuretijd.

Het zou goed zijn moest de club op sommige momenten nog iets duidelijker communiceren, maar ik vermoed dat dat wel zal gebeuren van zodra er effectief ook officieel nieuws te melden is.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
STVV-fan
Berichten: 5968
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: PO II speeldag 5 : STVV - Eupen

Bericht door STVV-fan »

Blijkbaar zouden de journalisten niet echt "blij" zijn. De Japanners geven weinig (geen) interviews en ze krijgen hun gazetten niet gevuld. Het is dus in zo'n staat dat ook al weer die artikels in het Belang verschenen zijn vandaag.

Daar mag je je absoluut niet aan laten vangen. De Japanners comunniceren correct en tijdig, meer moet dat niet zijn. Zij moeten hun tijd nietbsteken in het tegenspreken van verzinsels en hersenspinsels van de gazetten, want nr het feit dat je effectief vraagt om die geruchten de kop in te drukken, geeft blijk van het feit dat je ze ergens gelooft en dat zou je dus in principe niet moeten doen.

Dat van die "verbroedering"? Dat zijn Jappanners onder elkaar, dan maken clubkleuren niets meer uit voor die mensen! Het is gewoon dat er leeghoofden zijn diendat niet (willen) begrijpen
Mikman
Berichten: 3658
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: PO II speeldag 5 : STVV - Eupen

Bericht door Mikman »

Tijdens de match ambeteer je de tegenstander zo veel als je wil en als er provocaties aan te pas komen mag je hem na de match ook nog de volle laag geven, maar een speler van de tegenstander uitfluiten omdat hij na de match nog even zijn landgenoten gaat groeten in de tribune zijn dingen waar ik me niet mee kan en wil identificeren.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6712
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: PO II speeldag 5 : STVV - Eupen

Bericht door Jacques »

Ik snapte de heisa afgelopen zaterdag niet en ik snap de heisa die hbvl ervan probeert te maken nu niet. Dat roepen was niet echt nodig gezien er wel erg weinig op het spel stond (PO2) en gezien we ook niet echt een voorgeschiedenis hebben met deze speler. Helaas is het stadion een dwarsdoorsnede van de maatschappij zullen we maar zeggen, met zowel de mooie als minder mooie kanten. En misschien was het ook wel gewoon een uiting van algemene frustratie o.w.v. de niet gefloten penalty vlak voordien die zich eerder toevallig op Toyokawa richtte omdat het nu eenmaal de enige tegenstander of official was die zich op onze helft bevond? Soit, er gebeuren wel ergere dingen in een stadion dan boegeroep van 20 man en een al te moraliserend vingertje van achter het TV- of computerscherm hoeft dan ook niet.
Ik vind het ook een beetje zielig hoe hbvl dit nu probeert uit te melken. De indruk ontstaat inderdaad dat men bewust probeert een negatief klimaat te scheppen. Er zijn in het verleden immers nog wel eens spelers en trainers uitgefloten en dat zal in de toekomst ook nog wel zo zijn. Ook spelers en trainers met een zekere staat van verdienste voor de club itt. deze Toyokawa, die enkel het vermelden waard is o.w.v. zijn 2 doelpunten en omdat hij toevallig dezelfde nationaliteit heeft als onze eigenaars, net als 127 miljoen andere Japanners...Gaan Schoofs en co. iedere keer iemand uitgefloten wordt daar een stuk over schrijven en waarom deed men het in het verleden dan niet of wil men toch vooral selectief te werk gaan in functie van de waan van de dag en de eigen agenda?
Ach misschien moeten we maar gewoon doen zoals iedereen en ze 50 euro en 3 bonnekes toestoppen, goed voor een paar weken journalistiek op bestelling. Zij content, wij gerust.

Ze dronken een glas, pisten een plas en alles bleef zoals het was.
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie