PO II Speeldag 9: Antwerp - STVV

Alles over de wedstrijden van STVV
Dreke
Berichten: 3618
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: PO II Speeldag 9: Antwerp - STVV

Bericht door Dreke »

Wat zou helpen is om de supporters die vervreemd zijn van hun club terug die verbondenheid te laten voelen. Ze laten merken dat zij wel degelijk belangrijk zijn voor hun club.

Maak van elke abohouder automatisch een "lid" van de club waardoor ze kunnen meespreken over bepaalde zaken. Ook niet abo-houders mogen tot die club behoren mits een bijdrage. En dan heb ik het niet over bestuurlijke zaken of transfers. Laat hen kiezen wat de uitrusting van volgend jaar zal zijn (indien uw kledingsponsor meerdere opties aanrijkt), organiseer thema's rond wedstrijden die iets met voetbal te maken hebben zoals die retro-avonden uit het verleden, ondersteun tifo's, van die dingen. Maw, steek uw licht eens op in Duitsland . Maak werk van de indentiteit die uw club wilt uitstralen bij haar eigen supporters. Community.

Nu is er buiten die 90 minuten het grote niets.
A loyal football fan only supports the shirt...
Mikman
Berichten: 3658
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: PO II Speeldag 9: Antwerp - STVV

Bericht door Mikman »

Eens met zowel Jacques als Iniesta als Dreke :)

Er moet een soort Marshall-plan komen, een instant boost die er voor zorgt dat de mensen terug komen. Net daarom vond ik het aanstellen van Brys ook wat jammer, ik had liever iemand gehad die de zaken wat had getriggerd. De negatieve spiraal qua toeschouwers moet terug omgebogen worden. Nu is het soms ook zo: je blijft thuis, want je weet dat je in een redelijk leeg en sfeerloos stadion zit, en daardoor blijft je buurman óók thuis enz... En je hoeft niet te vrezen voor je plaatsje. Terwijl als het goed gaat, het net omgekeerd is: iedereen wil gaan om de beleving mee te maken, en als je afhaakt als het vol zit loop je het risico je plaats kwijt te spelen. Het is, voor zover ik weet, ook niet zo dat die afhakers nu naar andere clubs trekken. Ze blijven gewoon thuis omdat ze inderdaad een andere invulling van hun 2-wekelijkse zaterdag hebben gevonden, maar die echte kick van een match mee te maken en je eens goed te laten gaan, mis je toch wel.

Ik denk dat heel veel supporters wel willen terugkomen, maar de club gaat hun over de streep moeten trekken. In eerste instantie met aantrekkelijke prijzen of acties gekoppeld aan geloofwaardigheid ( zoals Iniesta aanhaalde ) , op middellange termijn met een veel betere community werking, zoals Dreke aanhaalde.
DJ Amiga
Berichten: 404
Lid geworden op: 22 nov 2010, 12:42

Re: PO II Speeldag 9: Antwerp - STVV

Bericht door DJ Amiga »

wat er ook helemaal niet goed aan doet, is de combiregeling waar stvv zich te pas en te onpas achter schuilt. Afgelopen woensdag was het tegen beerschot weer het geval waardoor je m.i. een aantal late beslissers in de kou laat staan. Ik zeg niet dat het de grote duizendtallen zijn maar wel mensen die, mits een goede match (wat woensdag het geval was), de keer erop misschien weer over de vloer krijgt en die iemand meebrengen die ook terug overtuigd geraakt om regelmatiger te gaan zien

stvv had vroeger steeds een grotere schare losse tickets-supporters dan abo-supporters.

probeer volgend seizoen uw topmatchen al terug uit te verkopen, iets wat ook dit jaar (omwille van bovenstaand feit) absoluut niet gelukt is. dan heb je al heel wat terug gewonnen
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: PO II Speeldag 9: Antwerp - STVV

Bericht door Iniesta »

Een leuke manier om uw ambitie duidelijk te maken is een doel stellen en daar een koppeling met de aboprijs aan vast te hangen. Doel niet gehaald, een percentage terug van uw aboprijs of grotere korting voor volgend abo. Waarom geen korting per opeenvolgend abo? Dat toont voelbaar aan dat men ambities heeft en nastreeft.

Waarom geen acties voor abohouders samen met spelers bijvoorbeeld, dat haalt de band aan en kost geen stukken van mensen. Volgens mij werken dergelijke zaken veel beter dan de primeurs waar niemand op zit te wachten of zelfs mensen afstoot.

Voetbal moet weer over de sport gaan en de samenhorigheid op het veld en de tribunes. Mensen hebben er wel degelijk wat voor over maar geef ze dan ook minstens het gevoel dat ze ook geapprecieerd worden.
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: PO II Speeldag 9: Antwerp - STVV

Bericht door toyotacorolla »

Vijf seizoenen geleden afgehaakt, ergens gelezen het mag wat kodten, tot op heden nog niets daarvan gezien. Zo zal het niet lukken, integendeel.....
STVV-fan
Berichten: 5968
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: PO II Speeldag 9: Antwerp - STVV

Bericht door STVV-fan »

toyotacorolla schreef:Vijf seizoenen geleden afgehaakt, ergens gelezen het mag wat kodten, tot op heden nog niets daarvan gezien. Zo zal het niet lukken, integendeel.....
5 seizoenen geleden afgehaakt, waarom blijf je hier dan op dit forum je gal spuwen?

Ik heb je reacties gezien, jij bent een Johan-light versie.

Voor uw slag supporters zal het toch enkel maar goed zijn als er met miljoenen wordt gesmeten en we PO I spelen. En pas op, soms is dat zelfs nog niet genoeg....
stvv'er
Berichten: 2420
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:00

Re: PO II Speeldag 9: Antwerp - STVV

Bericht door stvv'er »

STVV-fan schreef:
toyotacorolla schreef:Vijf seizoenen geleden afgehaakt, ergens gelezen het mag wat kodten, tot op heden nog niets daarvan gezien. Zo zal het niet lukken, integendeel.....
5 seizoenen geleden afgehaakt, waarom blijf je hier dan op dit forum je gal spuwen?
Omdat hij nu eenmaal supporter blijft.

Maar blijkbaar is moeilijk te begrijpen. Enkele dagen geleden nog gelezen "dat die dan maar voor een ander ploeg moeten gaan supporteren". Ja hoor, want zo werken die dingen :roll:
StellaWADASWAD
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 dec 2017, 21:31

Re: PO II Speeldag 9: Antwerp - STVV

Bericht door StellaWADASWAD »

Waar ben je dan van afgehaakt ? Als je dan toch zo stoer wil doen, moet je maar naar cricket gaan kijken. Want dit is gezever.
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: PO II Speeldag 9: Antwerp - STVV

Bericht door toyotacorolla »

Moet ik eens mee lachen. :grappig:
Plaats reactie