PO II speeldag 6 : STVV - Oostende

Alles over de wedstrijden van STVV
Plaats reactie
Dreke
Berichten: 3618
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

PO II speeldag 6 : STVV - Oostende

Bericht door Dreke »

Was het gisteren geen match? Ik heb het niet gezien. Bedenkingen?
A loyal football fan only supports the shirt...
Mikman
Berichten: 3660
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: PO II speeldag 6 : STVV - Oostende

Bericht door Mikman »

Met een half oog gekeken ( dwz met iets anders bezig zijn en opkijken als de commentator zijn stem verhief) . Verdiende overwinning. Het verschil werd wel pas op het einde gemaakt. Weer maar eens een onterechte strafschop tegen gehad, Dussaut viel gewoon over zijn eigen voeten.

Dutoit bewees nog maar eens dag hij een heel matige doelman is. Altijd al kwetsbaar geweest op afstandsschoten die hoog richting doel gaan. Eerste doelpunt mag hij nooit binnen laten, bij de knappe vrije trap van Bezus geef ik hem nog het voordeel van de twijfel want die was echt wel goed getrapt. Dutoit werd op het einde nog afgevoerd met een hoofdblessure. Zijn naam werd gescandeerd door het thuispubliek. Gaat natuurlijk altijd iets makkelijker als het 4-1 staat of iemand geblesseerd is, maar toch een mooi gebaar.

De driemansdefensie ( met De Petter als een soort van gelegenheidslinksachter ) gaf weinig tot niks weg. Op het einde wel nog een kans voor Oostende toen Botaka met een zoveelste zinloze fantasietje de bal verspeelde. Kreeg terecht zwaar op zijn donder van Teixeira.

Charisis terug in de ploeg, dat merk je toch. Als je met een driemansdefensie speelt en daarvoor een driehoek met Charisis en Bezus ( De Sart was wel zwak), daar kan je toch op verder bouwen voor volgend seizoen. Indien men Charisis kan houden natuurlijk.

Hoewel veel mensen bij STVV al bezig zijn met volgend seizoen, kan je de spelersgroep geen gebrek aan focus verwijten. Het zou mooi zijn als het op de laatste speeldag tegen Lokeren nog voor de knikkers zou gaan. Daarom was die niet gefloten strafschop op De Petter vorige week wel jammer natuurlijk.
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: PO II speeldag 6 : STVV - Oostende

Bericht door toyotacorolla »

Gans de ploeg was gefocust. Ik denk niet omdat de trainer dient op te stappen, wel om hun eigen contract te versieren, seizoens einde.
Veel fouten en terecht rode kaart vooe speler Oostende, half uur voor einde match.
Voor mij mij Bezus de man van de match.
Invallers Akpom, Asamoah, en Legaer deden hun duid in het zakje, stevige invalbeurt.
BoemBoem
Berichten: 2931
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: PO II speeldag 6 : STVV - Oostende

Bericht door BoemBoem »

Goede wedstrijd..
Al hadden de 1e 2 doelpunten van stvv nooit mogen vallen, toch wel dikke blunders van Dutoit ( ook die van bezus..)

Op het eind had het net zo goed 2-2 kunnen worden bij die kans voor Zivkovic..
4-1 Is niet meteen de correcte weergave van de wedstrijd, al was de overwinning wel meer dan verdiend..

Bezus beste man bij STVV ..
Teixera de leider..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
enerkey
Berichten: 2075
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: PO II speeldag 6 : STVV - Oostende

Bericht door enerkey »

Die eerste was perfect binnen bereik. Raakt hem ook, maar echt heel zwak verwerkt.
De 2de: vrije trap komt in de hoek waar hij stond. Dus technisch gezien had hij die ook moeten hebben. Maar langs de andere kant gaan meerdere keepers in de hoogste klasse die ook niet hebben.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: PO II speeldag 6 : STVV - Oostende

Bericht door Jack »

Ook niet gekeken.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: PO II speeldag 6 : STVV - Oostende

Bericht door Since '54 »

Niet echt goede wedstrijd maar felle wedstrijd met veel overtredingen, meerdere gele en één rode kaart. Verdiende overwinning van STVV tegen een nooit aflatend Oostende (zelfs met 10 niet). Knap doelpunt van Acolatse en prachtig doelpunt op vrijschop van Bezus die nog maar eens de man van de match en de lakensverdelende foerier was.
Winst in Poule II kan nog steeds indien STVV geen of amper punten zou laten vallen en Lokeren hopelijk wel en het Lokeren klopt op de slotdag.
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: PO II speeldag 6 : STVV - Oostende

Bericht door Henri is de man »

STVV startte in een 3-5-2 met De Petter centraal achterin en Dussault en Acolatse op de flanken

Initieel zeker geen slecht idee want als je Dussault dan toch moet opzetten dan liefst in een 3-5-2 want dat ligt hem het meest - als hij voorzetten kan trappen en over de middenlijn kan combineren vind ik hem best oke, maar verdedigend is het een regelrechte ramp. Dat had Oostende ook snel door en helaas moest hij gisteren vaak terugplooien als 4e verdediger en zeker in de tweede helft bewees hij dat hij volgend seizoen niet meer in deze kern kan zitten.

Pirard: goede wedstrijd, ik had de indruk in het stadion dat hij de 2e penalty sowieso had gehad maar de beelden achteraf doen me twijfelen
Kotysch - Teixeira: goed zonder meer, Akpala zat in hun broekzak, het gevaar kwam eerder van de flanken via Zhivkovic
De Petter: niet op zijn beste positie en in het begin wat stroef maar trok zijn plan wel

Dussault: zie boven. Bij de eerste goal had hij de bal kunnen wegwerken ipv proberen controleren, 2e penalty is uiteraard geen fout...
Acolatse: toont zijn kunnen, was de gevaarlijkste kanarie. Mooie goal als kreeg je meteen de indruk dat Dutoit meer had kunnen doen
Charissis: blij dat hij terug op het veld staat, je ziet meteen de kwaliteitsinjectie al begon hij wat moeilijk. Hij heeft ook altijd risico in zijn spel, gevaarlijk om hem als 6 uit te spelen in mijn ogen. Desalniettemin, topper
De Sart: mindere partij, net als vorige week al blijft hij wel een aanjager en gebeuren cruciale overtredingen erg vaak op hem (deze keer opnieuw met rood voor Nkaka en de goal van Bezus)
Bezus: al weken de heerser van de ploeg - stuurt de hele ploeg, niet van de bal te zetten. Fenomenale vrije trap, volgens mij niet te pakken (dank u Jonas De Roeck)
Botaka: wisselde goede met minder goede momenten af

Gueye: zeer ongelukkige wedstrijd - had er gerust na 45' afgekunnen want zowat alles mislukte. Het verschil met Akpom was duidelijk...
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: PO II speeldag 6 : STVV - Oostende

Bericht door Geel-Blauw »

Bij die tweede penalty raakt Dussaut die speler van Oostende niet eens, ik dacht dat de videoref de laatste 5 wedstrijden van PO2 aanwezig zou zijn?
Nie zievere, speile!
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: PO II speeldag 6 : STVV - Oostende

Bericht door Tompie »

Een videoref had ons echt wel al van pas kunnen komen in PO2: die ingebeelde strafschop in Lokeren, geen strafschop vorige week in de laatste minuut tegen Eupen, nu weer een ingebeelde strafschop voor Oostende ...

Ik vond ons een degelijke wedstrijd spelen. Voor een PO2-wedstrijd ging het er ook nog behoorlijk pittig aan toe, maar zo hoort het. Door de strijd op het veld veerden de (door de vele vrijkaarten wat beter gevulde) tribunes toch wat meer op.

Acolatse speelt een sterke PO2. Een man met snelheid op de flanken, iets wat we eigenlijk een volledig seizoen gemist hebben.
Aan Gueyé maak ik geen woorden meer vuil.
Charisis miste matchritme maar heeft dan wel de klasse en het overzicht om dat te compenseren.
Bezus speelde alweer een fantastische wedstrijd.

Natuurlijk blijft het moeilijk om sommige zaken in te schatten. In PO2 krijg je veel meer ruimte en gaat het er doorgaans toch net wat minder scherp aan toe (al was dat zaterdag dus wel het geval). Zou Bezus dit ook kunnen brengen in de "reguliere" competitie? Naar mijn gevoel zou hij zich dan veel vaker "dood" lopen op zijn tegenstrever, maar dat neemt niet weg dat hij an sich een klasbak is en hij momenteel heel het team naar een hoger niveau tilt.

Hopelijk kunnen we volgende week onze uitschuiver tegen Eupen recht zetten en laat Lokeren wat liggen tegen Antwerp. Dan doen we zowaar nog mee voor winst in onze groep, wat de laatste wedstrijden dan toch net wat interessanter maakt.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
voetballiefhebber
Berichten: 2680
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: PO II speeldag 6 : STVV - Oostende

Bericht door voetballiefhebber »

Bij Pirard heb ik toch steeds schrik, zeker als hij wil gaan uitvoetballen. Die gast straalt veel nonchalance uit op één of andere manier.
Was moeilijk om hij te beoordelen, want buiten de strafschop en die bal die recht op hem kwam heeft hij niks moeten pakken.
Alain
Berichten: 991
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: PO II speeldag 6 : STVV - Oostende

Bericht door Alain »

Hbvl nomineert drie stvv'ers voor "speler van de maand"... maar Bezus is er niet bij.
Gaan die eigenlijk wel naar de matchen kijken?

Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk
moanverke
Berichten: 314
Lid geworden op: 26 jul 2011, 18:27

Re: PO II speeldag 6 : STVV - Oostende

Bericht door moanverke »

Alain schreef:Hbvl nomineert drie stvv'ers voor "speler van de maand"... maar Bezus is er niet bij.
Gaan die eigenlijk wel naar de matchen kijken?

Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk
Heb je dit nu pas door? Een redactie die een karikatuur van zichzelf geworden is :gek: :zot: :stupid:
The rules of soccer are very simple, basically it is this: if it moves, kick it. If it doesn't move, kick it until it does. Phil Woosnam - Welsh soccer player and manager.
Plaats reactie