Speeldag 5: Standard - STVV (25.08 - 18u00)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 5: Standard - STVV (25.08 - 18u00)

Bericht door Jacques »

:fuck:

Als er al een review komt, hebben wij daar geen enkel voordeel meer aan. En waarschijnlijk komt er dan één of andere nitwit zeggen dat het Excel bestand dat ze als leidraad gebruiken in dit soort zaken al niet meer geüpdatet is sinds Windows XP en daarom niet telt.
Idem met die gele kaart trouwens. Who gives a f*ck of Emond geel krijgt, als je met zo'n doelpunt in de slotminuut verliest?
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 5: Standard - STVV (25.08 - 18u00)

Bericht door stvvilvoorde »

Onze start hebben we nu we gemist met 4/15

Snap niet welke meerwaarde Brys biedt tov Jonas De Roeck.
Denk dat onze huidige kern sterker is dan die waar we vorig seizoen mee startten.


Over de match. In het eerste kwartier ondergaan we, komen op achterstand maar brengen dan met een gelukje (of flater van ochoa) de stand terug in evenwicht.
Vanaf dan vond ik ons de betere ploeg en scoren we in de tweede helft zelfs de 1-2, nadat Boli eerder al een keertje op de keepr kon afgaan, maar belachelijk slecht afwerkte.
Na de 1-2 kiest Brys resoluut om terug te trekken en laten we Standard terug de match overnemen met een zure 3-2 helemaal op het einde als gevolg.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 5: Standard - STVV (25.08 - 18u00)

Bericht door Tompie »

Ik heb mij in ieder geval weer geërgerd aan de kritiek op Boli in het bezoekersvak zaterdag.
Net als in Genk speelde hij weer een dijk van een wedstrijd, bekroond met een doelpunt.

Maar de "supporters" kijken vaak niet verder dan de kansen die hij mist. Maar bij elke gemiste kans op hem beginnen te k*kken, gaat zijn scorend vermogen niet bepaald de hoogte in duwen. :)

De kansen die Ceballos liet liggen tegen Waasland-Beveren en Standard waren trouwens nog veel groter.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Jebus4life
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Speeldag 5: Standard - STVV (25.08 - 18u00)

Bericht door Jebus4life »

Ik onderschrijf bovenstaande. Boli speelde echt wel een goede wedstrijd tegen Standard (een paar ridicule gevallen van buitenspel weer, dat wel).
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Speeldag 5: Standard - STVV (25.08 - 18u00)

Bericht door tweety »

Tompie schreef:Ik heb mij in ieder geval weer geërgerd aan de kritiek op Boli in het bezoekersvak zaterdag.
Net als in Genk speelde hij weer een dijk van een wedstrijd, bekroond met een doelpunt.

Maar de "supporters" kijken vaak niet verder dan de kansen die hij mist. Maar bij elke gemiste kans op hem beginnen te k*kken, gaat zijn scorend vermogen niet bepaald de hoogte in duwen. :)

De kansen die Ceballos liet liggen tegen Waasland-Beveren en Standard waren trouwens nog veel groter.
De stvv supporter heeft blijkbaar een pispaaltje nodig.
Vroeger was dat Erwin Coenen. Verjans is het ook een tijd geweest. En nu Boli dus blijkbaar.
Ja, hij heeft mindere matchen gespeeld vorig seizoen. Maar ook toen werkte hij keihard.
Dit seizoen kan je hem echt niks verwijten en speelt hij gewoon goed.
Een goalen machine zal hij wellicht niet worden, maar hij heeft toch ook al 2 assists achter zijn naam staan.
Maar dat paaltje, hè..
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Speeldag 5: Standard - STVV (25.08 - 18u00)

Bericht door zipke373 »

tweety schreef:
Tompie schreef:Ik heb mij in ieder geval weer geërgerd aan de kritiek op Boli in het bezoekersvak zaterdag.
Net als in Genk speelde hij weer een dijk van een wedstrijd, bekroond met een doelpunt.

Maar de "supporters" kijken vaak niet verder dan de kansen die hij mist. Maar bij elke gemiste kans op hem beginnen te k*kken, gaat zijn scorend vermogen niet bepaald de hoogte in duwen. :)

De kansen die Ceballos liet liggen tegen Waasland-Beveren en Standard waren trouwens nog veel groter.
De stvv supporter heeft blijkbaar een pispaaltje nodig.
Vroeger was dat Erwin Coenen. Verjans is het ook een tijd geweest. En nu Boli dus blijkbaar.
Ja, hij heeft mindere matchen gespeeld vorig seizoen. Maar ook toen werkte hij keihard.
Dit seizoen kan je hem echt niks verwijten en speelt hij gewoon goed.
Een goalen machine zal hij wellicht niet worden, maar hij heeft toch ook al 2 assists achter zijn naam staan.
Maar dat paaltje, hè..
Boli speelde voor de rest inderdaad goed, maar als je spits bent kan die eerste kans veel beter... Daarom ben je ook spits. Boli heeft echt wel te veel kansen nodig om af te werken momenteel.
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Speeldag 5: Standard - STVV (25.08 - 18u00)

Bericht door tweety »

zipke373 schreef: Boli speelde voor de rest inderdaad goed, maar als je spits bent kan die eerste kans veel beter... Daarom ben je ook spits. Boli heeft echt wel te veel kansen nodig om af te werken momenteel.
Hij besluit daar met een zwak schot, dat klopt. Maar er loopt nog een verdediger langs en de hoek is vrij scherp.
Er zijn er niet veel in België die die bal er netjes zullen inleggen.
Als je zoveel werk verricht zal je soms wat scherpte missen voor doel zeker in 1 op 1 situaties...
Als hij ballen krijgt zoals bij zijn doelpunt, zal hij ze er wel inleggen.
Maar hij moet die wel krijgen natuurlijk.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Speeldag 5: Standard - STVV (25.08 - 18u00)

Bericht door zipke373 »

tweety schreef:
zipke373 schreef: Boli speelde voor de rest inderdaad goed, maar als je spits bent kan die eerste kans veel beter... Daarom ben je ook spits. Boli heeft echt wel te veel kansen nodig om af te werken momenteel.
Hij besluit daar met een zwak schot, dat klopt. Maar er loopt nog een verdediger langs en de hoek is vrij scherp.
Er zijn er niet veel in België die die bal er netjes zullen inleggen.
Als je zoveel werk verricht zal je soms wat scherpte missen voor doel zeker in 1 op 1 situaties...
Als hij ballen krijgt zoals bij zijn doelpunt, zal hij ze er wel inleggen.
Maar hij moet die wel krijgen natuurlijk.
Ben wel akkoord dat het niet de simpelste kans was, maar was echt wel heel zwak besloten. Ik zat in een Standard tribune en had er een heel goed zicht op.
En de goal...natuurlijk zal die er wel in gaan, maar als STVV zijnde ga je er niet al te veel van die krijgen op verplaatsing en dus moet die eerste toch wel beter.
Dat is ook niet als kritiek bedoeld, heb het wel voor Boli...gewoon een vaststelling dat hij een enorme werkkracht heeft maar weinig efficient is.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 5: Standard - STVV (25.08 - 18u00)

Bericht door enrique »

Werken als spits is minder fris voor de goal
Presence voor de goal, zei Polle
Zit toch wel grond van waarheid in hoor
Op verplaatsing is het misschien wel te veel werken en te weinig presence voor de goal
Kan je via videobeelden onderzoeken
Als er iemand eens veel tijd heeft...
Stan
Berichten: 297
Lid geworden op: 27 feb 2016, 23:20

Re: Speeldag 5: Standard - STVV (25.08 - 18u00)

Bericht door Stan »

Als je het laatste kwartier continu onder druk staat ... kan iemand mij uitleggen waarom je 5 minuten voor tijd geen gebruik maakt van een derde wissel?
ilovesushi
Berichten: 48
Lid geworden op: 06 aug 2018, 20:52

Re: Speeldag 5: Standard - STVV (25.08 - 18u00)

Bericht door ilovesushi »

Is echt wel terug de beste Boli die we aan't werk zien, eindelijk want dat is toch wel vele maanden anders geweest, we kunnen er maar wel bij varen. Een 100% afwerker gaat hij nooit worden, maar wie wel. Als hij dat niveau kan houden zitten we lekker voorin. Hopelijk vindt ook Ceballos zijn beste benen terug, want dat is nu toch al wel enkele weken zoeken en dat op een cruciale positie. Is erg aanwezig, maar momenteel 'net niet'. En Tomiyasu als je dat als 19-jarige kan brengen in een competitie die niet de jouwe is qua school, indrukwekkend !! Waar kan die eindigen als die zo door gaat.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 5: Standard - STVV (25.08 - 18u00)

Bericht door Mikman »

Stan schreef:Als je het laatste kwartier continu onder druk staat ... kan iemand mij uitleggen waarom je 5 minuten voor tijd geen gebruik maakt van een derde wissel?
Dat is niet alleen deze wedstrijd het geval geweest, maar ook in voorgaande. Op Genk onder andere. Af en toe heeft Brys rare hersenkronkels. Zie ook het inbrengen van Asamoah op een moment dat je overpowert dreigt te worden.


Ik zie het als een "enerzijds-anderzijds"-verhaal.

Enerzijds kan men terecht claimen dat men met 4 op 15 veel te weinig beloond is geweest en zelf 9 of 10 punten waren mogelijk geweest met toch een lastig uitprogramma. Wat nu tegen valt, viel vorig seizoen mee. Het verschil tussen een blitz-start en een gemiste start. Deze ploeg voetbalt bij momenten echt wel fraai.

Anderzijds kan je niet rond de vaststelling heen Dat Brys nauwelijks gebruik maakt van zijn nieuwkomers, nogal wat spelers op een experimentele plaats uitspeelt ( Botaka, De Petter, Endo tot op zeker hoogte ) en sommige creatieve spelers weinig kansen geeft ( Sekine, Buya, Acolatse ). Ik zie de meerwaarde voor het binnenhalen van Brys met zijn hele technische staf ( wat toch stevig wat centen gaat gekost hebben ) momenteel nog niet echt.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 5: Standard - STVV (25.08 - 18u00)

Bericht door lindoke »

Mikman schreef:
Stan schreef:...... het inbrengen van Asamoah op een moment dat je overpowert dreigt te worden..........
Ik denk dat hij door het inbrengen van Asamoah voor meer balvastheid op het middenveld wou zorgen om zo achteraan onder de druk uit te komen. Dat is niet echt gelukt maar ik kan zijn beredenering hierin wel volgen.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 5: Standard - STVV (25.08 - 18u00)

Bericht door Mikman »

lindoke schreef:
Mikman schreef:
Stan schreef:...... het inbrengen van Asamoah op een moment dat je overpowert dreigt te worden..........
Ik denk dat hij door het inbrengen van Asamoah voor meer balvastheid op het middenveld wou zorgen om zo achteraan onder de druk uit te komen. Dat is niet echt gelukt maar ik kan zijn beredenering hierin wel volgen.

Ik ook. Alleen is dat al meermaals geprobeerd met Asamoah op verplaatsing en nog zo goed als nooit gelukt. Terwijl hij de wissel Ceballos-Asamoah dan weer niet deed in de thuismatch tegen Lokeren, toen het wel effect kon gehad hebben.
Plaats reactie