Speeldag 3: STVV-Lokeren (11.08 - 20u00)

Alles over de wedstrijden van STVV
Willy Roelands
Berichten: 171
Lid geworden op: 27 mei 2016, 19:35

Re: Speeldag 3: STVV-Lokeren (11.08 - 20u00)

Bericht door Willy Roelands »

:stvv: Het was nog niet zo slecht en het zal zeker en vast nog beteren en het zou al beter geweest zijn als men in de voorbereiding een paar oefenwedstrijden opStaaien had gespeeld tegen een fatsoenlijke tegenstander.
Wat kan men nu leren uit de oefenwedstrijden
tegen Janneke en Mieke. De tekortkomingen die men nu in de twee eerste 2 wedstrijden heeft gehad waren dan al te zien geweest.
Er zouden dan ook al wat meer automatismen kunnen geweest zijn.
De nieuwkomers moeten ook wat tijd hebben om zich in te passen en die tijd is er ook niet geweest.
Het is niet te begrijpen dat men in de ganse voorbereiding geen enkele wedstrijd op Staaien heeft gespeeld of werd er een nieuwe grasmat
aangelegd ?
Waar is de galamatch gebleven waar de abo `s gratis toegang hadden?
Als spelers zich als profs moeten gedragen dan geldt dit ook voor de beleidsmensen.
Probeer het volgend seizoen eens anders aub.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 3: STVV-Lokeren (11.08 - 20u00)

Bericht door Jacques »

Er zit meer in deze ploeg dan er momenteel uitkomt en dan vooral in aanvallend opzicht. Veel goeie wil, maar momenteel te weinig systeem (of de invulling ervan) om een tegenstander weg te zetten. Op de flanken wringt het systeem omdat De Norre tegen zijn voet staat en bijgevolg steeds moet terugdraaien om een voorzet te trappen. Daar gaat men iets op moeten vinden. Hetzij door daar een andere (nieuwe) speler te zetten, hetzij door het systeem ana te passen. Zoniet gaat dat een heel seizoen blijven wringen. Ceballos kan niet wegsteken dat hij een jaar niet gespeeld heeft. De balans tussen Endo, Bezus en Ceballos was er in het algemeen niet. Positief is dat de verdediging er wel staat. Lokeren heeft eigenlijk maar 1 kans gehad, maar helaas hebben ze die ook benut. Wij moeten uiteindelijk nog blij zijn met de gelijkmaker, maar hadden meer moeten scoren uit de halve kansen die we afdwongen. Zoals tweety zegt: vaak nog een pass teveel willen geven i.p.v. op doel te schieten. Hopelijk kan Buya soelaas brengen. Leuk voor hem dat hij al meteen een belangrijk doelpunt scoort, want men zal helaas niet aarzelen om hem neer te sabelen.

Als 5/9 goed was en 2/9 slecht, dan is 3/9 vis noch vlees en met daarbij twee thuismatchen tegen haalbare kaarten toch te weinig. Ik blijf dan ook op m'n honger zitten. Wordt het een rustig seizoen (plaats 6-10) of een seizoen lang achterom kijken (plaats 10-16)? Op dit moment kan het nog beide kanten uit. Ik zie het nog wel goed komen, maar dan moet er wel snel gewonnen worden zodat we niet in het sukkelstraatje verzeild raken.
Overdrijven is een kunst
Oscar
Berichten: 172
Lid geworden op: 10 sep 2015, 19:34

Re: Speeldag 3: STVV-Lokeren (11.08 - 20u00)

Bericht door Oscar »

Volgens hbvl zou er een nieuwe Japanner komen voor het probleem op de
linkerflank, zeg maar De Norre. Zou Brys hem daarom laten spelen dat het
bestuur ook zag dat daar een probleem is.
Wat mij wel opviel zaterdag was bij de hoekschop van Lokeren er twee spelers
van STVV rond het middenveld stonden en er een tegenaanval uit voort kwam.
Anders werd de bal maar naar voor gestamd en kwam altijd in de tegenstrever
zijn voeten want er was geen aanspeelpunt.
scoormachine
Berichten: 174
Lid geworden op: 31 okt 2016, 12:35

Re: Speeldag 3: STVV-Lokeren (11.08 - 20u00)

Bericht door scoormachine »

Oscar schreef:Volgens hbvl zou er een nieuwe Japanner komen voor het probleem op de
linkerflank, zeg maar De Norre. Zou Brys hem daarom laten spelen dat het
bestuur ook zag dat daar een probleem is.
Wat mij wel opviel zaterdag was bij de hoekschop van Lokeren er twee spelers
van STVV rond het middenveld stonden en er een tegenaanval uit voort kwam.
Anders werd de bal maar naar voor gestamd en kwam altijd in de tegenstrever
zijn voeten want er was geen aanspeelpunt.
Denk je nu echt dat Brys iemand gaat opstellen om achteraf zijn gelijk te krijgen bij het bestuur.
Denk dat ze zelf wel weten waar de problemen zich bevinden.
En alles op De Norre steken.....lijkt mij maar kort door de bocht gaan.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 3: STVV-Lokeren (11.08 - 20u00)

Bericht door Jones »

Wissel De norre van kant, zet Botaka op links in afwachting van de nieuwe Japanner en als hij er is, zet Botaka op de plaats van Ceballos centraal naast Bezus. De petter op de bank.
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 3: STVV-Lokeren (11.08 - 20u00)

Bericht door smol »

Jones schreef:Wissel De norre van kant, zet Botaka op links in afwachting van de nieuwe Japanner en als hij er is, zet Botaka op de plaats van Ceballos centraal naast Bezus. De petter op de bank.
Zet De Petter gewoon terug op de 6 ipv Endo, de ploeg zal er wel bij varen.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 3: STVV-Lokeren (11.08 - 20u00)

Bericht door Jacques »

Dat De Norre op links tegen zijn voet staat, is vooral een gevolg van het feit dat Thalysson op dit moment niet voldoet. Men heeft er toch geen geheim van gemaakt dat men De Norre dit seizoen vooral als rechtsback ziet. Zodra er op links een oplossing gevonden wordt, zie ik De Norre wel naar rechts schuiven.
Overdrijven is een kunst
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 3: STVV-Lokeren (11.08 - 20u00)

Bericht door STVV-fan »

smol schreef:
Jones schreef:Wissel De norre van kant, zet Botaka op links in afwachting van de nieuwe Japanner en als hij er is, zet Botaka op de plaats van Ceballos centraal naast Bezus. De petter op de bank.
Zet De Petter gewoon terug op de 6 ipv Endo, de ploeg zal er wel bij varen.
Gemakkelijkste oplossing: Wissel Endo en De Petter van plaats, dan heb je die twee spelers op een positie waar ze de meeste matchen gespeeld hebben
Renard
Berichten: 209
Lid geworden op: 29 jun 2015, 10:27

Re: Speeldag 3: STVV-Lokeren (11.08 - 20u00)

Bericht door Renard »

Jacques schreef:Dat De Norre op links tegen zijn voet staat, is vooral een gevolg van het feit dat Thalysson op dit moment niet voldoet. Men heeft er toch geen geheim van gemaakt dat men De Norre dit seizoen vooral als rechtsback ziet. Zodra er op links een oplossing gevonden wordt, zie ik De Norre wel naar rechts schuiven.
Akkoord maar dan moet er weer een oplossing gevonden worden op het middenveld voor Botaka.
Of gaat de kapitein terug naar de bank ?
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 3: STVV-Lokeren (11.08 - 20u00)

Bericht door STimVV »

Tuurlijk gaat Botaka niet naar de bank. En zeker niet voor DeNorre.
Ik volg Brys in het feit dat Botaka een mooie toekomst kan hebben op z'n huidige positie.
De ideale situatie is dat Botaka en DeNorre concurreren voor die plek op rechts.
En dat je voor op links een meerwaarde gaat halen waarvan je overtuigd bent dat die beter is dan DeNorre. (genre Bjelica, die verdorie terug in de basis stond bij KVO)
Voor de plek op links kan die nieuwe meerwaarde dan concurreren met Thallyson. (en DeNorre)
Antunes moet je in de kern dus vervangen door een echte linksback die meerwaarde is.
Casper zou dan normaal gezien back-up worden voor zowel de rechtsback als de linksbackpositie.

Het zou me verwonderen dat die japanner, waarvan sprake is, beter zal zijn dan DeNorre. Speelde nooit op het hoogste niveau, geen ervaring, aanpassingsperiode, enz. Ze moeten niemand meer gaan halen om de middelmatige hoop te vergroten. Afscheid nemen van een paar jongens + 1 meteen inzetbare meerwaarde als linksback.
OUT: Janssens, Antunes, Legear.
IN: 1 meerwaarde op linksback
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 3: STVV-Lokeren (11.08 - 20u00)

Bericht door Jacques »

Voor mij kan Botaka gerust naar de bank hoor. Ik zie niet in waarom die nu ineens incontournable zou zijn. Voor die kapiteinsband zijn er genoeg alternatieven. Pas op, ik zeg niet dat hij naar de bank moet, maar je mag ook niet willens nillens aan een speler vasthouden omdat die toevallig een kapiteinsband draagt en al helemaal niet als die speler die band amper 3 weken draagt en de beslissing voor haast iedereen als een donderslag bij heldere hemel kwam. De beste moet gewoon spelen. Het is aan Brys om uit te maken of dat Botaka of De Norre is.

Ik zag De Norre nog nooit op de rechtsback, maar tot voor drie weken gold hetzelfde voor Botaka, dus aan mij moet je het zeker niet vragen. :)
Overdrijven is een kunst
Stan
Berichten: 297
Lid geworden op: 27 feb 2016, 23:20

Re: Speeldag 3: STVV-Lokeren (11.08 - 20u00)

Bericht door Stan »

Jacques schreef:Voor mij kan Botaka gerust naar de bank hoor. Ik zie niet in waarom die nu ineens incontournable zou zijn. Voor die kapiteinsband zijn er genoeg alternatieven. Pas op, ik zeg niet dat hij naar de bank moet, maar je mag ook niet willens nillens aan een speler vasthouden omdat die toevallig een kapiteinsband draagt en al helemaal niet als die speler die band amper 3 weken draagt en de beslissing voor haast iedereen als een donderslag bij heldere hemel kwam. De beste moet gewoon spelen. Het is aan Brys om uit te maken of dat Botaka of De Norre is.

Ik zag De Norre nog nooit op de rechtsback, maar tot voor drie weken gold hetzelfde voor Botaka, dus aan mij moet je het zeker niet vragen. :)
Akkoord dat Botaka niet in de ploeg moet staan omdat hij de kapiteinsband draagt maar ... bekijk de fase nog eens dat het doelpunt voorafgaat. Botaka zet 2 man in de wind, techniek gecombineerd met snelheid. Wie heeft buiten Bezus een techniek zoals Botaka. Een trainer maakt of kraakt een speler. Ik heb het nog ooit geschreven, zalig om naar te kijken. Is een jongen met talent. Daarom gaan mensen naar het voetbal.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 3: STVV-Lokeren (11.08 - 20u00)

Bericht door Jacques »

Goh ja, mooie actie, maar hoe vaak brengt hij dat? Vorig jaar alvast niet te vaak, ik denk dat zijn succesvolle passerbewegingen op 1 hand te tellen waren...over het hele seizoen bekeken. Als hij dit vaker brengt, blijft hij logischerwijze staan. Indien niet, kan hij gaan. Simple comme bonjour.
Overdrijven is een kunst
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 3: STVV-Lokeren (11.08 - 20u00)

Bericht door miel »

Ik vind dat er hier veel te veel gesproken wordt over wat er mis gaat bij De Norre
In de eerste plaats speelt hij op de links back en dat deed hij vorig seizoen niet slecht , en nu trouwens ook niet .
Alleen als je een 3-5-2 wil spelen en hij moet ook fungeren als links buiten wordt hij beperkt doordat hij tegen zijn voet moet spelen
Maar in deze opstelling loopt het voorlopig niet alleen mis bij De Norre , maar overal op het midden en vooraan .
Er wordt te weinig gelopen zonder bal in de ruimte waardoor je in een trechter voetbalt en mekaar voor de voeten loopt .Met tal van slechte passes tot gevolg .
Wanneer Brijs met een 3 mans verdediging wil spelen is er nog veel werk aan de winkel in de omschakeling en het vooruit voetballen
Geloof me een andere flank zal met dezelfde problemen geconfronteerd worden , ons ploeg is niet klaar voor dit systeem , met of zonder De Norre
Als je gevaar wil van op de flank moet Legaer altijd minstens één helft spelen , maar ook hij kan dat niet in een 3-5-2
De enige die het eventueel zou kunnen is een Ceballos in form die de linker flank voor zijn rekening neemt
Een 4-4-2 of een 4-5-1 lijkt me op dit moment geschikter voor deze kern .
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 3: STVV-Lokeren (11.08 - 20u00)

Bericht door miel »

Jacques schreef:Goh ja, mooie actie, maar hoe vaak brengt hij dat? Vorig jaar alvast niet te vaak, ik denk dat zijn succesvolle passerbewegingen op 1 hand te tellen waren...over het hele seizoen bekeken. Als hij dit vaker brengt, blijft hij logischerwijze staan. Indien niet, kan hij gaan. Simple comme bonjour.
Ik heb het ook vorig seizoen gezegd , Botaka bracht aanvallend niet altijd wat verwacht werd , maar zijn verdedigend werk was toen ook al dik in orde , zowel op links als op rechts .
Plaats reactie