Speeldag 5: Standard - STVV (25.08 - 18u00)

Alles over de wedstrijden van STVV en nieuwtjes over de spelers
Stan

Re: Speeldag 5: Standard - STVV (25.08 - 18u00)

Berichtdoor Stan » 27 Aug 2018, 18:12

Als je het laatste kwartier continu onder druk staat ... kan iemand mij uitleggen waarom je 5 minuten voor tijd geen gebruik maakt van een derde wissel?

ilovesushi

Berichtdoor ilovesushi » 27 Aug 2018, 18:17

Is echt wel terug de beste Boli die we aan't werk zien, eindelijk want dat is toch wel vele maanden anders geweest, we kunnen er maar wel bij varen. Een 100% afwerker gaat hij nooit worden, maar wie wel. Als hij dat niveau kan houden zitten we lekker voorin. Hopelijk vindt ook Ceballos zijn beste benen terug, want dat is nu toch al wel enkele weken zoeken en dat op een cruciale positie. Is erg aanwezig, maar momenteel 'net niet'. En Tomiyasu als je dat als 19-jarige kan brengen in een competitie die niet de jouwe is qua school, indrukwekkend !! Waar kan die eindigen als die zo door gaat.

Mikman

Berichtdoor Mikman » 27 Aug 2018, 21:05

Stan schreef:Als je het laatste kwartier continu onder druk staat ... kan iemand mij uitleggen waarom je 5 minuten voor tijd geen gebruik maakt van een derde wissel?

Dat is niet alleen deze wedstrijd het geval geweest, maar ook in voorgaande. Op Genk onder andere. Af en toe heeft Brys rare hersenkronkels. Zie ook het inbrengen van Asamoah op een moment dat je overpowert dreigt te worden.

Ik zie het als een "enerzijds-anderzijds"-verhaal.

Enerzijds kan men terecht claimen dat men met 4 op 15 veel te weinig beloond is geweest en zelf 9 of 10 punten waren mogelijk geweest met toch een lastig uitprogramma. Wat nu tegen valt, viel vorig seizoen mee. Het verschil tussen een blitz-start en een gemiste start. Deze ploeg voetbalt bij momenten echt wel fraai.

Anderzijds kan je niet rond de vaststelling heen Dat Brys nauwelijks gebruik maakt van zijn nieuwkomers, nogal wat spelers op een experimentele plaats uitspeelt ( Botaka, De Petter, Endo tot op zeker hoogte ) en sommige creatieve spelers weinig kansen geeft ( Sekine, Buya, Acolatse ). Ik zie de meerwaarde voor het binnenhalen van Brys met zijn hele technische staf ( wat toch stevig wat centen gaat gekost hebben ) momenteel nog niet echt.

lindoke

Berichtdoor lindoke » 27 Aug 2018, 23:03

Mikman schreef:
Stan schreef:...... het inbrengen van Asamoah op een moment dat je overpowert dreigt te worden..........

Ik denk dat hij door het inbrengen van Asamoah voor meer balvastheid op het middenveld wou zorgen om zo achteraan onder de druk uit te komen. Dat is niet echt gelukt maar ik kan zijn beredenering hierin wel volgen.

Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.

Mikman

Berichtdoor Mikman » 28 Aug 2018, 10:16

lindoke schreef:
Mikman schreef:
Stan schreef:...... het inbrengen van Asamoah op een moment dat je overpowert dreigt te worden..........

Ik denk dat hij door het inbrengen van Asamoah voor meer balvastheid op het middenveld wou zorgen om zo achteraan onder de druk uit te komen. Dat is niet echt gelukt maar ik kan zijn beredenering hierin wel volgen.

Ik ook. Alleen is dat al meermaals geprobeerd met Asamoah op verplaatsing en nog zo goed als nooit gelukt. Terwijl hij de wissel Ceballos-Asamoah dan weer niet deed in de thuismatch tegen Lokeren, toen het wel effect kon gehad hebben.

Terug naar “Wedstrijden en spelersnieuws”