Speeldag 1: STVV - Cercle Brugge (28.07 - 20u00)

Alles over de wedstrijden van STVV
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: Speeldag 1: STVV - Cercle Brugge (28.07 - 20u00)

Bericht door metser »

Geweldige prestatie op en naast het veld. 1kans op 95 min., de bezoekers 2 ! Gemeend proficiat voor alle stayen gangers die voor dit geweldig evenement een fijn terrasje links laten liggen. De atleten zijn zeker al moe van teveel te trainen en te zweten . Als daar geen injectie van kwaliteit komt ben je een reële vogel voor de kat en zijn er binnenkort nog een duizendtal die de moed kunnen opbrengen aanwezig te zijn omdat ze een abo hebben of gewoon een drietal uren willen verlost zijn van het gezaag van moeder de vrouw........foei foei foei .
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: Speeldag 1: STVV - Cercle Brugge (28.07 - 20u00)

Bericht door metser »

Nog iets vergeten.....vandaag al,duidelijk kunnen zien wat voor spektakel Marc Brys zal aanbieden in de pintjes liga. Veel volk achter de bal, geen bal vooruit spelen als achteruit ook kan en vooral geen enkel risico leggen in je passing! Een kans afdwingen is bijkomstig , er zal er waarschijnlijk wel een 1 uit de lucht vallen, maar vandaag heeft het niet willen regenen. Doeme toch !
Henkie-1984
Berichten: 263
Lid geworden op: 22 jul 2017, 19:28

Re: Speeldag 1: STVV - Cercle Brugge (28.07 - 20u00)

Bericht door Henkie-1984 »

Het was niet slecht vandaag, maar het zal wel stukken beter moeten.
Arbitrage was op hetzelfde niveau...
Bezus idd veel aan de bal, maar er is eigenlijk nooit iets goed van gekomen.
De Sart, buiten 1 goed schot op doel, niet gezien.
Botaka goeie wedstrijd, aanvallend goede acties, maar nog niet genoeg.
Boli, twee keer in stelling gebracht en 1 keer gescoord, nog niet zo slecht uiteindelijk.
Verdediging was degelijk, maar uiteindelijk was er weinig tegenstand.
De Petter speelt een goede wedstrijd.
Ceballos goed en leuk om hem weer te zien op het veld, maar automatismen met Bezus moeten nog beter.
Steppe speelt een degelijke match, maar moest eigenlijk maar 1 keer een bal pakken, maar dat deed hij wel goed.
Brys: speelt veel te verdedigend. Bij een corner alle 11 vanachter, vind ik zwak en weinig ambitie tonend.
Hopelijk zijn er volgende weer meer nieuwe namen in de kern, want vandaag slechts 2 van de 9 op de feuille...
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 1: STVV - Cercle Brugge (28.07 - 20u00)

Bericht door BoemBoem »

Steppe : zekere wedstrijd.. moest niet veel pakken..
Botaka : aanvallend zeker een meerwaarde op de rechtsachter, verdedigend enkele keren uitgespeeld op de counter omdat hij samen met de norre te hoog stond..
Texeira : verdedigend OK
De Japanner : 1 tegen 1 vind ik dat hij zich makkelijk laat uitkappen, sterk in duel.. tegen een betere spits heb ik mijn twijfels.. denk dat hij tactisch te kort komt..
De Norre : voor mij de "betere" vandaag..
De Sart + de Petter : inzet maar weinig gelukkig in hun passing ..
Bezus : tja, alles of niks.. vandaag weinig tot niks..
De Bruyn : nog veel te licht
Ceballos : nog lang niet op zijn niveau, wat wel normaal is na 12 maand zonder competitieritme
Boli : weg ermee aub

Voor mij een zwak STVV ..
De 1e 10 en laatste 10minuten zat er wat vuur in, zonder (Buiten 1 keer boli) ook maar in de buurt van een kans te komen ..
Zie totaal geen systeem in hun spel..
Héél veel slechte passes en misverstanden..
Boli had altijd de 1-0 moeten maken en dan had je gewonnen vandaag.. Cercle was trouwens nog veel slechter..
Ter info : Cercle speelde vandaag geen voetbal en was een zeer frustrerende ploeg om tegen te spelen.. net zoals wij dat doen en zijn op verplaatsing .. dus commentaar naar hun toe vind ik wat hypocriet .. wij doen hetzelfde ..

Éénige lichtpunt ,
Endo, sekine , sankhon en de nog onbekende spits moeten er nog bij.. wat volgens mij toch wel positief merkbaar zal zijn in de toekomst..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 1: STVV - Cercle Brugge (28.07 - 20u00)

Bericht door Jones »

Geen systeem, geen spits die naam waardig, Debruyn valt door de mand voorlopig want is nog veel schaafwerk aan.
Geef ons spitsen aub !!
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 1: STVV - Cercle Brugge (28.07 - 20u00)

Bericht door Jones »

Geen systeem, geen spits die naam waardig, Debruyn valt door de mand voorlopig want is nog veel schaafwerk aan.
Geef ons spitsen aub !!
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 1: STVV - Cercle Brugge (28.07 - 20u00)

Bericht door Tompie »

Als je flanken graag naar de bal toekomen in plaats van diepgang te zoeken is het voor een spits heel ondankbaar.

Boli had natuurlijk moeten scoren voor de rust, maar hij is écht het probleem niet.

Ik vond het niet dramatisch vanavond. Er moet wel nog wat bij en een deel daarvan zit hopelijk al in je kern. Het was niet hoogstaand voor alle duidelijkheid, maar een overwinning was niet onverdiend geweest. Maar daarvoor mis je voorlopig net dat tikkeltje kwaliteit.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 1: STVV - Cercle Brugge (28.07 - 20u00)

Bericht door BoemBoem »

Tompie schreef:Als je flanken graag naar de bal toekomen in plaats van diepgang te zoeken is het voor een spits heel ondankbaar.

Boli had natuurlijk moeten scoren voor de rust, maar hij is écht het probleem niet.

Ik vond het niet dramatisch vanavond. Er moet wel nog wat bij en een deel daarvan zit hopelijk al in je kern. Het was niet hoogstaand voor alle duidelijkheid, maar een overwinning was niet onverdiend geweest. Maar daarvoor mis je voorlopig net dat tikkeltje kwaliteit.
Denk je nu dat ik Boli weg wil omwille van 1 kans?
Hoeveel gelukte controles heeft Boli gehad?
Gewone passes en in de kaats?
Hoeveel gelukte acties?
Die dingen hebben heel weinig te maken met flanken die naar binnen kruipen ..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 1: STVV - Cercle Brugge (28.07 - 20u00)

Bericht door voetballiefhebber »

0-0 is een logische uitslag, tegen misschien wel de zwakste ploeg van de reeks.
Tempo te laag, constant misverstanden en dat met bijna allemaal spelers die er vorig seizoen ook al waren. Weinig nieuwkomers. Wat me meteen opviel was dat Antunes toch op de bank zat. Nazon is wellicht alweer geblesseerd. Ik ben ervan overtuigd dat Nazon die kans van Boli wel had afgewerkt, want leek veel op het doelpunt dat hij maakte tegen Olympiacos. Hij bleef wel koelbloedig en dat is iets dat Boli absoluut niet is.

Welke spitsen heb je? Boli, die vaak geblesseerd is en als een kip zonder kop speelt. Hij denkt weinig na, zoals bv. zijn positie om geen buitenspel te lopen.
Bezus wel redelijk bedrijvig, maar ongelukkig liep hij zich vaak vast. Speelt te veel met het hoofd in de grond, wat volgens mij duidt op een gebrek aan zelfvertrouwen. Hij moet toch wel beter kunnen. Regelmatig gefrustreerd ook, wat hem schorsingen zal opleveren.

De verdediging kon me bekoren, maar ik moet toegeven dat ze in een zetel speelden. Tegen Genk zal het andere koek zijn voor Tomiyasu en consoorten. De Norre was misschien wel de beste Truienaar.
Legear is niet zo goed ingevallen. Toen de druk werd verhoogt zorgde de ingevallen Acolatse wel voor twijfels in de Cercle-defensie, maar de bal kwam niet bij de onmondige aanvallers. De Bruyn zal nog heel wat boterhammen moeten eten voor hij het niveau aan zal kunnen.

Ik had buiten de TV ook nog de radio aangezet. Die radioreporter was minder mild en zei dat STVV zeker niet aan klantenbinding had gedaan met deze zwakke vertoning.
In de eerste helft waren er nog 2 kansen (Boli en De Sart). In de tweede helft moest de keeper van Cercle niet eens in actie komen.
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 1: STVV - Cercle Brugge (28.07 - 20u00)

Bericht door vdl »

Tompie schreef:Als je flanken graag naar de bal toekomen in plaats van diepgang te zoeken is het voor een spits heel ondankbaar.

Boli had natuurlijk moeten scoren voor de rust, maar hij is écht het probleem niet.

Ik vond het niet dramatisch vanavond. Er moet wel nog wat bij en een deel daarvan zit hopelijk al in je kern. Het was niet hoogstaand voor alle duidelijkheid, maar een overwinning was niet onverdiend geweest. Maar daarvoor mis je voorlopig net dat tikkeltje kwaliteit.
Inderdaad,Ceballos is veel beter als hij op de tien speelt en De Bruyn is gewoon te plat voor eerste klasse.
Het begon pas vlot te lopen toen Acolatse erin kwam,de enige met een een actie die druk op de verdediging zet op snelheid.
Laat Legaer maar vertrekken, zwakke legumme,
Tomiyasu heeft me dan weer aangenaam verrast, sober maar doet wat hij moet doen en is nog geen 20.
Dan hebben wij zes centrale verdedigers dan zou ik toch van systeem veranderen en met drie achteraan spelen.
Nu moet Botaka ook rechtsachter spelen en dan zou hij een beetje een rol gelijk Meunier krijgen en kunnen we ook met 2 nr 10 spelen Ceballos en Bezus.
Maar als je niet wil spelen naar de middelen die je hebt ,ga je het moeilijk krijgen.
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 508
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: Speeldag 1: STVV - Cercle Brugge (28.07 - 20u00)

Bericht door KNRI »

Ik vraag me toch af of het geen penaltyfout was op Boli. (hallo VAR?) De verdediger van Cercle had hem duidelijk vast met de arm, zag ik net op de TV-herhaling...

Voor de rest veel inzet vandaag..alleen niet voldoende kwaliteit i.d. zone van de waarheid.
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 1: STVV - Cercle Brugge (28.07 - 20u00)

Bericht door kenniksvanvoetbal »

Armoei troef ! geen enkele kans bij mekaar gespeeld op 90 minuten!doorspelen tot morgenvroeg was enkel een zekerheid tot verliezen van deze match.
wie speelde een goede wedstrijd ?

De Petter: een verdienstelijke zoals we van hem gewoon zijn
Steppe : 1 fatsoenlijke bal moeten pakken op een gantse wedstrijd
Tomiyasu: ? vrees dat uitvoetballen niet voor hem is weggelegd
Texeira: goed zoals gewoonlijk
De Norre :verdedigt goed maar is opbouwend toch zwak
De Bryun :heel veel inzet , veel slechte passing
Botaka: ik zie hem niet graag spelen ,legt te veel risico in zijn spel ,zeker als back.
Bezus :10m alles en twintig niks .... middenveld krijgt niets op de mat
Desart : niet gezien
Cebalos: gretig maar weinig efficient
Boli : niks bijgeleerd : kan niet meevoetballen , heeft geen bal aanname ....in dit systeem ( welke het ook moge zijn of heten) zal het idem zijn als vorig jaar. Rendeert enkel met twee flankspelers die de achterlijn halen , dan kan hij met het hoofd afwerken en loopt veel minder buitenspel........

Brys / 0/10 : we spelen thuis en niet tegen een topploeg ! dus niet met 11 achter de bal aub !!!!


De vervangingen waren op geen enkel moment een meerwaarde!
Voor al die reeds riepen dat de bezetting beter is dan vorig jaar ?????? Spelen zoals vandaag is ...bij de laatste vier schrijf het maar op.
Je wint niet elk jaar thuis tegen Anderlecht ,Gent ,Genk, en Standaard.

Dus nog heel veel werk aan de winkel.
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 1: STVV - Cercle Brugge (28.07 - 20u00)

Bericht door vdl »

kenniksvanvoetbal schreef:

De vervangingen waren op geen enkel moment een meerwaarde!
Voor al die reeds riepen dat de bezetting beter is dan vorig jaar ?????? Spelen zoals vandaag is ...bij de laatste vier schrijf het maar op.
Je wint niet elk jaar thuis tegen Anderlecht ,Gent ,Genk, en Standaard.

Dus nog heel veel werk aan de winkel.
Hallo Acolatse!!
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 1: STVV - Cercle Brugge (28.07 - 20u00)

Bericht door kenniksvanvoetbal »

Wat Hallo ?...... Geen enkel kans afgedwongen ....voetballend . Ook het laatste kwartier niet,
enkel wat hoop dat de tweede bal eens per geluk zou goed vallen .
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 1: STVV - Cercle Brugge (28.07 - 20u00)

Bericht door vdl »

kenniksvanvoetbal schreef:Wat Hallo ?...... Geen enkel kans afgedwongen ....voetballend . Ook het laatste kwartier niet,
enkel wat hoop dat de tweede bal eens per geluk zou goed vallen .
Ik zou geen voor uwe naam zetten.
Moeten trouwens ook nog een penalty krijgen .
Je zegt dat geen enkele vervanging voor een meerwaarde zorgde,wel Acolatse wel bracht diepgang en gevaar .
Dat je een grote sterke centrumspits mist dat is een feit en dat de basisopstelling niet goed was ook.
Plaats reactie