PO II Speeldag 9: Antwerp - STVV

Alles over de wedstrijden van STVV
ronnieking
Berichten: 383
Lid geworden op: 26 nov 2010, 13:23

Re: PO II Speeldag 9: Antwerp - STVV

Bericht door ronnieking »

Jammer dat de match tegen Lokeren er niet meer toe doet... Scheidsrechterljke beslissingen in ons nadeel tegen Lokeren en Eupen doen ons nu de das om... dat is één oorzaak maar het is toch vooral de thuismatch tegen Eupen die je ondanks de penaltyfout op De Petter nooit meer uit handen mag geven bij een 2-1 voorsprong...

Vandaag een heel efficiënt STVV gezien in de eerste helft met Bezus als belangrijke schakel voor afwerkers Legaer en Akpom. Deze laatste had er al weer 3 kunnen maken in deze fase van de match. (remember match in Eupen), maar in ieder geval zorgde hij alweer voor heel veel gevaar.. is bij uitstek onze beste aanvaller... Ik vond niks verkeerd aan de tussenstand na 45 minuten.. STVV had 4 heel goede kansen gehad, Antwerp nauwelijks 1 met Owusu.

In de tweede helft een heel ander verhaal. Vlug tegendoelpunt en dan afzien... maar buiten een open doelkans voor De Laet niet echt veel gevaar... wel veel afstandsschoten waar Pirard wel goed mee omsprong... Wij kregen alleen met Bezus, na een individuele actie nog een kans (zijnet)en ook een afgeblokt schot van onze nummer 10 leek gevaarlijk te worden voor De Laet het afstopte....

Over heel de match gezien is de overwinning licht gevleid maar het is geen schande dat je het moeilijk kreeg in de tweede helft... Ik heb me voor een play-off 2 match goed geamuseerd. Bij winst is dat altijd iets gemakkelijker maar toch... STVV heeft tot de laatste minuut alles gegeven om te winnen en dat siert de ploeg... Eervolle vermelding voor Pirard, Goutas en De Petter (gelegenheidsduo centraal dat weinig heeft weggegeven), Charisis (werkkracht), Akpom, Legaer en Bezus (de 3 laatsten vooral voor hun offensief werk in de eerste helft)...
voetballiefhebber
Berichten: 2680
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: PO II Speeldag 9: Antwerp - STVV

Bericht door voetballiefhebber »

Een efficiënt STVV won tegen een onmondig Antwerp. De druk van de Great Old leverden eigenlijk niet al te veel kansen op.
De Petter speelde wel erg sterk vond ik. Toekomstgericht zie ik hem evolueren naar een centrale verdediger. Wat hoger vind ik dat je meer zijn tekortkomingen ziet.
Andere vaststellingen zijn dat Akpom de beste van alle spitsen is, alhoewel het allemaal toch beter kan. Spelers als Botaka en zijn vervanger Dussaut zijn gewoon te zwak voor de JPL.
Jones
Berichten: 3165
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: PO II Speeldag 9: Antwerp - STVV

Bericht door Jones »

Tweede helft weer de egelstelling waar ik het schijt van krijg. Waarom plooit dat middenveld naar achter ? Waarom weer die Botaka en Dussaut ?
Pirard gaat bij die goal niet voluit. Is het nu omdat mijn zoon zelf keeper is dat ik dit zie ? Hij strekt zich niet bij de goal, zijn reactie is ook te laat en ook bij andere fases blijkt dat de man maar een keeper is als 12 in een dozijn. Positionering slecht bij die goal. Schermen met aanbiedingen in de krant...De tweede goal tegen Beerschot springt hij zelfs niet meer.
Ik ken er betere, laat maar gaan.
Akpom zie ik nog groeien, ik zie een type Lukaku in hem. Samen met de 2 kleine Grieken de enige huurlingen die ik zou houden
truieneer
Berichten: 106
Lid geworden op: 08 jul 2013, 14:37
Supporter van: STVV

Re: PO II Speeldag 9: Antwerp - STVV

Bericht door truieneer »

0 op 6 tegen f******g Eupen.
Anders zat er nu nog wat spanning in.
:mad: :mad:

Greetz
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6712
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: PO II Speeldag 9: Antwerp - STVV

Bericht door Jacques »

Jones schreef:Tweede helft weer de egelstelling waar ik het schijt van krijg. Waarom plooit dat middenveld naar achter ? Waarom weer die Botaka en Dussaut ?
Pirard gaat bij die goal niet voluit. Is het nu omdat mijn zoon zelf keeper is dat ik dit zie ? Hij strekt zich niet bij de goal, zijn reactie is ook te laat en ook bij andere fases blijkt dat de man maar een keeper is als 12 in een dozijn. Positionering slecht bij die goal. Schermen met aanbiedingen in de krant...De tweede goal tegen Beerschot springt hij zelfs niet meer.
Ik ken er betere, laat maar gaan.
Akpom zie ik nog groeien, ik zie een type Lukaku in hem. Samen met de 2 kleine Grieken de enige huurlingen die ik zou houden
- Achteruit plooien was volgens mij door de druk van Antwerp en het thuispubliek en geen bewuste strategie.
- Botaka-Dussaut: omdat JDR, JDR is. Een beetje hetzelfde verhaal als Abrahams, niemand begrijpt het, maar we kunnen ons er maar beter bij neerleggen voor die ene match die JDR nog rest. Frappante vaststelling: zowel Acolatse als Legaer waren in PO2 bepalend, toch hebben ze zelden samen op het veld gestaan.
- Pirard: doelpunt gisteren was niet top gepakt, maar ook wel goed getrapt, leek me. Dan vind ik het erger dat hij tegen Wilrijk zijn armen niet eens uitsteekt bij hun 2de doelpunt. Soit, hij heeft de voorbije weken niets getoond om mij van gedacht te doen veranderen dat het gewoon een (met moeite) middelmatige doelman met nen air is. De voornaamste reden dat Pirard nog marktwaarde heeft, is omdat hij jong en Belg is. Om die reden moeten we hem niet zomaar (lees: gratis) laten gaan. Als hij echter een Nederlander, Duitser of Fransman van 30 jaar geweest was, waren we al blij geweest als we hem terug aan Lommel zouden kunnen verlappen.

Dat er binnen de staf voorstanders zijn van het trio Pirard, Botaka en Dussaut, maakt me niet rouwig dat heel de staf vervangen wordt. Eddy Rob had mogen blijven, maar bij COL en Beckx had ik toch een dubbel gevoel.

Soit, PO2 zit er bij deze dus op. 16 op 27 is niet slecht, maar dat je het tweemaal zelf verkl**t tegen Eupen laat een zure nasmaak na. Ik wil me niet verschuilen achter de arbitrage, want op Lokeren wordt er evenzeer een doelpunt van hen onterecht afgekeurd.

Wat ik verder onthoud van deze PO2:
- Bezus die wekelijks het spel verdeelde. Hopelijk kan hij dat ook met minder ruimte tegen tegenstanders die meer druk zetten en vind hij in Brys een coach die van hem de spelverdeler maakt.
- Charissis is een man die speelt zoals we het hier graag zien. Als er een (realistische) kans is om hem te houden, niet twijfelen.
- De Petter trekt zijn plan als depanneur achterin. In een ideale wereld is hij volgend seizoen depanneur op het middenveld en achterin en een belangrijke aanwezigheid in de kleedkamer. Dat is zeker niet oneerbiedig bedoeld.
- Legaer blijft Legaer: na 70 min is zijn pijp uit, maar als hij zijn dag heeft is het met voorsprong onze beste aanvallende flankspeler. Ook voor hem geldt dat hij volgend seizoen idealiter in een rol als supersub fungeert, waarbij hij niet elke match hoeft te spelen, maar wel telkens iets extra kan brengen.
Overdrijven is een kunst
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: PO II Speeldag 9: Antwerp - STVV

Bericht door Henri is de man »

Jacques schreef: Frappante vaststelling: zowel Acolatse als Legaer waren in PO2 bepalend, toch hebben ze zelden samen op het veld gestaan.

- Legaer blijft Legaer: na 70 min is zijn pijp uit, maar als hij zijn dag heeft is het met voorsprong onze beste aanvallende flankspeler. Ook voor hem geldt dat hij volgend seizoen idealiter in een rol als supersub fungeert, waarbij hij niet elke match hoeft te spelen, maar wel telkens iets extra kan brengen.
Ge geeft het antwoord op uw vaststelling eigenlijk al zelf. Zowel Legear als Acolatse, als ze hun dag hebben, top, maar anders raken ze letterlijk geen bal, en veel mee verdedigen durft er al eens tussenuit vallen in die mindere matchen. Dus ze allebei opstellen is een serieus risico - dat snap ik volledig van JDR. Dat is denk ik ook exact de reden waarom Botaka wel vaak start omdat die wel altijd goed meeverdedigt op rechts waar Kitsiou vaak veel ruimte laat en 1 vs 1 toch wel te pakken is. Op links is De Norre toch voorzichtiger om hoog mee te gaan.

Wat heeft COL dit seizoen misdaan ? Beetje vreemd om een T2 af te breken terwijl ge als supporter totaal geen zicht hebt op zijn werking. Het is niet omdat hij niet voldoet als T1 (hoewel, niet verloren dit seizoen :mrgreen: ), dat het geen goede T2 kan zijn. Toch maar niet vergeten dat een T2 vaak dichterbij de groep staat dan de T1 en daar het juiste evenwicht kan zoeken in groepsfeer en motivatie. Als er nu iets is wat STVV dit seizoen liet zien vond ik het wel motivatie en teamspirit, zie ook de ingesteldheid in POII - in zijn totaliteit kan je toch moeilijk beweren dat de spelers er met hun klak naar hebben gesmeten ?
Dat ligt natuurlijk ook aan de spelers zelf, maar samen met de fysieke paraatheid vond ik de motivatie en spelinstelling dit jaar eigenlijk prima dus chapeau aan de technische staf daarvoor.

Ge kunt zeggen wat ge wilt maar er zit een zeker evenwicht in deze kern. Ik vind het verbazend hoe negatief de reacties zijn op de ploeg, het seizoen en JDR. Voor het seizoen tekent iedereen voor het uiteindelijke puntenaantal en winstmatchen tegen nagenoeg alle topploegen. Voor de neutrale toeschouwer is STVV, terecht trouwens gezien de budgetten en andere parameters, elk jaar een degradatiekandidaat. Dus we hebben het dit jaar toch gewoon goed gedaan. Ja, er zat meer in, maar hoe vaak ga je de volgende seizoenen tot de laatste wedstrijden meedoen voor PO-1 ?
Ik hoop natuurlijk van wel, maar wat realisme is misschien toch op zijn plaats...
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6712
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: PO II Speeldag 9: Antwerp - STVV

Bericht door Jacques »

Henri is de man schreef: Wat heeft COL dit seizoen misdaan ? Beetje vreemd om een T2 af te breken terwijl ge als supporter totaal geen zicht hebt op zijn werking. Het is niet omdat hij niet voldoet als T1 (hoewel, niet verloren dit seizoen :mrgreen: ), dat het geen goede T2 kan zijn. Toch maar niet vergeten dat een T2 vaak dichterbij de groep staat dan de T1 en daar het juiste evenwicht kan zoeken in groepsfeer en motivatie. Als er nu iets is wat STVV dit seizoen liet zien vond ik het wel motivatie en teamspirit, zie ook de ingesteldheid in POII - in zijn totaliteit kan je toch moeilijk beweren dat de spelers er met hun klak naar hebben gesmeten ?
Dat ligt natuurlijk ook aan de spelers zelf, maar samen met de fysieke paraatheid vond ik de motivatie en spelinstelling dit jaar eigenlijk prima dus chapeau aan de technische staf daarvoor.
Hij sleept natuurlijk wel het verleden met zich mee, dat is maar logisch ook. Als je zegt dat de motivatie en teamspirit nu wel goed zijn tot het eind (akkoord), moet je ook erkennen dat die destijds toen hij T1 was op gene zak trok, al wil dat misschien gewoon zeggen "goede T2, ramp als T1". Het is moeilijk om wat COL betreft exact de vinger op de wonde te leggen. Het zijn eerder geruchten uit de wandelgangen, die maken dat ik niet weet of je blind kan vertrouwen op de man (wat evenzeer moet bij een T2). Ik hanteer bewust de term dubbel gevoel. Hij moe(s)t voor mij niet vertrekken, maar ik ga er ook geen traan om laten.
Ge kunt zeggen wat ge wilt maar er zit een zeker evenwicht in deze kern. Ik vind het verbazend hoe negatief de reacties zijn op de ploeg, het seizoen en JDR. Voor het seizoen tekent iedereen voor het uiteindelijke puntenaantal en winstmatchen tegen nagenoeg alle topploegen. Voor de neutrale toeschouwer is STVV, terecht trouwens gezien de budgetten en andere parameters, elk jaar een degradatiekandidaat. Dus we hebben het dit jaar toch gewoon goed gedaan. Ja, er zat meer in, maar hoe vaak ga je de volgende seizoenen tot de laatste wedstrijden meedoen voor PO-1 ?
Ik hoop natuurlijk van wel, maar wat realisme is misschien toch op zijn plaats...
Ben ik het mee eens, heb dat hier ook meermaals aangehaald. We missen een groot stuk drive en beleving en het "net niet" gevoel zorgt voor een wrange nasmaak (net zoals er in PO2 meer had ingezeten), maar sportief gezien draaien we ons beste seizoen sinds PO1 onder Guido. Meedoen voor PO1 (en er af en toe eens bij zijn) is samen met de beker op dit moment gewoon het hoogst haalbare. Het is onrealistisch om te verwachten dat je telkens PO1 zult halen, tenzij je veel extra inkomsten gaat genereren of zoals KVO een hoop schulden maakt (en dan nog, zie dit jaar). Dit seizoen is daarom zowel een goed seizoen als een gemiste kans, maar dat laatste misschien vooral omdat we (zowel club als supporters) er zelf niet in hebben geloofd of willen geloven. Op die manier is het missen van PO1 gaandeweg een self-fulfilling prophecy geworden.

Soit, op een bepaald moment ga je je stilaan afvragen of sommige mensen nog echt wel naar het stadion (terug) willen komen of gewoon uitgeblust zijn en elke mogelijke reden (den tv, den trainer, de sfeer, het aanvangsuur, het weer, deze morgen wat plat gekakt) aanhalen om toch maar niet te moeten komen. Ik zeg dat niet graag van mijn medesupporters, maar die indruk krijg je wel af en toe. De alternatieven zijn makkelijk en legio, maar wie altijd voor het makkelijke alternatief kiest, moet na verloop van tijd ook niet komen klagen over lege tribunes en tanende sfeer, want daar ben je dan zelf mee verantwoordelijk voor. Ge moet zelf ook wel een beetje moeite willen doen als supporter en niet verwachten dat alles u op een presenteerblaadje wordt aangereikt. Misschien moeten die mensen voor zichzelf maar eens uitmaken wat ze eigenlijk specifiek en realistisch gezien verwachten van hun club, of ze nog willen terugkeren en of ze zich op matchdagen achter hun ploeg willen scharen. Mijn enthousiasme is dit seizoen ook niet altijd even groot geweest, maar ik heb me mijn abo ook zeker niet beklaagd.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4121
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: PO II Speeldag 9: Antwerp - STVV

Bericht door stvvilvoorde »

Henri is de man schreef: Ge kunt zeggen wat ge wilt maar er zit een zeker evenwicht in deze kern. Ik vind het verbazend hoe negatief de reacties zijn op de ploeg, het seizoen en JDR. Voor het seizoen tekent iedereen voor het uiteindelijke puntenaantal en winstmatchen tegen nagenoeg alle topploegen. Voor de neutrale toeschouwer is STVV, terecht trouwens gezien de budgetten en andere parameters, elk jaar een degradatiekandidaat. Dus we hebben het dit jaar toch gewoon goed gedaan. Ja, er zat meer in, maar hoe vaak ga je de volgende seizoenen tot de laatste wedstrijden meedoen voor PO-1 ?
Ik hoop natuurlijk van wel, maar wat realisme is misschien toch op zijn plaats...
Volledig akkoord.
Voor de zomer dachten we zo goed als allemaal dat de kern serieus verzwakt was en dat we van chance mochten spreken als we er in zouden blijven.
Nu hadden we volgens een aantal van dezelfde personen, altijd PO1 moeten halen.

Ik stel vast dat JDR bijna hetzelfde doet als Leko vorig jaar. Dat de kern bepaalde blessures niet kon opvangen, dat qua puntenaantal dit ons 2de beste seizoen is (sinds er 16 ploegen in eerste spelen), dat de spitsen toch wel ontgoocheld hebben, dat Abrahams dit jaar niet speelde in PO2.
enrique
Berichten: 2848
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: PO II Speeldag 9: Antwerp - STVV

Bericht door enrique »

Laten we nu niet vervallen in het 'veronnozelen' van de meningen van supporters, lees toeschouwers
STVV heeft wat puntenaantallen betreft een goed seizoen
Maar het is niet omdat je voor het seizoen minder verwachtingen hebt, dat je daar altijd moet op gewezen worden
Hebben ze er het maximum uitgehaald?
JDR heeft meermaals kritiek gekregen omdat hij zijn elftal elke week door elkaar haalde
Waarom zet hij in Eupen 4 man op de bank waarmee hij de volgende 2 matchen 6 op 6 haalt??
En in competitie is dat nog gebeurd
Mag het even gezegd worden
Maar het minste wordt direct als storende kritiek ervaren
Hoeft niet
Ze worden er voor betaald
Dat het aantal toeschouwers gezakt is, is niet alleen de fout van die toeschouwers zelf
Het is niet meer hetzelfde als vroeger
Het voetbal in Belgie is niet meer aantrekkelijk
Vroeger zat er voor STVV tegen Beerschot 14000 man
Standard - Anderlecht trok 48000 man!!
Staantribune achter de goal stond stampevol
Het beleid in Belgie tov de liefhebbers van het spelletje heeft de mensen weggejaagd
De vips zijn belangrijker dan het gewone volk, de sfeermakers
Plus, toegegeven, op tv is er elke week beter voetbal te zien
En, je bent zo in Londen, net over de grens in Duitsland
Het is gewoon zo
Begrijp het of niet...
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: PO II Speeldag 9: Antwerp - STVV

Bericht door Jan Bulder »

enrique schreef:Laten we nu niet vervallen in het 'veronnozelen' van de meningen van supporters, lees toeschouwers
STVV heeft wat puntenaantallen betreft een goed seizoen
Maar het is niet omdat je voor het seizoen minder verwachtingen hebt, dat je daar altijd moet op gewezen worden
Hebben ze er het maximum uitgehaald?
JDR heeft meermaals kritiek gekregen omdat hij zijn elftal elke week door elkaar haalde
Waarom zet hij in Eupen 4 man op de bank waarmee hij de volgende 2 matchen 6 op 6 haalt??
En in competitie is dat nog gebeurd
Mag het even gezegd worden
Maar het minste wordt direct als storende kritiek ervaren
Hoeft niet
Ze worden er voor betaald
Dat het aantal toeschouwers gezakt is, is niet alleen de fout van die toeschouwers zelf
Het is niet meer hetzelfde als vroeger
Het voetbal in Belgie is niet meer aantrekkelijk
Vroeger zat er voor STVV tegen Beerschot 14000 man
Standard - Anderlecht trok 48000 man!!
Staantribune achter de goal stond stampevol
Het beleid in Belgie tov de liefhebbers van het spelletje heeft de mensen weggejaagd
De vips zijn belangrijker dan het gewone volk, de sfeermakers
Plus, toegegeven, op tv is er elke week beter voetbal te zien
En, je bent zo in Londen, net over de grens in Duitsland
Het is gewoon zo
Begrijp het of niet...
Daar zit zeker een grond van waarheid in. Maar 3 seizoenen geleden was dat volk er wel nog, en toen was er ook voetbal op TV en was Londen even makkelijk te bereiken als nu. Er moet dus toch een plotse negatieve déclic geweest zijn bij heel wat STVV-fans, en dat is duidelijk de periode waarin zowel Ferrera, Schoofs, Dompé en Junior middenin het seizoen vertrokken en we op een haar na degradeerden. Dat was het orgelpunt van een jarenlang circus, en we weten allemaal welke personen daar verantwoordelijk voor gesteld mogen worden.

De gegevens die jij aanhaalt, zullen het nu waarschijnlijk wel extra moeilijk maken om diegenen die afhaakten, te overtuigen terug naar het stadion te komen.
enrique
Berichten: 2848
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: PO II Speeldag 9: Antwerp - STVV

Bericht door enrique »

Ook juist
4 maanden in 1e klasse en uw sleutelspelers weg
En een pak volk
Waaronder mezelf moet ik toegeven
Toch niet goed ingeschat
Geen half of een jaar kunnen wachten, cashen
De oorzaken, daar hebben we het al over gehad
Op middellange termijn krijg je de boemerang
miel
Berichten: 1659
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: PO II Speeldag 9: Antwerp - STVV

Bericht door miel »

Jan Bulder schreef:
enrique schreef:Laten we nu niet vervallen in het 'veronnozelen' van de meningen van supporters, lees toeschouwers
STVV heeft wat puntenaantallen betreft een goed seizoen
Maar het is niet omdat je voor het seizoen minder verwachtingen hebt, dat je daar altijd moet op gewezen worden
Hebben ze er het maximum uitgehaald?
JDR heeft meermaals kritiek gekregen omdat hij zijn elftal elke week door elkaar haalde
Waarom zet hij in Eupen 4 man op de bank waarmee hij de volgende 2 matchen 6 op 6 haalt??
En in competitie is dat nog gebeurd
Mag het even gezegd worden
Maar het minste wordt direct als storende kritiek ervaren
Hoeft niet
Ze worden er voor betaald
Dat het aantal toeschouwers gezakt is, is niet alleen de fout van die toeschouwers zelf
Het is niet meer hetzelfde als vroeger
Het voetbal in Belgie is niet meer aantrekkelijk
Vroeger zat er voor STVV tegen Beerschot 14000 man
Standard - Anderlecht trok 48000 man!!
Staantribune achter de goal stond stampevol
Het beleid in Belgie tov de liefhebbers van het spelletje heeft de mensen weggejaagd
De vips zijn belangrijker dan het gewone volk, de sfeermakers
Plus, toegegeven, op tv is er elke week beter voetbal te zien
En, je bent zo in Londen, net over de grens in Duitsland
Het is gewoon zo
Begrijp het of niet...
Daar zit zeker een grond van waarheid in. Maar 3 seizoenen geleden was dat volk er wel nog, en toen was er ook voetbal op TV en was Londen even makkelijk te bereiken als nu. Er moet dus toch een plotse negatieve déclic geweest zijn bij heel wat STVV-fans, en dat is duidelijk de periode waarin zowel Ferrera, Schoofs, Dompé en Junior middenin het seizoen vertrokken en we op een haar na degradeerden. Dat was het orgelpunt van een jarenlang circus, en we weten allemaal welke personen daar verantwoordelijk voor gesteld mogen worden.

De gegevens die jij aanhaalt, zullen het nu waarschijnlijk wel extra moeilijk maken om diegenen die afhaakten, te overtuigen terug naar het stadion te komen.
Kleine nuance
3 seizoenen geleden was er maar één provider waar je de matchen op Tv kon kijken
Dat seizoen heeft ons geen goed gedaan wat het afhaken van supporters betreft , dat is duidelijk
Maar de laatste twee seizoenen zijn we wat het punten aantal betreft in de thuismatchen toch verwend geweest .
Ieder zij mening , maar het voetbal op TV en de competitie format heeft toch de grootste invloed op het weg blijven van supporters , en niet alleen op Staaien
Wanneer men de matchen van Stvv niet meer op TV zou kunnen kijken , is er juist zoveel volk als voorheen , dat is mijn mening .
Als ik hier de kritieken van sommigen lees op staf en spelers , dan spelen wij eigenlijk maar met 5 tegen 11 elke week , het is me dan ook een raadsel waar wij die punten hebben gehaald .
Het beleid is één ding , en dat het veel beter kon en moest daar wil ik nog volgen , maar het realisme van sommigen geeft nog meer vraagtekens .
Sommigen hebben er blijkbaar hun hobby van gemaakt , om alles wat Stvv betreft meteen neer te sabelen :roll:
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6712
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: PO II Speeldag 9: Antwerp - STVV

Bericht door Jacques »

enrique schreef:Ook juist
4 maanden in 1e klasse en uw sleutelspelers weg
En een pak volk
Waaronder mezelf moet ik toegeven
Toch niet goed ingeschat
Geen half of een jaar kunnen wachten, cashen
De oorzaken, daar hebben we het al over gehad
Op middellange termijn krijg je de boemerang
Klopt, maar op een bepaald moment ga je voor jezelf wel de knop moeten omdraaien ofwel definitief afhaken.
Feiten van 3 jaar geleden onder een andere eigenaar vandaag de dag als excuus gebruiken, is -sorry dat ik het zeg- achterhaald en een slecht excuus. Niet dat je die feiten moet vergeten of vergeven, ze hebben er bij mij ook zwaar ingehakt en ik begrijp zeer goed dat het de druppel was waarmee veel mensen uit het stadion gejaagd hebben, maar het is niet helemaal correct om daar vandaag de dag nog een beslissing om thuis te blijven op te baseren. De mensen die verantwoordelijk waren voor die uitverkoop, zijn, misschien op een paar enkelingen na, niet meer actief in de club. In tegenstelling tot eerdere (schijn)verkopen, lijken ze me nu echt wel volledig en definitief uitgerangeerd.
De trainer die -voor een deel terecht- zo bekritiseerd werd, mag ook gaan, dus dat is ook geen excuus meer (helaas wordt de nieuwe nog voor hij getekend heeft, ook alweer afgeschoten).
Ook algemeenheden en dooddoeners als dat het voetbal op een ander beter is (in Barcelona spelen ze al sinds jaar en dag beter voetbal dan hier en de vluchten zijn al bijna 10 jaar spotgoedkoop, over de ticketprijs zullen we wel maar zwijgen), dat het voetbal vroeger beter was (de snelheid van uitvoering en techniciteit lag thans veel lager) of dat het algemeen voetbalbeleid vandaag op niks trekt (vroeger werd er thans gewoon omgekocht door Standard en Anderlecht, ook niet bepaald proper), vind ik niet echt zinvol. Het is niet meer zoals vroeger, dat klopt en ik mis die charme ook, maar dat is, like it or not, met alles zo en dat ligt niet enkel aan STVV en het is ook niet enkel STVV dat daar wat aan kan doen.

Vandaar dat ik me soms afvraag: zien een aantal afhakers het nog wel zitten om überhaupt terug te keren en zo ja, wat moet er daar specifiek voor gebeuren? Of hebben ze afgehaakt omdat ze de huidige voetballerij gewoon beu zijn en valt daar niks meer aan te doen?
Ik wil voor alle duidelijkheid niemand zijn rekening maken, dat moet ieder maar voor zich doen. Wat mij betreft is niemand verplicht en iedereen welkom om te komen. Als mensen het echter niet meer zien zitten om terug te keren, is dat enerzijds heel spijtig, maar anderzijds ook nutteloos om daar dan nog verder tijd of moeite aan te spenderen. Als STVV nog wat of terug wat wil worden, moet het dringend terug wat meer "arreeej" en wat minder "pfff" worden. Dat geldt voor de spelers en het bestuur, maar evenzeer voor de fans.
Overdrijven is een kunst
enrique
Berichten: 2848
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: PO II Speeldag 9: Antwerp - STVV

Bericht door enrique »

Ook juist
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: PO II Speeldag 9: Antwerp - STVV

Bericht door Iniesta »

Jacques haalt een paar juiste zaken aan. De andere zaken zijn randzaken en flauwe excuses met de televisieuitzendingen als toppunt. Een match live zien is niet te vergelijken met welk scherm dan ook. Het stadion is ook de plaats voor een sociaal gebeuren met vrienden en de plaats waar het echt gebeurt. TV is een film, in het stadion speel je zelf mee. De cijfers bewijzen trouwens dat TV geen negatieve invloed heeft, eerder het tegendeel. Het is vooral de slechte behandeling die ervoor zorgt dat vooral bezoekende supps niet meer de moeite doen. TV bestond ook al lang vóór onze problemen.

Niet vergeten, de supps blijven weg omdat ze bedrogen zijn. Dat is voor iedereen anders hoe en wanneer je daarop reageert. Sommigen zullen niet meer terugkeren, wat de club ook doet. Niet iedereen neemt zijn vrouw terug na bedrog :lol:

Men moet ook rekening houden met het feit dat de afhakers hun leven anders hebben georganiseerd. ipv om de 2 weken naar Staaien te trekken hebben ze waarschijnlijk een andere bezigheid gezocht en gevonden, dat opnieuw omgooien kost dus moeite en mensen hebben het niet makkelijk met verandering. Als die verandering dan nog onzeker is en er geen duidelijk teken van beterschap is, dan zijn mensen dus eerder afwachtend.

Wat de club nodig heeft is een positief elan. Daarom was het jammer dan PO1 niet gehaald werd en dat ook de finale PO2 alweer niet gehaald werd. Voor de thuisblijvers is dat eerder een bevestiging van een gebrek aan resultaten en ambitie.

De Japanners kunnen daar weinig aan doen, het is een geërfd probleem. Ze moeten goed investeren en bouwen aan het team zodat de resultaten er wel komen. Ik ben er zeker van dat met een PO1 er wel degelijk mensen nog eens zouden komen zien. Dat is de eerste stap om nadien ook een abo te nemen.

Ik zou een actie opzetten om net die groep te targetten. Waarom niet gratis tickets voor mensen die bijvoorbeeld minstens 5 jaar een abo hadden? Zo trek je afhakers terug naar het stadion en verhoog je de kans op een abo. Het is hetzelfde als de actie met de scholen, je hoopt dat ze blijven komen later.
Plaats reactie