Speeldag 5: Standard - STVV (25.08 - 18u00)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Speeldag 5: Standard - STVV (25.08 - 18u00)

Bericht door Tompie »

Na vier gelijke spelen op rij trekken de kanaries aanstaande zaterdag naar de boorden van de Maas.

Vorig seizoen haalde STVV in blessuretijd een puntje op Sclessin nadat een corner van Bezus rechtstreeks in doel verdween.
Hoewel STVV al vaker met één of drie punten terug huiswaarts keerde uit Luik, blijft het natuurlijk een moeilijke verplaatsing.

Anderzijds zou een driepunter voor Turay en co een enorme opsteker betekenen.

Laat ons in ieder geval zorgen voor een goedgevuld bezoekersvak!
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 5: Standard - STVV (25.08 - 18u00)

Bericht door Tompie »

Afbeelding

Op basis van wat ik tot nu toe zag, zou ik ze graag zo eens zien spelen. De kwaliteiten van een Sankhon, Sekine of Garcia ken ik momenteel niet, dus daar heb ik geen rekening mee gehouden.

In doel is Steppe een certitude. Centraal in de defensie keert Teixeira (hopelijk) terug, Tomiyasu krijgt de voorkeur zolang Kotysch nog niet terug topfit is (en de kwaliteiten van Garcia ken ik dus niet). De Norre krijgt de voorkeur op rechts, daar speelt hij niet langer tegen zijn voet. Bovendien doet De Norre wel steeds zijn verdedigende taken, in tegenstelling tot kapitein Botaka die in Beveren zelden of nooit mee verdedigde. Het leek wel alsof Botaka daarmee zelf een signaal wou geven, wat mij betreft. Maar dan had Brys hem al veel eerder moeten wisselen.

De ideale linksachter is voor mij momenteel Ceballos, zeker als er ook aanvallende impulsen verwacht worden. Ceballos deed dat overigens al eens uitstekend in eigen huis tegen Standard, als ik me niet vergis. Is niet vies om "vuile meters" op verdedigend vlak en kan de flank afdweilen. Bovendien legt hij op die positie zichzelf misschien wat minder druk op dan in de voorbije wedstrijden, waar hij en Bezus elkaar toch regelmatig in de weg liepen of bijna tot in doel wilden combineren.

Op het middenveld zijn Endo en De Petter de stofzuigers achter draaischijf Bezus. De Petter vervult daarbij de meest defensieve rol en kan indien nodig zelfs terugzakken tussen de twee overige centrale verdedigers. Endo kon me tot dusver nog niet helemaal overtuigen ondanks zijn doelpunten, maar ik verwacht/hoop dat dat wel in orde komt. Vooral zijn snelheid van uitvoering moet soms nog de hoogte in. Indien dit niet lukt, zijn er uiteraard genoeg variaties mogelijk: De Sart ipv Endo of De Norre en Endo die van positie wisselen, om er maar twee op te sommen.

Botaka, die als kapitein waarschijnlijk toch niet zomaar uit het elftal zal verdwijnen, mag het een rij hogerop proberen. Daar liep hij tegen Beveren in feite ook al. Aan de overzijde opteer ik misschien ietwat verrassend voor Turay, maar met zijn snelheid kan hij vanop de flank ongetwijfeld tegenstanders pijn doen. Bovendien kan hij regelmatig naar binnen trekken om steun te bieden aan diepe spits Boli. Van de ruimte die dan vrij komt kan linksachter Ceballos ongetwijfeld profiteren.

Diep in de spits opteer ik voor Boli. Boli heeft de publieke opinie tegen maar speelt geen onaardig seizoen. Vooral zijn wedstrijd in Genk was uitstekend en ook in Beveren viel hij sterk in. Het wordt ongetwijfeld knokken tegen de stevige centrale verdedigers van Standard en dat lijkt me toch meer op zijn lijf geschreven. Het trio Turay - Bezus - Botaka moet ervoor zorgen dat Boli niet op een eiland staat.

Naarmate de wedstrijd vordert kan je eventueel ook nog de snelheid van Acolatse als invaller gebruiken of de voorzetten van Legear, als we die nog in een STVV-shirt zouden zien.

Ik verwacht niet dat we zaterdag zo gaan spelen, integendeel. Het is alleen maar hoe ik het zelf eens graag zou zien. ;)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Underdog
Berichten: 236
Lid geworden op: 15 jul 2017, 20:17

Re: Speeldag 5: Standard - STVV (25.08 - 18u00)

Bericht door Underdog »

Tompie schreef:Afbeelding

Op basis van wat ik tot nu toe zag, zou ik ze graag zo eens zien spelen. De kwaliteiten van een Sankhon, Sekine of Garcia ken ik momenteel niet, dus daar heb ik geen rekening mee gehouden.

In doel is Steppe een certitude. Centraal in de defensie keert Teixeira (hopelijk) terug, Tomiyasu krijgt de voorkeur zolang Kotysch nog niet terug topfit is (en de kwaliteiten van Garcia ken ik dus niet). De Norre krijgt de voorkeur op rechts, daar speelt hij niet langer tegen zijn voet. Bovendien doet De Norre wel steeds zijn verdedigende taken, in tegenstelling tot kapitein Botaka die in Beveren zelden of nooit mee verdedigde. Het leek wel alsof Botaka daarmee zelf een signaal wou geven, wat mij betreft. Maar dan had Brys hem al veel eerder moeten wisselen.

De ideale linksachter is voor mij momenteel Ceballos, zeker als er ook aanvallende impulsen verwacht worden. Ceballos deed dat overigens al eens uitstekend in eigen huis tegen Standard, als ik me niet vergis. Is niet vies om "vuile meters" op verdedigend vlak en kan de flank afdweilen. Bovendien legt hij op die positie zichzelf misschien wat minder druk op dan in de voorbije wedstrijden, waar hij en Bezus elkaar toch regelmatig in de weg liepen of bijna tot in doel wilden combineren.

Op het middenveld zijn Endo en De Petter de stofzuigers achter draaischijf Bezus. De Petter vervult daarbij de meest defensieve rol en kan indien nodig zelfs terugzakken tussen de twee overige centrale verdedigers. Endo kon me tot dusver nog niet helemaal overtuigen ondanks zijn doelpunten, maar ik verwacht/hoop dat dat wel in orde komt. Vooral zijn snelheid van uitvoering moet soms nog de hoogte in. Indien dit niet lukt, zijn er uiteraard genoeg variaties mogelijk: De Sart ipv Endo of De Norre en Endo die van positie wisselen, om er maar twee op te sommen.

Botaka, die als kapitein waarschijnlijk toch niet zomaar uit het elftal zal verdwijnen, mag het een rij hogerop proberen. Daar liep hij tegen Beveren in feite ook al. Aan de overzijde opteer ik misschien ietwat verrassend voor Turay, maar met zijn snelheid kan hij vanop de flank ongetwijfeld tegenstanders pijn doen. Bovendien kan hij regelmatig naar binnen trekken om steun te bieden aan diepe spits Boli. Van de ruimte die dan vrij komt kan linksachter Ceballos ongetwijfeld profiteren.

Diep in de spits opteer ik voor Boli. Boli heeft de publieke opinie tegen maar speelt geen onaardig seizoen. Vooral zijn wedstrijd in Genk was uitstekend en ook in Beveren viel hij sterk in. Het wordt ongetwijfeld knokken tegen de stevige centrale verdedigers van Standard en dat lijkt me toch meer op zijn lijf geschreven. Het trio Turay - Bezus - Botaka moet ervoor zorgen dat Boli niet op een eiland staat.

Naarmate de wedstrijd vordert kan je eventueel ook nog de snelheid van Acolatse als invaller gebruiken of de voorzetten van Legear, als we die nog in een STVV-shirt zouden zien.

Ik verwacht niet dat we zaterdag zo gaan spelen, integendeel. Het is alleen maar hoe ik het zelf eens graag zou zien. ;)
Dit zou inderdaad geen slechte opstelling zijn. Al plaats ik toch vraagtekens bij de puur verdedigende kwaliteiten van Ceballos en zie ik in Buya geen flankspeler. Daarom zou ik voor een driemansdefensie opteren met De Norre en Ceballos als vleugelbacks. Aanvallend zal Ceballos dan meer zijn ding kunnen doen dan puur als linksback. Bovendien kwam zijn sterke prestatie tegen Standard - waar jij naar verwijst - er ook in dit systeem. De Petter trek ik in dit geval een rij achteruit om met Teixeira en Tomiyasu de driemansverdediging te vormen.

Op het middenveld kies ik voor de driehoek Endo-De Sart-Bezus. In mijn ogen is dat de ideale mix van een kuitenbijter (Endo), een loper (De Sart) en een creatieveling (Bezus). Dat gaat ten koste van Botaka. Onze aanvoerder kan je nog altijd als invaller laten opdraven om De Norre of Ceballos af te lossen.

Met Buya en Boli kies ik voor twee spitsen omdat ze het best renderen met iemand naast zich. Terwijl Buya met zijn snelheid en beweeglijkheid de defensie van de tegenstander aan gort kan lopen, moet Boli voor de balvastheid zorgen.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 5: Standard - STVV (25.08 - 18u00)

Bericht door STimVV »

Tegen Beveren was het in mijn ogen vooraleer aan Brys te wijten dat Botaka en ook DeNorre veel te veel ruimte lieten op hun flank. Ik vind het dan ook niet correct dat Botaka daar het slachtoffer moet van worden. Tijdens de 1e 3 matchen van de competitie was hij wél een sterkhouder.

Ik zat in het bezoekersvak en van daaruit was het heel duidelijk dat ze keer op keer dezelfde looplijnen toepasten bij balverlies. Daar was duidelijk op getraind en dus de opdracht:
DWZ: Endo moest inzakken tussen de 2 centrale verdedigers die breed gingen staat. Botaka en De Norre moesten dan hoog gaan staan.
Dat zorgde steeds voor heel veel ruimte in hun rug. Dat was ook aan DeNorre zijn kant het geval. Casper kreeg ook de vreemde opdracht om steeds in een diagonale looplijn het middenveld in te trekken. Om daar samen met DeSart het terugzakken van Endo op te vangen. De Bruyn ging dan automatisch inzakken en verloor keer op keer de bal waardoor we steeds in de problemen kwamen. Tijdens de 1e helft althans, aan de rust zal dat bijgesteld zijn want in de 2e helft bleef Casper meer in positie ipv via die diagonale looplijn het middenveld in te trekken.

Ceballos trok inderdaad ook steeds ongelooflijk voorspelbaar het centrum in waar geen ruimte was. Maar op die manier trok hij wel het gat voor Botaka, die daar nooit gebruik van heeft gemaakt. Ook omdat Ceballos het gewoon slecht deed door zich steeds vast te lopen en balverlies te lijden waardoor Botaka weer te laat terug was. Botaka was bijgevolg zowel aanvallend als verdedigend nergens. Ook mede door het feit dat DeSart altijd naar voor liep, waardoor Endo niet tussen zijn centrale verdedigers kon blijven omdat het middenveld daardoor "open" kwam te liggen. Dat zorgde dan ook weer onrechtstreeks voor die ruimte op de flanken.
Op tactisch vlak was het tegen Beveren een ongelooflijk drama vond ik. En bepaalde spelers zijn daar dan individueel het slachtoffer van. Zie Endo en Botaka. Endo krijgt 2x de bal te snel toegespeeld van Steppe terwijl die ballen naar de flanken moesten ipv centraal. Endo moest daar eigenlijk gewoon positie houden tussen z'n 2 centrale verdedigers zodat die flanken "weg" konden. Nu werd Endo verplicht van in te schuiven terwijl uw beide flanken ook tegelijk wegliepen, dan ligt alles open natuurlijk.

Tegen Standard verwacht ik opnieuw een 3-mansdefensie. Het is duidelijk dat Brys nog zoekende is. Maar een dramatisch plan zoals tegen Beveren vergeef ik hem toch niet meer.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 5: Standard - STVV (25.08 - 18u00)

Bericht door enrique »

Kan er iemand mij eens uitleggen waarom Asamoah altijd en overal gepasseerd wordt
Wat mankeert die gast?
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 5: Standard - STVV (25.08 - 18u00)

Bericht door STVV-fan »

enrique schreef:Kan er iemand mij eens uitleggen waarom Asamoah altijd en overal gepasseerd wordt
Wat mankeert die gast?
Asamoah moet je inderdaad erbij halen wanneer er gebikkeld moet worden op het middenveld.

Agbo gaat ne keer goed lachen.

De "zwakte" van Standard ligt op de flanken, niet centraal.

EVEN off-topic: heeft iemand de reservenmatch tegen Beveren gezien? Sekine zou gespeeld hebben en een doelpunt genaakt hebben
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 5: Standard - STVV (25.08 - 18u00)

Bericht door BoemBoem »

STVV-fan schreef:
enrique schreef:Kan er iemand mij eens uitleggen waarom Asamoah altijd en overal gepasseerd wordt
Wat mankeert die gast?
Asamoah moet je inderdaad erbij halen wanneer er gebikkeld moet worden op het middenveld.

Agbo gaat ne keer goed lachen.

De "zwakte" van Standard ligt op de flanken, niet centraal.

EVEN off-topic: heeft iemand de reservenmatch tegen Beveren gezien? Sekine zou gespeeld hebben en een doelpunt genaakt hebben
Er gaat al geen kat naar de 1e ploeg zien..
Wa zou er iemand naar Beveren gaan om de beloften te gaan zien..

Nazon 3 gemaakt btw..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 5: Standard - STVV (25.08 - 18u00)

Bericht door vdl »

STVV-fan schreef:
enrique schreef:Kan er iemand mij eens uitleggen waarom Asamoah altijd en overal gepasseerd wordt
Wat mankeert die gast?
Asamoah moet je inderdaad erbij halen wanneer er gebikkeld moet worden op het middenveld.

Agbo gaat ne keer goed lachen.
Asamoha is de betere voetballer ,een metronoom een rustpunt in de ploeg,iemand die zelden een bal verliest ,dat is veel belangrijker dan bikkelen, je moet de bal laten gaan.
Nog erger of Endo zo een beer is ,die is een paar cm groter,maar voetballend niet zo sterk als Asamoha.
Je zal het toch van je voetballend vermogen moeten hebben op het middenveld, want wij hebben niemand zoals Agbo.
mourinho
Berichten: 339
Lid geworden op: 31 jul 2011, 09:39

Re: Speeldag 5: Standard - STVV (25.08 - 18u00)

Bericht door mourinho »

vdl schreef:
STVV-fan schreef:
enrique schreef:Kan er iemand mij eens uitleggen waarom Asamoah altijd en overal gepasseerd wordt
Wat mankeert die gast?
Asamoah moet je inderdaad erbij halen wanneer er gebikkeld moet worden op het middenveld.

Agbo gaat ne keer goed lachen.
Asamoha is de betere voetballer ,een metronoom een rustpunt in de ploeg,iemand die zelden een bal verliest ,dat is veel belangrijker dan bikkelen, je moet de bal laten gaan.
Nog erger of Endo zo een beer is ,die is een paar cm groter,maar voetballend niet zo sterk als Asamoha.
Je zal het toch van je voetballend vermogen moeten hebben op het middenveld, want wij hebben niemand zoals Agbo.
Sterker nog , Asamoah moet indien fit ALTIJD erbij zijn want hij behoort bij de 5 beste spelers die er op Stayen rondlopen.Ik kan er echt geen 5 beteren opnoemen. :headbang:
Giel en Peter hadden heel veel diepgang.( Guido Brepoels na KVM-STVV)
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 5: Standard - STVV (25.08 - 18u00)

Bericht door STVV-fan »

mourinho schreef:
vdl schreef:
STVV-fan schreef:
enrique schreef:Kan er iemand mij eens uitleggen waarom Asamoah altijd en overal gepasseerd wordt
Wat mankeert die gast?
Asamoah moet je inderdaad erbij halen wanneer er gebikkeld moet worden op het middenveld.

Agbo gaat ne keer goed lachen.
Asamoha is de betere voetballer ,een metronoom een rustpunt in de ploeg,iemand die zelden een bal verliest ,dat is veel belangrijker dan bikkelen, je moet de bal laten gaan.
Nog erger of Endo zo een beer is ,die is een paar cm groter,maar voetballend niet zo sterk als Asamoha.
Je zal het toch van je voetballend vermogen moeten hebben op het middenveld, want wij hebben niemand zoals Agbo.
Sterker nog , Asamoah moet indien fit ALTIJD erbij zijn want hij behoort bij de 5 beste spelers die er op Stayen rondlopen.Ik kan er echt geen 5 beteren opnoemen. :headbang:
Steppe, Teix, Buya, Bezus, Acolatse.
mourinho
Berichten: 339
Lid geworden op: 31 jul 2011, 09:39

Re: Speeldag 5: Standard - STVV (25.08 - 18u00)

Bericht door mourinho »

Doel : Steppe

CV 1 en 2 : Tomyashu samen met Texeira of Kotysch (wie is speelklaar ?)

L Acnter : De Norre
R Achter : Endo , jajaja !

CM 1 en 2 : Asamoah en De petter
CAM : Bezus

Flanken : Botaka en Ceballos

Spits : Buya
Giel en Peter hadden heel veel diepgang.( Guido Brepoels na KVM-STVV)
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 5: Standard - STVV (25.08 - 18u00)

Bericht door Jacques »

Asamoah is fysiek sterker (staat steviger op zijn poten) dan zijn kleine gestalte doet vermoeden. Ik zie hem graag bezig, is een beetje een Chimedza light, maar ik denk dat Brys denkt dat Bezus, Ceballos en Asamoah teveel van het goede is. Te veel spelers die graag de bal voelen en te weinig die een verticale loopactie zonder bal gaan maken. In die zin begrijp ik de keuze voor De Sart en Endo wel. Zij gaan sneller in de zestien van de tegenstander opduiken dan Asamoah. Dat beiden al wisten te scoren nadat ze mee oprukten, is daar ook een illustratie van.
Overdrijven is een kunst
mourinho
Berichten: 339
Lid geworden op: 31 jul 2011, 09:39

Re: Speeldag 5: Standard - STVV (25.08 - 18u00)

Bericht door mourinho »

STVV-fan schreef:
mourinho schreef:
vdl schreef:
STVV-fan schreef:
enrique schreef:Kan er iemand mij eens uitleggen waarom Asamoah altijd en overal gepasseerd wordt
Wat mankeert die gast?
Asamoah moet je inderdaad erbij halen wanneer er gebikkeld moet worden op het middenveld.

Agbo gaat ne keer goed lachen.
Asamoha is de betere voetballer ,een metronoom een rustpunt in de ploeg,iemand die zelden een bal verliest ,dat is veel belangrijker dan bikkelen, je moet de bal laten gaan.
Nog erger of Endo zo een beer is ,die is een paar cm groter,maar voetballend niet zo sterk als Asamoha.
Je zal het toch van je voetballend vermogen moeten hebben op het middenveld, want wij hebben niemand zoals Agbo.
Sterker nog , Asamoah moet indien fit ALTIJD erbij zijn want hij behoort bij de 5 beste spelers die er op Stayen rondlopen.Ik kan er echt geen 5 beteren opnoemen. :headbang:
Steppe, Teix, Buya, Bezus, Acolatse.
Sinds wanneer is Steppe een veldspeler :gek: en hoe weet gij nu al dat Buya een betere voetballer is dan Asamoah .Buya heeft amper 90 minuten voor STVV gespeeld op 2 wedstrijden.Ah , het was maar om te lachen waarschijnlijk enfin dat hoop ik althans. :beer:
Giel en Peter hadden heel veel diepgang.( Guido Brepoels na KVM-STVV)
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 5: Standard - STVV (25.08 - 18u00)

Bericht door BoemBoem »

mourinho schreef:
STVV-fan schreef:
mourinho schreef:
vdl schreef:
STVV-fan schreef:
Asamoah moet je inderdaad erbij halen wanneer er gebikkeld moet worden op het middenveld.

Agbo gaat ne keer goed lachen.
Asamoha is de betere voetballer ,een metronoom een rustpunt in de ploeg,iemand die zelden een bal verliest ,dat is veel belangrijker dan bikkelen, je moet de bal laten gaan.
Nog erger of Endo zo een beer is ,die is een paar cm groter,maar voetballend niet zo sterk als Asamoha.
Je zal het toch van je voetballend vermogen moeten hebben op het middenveld, want wij hebben niemand zoals Agbo.
Sterker nog , Asamoah moet indien fit ALTIJD erbij zijn want hij behoort bij de 5 beste spelers die er op Stayen rondlopen.Ik kan er echt geen 5 beteren opnoemen. :headbang:
Steppe, Teix, Buya, Bezus, Acolatse.
Sinds wanneer is Steppe een veldspeler :gek: en hoe weet gij nu al dat Buya een betere voetballer is dan Asamoah .Buya heeft amper 90 minuten voor STVV gespeeld op 2 wedstrijden.Ah , het was maar om te lachen waarschijnlijk enfin dat hoop ik althans. :beer:
En hetgeen acolatse heeft laten zien hoort die allesbehalve in uw rijtje ..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 5: Standard - STVV (25.08 - 18u00)

Bericht door smol »

Ik plaats De Sart toch ook bij onze betere spelers hoor.
Zelfs een Boli hoort tot onze betere spelers.
Hij heeft dan nog niet gescoord dit seizoen maar zijn wedstrijden dat hij speelde (buiten tegen Cercle misschien - alhoewel die penalty) een voet in minimum één doelpunt per wedstrijd.
Ik zou op Standard spelen met volgend team :
Steppe
De Petter Texeira Tomyasi
De Norre De Sart Asamoah Bezus Acolatse
Boli Turay
Plaats reactie