Speeldag 3: STVV-Lokeren (11.08 - 20u00)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 3: STVV-Lokeren (11.08 - 20u00)

Bericht door Jacques »

Nazon en Sekine zitten voor het eerst in de selectie. Afgaande op de woorden van Brys verwacht ik wel speelminuten voor Sekine (supercompensatie na blessure) en Nazon (klaar en gretig). Acolatse en De Bruyn vallen af.

Opvallend dat hij geen doekjes wond over de tactisch zwakke training. Het moet zijn dat hij echt niet tevreden was en de spelers voor morgen op scherp wil zetten. Voor alle duidelijkheid (want zo'n dingen gaan snel een eigen leven leiden), hij had het over de tactiek, niet over de mentaliteit.

Winst is eigenlijk een must morgen. 5/9 is goed, 2/9 slecht, zo simpel kan het soms zijn.
Overdrijven is een kunst
Trunekson
Berichten: 333
Lid geworden op: 02 jul 2017, 23:36

Re: Speeldag 3: STVV-Lokeren (11.08 - 20u00)

Bericht door Trunekson »

Jacques schreef:Nazon en Sekine zitten voor het eerst in de selectie. Afgaande op de woorden van Brys verwacht ik wel speelminuten voor Sekine (supercompensatie na blessure) en Nazon (klaar en gretig). Acolatse en De Bruyn vallen af.

Opvallend dat hij geen doekjes wond over de tactisch zwakke training. Het moet zijn dat hij echt niet tevreden was en de spelers voor morgen op scherp wil zetten. Voor alle duidelijkheid (want zo'n dingen gaan snel een eigen leven leiden), hij had het over de tactiek, niet over de mentaliteit.

Winst is eigenlijk een must morgen. 5/9 is goed, 2/9 slecht, zo simpel kan het soms zijn.
Waaraan heeft Legear zijn selectie verdiend t.o.v. Acolatse :zot:
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 3: STVV-Lokeren (11.08 - 20u00)

Bericht door STimVV »

Ik vind het toch ook wel zonde dat Acolatse er niet bij is. Telkens hij de laatste maanden op het veld stond creëerde die gevaar. In ieder geval meer dan Legear de laatste maanden.

De kern: Steppe, Pirard, Botaka, Teixeira, Tomiyasu, De Norre, Garcia, De Petter, De Sart, Bezus, Asamoah, Endo, Sekine, Nazon, Buya, Boli, Legear, Ceballos

Geen plaats voor: Kotysch, Sankhon, Mmae, Antunes, Thallyson (gekwetst), DeBruyn, Acolatse, Janssens, Abrahams.

De linksback-positie blijft toch een potentieel probleem. Stel dat DeNorre zich na 5 minuten blesseert. Wie breng je dan in?
Garcia? Is toch vooral een centrale verdediger. Ceballos naar linksback?
Laatst gewijzigd door STimVV op 10 aug 2018, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Speeldag 3: STVV-Lokeren (11.08 - 20u00)

Bericht door Krisaias »

De niet-selectie van Acolatse vind ik ook vreemd. En wat is er aan de hand met Sankhon ?
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 3: STVV-Lokeren (11.08 - 20u00)

Bericht door Positivo »

Krisaias schreef:De niet-selectie van Acolatse vind ik ook vreemd. En wat is er aan de hand met Sankhon ?
Ik zag Sankhon afgelopen woensdag in de buurt van het trainingsveld aan de kliniek.
Die keek zo triest .... zo verschrikkelijk triest... ik stak mijn hand op en maakte een aanmoedigend gebaar....
een flauw lachje van hem, was het antwoord.....meer kon duidelijk niet.

Onderschat die overgang niet.
Afrika - Sint-Truiden... héél alleen hier.
Véél vrije tijd en misschien voelt die aan dat dit boven zijn petje gaat.
Ik denk dat indien nodig men hem kan verhuren ...
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 3: STVV-Lokeren (11.08 - 20u00)

Bericht door BoemBoem »

Positivo schreef:
Krisaias schreef:De niet-selectie van Acolatse vind ik ook vreemd. En wat is er aan de hand met Sankhon ?
Ik zag Sankhon afgelopen woensdag in de buurt van het trainingsveld aan de kliniek.
Die keek zo triest .... zo verschrikkelijk triest... ik stak mijn hand op en maakte een aanmoedigend gebaar....
een flauw lachje van hem, was het antwoord.....meer kon duidelijk niet.

Onderschat die overgang niet.
Afrika - Sint-Truiden... héél alleen hier.
Véél vrije tijd en misschien voelt die aan dat dit boven zijn petje gaat.
Ik denk dat indien nodig men hem kan verhuren ...
Ja..
Bij pakweg Westerlo gaat dit niet het geval zijn :roll:
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 3: STVV-Lokeren (11.08 - 20u00)

Bericht door Mikman »

Acolatse snap ik ook niet goed, het moet zijn dat hij de tactische richtlijnen niet goed oppakt. Want Ceballos vond ik de voorbije twee matchen maar slappekes. En egoïstisch.

Jammer van Sakhon, een speler die me op de beelden wel kon bekoren met zijn tweevoetigheid, traptechniek en overzicht. Hopelijk komt dat er op termijn toch uit. Heeft natuurlijk een deel van de voorbereiding gemist en voor een speler die rechtstreeks uit Afrika komt zal het tactisch ook wel aanpassen zijn.

Dat De Bruyn en Acolatse afvallen zegt ook wel iets over de breedte van deze kern. Kotysch ook niet in de selectie, dus alle tijd om verder te revalideren. Van Abrahams, Dussaut en Antunes is zelfs geen sprake meer.


Meekers wil met deze kern op 40 punten mikken zei hij vorige week in HBVL. Dat lijkt me een correcte doelstelling.


Lokeren lijkt op papier een mindere tegenstander mààr vorig seizoen waren zij wel één van de beste uitploegen en ze wonnen de poule in PO2, wat niet veel zegt maar toch iets. Maes weet dat hij superbelangrijk is om die 0 punten zo snel mogelijk van de tabellen te vegen. Verwacht dus een gepikeerde tegenstander.
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 3: STVV-Lokeren (11.08 - 20u00)

Bericht door Positivo »

Dit is een (door google vertaald) uittreksel van een tekst op de site STVV.jp.

Lokale tijd 11 augustus (zaterdag) 20: 00 We zullen u informeren over het kopen van een kaartje voor Kickoff's Lokereen-gevecht.

U kunt kopen bij de kaartverkoopkantoren A en C in het oosten en westen van Styenstadium vanaf 18.30 uur.
Verkoopkantoor A → West-stand
Verkoopkantoor C → North Stand, East Stand
* De kaartverkoop bij het ticketverkoopkantoor wordt beëindigd na 10 minuten kick-off. Kom alsjeblieft met voldoende tijd mee.
※ Voor de veiligheid accepteren we geen tassen en drankjes in het stadion. We waarderen uw begrip en medewerking.


Het is duidelijk dat de Japanners OOK mikken op landgenoten die hier in de buurt wonen.
Volgens een schatting moeten er zo een 25.000 Japanners in een straal van 200 km rond Stayen wonen.
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 508
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: Speeldag 3: STVV-Lokeren (11.08 - 20u00)

Bericht door KNRI »

Zo zal Stayen rap te klein zijn ;)
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 3: STVV-Lokeren (11.08 - 20u00)

Bericht door Mikman »

De opstelling volgens HBVL

3-5-2:


---------------Steppe--------------

----Tomeyasu---Teixeira----De Petter

Botaka----De Sart-----Endo----De Norre

-----------------Bezus--------------------

----------Buya----------Boli-----------


Merkwaardig dat De Petter opnieuw achterin speelt. Persoonlijk had ik hem liever op het middenveld gezien ( in de plaats van De Sart in dit geval ) en dan achteraan een echte verdediger. Maar goed, Brys ziet ze iedere dag aan het werk en ik heb noch Garcia noch Mmaee al zien spelen, dus hij zal wel weten wat hij doet.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 3: STVV-Lokeren (11.08 - 20u00)

Bericht door STimVV »

Als we dan toch in een 3-5-2 zouden spelen zou ik dat toch ook iets anders invullen.
Op alle beelden en samenvattingen die ik zag van Endo tijdens zijn laatste maanden in Japan speelde hij rechtsachteraan in een 3-mansdefensie. Ofwel als rechtsback. Ik zou hem dus op die positie zetten en DePetter op zijn normale plek laten staan.
Ik zou ook voor Ceballos kiezen ipv DeNorre. Ik vind hem aanvallend niet sterk genoeg en het feit dat hij tegen z'n voet staat helpt hem niet.
Asamoah ipv DeSart omdat die balvaster is. En in dit systeem heb je eerder controle nodig centraal op het middenveld ipv de infiltraties van DeSart.

Afbeelding
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 3: STVV-Lokeren (11.08 - 20u00)

Bericht door lindoke »

STimVV schreef:Als we dan toch in een 3-5-2 zouden spelen zou ik dat toch ook iets anders invullen.
Op alle beelden en samenvattingen die ik zag van Endo tijdens zijn laatste maanden in Japan speelde hij rechtsachteraan in een 3-mansdefensie. Ofwel als rechtsback. Ik zou hem dus op die positie zetten en DePetter op zijn normale plek laten staan.
Ik zou ook voor Ceballos kiezen ipv DeNorre. Ik vind hem aanvallend niet sterk genoeg en het feit dat hij tegen z'n voet staat helpt hem niet.
Asamoah ipv DeSart omdat die balvaster is. En in dit systeem heb je eerder controle nodig centraal op het middenveld ipv de infiltraties van DeSart.

Afbeelding
Ik kan me grotendeels vinden in jouw opstelling. Het is wel zonde om Endo zo diep in de verdediging te posteren aangezien hij toch serieus wat infiltratievermogen heeft en blijkbaar heel graag mee oprukt. Dat viel me toch op bij zijn invalbeurt vorige match. Ik denk trouwens dat dit infiltratievermogen een van z'n grootste troeven is omdat hij technisch toch sterk lijkt.

Ik hoop in ieder geval dat Brys sowieso het aandurft om met 2 spitsen te spelen en heel hoog pressing durft voeren. De temperaturen liggen al een heel stuk lager en als je zo hard op uithouding getraind hebt is het dom om dat extrat wapen niet te gebruiken.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 3: STVV-Lokeren (11.08 - 20u00)

Bericht door STVV-fan »

Het is hartverwarmend te zien dat er op de matchdag zelf nu nog eens 3 pagina's met reacties zijn, waar er vroeger amper 1 reactie is, PROFICIAT :onfire: :stvv:

Opvallend: Dit is de eerste match van STVV die door Skyperfec TV wordt uitgezonden in Japan. De match is daar op televisie om 3 uur 's nachts morgen lokale tijd.
In het Belang stond vandaag dat de Jappen toch wel mikken op 10.000 kijkers voor de match.
In dat opzicht hebben ze waarschijnlijk ook de stukjes op de Japanse twitter geplaatst, waarbij er wordt gezegd dat Tomi waarschijnlijk start, Endo ook en dat Sekine waarschijnlijk invalt. Kwestie van Jappen te lokken om te kijken...

Meer on Topic: Tim, ik denk ook, naar wat Lindo zegt, dat Brys De Petter, in plaats van Endo achteraan zal zetten, omdat Endo meer drang naar voren heeft.
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 3: STVV-Lokeren (11.08 - 20u00)

Bericht door Franz »

STimVV schreef:Als we dan toch in een 3-5-2 zouden spelen zou ik dat toch ook iets anders invullen.
Op alle beelden en samenvattingen die ik zag van Endo tijdens zijn laatste maanden in Japan speelde hij rechtsachteraan in een 3-mansdefensie. Ofwel als rechtsback. Ik zou hem dus op die positie zetten en DePetter op zijn normale plek laten staan.
Ik zou ook voor Ceballos kiezen ipv DeNorre. Ik vind hem aanvallend niet sterk genoeg en het feit dat hij tegen z'n voet staat helpt hem niet.
Asamoah ipv DeSart omdat die balvaster is. En in dit systeem heb je eerder controle nodig centraal op het middenveld ipv de infiltraties van DeSart.

Afbeelding
Dat lijkt me ook zowat de beste opstelling (heb ik enkele dagen geleden al geopperd), maar inderdaad: mogelijk is de energie van Endo centraal een pluspunt tegenover De Petter, dat zou zeker kunnen werken.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
FANFOREVER
Berichten: 582
Lid geworden op: 18 okt 2010, 08:22

Re: Speeldag 3: STVV-Lokeren (11.08 - 20u00)

Bericht door FANFOREVER »

Onze nieuwe spits draait er vanavond een paar binnen :stvv: :lollig:
Ik zal er zijn om STVV te steunen.
Hopelijk meer dan 5000 supporters.
:blauw:
:stvv:
Plaats reactie