Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Alles over de wedstrijden van STVV
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door voetballiefhebber »

Ik vrees toch op bepaalde plaatsen voor schorsingen en blessures. Op de flanken zit je echt wel dun, zowel verdedigend als aanvallend. Legear moet je al niet meer meetellen, met zijn hoofd ergens anders en anders vaak geblesseerd.

Je speelt nu 4 keer gelijk in 4 matchen. Beter is dat je 1x wint, 1x gelijkspeelt en 2 keer verliest. Omdat in België de gewonnen matchen tellen kun je bij gelijk aantal punten degraderen omdat je te weinig hebt gewonnen. In andere landen telt doelsaldo of onderlinge resultaten dan.

Brys vind ik op zich geen slechte trainer, maar bij sommige zaken moet je toch vragen stellen. De Bruyn van basis naar tribune, dan eens op de bank, nu weer in de basis. Hetzelfde met Asamoah, die vloog nu van de basis naar de tribune.
En het bestuur wil een Japanse linkachter halen, die in eerste instantie bij de Beloften aansluit, ipv een directe versterking binnen te halen.

In Beveren stond Buya Turay op een eiland. Hij moest te vaak terugzakken en de hoeken induiken.
mourinho
Berichten: 339
Lid geworden op: 31 jul 2011, 09:39

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door mourinho »

Na 4 wedstrijden kunnen we toch al één zaak duidelijk stellen. De ambitie kan en mag niet zijn om met deze ploeg nog maar te denken aan play off 1.Wie dat niet inziet is echt wel simpel van geest. We kunnen alleen maar hopen dat de Japanners hunne yen ook gevallen is en dat ze minstens een speler of 6 van een paar miljoen moeten binnenhalen in de volgende jaren om hun ambities kracht bij te zetten.Met alle respect maar met transfers al la Endo of De Bruyn en andere Nazons kan je echt niet meer ambitie hebben dan NIET degraderen .
Giel en Peter hadden heel veel diepgang.( Guido Brepoels na KVM-STVV)
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door tweety »

vdl schreef:Iedereen vind dat Ceballos voor de voeten loopt van Bezus, of zou het andersom zijn.
Toen Ceballos vorig seizoen op de 10 speelde vond ik het wel lekker lopen en scoorde hij ook ,spijtig genoeg raakte hij toen gekwets.
Ze kunnen niet samen centraal spelen, dat is duidelijk.
Allebei hebben ze te graag de bal en lopen ze er te lang mee.
De enige manier om ze samen in een ploeg te laten spelen is Ceballos naar de linksbuiten. Hetzij als linkervleugel in een 4-3-3 of als flank in een 3-5-2.
Op een andere manier gaat niet.
Naar binnenkomen als rechtervleugel is OK, maar geef dan ook de bal naar de buitenkant wanneer de RB overkomt voor een voorzet.
Nee, telkens naar binnenkomen, zich vastlopen en bal kwijt.
Gevolg, RB weg. Niet dat die er vaak wel was, ma soit.
Dat ligt aan de trainer. Die moet Botaka daar maar niet zetten,
Eerste goal is ook mede Botaka zijn schuld. Hj moet niet uit positie lopen als de norre aan de overkant mee in de aanval gaat. Daardoor is hij te laat om rugdekking te geven en staat ampomah moederziel alleen.
Ene back gaat, ene back blijft.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door zipke373 »

STVV-fan schreef:
scoormachine schreef:
STVV-fan schreef:Ik stel voor dat we vanaf dit seizoen ook eens gaan beginnen met te tellen hoeveel keren de arbitrage u vanachter neemt en hoeveel keren ze in uw voordeel gewerkt heeft

Ik tel voor deze match 1 keer vanachter genomen (VAR beslissing onjuist, VAR is nog eens niet MOGEN tussenkomen normaal, maar in die VAR-reglementen vindt een kat haar jong nemeer)

Ik zag hier ook "penalty" passeren, maar die ga ik niet tellen vermits er nu al sommigen vuur zullen schijten.

Om de gewichten wat te counteren en die domme "calimero" opmerkingen tot een minimum te beperken, vertel ik er graag ook bij hoe dom het was dat Botaka geen verdedigend werk deed vandaag en dat de twee doelpunten toch ook wel op zowel het conto van Endo (DOMME balverliezen, fuck man) als Botaka (verdedigend echt nergens vandaag) mogen geschreven worden.

Als het randje buitenspel is, VDL, mag de VAR niet ingrijpen want dan is het geen clear error. Ergo, hoe je het ook keert of draait is het doelpunt onterecht afgekeurd.

Misschien 5/15 VDL :D :lol: :lol: :grappig:
Arbiter worden is de boodschap... stop toch is met dat gezeik altijd op de ref of var. Kijk gewoon naar ons eigen spel. Was dit top ?????
Hou uw telraam waar wekelijks kort bij u.....want hoe meer je niet gaat winnen..... hoe meer je het gaat nodig hebben.....want sommigen zien altijd wel ingebeelde fouten.
Goh nee, niet echt.

Zo tel ik bijvoorbeeld niet de vermeende penaltyfout op Boli tegen Cercle. Hoewel iedereen weet dat een Anderslecht of een Brugge meer kans hebben om die te krijgen, geef ik de scheidsrechter daar nog het voordeel van de twijfel.

Tegen Genk had ik geen commentaar op de scheids.

Dhondt heeft dat tegen Lokeren zeer goed gedaan, niks op aan te merken.

Tiens, al 4 matchen niet gewonnen en ik heb maar 1 fout tegen genoteerd, hoe zou dat toch komen ;) :D

"Sommigen zien altijd ingebeelde fouten". Bwwwwaaa niet echt. Vaak zijn die fouten niet echt ingebeeld omdat onze speler effectief geraakt wordt. Ingebeeld zijn ze dus vooral NIET. De discussie situeert hem vooral bij het feit of andere ploegen die fouten wel makkelijker meekrijgen ja, dan wel nee.

Als het erop aankomt, ben ik objectiever in het beoordelen van die dingen, dan jullie hoor.

Vandaag heb ik ook gezien dat die Vukovic van Beveren toch wel ne vuile speler is die ontsnapt is aan rood. Eerst deftig de schaar erin vanachter bij Buya (geen kaart) en dan los met de voet vooruit op Bezus, waarbij hij -gelukkig maar- Roman enkel met zijn handen onderuit schoffelt.
Die op Boli was echt geen vermeende...als ge het beeld stilzet zie je dat hij gewoon flagrant met de hand rond de middel tegengehouden wordt...
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door STVV-fan »

Heb net de kans gehad om de beelden EINDELIJK te herbekijken.

Degenen die zeggen dat het "gewoonweg" buitenspel is, daar is niks meer aan te doen en moet je laten lopen.

Ik wil wel HEEL graag weten op basis van welk beeld de VAR beslist heeft om dat doelpunt af te keuren.
Als het op basis van het tv- beeld is mogen ze een bom in hun kloten krijgen, want zonder de mogelijkheid om "uw lijn" te trekken, hebben ze hier gewoon een beslissing los uit de pols genomen.

Maar bon, we moeten verder zeker?

Volgende week Standard, dat wordt ook weer aartsmoeilijk.
Nogal chance dat de ploegen achter u ook punten laten liggen, maar een overwinning dringt zich wel stilletjes aan op hoor
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door voetballiefhebber »

Helaas moeten we vaststellen dat de pessimisten van voor het seizoen weer maar eens gelijk gaan krijgen over het gevoerde transferbeleid.
Van Endo en Buya was er toen nog een sprake. De nieuwkomers vallen stuk voor stuk te zwak uit voor het niveau (Nazon, De Bruyn, Thallyson). Anderen hebben we nog niet echt kunnen beoordelen omdat ze nog altijd niet speelden (Sekine, Garcia). Een teken aan de wand is dat toch grotendeels dezelfde spelers dan vorig seizoen worden opgesteld en de nieuwkomers ofwel te plat zijn en/of nog niet van de bank geraakten.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door miel »

vdl schreef:Je had een makkelijk programma om te beginnen,je had nu minstens 8 op 12 moeten hebben zoals Cercle.
Iedereen vind dat Ceballos voor de voeten loopt van Bezus, of zou het andersom zijn.
Toen Ceballos vorig seizoen op de 10 speelde vond ik het wel lekker lopen en scoorde hij ook ,spijtig genoeg raakte hij toen gekwets.
Bezus mag dan soms wel een leuke speler zijn om naar te kijken maar veel brengt hij niet op,we zijn weer 4 wedstrijden ver 0 assists en 0 goals ,voor een tien tegen toch niet de sterkste tegenstanders.
Dat zijn magere cijfers,en ja hij werkt hard en tis ne leuke jongen,maar zo lopen er veel rond.
Botaka net hetzelfde verhaal, flankspeler maar brengt misschien 2 ballen op een match deftig voor,dus maken we er ne back van die niet kan verdedigen.
Als we nu al eens beginnen met Endo rechtsachter of De Norre en geef één van uw linksachters eens een kans in de match,anderen verkloten het nu ook.
De Petter speelde niet slecht maar waarom centraal achteraan als je zoveel centrale verdedigers hebt,nutteloze transfers dus.
De Bruyn is nog zo een transfer ,goed voor tweede klasse maar komt gewoon tekort.
Volgende transferperiode zou ik toch maar eens op mijn strepen staan en niet alleen made in Japan kopen.
Waar slaat dat op
1 Een gemakkelijk programma bestaat niet
Om te beginnen had die 8 op 12 er kunnen zijn 9 op 12 zelfs , het hadden er ook 0 of 1 kunnen zijn
Bon het zijn er nu 4 ,en we hebben ook nog niet verloren
2 Bezus heeft wel al gescoord en hij heeft eveneens al zijn assists gegeven , dat een mooi doelpunt werd afgekeurd , en dat zijn assists de nek werden omgewrongen is niet zijn verantwoordelijkheid .Bovendien zijn tot nader order de schoten op doel van Bezus toch een stuk harder en gevaarlijker dan deze van Ceballos als ook zijn balrecuperatie is beter .
Brijs zoekt naar een oplossing om Bezus en Ceballos samen te laten spelen , als dat lukt zijn we er alleen maar mee gediend , maar op dit moment
werkt het niet , en moet één van hen vrede nemen met een plaats op de bank of anders gaan spelen dat is duidelijk
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door Jan Bulder »

Werk aan de winkel. In januari moeten hier staan:

- Een vervanger voor Bezus. Goede wil, maar nul efficiëntie die gast. Na 2 jaar heb ik het er nu wel mee gehad.
- 2 aanvallende flankspelers.
- Een linksback.
- Onder voorbehoud voor Endo, een nieuwe 8 die langs De Petter speelt.

En allemaal meerwaardes. Geen spelers die ge op de bank of in de tribune moet zetten. En dat is dan met het oog op een goed seizoen 2019-2020. Dit seizoen kunnen we alleen maar hopen dat we niet degraderen.
sander0910
Berichten: 138
Lid geworden op: 12 jan 2017, 10:00

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door sander0910 »

https://www.facebook.com/Transfernieuws ... 8962826527 amai precies propaganda aan het voeren tegen Brys
Trunekson
Berichten: 333
Lid geworden op: 02 jul 2017, 23:36

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door Trunekson »

Net bij Brugge direct de buitenspelfase met een lijn, bij Stvv ontbrak die gisteren, toeval?
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 508
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door KNRI »

Het blijft te vroeg voor conclusies. Zowel over de trainer als de inkomende transfers.
Velen verwachten hier vanaf het seizoensbegin elke wedstrijd een walkover van STVV, met veel doelpunten en matchgewin als resultaat. Sorry, maar wij zijn Anderlecht of Real Madrid niet, en zelfs daar wordt het geweer soms pas later in het seizoen echt scherpgesteld. Het zal elke wedstrijd knokken worden voor resultaten...en dit voor zowat elk team dat geen topclub heet in Belgie.
De trainer wordt hier afgerekend op het niet opstellen van bepaalde spelers maar wie de media goed volgt had al lang begrepen dat de Legears en Kotychen van het team met medische mankementjes zitten.
Een 5e draw op rij zou tegen Standard een goed resultaat zijn. Een nederlaag zelfs niet eens abnormaal. Schiet de trainer vandaag al maar af als we niet gaan winnen op sclessin :roll:
Ik zag de voorbije wedstrijden een competitief team dat in navolging van de huisstijl er steeds voor ging. Ik zag terug bloed, zweet en tranen. Voetbal, en vuur...

De ontbrekende term mag zelf ingevuld worden...
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door enrique »

tweety schreef:
vdl schreef:Iedereen vind dat Ceballos voor de voeten loopt van Bezus, of zou het andersom zijn.
Toen Ceballos vorig seizoen op de 10 speelde vond ik het wel lekker lopen en scoorde hij ook ,spijtig genoeg raakte hij toen gekwets.
Ze kunnen niet samen centraal spelen, dat is duidelijk.
Allebei hebben ze te graag de bal en lopen ze er te lang mee.
De enige manier om ze samen in een ploeg te laten spelen is Ceballos naar de linksbuiten. Hetzij als linkervleugel in een 4-3-3 of als flank in een 3-5-2.
Op een andere manier gaat niet.
Naar binnenkomen als rechtervleugel is OK, maar geef dan ook de bal naar de buitenkant wanneer de RB overkomt voor een voorzet.
Nee, telkens naar binnenkomen, zich vastlopen en bal kwijt.
Gevolg, RB weg. Niet dat die er vaak wel was, ma soit.
Dat ligt aan de trainer. Die moet Botaka daar maar niet zetten,
Eerste goal is ook mede Botaka zijn schuld. Hj moet niet uit positie lopen als de norre aan de overkant mee in de aanval gaat. Daardoor is hij te laat om rugdekking te geven en staat ampomah moederziel alleen.
Ene back gaat, ene back blijft.
Juiste analyse
En die 4 nieuwe helden op de bank weten dat niet...
Mooi dan
Ge moet u 2 nieuwe echte backs gaan halen
Dat is duidelijk
En uw vleugelspelers verplichten om acties langs de lijn te maken
Kunnen ze dat niet, enzoverder
Voor de rest
Willen wij dat ze spelen als Barca of Real, zever
Willen wij dat elke transfer meevalt, zever
Maar dat ge vleugelspelers aanwerft of hebt, en ze geven geen enkele goede voorzet, dan word ik kwaad
En dan krijg je de reactie dat ze tijd moeten krijgen
Als ze die voorzetten nu niet trappen, trappen ze die na speeldag 10 ook niet
En dan vrees ik dat Jommeke in Antwerpen op een terras mag gaan zitten
Iedereen weet hoe het gaat...
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door Vouch »

Dat gezever over degradatie mag stillekes stoppen, als je nog niet ziet dat deze ploeg te goed is om af te gaan zoek je beter een andere hobby. Er zijn trouwens nog wel wat ploegen die veel grotere problemen hebben.
Wat ook mag stoppen is het gezever van het bestuur over PO I, eerst een ploeg zorgen die dat aankan, dan mag er over gesproken worden.

Het bemoedigende is dat er punten gepakt worden buitenshuis, 2 uitmatchen na mekaar niet verloren, hoe lang is dat geleden? Het negatieve is dat er maar geen wedstrijd succesvol afgesloten wordt. Meer nog dan tegen Lokeren en Cercle had je deze match gewoon moeten winnen. Als je 10 minuten voor tijd op 1-2 komt moet je de match dood doen, zo simpel is het.

Er zit in in ieder geval progressie in, en er is nog veel marge, maar het enige waar het over gaat zijn overwinningen. Die moeten er dringend komen, waarom zaterdag al niet? Standard is zeker niet onverslaanbaar.
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door Positivo »

242 schreef: Navolgend wens ik een oproep te doen aan alle supporters, zij die zich nog steeds verbonden voelen en zij die hebben afgehaakt. Laat ons in eendracht één match uitkiezen, waar we met alle 14.600 (bron: wiki) fans aanwezig zullen zijn en het stadion vintage doen ontploffen.

Voor onszelf, voor KSTVV.
Wat een positief idee 242.
En wat een boost dit zou geven voor de club ! En voor de Japanners.
En wat een contrast met al dat geklaag hier.
Maar hoe dit uitvoeren ? Dat kun je niet eenvoudig door dit hier te melden.
Daar heb je de medewerking van verschillende mensen voor nodig.
Vooreerst,een orgaan dat in naam van de supporters kan spreken. Supporterclubs kunnen hier de leiding nemen.
En de pers ! Wie kan hier iets doen ?!
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door Jacques »

vdl schreef:
Jacques schreef:
STVV-fan schreef: Endo ziet er toch echt niet goed uit bij beide doelpunten hoor. Volgende week hem op de bank laten starten
Wat dan gezegd van uwe rechtsback die tweemaal nergens te bespeuren was?
Wie zet die daar?
Da's goed zoals vorige week als ge met drie centrale verdedigers speelt maar niet in dit systeem.
Die indruk kreeg ik ook een hele wedstrijd. Van een vleugelaanvaller omscholen naar een vleugelback op een maand tijd is niet niks, maar naar een klassieke rechtsachter is precies teveel van het goede. Niet eens zo abnormaal. Als Endo dan nog eens tweemaal dom balverlies leidt, waardoor Beveren snel kan omschakelen, wordt het pijnlijk duidelijk dat het positiespel van Botaka in verdedigend opzicht nog verre van top is. Dat is een fout van de trainer, maar ook van de speler, het is immers nog altijd geen excuus om je man een hele match te laten lopen. Je moet er maar gewoon achter willen lopen.

Of het nu de opdracht was om zijn man te laten lopen of niet, het is in ieder geval duidelijk dat met 4 achteraan en Botaka op de rechtsback niet meteen voor herhaling vatbaar is. Probleem is dat we onszelf daardoor tactisch vast zetten door het schrijnend gebrek aan valabele flankverdedigers.
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie