Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door Halenaar »

smol schreef:Ik snap totaal niet dat bepaalde mensen de voorkeur willen geven aan Endo ipv Casper op de rechtsachter.
Casper heeft in al zijn wedstrijden nooit ontgoocheld en verdient zeker een eerlijke kans om eens aan de rechterkant zijn kans te gaan.
En dan roepen op Endo die hier nog niemand zien spelen heeft en buiten zijn doelpunt tegen Genk ook nog totaal niks liet zien dat snap ik helemaal niet. Blijkbaar zien sommige liever 11 buitenlanders op het veld staan :(
Trouwens Brys is niet de 1e trainer die bvb De Sart verkiest boven Asamoah dat deed JDR vorig jaar ook verscheidene keren. Het zijn niet alleen de 90' op zaterdag die tellen hé.

Ik ben ook geen fan van Brys maar ik geef hem alvast een eerlijke kans tot eind september om er een systeem in te krijgen. Had hij alle spelers voorhanden gehad vanaf eind juni stonden we nu misschien al wat verder !
Buitenlander of niet, maar Casper zijn plaats in de 11 is momenteel meer dan terecht. Is de beste back die we al gehad hebben sinds Odoi, ik snap dus ook niet waarom sommigen hem uit de ploeg willen. Hij brengt misschien aanvallend te weinig, maar daar tegenover staat dat hij defensief wel ijzersterk is, ik heb hem amper kunnen betrappen op fouten verleden seizoen. Heeft verleden seizoen ook geen dip gekend zoals zovele jeugdspelers die pas komen kijken op dit niveau, dus dit zegt ook al wat.

Vergeet ook niet dat hij nog altijd tegen zijn voet speelt en weer maar eens op een voor hem ondankbare positie speelt. Op de rechtsback zouden zijn aanvallende kwaliteiten (want die heeft hij wel) meer uit de verf komen.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door Halenaar »

Overal ook gewoon een veel te negatieve sfeer hier, soms op het ergerlijke toe. Na amper drie speeldagen zijn er hier sommigen al de trainer zijn C4 aan het geven, pure waanzin, zeker aangezien het momenteel best goed gaat als je het totale plaatje bekijkt. Nog niet zo lang geleden waren we allemaal content als we een punt uit de brand konden slepen tegen Lokeren, na het spel heel de wedstrijd ondergaan te hebben. Nu ben je 90min lang de baas en verdienden we veel meer, maar als je de reacties in het wedstrijdtopic naleest zou je denken dat we op degradatiekoers zitten :roll:

Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar ik volg STVV toch al langer dan twee jaar. Ik heb onze kanaries zien vernederd worden door Westerlo, Eupen en tal van andere brolploegen. Brolploegen waarin we nooit of amper een voet konden naast plaatsen, en dat we moesten bibberen tot op het einde van het seizoen omdat we amper punten haalden.

Als je het nu bekijkt:

- Transferrecord van STVV maar liefst 2x gebroken met de transfers van Endo en Buya. Misschien zelfs 3x, want het transferbedrag van Tomiyasu is niet bekend, maar iedereen weet wel dat hij een pak gekost heeft.
- Van Cercle, dat goed begonnen is aan de competitie, konden we winnen. Genk hielden wij in de tang dankzij een goed tactisch systeem van Brys (blijkbaar al vergeten), en verdienden we veel meer tegen Lokeren.
- We hebben nog nooit zo'n goed gestoffeerde kern gehad. Nu vallen zelfs al kwalitatieve spelers uit de selectie, terwijl Guido Brepoels nog wat spelers van de beloften moest selecteren om nog maar zijn bank gevuld te krijgen.
- Duidelijke ambities van de club, en die hiervoor ook financiele inspanningen heeft gedaan.

Je weet nooit hoe een seizoen gaat verlopen, kijk maar naar KV Mechelen, maar wat wel vast staat is dat er vele positieve signalen uit de club zijn gekomen. Er is echt geen reden om zoveel te klagen.
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door tweety »

Halenaar schreef: - Van Cercle, dat goed begonnen is aan de competitie, konden we winnen.
Volgens mij is een 0-0 een gelijkspel :)

2 gelijke spelen thuis, tegen 2 zwakke ploegen is toch echt niet goed, he. Moest het nu nog zijn dat je die ploegen van de mat geveegd hebt met fantastisch voetbal en een punt verliest door pech ( zoals genk tegen ons ), dan zou ik misschien iets anders zeggen. Maar je hebt op die 2 matchen amper een kans afgedwongen en het voetbal was niet om aan te zien.
Ik verwacht gewoon meer...

Taktisch plan tegen genk was goed uitgevoerd. Chapeau dat ze dat een hele match hebben volgehouden. Maar voor hetzelfde geld had je er 5 int mandje liggen. Waar sta je dan met het taktisch plan ?

Ik heb het niet voor trainers die zich elke match aan de tegenstrevers aanpassen. Ik ga liever van eigen sterkte uit. De anderen moeten zich maar aan ons aanpassen. Daarom dat ik voor het seizoen ook helemaal niet stond te springen om brys als trainer. Die man past hier niet. En ik heb de voorbije matchen nog niks gezien dat mij van gedacht doet veranderen.

Ik ga al ruim 35 jaar kijken en ja het is int verleden veeeeeel slechter geweest dan nu. Maar met deze kern, zoals je zegt vrij ruim, verwacht ik veel beter dan het schijtvoetbal dat we al te zien gekregen hebben.
We zullen morgen zien ...
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door voetballiefhebber »

Ik ben benieuwd wie morgen de plaats van Teixeira in zal nemen. Krijgen we het kanariedebuut van Pol Garcia? Of zal Endo centraal achteraan spelen?

Deze week zag ik ergens een stukje verschijnen in Sport/Voetbal Magazine van een zeker Philippe Bormans. Blijkbaar weten de Japanners nog steeds niet welke richting ze met de club uit willen. Er is nu heel wat onstabiliteit in de rangen geslopen. Er moet met de nieuwe staf weer begonnen worden vanaf nul en volgens Bormans is STVV gewoon degradatiekandidaat dit seizoen.

Wat ik voor het seizoen al dacht is dat de topclubs er nu wel bovenuit zouden steken. Ook valt me op dat er heel wat zwakke ploegen dit seizoen in onze competitie zitten. Ook een Lokeren, Kortrijk en consoorten stellen echt wel zwaar teleur. STVV maakte ook niet veel indruk tot hiertoe.
scoormachine
Berichten: 174
Lid geworden op: 31 okt 2016, 12:35

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door scoormachine »

Halenaar schreef:Overal ook gewoon een veel te negatieve sfeer hier, soms op het ergerlijke toe. Na amper drie speeldagen zijn er hier sommigen al de trainer zijn C4 aan het geven, pure waanzin, zeker aangezien het momenteel best goed gaat als je het totale plaatje bekijkt. Nog niet zo lang geleden waren we allemaal content als we een punt uit de brand konden slepen tegen Lokeren, na het spel heel de wedstrijd ondergaan te hebben. Nu ben je 90min lang de baas en verdienden we veel meer, maar als je de reacties in het wedstrijdtopic naleest zou je denken dat we op degradatiekoers zitten :roll:

Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar ik volg STVV toch al langer dan twee jaar. Ik heb onze kanaries zien vernederd worden door Westerlo, Eupen en tal van andere brolploegen. Brolploegen waarin we nooit of amper een voet konden naast plaatsen, en dat we moesten bibberen tot op het einde van het seizoen omdat we amper punten haalden.

Als je het nu bekijkt:

- Transferrecord van STVV maar liefst 2x gebroken met de transfers van Endo en Buya. Misschien zelfs 3x, want het transferbedrag van Tomiyasu is niet bekend, maar iedereen weet wel dat hij een pak gekost heeft.
- Van Cercle, dat goed begonnen is aan de competitie, konden we winnen. Genk hielden wij in de tang dankzij een goed tactisch systeem van Brys (blijkbaar al vergeten), en verdienden we veel meer tegen Lokeren.
- We hebben nog nooit zo'n goed gestoffeerde kern gehad. Nu vallen zelfs al kwalitatieve spelers uit de selectie, terwijl Guido Brepoels nog wat spelers van de beloften moest selecteren om nog maar zijn bank gevuld te krijgen.
- Duidelijke ambities van de club, en die hiervoor ook financiele inspanningen heeft gedaan.

Je weet nooit hoe een seizoen gaat verlopen, kijk maar naar KV Mechelen, maar wat wel vast staat is dat er vele positieve signalen uit de club zijn gekomen. Er is echt geen reden om zoveel te klagen.
Ivm Brys heb je gelijk. Na 3 matchen hem al in vraag stellen is veel te vroeg. Tegen Genk was hij voor iedereen TOP met zijn tactische beslissingen en nu is opeens niet goed genoeg.

Ivm transferrecord....tja....ben je niets mee als er geen vooruitgang is met vorige seizoenen.
Als je 3x zoveel hebt uitgegeven verwacht je als supporter wel betere prestaties als voorheen.

Sorry met op Genk verdiende je geen punt en tegen Lokeren was een gelijkspel juist.

Financiele inspanningen ok.... maar voorlopig nog geen succes ermee.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door STVV-fan »

Tegen Lokeren een verdiend punt zegt em nog ze :grappig: :grappig: :grappig: :grappig:.

Lokeren heeft met moeite en veel goede wil 2 kansen gehad waarvan 1 binnen. Voor de rest was het ballen wegkeilen en zéér veel gemekker van Peter Maes.

Laat de Japanners hun ding maar doen.
Laat Brys zijn ding doen.

Beteren de resultaten niet, dan krijgen de Japanners de kans om een volgende probleem op te lossen.
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 508
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door KNRI »

Trunekson schreef: We zullen morgen zien of te de trainer gelijk heeft gehad door Kotysch er niet bij te nemen. :geel: :blauw:
Misschien voorbarig maar ik gok dat hij zijn basisplaats dit jaar gaat kwijt zijn als Tomijasu het zo goed blijft doen... Het viel mij tegen Lokeren op dat Tomi "Kompany-gewijs" oprukkende offensieve kwaliteiten heeft...

Veelbelovend...

En wie de moeite doet om de match tegen Lokeren eens met een positievere ingesteldheid te herbekijken zal vaststellen dat het helemaal niet zo slecht was... Een dominant STVV, met veel balbezit en tal van doelpogingen. Lees de eindstatistieken er eens op na...
:stvv:
Laatst gewijzigd door KNRI op 17 aug 2018, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
scoormachine
Berichten: 174
Lid geworden op: 31 okt 2016, 12:35

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door scoormachine »

STVV-fan schreef:Tegen Lokeren een verdiend punt zegt em nog ze :grappig: :grappig: :grappig: :grappig:.

Lokeren heeft met moeite en veel goede wil 2 kansen gehad waarvan 1 binnen. Voor de rest was het ballen wegkeilen en zéér veel gemekker van Peter Maes.

Laat de Japanners hun ding maar doen.
Laat Brys zijn ding doen.

Beteren de resultaten niet, dan krijgen de Japanners de kans om een volgende probleem op te lossen.
Altijd maar zagen hoe zwak de tegenstanders zijn... ipv naar ons eigen te kijken.
Wat hebben wij tegen Laokeren laten zien ???? We waren even zwak als hun.
Hebben wij zoveel meer kansen gehad ????
Trunekson
Berichten: 333
Lid geworden op: 02 jul 2017, 23:36

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door Trunekson »

scoormachine schreef:
STVV-fan schreef:Tegen Lokeren een verdiend punt zegt em nog ze :grappig: :grappig: :grappig: :grappig:.

Lokeren heeft met moeite en veel goede wil 2 kansen gehad waarvan 1 binnen. Voor de rest was het ballen wegkeilen en zéér veel gemekker van Peter Maes.

Laat de Japanners hun ding maar doen.
Laat Brys zijn ding doen.

Beteren de resultaten niet, dan krijgen de Japanners de kans om een volgende probleem op te lossen.
Altijd maar zagen hoe zwak de tegenstanders zijn... ipv naar ons eigen te kijken.
Wat hebben wij tegen Laokeren laten zien ???? We waren even zwak als hun.
Hebben wij zoveel meer kansen gehad ????
Echte grote (alleen voor de keeper) mss niet nee, maar toch een redelijk aantal kansen ja.
Louis XIV
Berichten: 1238
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door Louis XIV »

voetballiefhebber schreef:Ik ben benieuwd wie morgen de plaats van Teixeira in zal nemen. Krijgen we het kanariedebuut van Pol Garcia? Of zal Endo centraal achteraan spelen?

Deze week zag ik ergens een stukje verschijnen in Sport/Voetbal Magazine van een zeker Philippe Bormans. Blijkbaar weten de Japanners nog steeds niet welke richting ze met de club uit willen. Er is nu heel wat onstabiliteit in de rangen geslopen. Er moet met de nieuwe staf weer begonnen worden vanaf nul en volgens Bormans is STVV gewoon degradatiekandidaat dit seizoen.

Wat ik voor het seizoen al dacht is dat de topclubs er nu wel bovenuit zouden steken. Ook valt me op dat er heel wat zwakke ploegen dit seizoen in onze competitie zitten. Ook een Lokeren, Kortrijk en consoorten stellen echt wel zwaar teleur. STVV maakte ook niet veel indruk tot hiertoe.
Dat diene paardenfokker zijne mond eens houdt...er kwam destijds niet veel wijsheid uit zijne mond, aub seg
omeloe
Berichten: 1157
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door omeloe »

Louis XIV schreef:
voetballiefhebber schreef:Ik ben benieuwd wie morgen de plaats van Teixeira in zal nemen. Krijgen we het kanariedebuut van Pol Garcia? Of zal Endo centraal achteraan spelen?

Deze week zag ik ergens een stukje verschijnen in Sport/Voetbal Magazine van een zeker Philippe Bormans. Blijkbaar weten de Japanners nog steeds niet welke richting ze met de club uit willen. Er is nu heel wat onstabiliteit in de rangen geslopen. Er moet met de nieuwe staf weer begonnen worden vanaf nul en volgens Bormans is STVV gewoon degradatiekandidaat dit seizoen.

Wat ik voor het seizoen al dacht is dat de topclubs er nu wel bovenuit zouden steken. Ook valt me op dat er heel wat zwakke ploegen dit seizoen in onze competitie zitten. Ook een Lokeren, Kortrijk en consoorten stellen echt wel zwaar teleur. STVV maakte ook niet veel indruk tot hiertoe.
Dat diene paardenfokker zijne mond eens houdt...er kwam destijds niet veel wijsheid uit zijne mond, aub seg
We haalden in onze eerste drie competitiewedstrijden ook maar het niveau van een degradatiekandidaat .
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door STVV-fan »

scoormachine schreef:
STVV-fan schreef:Tegen Lokeren een verdiend punt zegt em nog ze :grappig: :grappig: :grappig: :grappig:.

Lokeren heeft met moeite en veel goede wil 2 kansen gehad waarvan 1 binnen. Voor de rest was het ballen wegkeilen en zéér veel gemekker van Peter Maes.

Laat de Japanners hun ding maar doen.
Laat Brys zijn ding doen.

Beteren de resultaten niet, dan krijgen de Japanners de kans om een volgende probleem op te lossen.
Altijd maar zagen hoe zwak de tegenstanders zijn... ipv naar ons eigen te kijken.
Wat hebben wij tegen Laokeren laten zien ???? We waren even zwak als hun.
Hebben wij zoveel meer kansen gehad ????
Wat ik uit de losse pols nog weet: 2 x Ceballos, 2 x Bezus, 2 x Buya, 1 x Nazon.

En dan is dat enkel wat ik zo direct nog weet.....

@ Lou: wat moeten Eupen, Moeskroen, Lokeren en Kortrijk dan zeggen?.......
omeloe
Berichten: 1157
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door omeloe »

Halenaar schreef:

-Van Cercle, dat goed begonnen is aan de competitie, konden we winnen. Genk hielden wij in de tang dankzij een goed tactisch systeem van Brys (blijkbaar al vergeten), en verdienden we veel meer tegen Lokeren.
Hoezo , een goed tactisch systeem ? Genk heeft een karrenvracht kansen gemist , we hebben daar miraculeus een punt behaald .
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door Halenaar »

omeloe schreef:
Louis XIV schreef:
voetballiefhebber schreef:Ik ben benieuwd wie morgen de plaats van Teixeira in zal nemen. Krijgen we het kanariedebuut van Pol Garcia? Of zal Endo centraal achteraan spelen?

Deze week zag ik ergens een stukje verschijnen in Sport/Voetbal Magazine van een zeker Philippe Bormans. Blijkbaar weten de Japanners nog steeds niet welke richting ze met de club uit willen. Er is nu heel wat onstabiliteit in de rangen geslopen. Er moet met de nieuwe staf weer begonnen worden vanaf nul en volgens Bormans is STVV gewoon degradatiekandidaat dit seizoen.

Wat ik voor het seizoen al dacht is dat de topclubs er nu wel bovenuit zouden steken. Ook valt me op dat er heel wat zwakke ploegen dit seizoen in onze competitie zitten. Ook een Lokeren, Kortrijk en consoorten stellen echt wel zwaar teleur. STVV maakte ook niet veel indruk tot hiertoe.
Dat diene paardenfokker zijne mond eens houdt...er kwam destijds niet veel wijsheid uit zijne mond, aub seg
We haalden in onze eerste drie competitiewedstrijden ook maar het niveau van een degradatiekandidaat .
Zever, maar blijkbaar moeten we altijd zwartgallig zijn. Ik nodig u uit om eens een match te gaan kijken van KV Kortrijk, Eupen of Moeskroen. Die spelen momenteel op degradatieniveau.

Was Bormans ook niet de man die verkondigde dat hij maandenlang had onderhandeld met DMM, en dat hij er 100% zeker van was dat STVV met DMM een mooie toekomst tegemoet ging? Bormans is weer zijn narcistische zelf, waarschijnlijk nog wat geërgerd dat hij nog altijd geen nieuwe club heeft en nu maar wat komt natrappen. Zieligaard. Wie het nog eens allemaal wil terug lezen: https://www.hln.be/sport/voetbal/belgis ... ~aec8a4a1/
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door Halenaar »

omeloe schreef:
Halenaar schreef:

-Van Cercle, dat goed begonnen is aan de competitie, konden we winnen. Genk hielden wij in de tang dankzij een goed tactisch systeem van Brys (blijkbaar al vergeten), en verdienden we veel meer tegen Lokeren.
Hoezo , een goed tactisch systeem ? Genk heeft een karrenvracht kansen gemist , we hebben daar miraculeus een punt behaald .
En hoeveel uitgespeelde kansen hebben ze gehad? Inderdaad, geen.
Plaats reactie