Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Alles over de wedstrijden van STVV
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door tweety »

enrique schreef:Koop u 2 echte goeie backs - ge hebt nog 2 weken
Speel 4-2-3-1
Zet Acolatse op linksvoor
En Ceballos rechtsvoor
Bezus op 10
En Buya in punt
De Petter op 6 en Asamoah op 8
En vanachter Texeira en een vd Japanners
Da's mijn ploeg :D
Verwissel ceballos en acolatse es van plaats
Ceballos op rechts komt constant naar binnen en loopt iedereen in de weg
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door miel »

enrique schreef:Er zou beter gesproken worden over het spel zelf
En de gebreken erin
Dat zijn er nogal wat
Ok , maar niet alleen over de gebreken in het spel
Maar ook over de goede spel fases , zo waren er ook een aantal ;)
In elk geval zijn ze er vol voor gegaan om de 3 punten op verplaatsing te halen en het had gekund .
Laatst gewijzigd door miel op 19 aug 2018, 00:46, 1 keer totaal gewijzigd.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door voetballiefhebber »

Het was een boeiende partij, kick and rush zoals ze dat noemen. De bal ging snel van kant naar kant. Toch lag de snelheid bij Waasland-Beveren hoger, vooral als Boljevic mee oprukte.
Er werd wel vaak onzuiver gespeeld door beide ploegen met veel balverlies.
Ik had liever gewonnen, maar een gelijkspel is in mijn ogen de juiste uitslag. Tot hiertoe ben ik tevreden over de arbitrage in onze competitie en dan heb ik het niet alleen over matchen van STVV.

De linies lagen bij STVV toch wel ver uit elkaar en daar maakten de Waaslanders graag gretig gebruik van om erin te duiken, zeker bij de omschakeling. 4 punten uit 4 matchen is net genoeg om erin te blijven. Volgend weekend wordt het weer andere koek, of neemt Brys een konijnenpoot mee naar Luik om te hopen dat zij net als Genk alle kansen de nek om zullen wringen.
mourinho
Berichten: 339
Lid geworden op: 31 jul 2011, 09:39

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door mourinho »

Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil. Beste Brys , Botaka is geen rechtsachter nu niet voordien niet en nooit niet.Dringend een rechtsachter gevraagd aub !! De Bruyn lijkt mij ook nog te groen achter zijn oren voor een basisplaats . Volgende week naar Standard en meer dan waarschijnlijk is een 4 op 15 uw lot . Gebuisd noemen ze dit op school.
Giel en Peter hadden heel veel diepgang.( Guido Brepoels na KVM-STVV)
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door toyotacorolla »

Botaka ??????
Direkt na de 1-2 laten tegen scoren, getuigd van weinig profesionalisme.
Spitsen aan de zestien niet te bereiken.
Steppe red een gemaakte owngoal, pakt weer een punt waar je weinig met vooruit geraakt.
Invaller Nazon, alsook De Bruyne kunnen niet mee.
Brys doet niet beter dan vorige trainer, valiesje al half gepakt?,,
Turay, diepe spits wordt amper bereikt.


De var keurt buitenspel, wat met dat camera standpunt moeilijk of niet kan beoordeeld worden, waarom geen lijn?
Smet niet consequent met de gele kaarten.
Underdog
Berichten: 236
Lid geworden op: 15 jul 2017, 20:17

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door Underdog »

Nu al om het ontslag van Brys roepen, is toch te gek voor woorden. Geef die man alsjeblieft wat tijd om iets op te bouwen. Met Buya Turay is de laatste inkomende transfer pas een kleine twee weken geleden hier gearriveerd. Ook van Endo was tijdens de voorbereiding nog geen sprake. En dan heb je nog jongens als Sankhon (laat aangekomen) en Sekine (geblesseerd) die de technische staf nog niet of nauwelijks aan het werk konden zien. In die omstandigheden is het niet meer dan logisch dat er nog geen type-elftal staat. Het zal zelfs nog enkele weken zoeken worden. Niet vergeten dat het voor Brys met elke speler een nieuwe kennismaking is/was.

Met vier gelijke spelen op rij is het glas voor sommigen meer dan half leeg (nog niet gewonnen), terwijl het voor anderen halfvol is (nog niet verloren). Ik ben geneigd me bij die laatste groep aan te sluiten. In drie van die vier wedstrijden waren we (het grootste deel van de match) de beste ploeg. En de wedstrijd die we moesten ondergaan, hebben met de nodige dosis geluk, maar toch vooral op wilskracht en karakter niet verloren. Bemoedigend.

Tot slot vind ik dat er wel degelijk een stijgende lijn merkbaar is. Waar we in de openingsmatch tegen Cercle Brugge nog moeite hadden om kansen te creëren, ging dat tegen Lokeren en Waasland-Beveren al veel beter.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door enrique »

tweety schreef:
enrique schreef:Koop u 2 echte goeie backs - ge hebt nog 2 weken
Speel 4-2-3-1
Zet Acolatse op linksvoor
En Ceballos rechtsvoor
Bezus op 10
En Buya in punt
De Petter op 6 en Asamoah op 8
En vanachter Texeira en een vd Japanners
Da's mijn ploeg :D
Verwissel ceballos en acolatse es van plaats
Ceballos op rechts komt constant naar binnen en loopt iedereen in de weg
Nog beter
Ze moeten langs de lijn blijven
En voorzetten rond strooien
Speelt Ceballos voor zichzelf of voor de ploeg?
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door enrique »

Underdog schreef:Nu al om het ontslag van Brys roepen, is toch te gek voor woorden. Geef die man alsjeblieft wat tijd om iets op te bouwen. Met Buya Turay is de laatste inkomende transfer pas een kleine twee weken geleden hier gearriveerd. Ook van Endo was tijdens de voorbereiding nog geen sprake. En dan heb je nog jongens als Sankhon (laat aangekomen) en Sekine (geblesseerd) die de technische staf nog niet of nauwelijks aan het werk konden zien. In die omstandigheden is het niet meer dan logisch dat er nog geen type-elftal staat. Het zal zelfs nog enkele weken zoeken worden. Niet vergeten dat het voor Brys met elke speler een nieuwe kennismaking is/was.

Met vier gelijke spelen op rij is het glas voor sommigen meer dan half leeg (nog niet gewonnen), terwijl het voor anderen halfvol is (nog niet verloren). Ik ben geneigd me bij die laatste groep aan te sluiten. In drie van die vier wedstrijden waren we (het grootste deel van de match) de beste ploeg. En de wedstrijd die we moesten ondergaan, hebben met de nodige dosis geluk, maar toch vooral op wilskracht en karakter niet verloren. Bemoedigend.

Tot slot vind ik dat er wel degelijk een stijgende lijn merkbaar is. Waar we in de openingsmatch tegen Cercle Brugge nog moeite hadden om kansen te creëren, ging dat tegen Lokeren en Waasland-Beveren al veel beter.
Gij praat zoals de gazetten
Ge koopt ne spits en ge speelt hem nie aan?
En ge hebt Bezus en Ceballos
Zeg eens tegen uwe Spanjaard dat em moet stoppen met alle gaten dicht te lopen en dat em voorzetten moet geven vanaf de flank
Doet hij dat niet, dan moet de trainer ingrijpen
Met Louis zou het niet waar zijn
Ofwel moet hij Bezus eruit zetten en Ceballos op de 10 zetten (niet mijn keuze)
Vraag is natuurlijk, wil Brys wel gevaar creeren vanop de flank
Of zegt hij, doe maar wat
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door Positivo »

Endo gaat 2 keer gruwelijk in de fout.
Scoort tussendoor wél.
Buya staat heel vermoedelijk buitenspel. Want een goed camerastandpunt was er niet voor 100% uitsluitsel.
Hoe erg om zo een schitterend doelpunt van Bezus op die manier afgekeurd te zien.
De VAR is dan echt wel een pretverstoorder. Als je bij ieder doelpunt het gevoel gaat krijgen .... Even wachten de VAR ! Gaat de spanning er dan niet helemaal uit ?
Gaat de VAR in de toekomst dan ook ingrijpen als er 2 of méér minuten er voor een fout gezien werd ?

En Smet ? Hoeveel fouten heeft die Bojovic mogen maken zonder kaart te krijgen ?
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door kenniksvanvoetbal »

Sommigen zullen nu stilletjes aan terug met de voeten de grond raken !
Zoals er nu gespeeld wordt is het een degradatieploeg, ja we hadden weer kunnen winnen ,.....maar is niet gebeurd ,..vandaar..
Nogmaals ,ik erger me dood aan spelers die alles om zeep helpen, door tegen hun voet te spelen .
Voorlopig heb ik het gehad met Ceballos.Onze Japanse international mag dan wel topscorer zijn ,maar daarmee is voorlopig alles gezegd.
Steppe had daar de bal niet moeten geven ook niet.
Wat gaan we volgende week doen ?.... :end:

Schrijven we nu met zen allen ,we zijn nog maar vier wedstrijden ver .... volgende week zijn het er vijf...
En degene die denken elk jaar de punten thuis te halen tegen, Anderlecht,Genk ,Standaard ,Gent, Oostende , enzv gaan bescheten uitkomen...
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door Positivo »

Dat de punten tegenvallen, akkoord.
Dat er sommige spelers niet op hun plaats spelen, ook akkoord.
Dat er bij momenten geblunderd wordt , ook akkoord.

Maar (op Genk na) waren we de spelbepalende ploeg.
Met een beetje meeval hadden we meer punten.
Er zijn OOK lichtpunten...

Er is gedrevenheid.
Buya ! Gaf 3 assists die tot een doelpunt konden leiden...
Er is Tomiyasu .... Boli (heeft al 2 assists gegeven dit seizoen) viel goed in... Bezus groeide in de wedstrijd ...

Geef het team (en technische staf) tijd.
Heb toch vertrouwen in deze trainer !
hamster
Berichten: 88
Lid geworden op: 12 feb 2012, 23:23

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door hamster »

Ik vind niet dat je één bepaalde speler verantwoordelijk kan stellen voor de geïncasseerde doelpunten. Voortdurend werd er balverlies geleden door slecht positie- en samenspel. Na een hele wedstrijd gezien te hebben, snap ik nog altijd de tactiek niet.

Ik ben niet positief in mijn analyse (alvast mijn excuses hiervoor):

Bij momenten is er veel ruimte tussen de linies, we zijn niet dominant of geïnteresseerd in balbezit, de backs komen onvoldoende mee (mede door het balverlies), in het middenveld zijn ze niet complementair (in feite zijn het niet de spelers voor kick and rush), alles staats steeds in functie van kick and rush (waarom niet wisselen in tempo en tactiek), Turay staat soms op de meest rare plaatsen of buitenspel (gebrek aan opleiding?), Acolatse (man van P2) is voor de 1ste keer invaller, ervaring van Legaer ontbreekt...

Er is nog veel werk aan deze ploeg. Ik vraag me af of de wissel van JDR wel de juiste keuze was.
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door vdl »

Je had een makkelijk programma om te beginnen,je had nu minstens 8 op 12 moeten hebben zoals Cercle.
Iedereen vind dat Ceballos voor de voeten loopt van Bezus, of zou het andersom zijn.
Toen Ceballos vorig seizoen op de 10 speelde vond ik het wel lekker lopen en scoorde hij ook ,spijtig genoeg raakte hij toen gekwets.
Bezus mag dan soms wel een leuke speler zijn om naar te kijken maar veel brengt hij niet op,we zijn weer 4 wedstrijden ver 0 assists en 0 goals ,voor een tien tegen toch niet de sterkste tegenstanders.
Dat zijn magere cijfers,en ja hij werkt hard en tis ne leuke jongen,maar zo lopen er veel rond.
Botaka net hetzelfde verhaal, flankspeler maar brengt misschien 2 ballen op een match deftig voor,dus maken we er ne back van die niet kan verdedigen.
Als we nu al eens beginnen met Endo rechtsachter of De Norre en geef één van uw linksachters eens een kans in de match,anderen verkloten het nu ook.
De Petter speelde niet slecht maar waarom centraal achteraan als je zoveel centrale verdedigers hebt,nutteloze transfers dus.
De Bruyn is nog zo een transfer ,goed voor tweede klasse maar komt gewoon tekort.
Volgende transferperiode zou ik toch maar eens op mijn strepen staan en niet alleen made in Japan kopen.
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door BoemBoem »

Les excuses sont faites pour s’en servir, de rest is bijzaak..

Endo verliest 2 keer de bal, botaka stond in dromenland..
Ceballos werkt de kans niet af..
Spelers gaan van de basis elf naar de tribune en omgekeerd..
Op zo een manier kunt ge geen systeem, laat staan vertrouwen, in de ploeg krijgen ..

Altijd hetzelfde hier voor sommige..
Altijd de schuld van iemand anders ..
Pakt zelf uw verantwoordelijkheid ipv naar iemand anders te wijzen..
Hopelijk trekt zich dat niet door in uw privé leven..

Over het afgekeurde doelpunt,
Ge kunt het idd ook niet willen zien..

Ge verlies wéér 2 punten en dat heb je enkel aan uzelf te danken..
Ge komt op voorsprong en 1 minuut later staat ge achteraan met een 3 tegen 5 situatie.. ja jongens, ook de schuld van den arbiter zeker :end:
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door tweety »

Positivo schreef:Heb toch vertrouwen in deze trainer !
Nee.. Ik moet hem niet. En ik heb al gezegd waarom.
Plaats reactie