Speeldag 1: STVV - Cercle Brugge (28.07 - 20u00)

Alles over de wedstrijden van STVV
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 1: STVV - Cercle Brugge (28.07 - 20u00)

Bericht door enrique »

Volgende zondag krijgt ge een pak slaag!
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 1: STVV - Cercle Brugge (28.07 - 20u00)

Bericht door Henri is de man »

Ik heb toch de indruk dat we met Jonas De Roeck meer kans hadden om deze wedstrijd te kleuren én te winnen
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 1: STVV - Cercle Brugge (28.07 - 20u00)

Bericht door Dreke »

Henri is de man schreef:Ik heb toch de indruk dat we met Jonas De Roeck meer kans hadden om deze wedstrijd te kleuren én te winnen
Dat is niet meteen een compliment voor onze nieuwe trainer...
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 1: STVV - Cercle Brugge (28.07 - 20u00)

Bericht door Jacques »

Het was niet zo dramatisch als sommigen laten uitschijnen, maar het was zeker ook niet goed. Vooral aanvallend wegen we op dit moment te licht. Naarmate de tweede helft vorderde en Cercle dieper en dieper ging inzakken, werd het meer en meer duidelijk dat we tegen nu (maandagochtend) nog geen goal gemaakt zouden hebben. Enkele zaken die me opvielen:

- Onze backs staan vrij hoog, terwijl de Petter regelmatig meer tussen dan voor de verdediging ging spelen. Ik vraag me af of dat niet de bedoeling was. In verdediging met 4 man achteraan, in aanval met 3 waarbij de backs hoog gaan en De Petter de 3de verdediger wordt. Het feit dat onze flankaanvallers constant naar binnen knijpen waardoor er ruimte komt voor opkomende backs op de flank, sterkt me in die gedachte. Het kan werken, maar dan moet het wel goed uitgevoerd worden en moet je er de backs voor hebben. Zaterdag liepen we aanvallend te vaak in een trechter en verdedigend werd er in de 1ste helft een paar keer raar ingestapt (zie o.a. de foto 1-2 blz terug). Toch nog werk aan de winkel indien dit het plan was.
- In zo'n systeem speelt De Sart een cruciale rol als de man die de omschakeling op gang moet brengen en het veld moet overbruggen. Zaterdag stond hij echter veel te anoniem te voetballen, letterlijk mee te lopen. Hij moet zich meer manifesteren, zo niet mogen Asamoah en Sankhon het uitvechten voor zijn plek. Bezus kwam mede daardoor ook vaak de bal te diep terug ophalen, tot bij de eigen verdedigers, waardoor je hem hoger op het veld miste. Zo zat je bij momenten met je drie middenvelders op eigen helft amper 5m voor de eigen verdediging te spelen. Dat lijkt me niet de bedoeling. Je zou Bezus bijna moeten verbieden om de bal op eigen helft te komen ophalen.
- Boli is een probleem, het gebrek aan alternatieven nog veel meer. Boli heeft zijn kwaliteiten, maar we zijn er nu al een hele tijd naar op zoek en het wordt er niet beter op, naarmate er meer druk op staat. Concreet heb je een spits nodig die weegt op een verdediging en dat doet hij momenteel te weinig. Het enige alternatief (Janssens) doet dat met zijn frêle bouw echter nog minder. We hebben dringend een dikke spits en fitte Nazon nodig, want op deze manier gaan we weinig kunnen klaarmaken.
- Cercle stelde niet veel voor. Speelde op z'n Frans met een steeds lager acterende verdediging en dan loeren op een uitbraak. Hun goed recht uiteraard, maar warm krijg je het daar ook niet van, zelfs niet bij deze temperaturen. Het maakt het des te frustrerender en pijnlijker dat je daar geen afstand van kan nemen.

Alles bij elkaar is er nog veel werk aan de winkel en is de conclusie dat we op dit moment nog niet klaar zijn. Laat ons hopen dat Sankhon, Sekine en Endo een kwaliteitsinjectie brengen, Nazon snel terug is en die spits hier deze week staat. Genk lijkt me op dit moment een stuk verder te staan. Als we zondag een puntje kunnen rapen, desnoods met ouderwets Brys' beton, mogen we content zijn.
Overdrijven is een kunst
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 1: STVV - Cercle Brugge (28.07 - 20u00)

Bericht door vdl »

Dreke schreef:
Henri is de man schreef:Ik heb toch de indruk dat we met Jonas De Roeck meer kans hadden om deze wedstrijd te kleuren én te winnen
Dat is niet meteen een compliment voor onze nieuwe trainer...
Ik was niet meteen een fan van de tamme Jonas De Roeck maar denk ook dat die het wat meer offensiever had gespeeld.
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 1: STVV - Cercle Brugge (28.07 - 20u00)

Bericht door BoemBoem »

vdl schreef:
Dreke schreef:
Henri is de man schreef:Ik heb toch de indruk dat we met Jonas De Roeck meer kans hadden om deze wedstrijd te kleuren én te winnen
Dat is niet meteen een compliment voor onze nieuwe trainer...
Ik was niet meteen een fan van de tamme Jonas De Roeck maar denk ook dat die het wat meer offensiever had gespeeld.
Sorry maar na 1 match is het wat vroeg daarvoor..
JDR heeft bàkken kritiek gekregen omwille van zijn saaie voetbal..
Oké het was slecht zaterdag, saai en niet attractief..
Ma soms moet ge ook roeien met de riemen die ge hebt..
En de ploeg stond zaterdag slechter als die van vorig seizoen..

Terzijde, ik heb de match eens opnieuw op tv gekeken ( pijnlijk ), en cercle is denk ik de zwakste ploeg die ik de laatste 2 jaar op staaien gezien heb..
Beetje zoals STVV op Beveren vorig seizoen..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 1: STVV - Cercle Brugge (28.07 - 20u00)

Bericht door Henri is de man »

BoemBoem schreef: Sorry maar na 1 match is het wat vroeg daarvoor..
JDR heeft bàkken kritiek gekregen omwille van zijn saaie voetbal..
Que ? Heb ik iets gemist ?
Na de winterstop was het weliswaar wat minder ja maar voor kerstmis en in PO II werd er toch zeer attractief voetbal gespeeld.
Bovendien bijna alle topploegen geklopt op Stayen vorig jaar, en dat was vaak verdiend en omdat men resoluut, vol risico weliswaar, voor de aanval koos. Ik blijf het raar vinden, ik moet zowat de enige zijn die vond dat STVV een prima seizoen doormaakte vorig jaar. Zowel qua prestatie als qua resultaat. Ik kijk uit naar een seizoen waar we het beter zullen doen... hopelijk komt het snel
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 1: STVV - Cercle Brugge (28.07 - 20u00)

Bericht door BoemBoem »

Henri is de man schreef:
BoemBoem schreef: Sorry maar na 1 match is het wat vroeg daarvoor..
JDR heeft bàkken kritiek gekregen omwille van zijn saaie voetbal..
Que ? Heb ik iets gemist ?
Na de winterstop was het weliswaar wat minder ja maar voor kerstmis en in PO II werd er toch zeer attractief voetbal gespeeld.
Bovendien bijna alle topploegen geklopt op Stayen vorig jaar, en dat was vaak verdiend en omdat men resoluut, vol risico weliswaar, voor de aanval koos. Ik blijf het raar vinden, ik moet zowat de enige zijn die vond dat STVV een prima seizoen doormaakte vorig jaar. Zowel qua prestatie als qua resultaat. Ik kijk uit naar een seizoen waar we het beter zullen doen... hopelijk komt het snel
Waarom is hij dan weg?
Beweer ik ergens het tegendeel van wat gij mij in mijn schoenen schuift?!
Ik zei enkel dat JDR bakken kritiek kreeg hier ..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 1: STVV - Cercle Brugge (28.07 - 20u00)

Bericht door pat@ »

De eerste helft was zeker niet slecht qua balcirculatie, met een goede De Bruyn die het spelletje goed 'leest". Iets wat mij wel opviel was die schitterend ingestudeerde vrije trap die onterecht (10 meter?) werd afgevlagd. Zo iets heb ik de voorbije jaren niet gezien op Staaien.

De 2de helft was buiten het laatste kwartier veel minder dan de eerste helft, zeker qua intensiteit en balcirculatie. De wissel van Acolatse had eerst moeten plaatsvinden ipv Legear. Je vraagt je toch af wat zo een (ex) vedette in de zomer doet om met het nodige volume aan de trainingen te beginnen. Ik gok dat het voor hem een 3-weken "all in" resort in Turkije was, met weinig tijd om de conditie te onderhouden. Zijn gezicht stond al donkerrood vd opwarming te doen. Om nog niet te spreken van dat kilootje of 10 te veel.

De 3 punten hadden een feit kunnen zijn, blijven jammeren over het puntenverlies heeft weinig zin. De volgend thuismatch zijn de nieuwe transfers zeker speelklaar en kunnen we ook meteen de nodige conclusies trekken uit de belangrijkste partij van de eerste 3 wedstrijden.
Condor
Berichten: 49
Lid geworden op: 11 apr 2014, 11:54
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 1: STVV - Cercle Brugge (28.07 - 20u00)

Bericht door Condor »

STVV krijgt dit jaar geen drie kansen meer waarin ze hun superioriteit zoals tegen Cercle zullen kunnen bewijzen. Reden temeer om deze matchen te winnen maar daar moet je spelers voor hebben die dat willen. Mijn indruk over die match tegen Cercle is dat al de nieuwe grootheden op staaien komen om vedette te worden en dus zelf willen scoren i.p.v de bal aan een vrijstaande maat te geven. Brijs is niet gediend met zelfzucht en daarom zou ik hem vragen van die toekomstige vedetten een drietal weken op de bank te laten. Liever voetbal zien en gecoordineerd spelen dan tonen wat men kan. Als ze zo spelen tegen Genk zal 5-0 een juiste uitslag zijn,het is ooit anders geweest . Sukses verzekerd.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 1: STVV - Cercle Brugge (28.07 - 20u00)

Bericht door Jacques »

Er stond toch maar 1 van die zogenaamde "nieuwe grootheden" aan de aftrap? :?
Overdrijven is een kunst
Condor
Berichten: 49
Lid geworden op: 11 apr 2014, 11:54
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 1: STVV - Cercle Brugge (28.07 - 20u00)

Bericht door Condor »

Sorry maar dan geldt het driemaal voor die ene!!!!! Heteen ik wou zeggen is dat ge zulke match die je in de handen hebt nooit mag verliezen met gepruts en slechte doelschoten (vertikken van de bal af te gevenà. Jammer jammer,maar er komt versterking uit Griekenland we zijn benieuwd.
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 1: STVV - Cercle Brugge (28.07 - 20u00)

Bericht door Dreke »

Condor schreef:Heteen ik wou zeggen is dat ge zulke match die je in de handen hebt nooit mag verliezen
Hebben ze ook niet gedaan...
A loyal football fan only supports the shirt...
Plaats reactie