Werkgroep: Stayen vol

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Werkgroep: Stayen vol

Bericht door Brusselmans »

Ik zal nog eens ene keer bewegen !
Tot op de Heizel voor de bekerfinale !
Hou er wel rekening mee dat ook aan mij het eeuwige leven niet gegund is !
Nog enkele jaren de gelegenheid dus !
Hou er wel rekening mee dat er een extra moet voorzien worden binnen enkele jaren die de rolstoel moet voortduwen, zou in mei 2019 al handig zijn eigenlijk !
Laatst gewijzigd door Brusselmans op 27 aug 2018, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Werkgroep: Stayen vol

Bericht door stvvilvoorde »

resultaten en continuiteit brengen het volk terug
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Werkgroep: Stayen vol

Bericht door Tompie »

Wat volgens mij wel kan werken en wat ik graag eens zou zien gebeuren, is dat er van een thuiswedstrijd (niet tegen de toppers) een soort van "retro-namiddag/avond" wordt gemaakt.

Wat bedoel ik daarmee?
- doe een oproep waarbij iedere supporter zijn oudste sjaal/truitje aandoet
- doe een oproep waarbij iedereen iemand probeert mee te nemen die vroeger vaak op Staaien kwam, maar nu (al lang) niet meer
- verkoop van die typische petjes/hoedjes die je vroeger vaak zag op Staaien
- laat de supporters vooraf kiezen uit een aantal oude shirts en verkoop die dag een "retro-shirt
- nodig een aantal ex-spelers uit op Stayen die voorafgaand aan de wedstrijd aanwezig zijn in de kantines van de verschillende tribunes
- laat via het tv-circuit beelden zien van wedstrijden uit de "oude doos" (chronologisch, start al in de namiddag)
- laat de STVV-cheerleaders nog eens optreden (of een nieuwe generatie ervan ;))
- gebruik die "toeter" die vroeger vaak aanwezig was bij thuiswedstrijden
- draai voor de wedstrijd de "oude liedjes" van STVV zoals het clublied, mars van Sint-Truiden, in het stadion

Je kan die lijst ongetwijfeld met nog heel wat zaken aanvullen. Uiteraard is dit wel een initiatief waarbij de club zelf een grote rol zal moeten spelen.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
pat@
Berichten: 1065
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Werkgroep: Stayen vol

Bericht door pat@ »

Zeer mooi initiatief wat ook wel eens kan aanslaan.

Ik ben wel voorstander om het kortelings ergens te doen, want nu is het nog de moeite om te proberen. In januari, februari weet iedereen al waar we aan toe zijn met de top 6 die nu al bijna vastligt.
Aangezien het een outdoor-event betreft ben je afhankelijk van het weer en een datum die al een tijdje vastligt. Ook ben je afhankelijk van Roland die zen cirk al vroeg in de namiddag moet vrijgeven als het om een zaterdag gaat. De enigste match die zeer kort al zo goed als zeker is van de zaterdagdatum is begin oktober tegen Moeskroen. Dit is wel helemaal geen sexy tegenstrever, maar moeilijk gaat ook.
Voor een zondagwedstrijd is het ideale eentje om 18 uur, met aanvang van Tompie zijn programma rond 13 uur. Al zal het wel moeilijk zijn om op dit tijdstip een wedstrijd te hebben.
Een moeilijke materie dus...
Jebus4life
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Werkgroep: Stayen vol

Bericht door Jebus4life »

Ik vind dat hiervoor eerst en vooral overlegd moet worden met de club.
Indien wij als supporters ons willen engageren (ik gebruik hier even wij, ik wil gerust meedenken/komen maar ik zit niet vaak meer in Sint-Truiden dus actief participeren ligt iets moeilijk) moet er wel wat hulp van de club komen. Denk maar aan een promo actie op sociale media (moet sowieso vanuit de club komen), maar indien we iets op poten willen zetten (iets simpel zoals met flyers) vind ik wel dat de club hier het budget voor mag uittrekken... De supporters moeten zoiets hopelijk toch niet uit eigen zak betalen...

Indien we 1 wedstrijd 14.000 man ipv geen 6.000 op de club willen krijgen verdienen zij er verdorie aan...

Praktisch: Wie heeft er connectie naar de (supporters)clubs? Want het zal vandaar moeten komen...? Ik ken Tateishi niet, dus hem aanspreken wordt wat moeilijk :|
Dreke
Berichten: 3623
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Werkgroep: Stayen vol

Bericht door Dreke »

Jebus4life schreef: Praktisch: Wie heeft er connectie naar de (supporters)clubs? Want het zal vandaar moeten komen...? Ik ken Tateishi niet, dus hem aanspreken wordt wat moeilijk :|
Ik moet toegeven dat ik al een tijdje uit dat milieu ben. Maar mijn aanvoelen is dat als ge wilt dat het zeker niet lukt, leg het dan in handen van het verbond...
A loyal football fan only supports the shirt...
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Werkgroep: Stayen vol

Bericht door Vouch »

Match tegen Moeskroen begin oktober. Dat is zeker niet te vroeg dag als je nu begint, of hoe lang heb je nodig voor een fb-campagne,... Koe bij de horens vatten, of ga je wachten tot het seizoen om is?
Is het toch te vroeg, 2 november tegen Zulte.

Contact zoeken met STVV is gemakkelijk genoeg, wij zijn Real Madrid niet. Een mailtje naar David Meekers of naar de fb van STVV en t contact is gelegd.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Werkgroep: Stayen vol

Bericht door STimVV »

Ondertussen doen ze bij Lokeren ook hun best om meer supporters aan te trekken. Voor de derby tegen Lokeren mogen de mensen met een abo iemand uitnodigen die binnen mag voor slechts 5 euro.
Ook wel een optie om dat hier te doen, maar dan niet 1-malig. Maar gedurende een langere periode?
Kan een band en gewoonte creëeren om samen met die genodigde te blijven gaan. En de abo-houder krijgt er automatisch een deel gratis pinten voor in de plaats van de genodigde uit dankbaarheid. :)
Fre
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 aug 2018, 20:28

Re: Werkgroep: Stayen vol

Bericht door Fre »

Speciaal een account aangemaakt voor deze topic, ik wil graag meewerken. De meeste op het forum kennen me ook wel van op Stayen.

Met enkel een prijsreductie of "elke abonnee een gratis kaart" ga je het niet redden, dat brengt je misschien 200 man meer op, that's it. Het zal een combinatie moeten zijn met een geslaagde campagne en (eerlijk gezegd) enkele goede resultaten in de volgende wedstrijden zullen ook wel helpen. Je kan echter niet blijven wachten.

Kies een wedstrijd en leef daar naar toe. 2 november tegen Zulte-Waregem vond ik wel een goed idee. 3 jaar terug tegen Standard zaten we toen in T-shirt op de tribune, dus goed weer kan het dan echt nog wel zijn.

Een voorbeeld:
- De 1.000ste wedstrijd van Alemannia in de 2e Bundesliga. Een prijsreductie samen met een actieve campagne op FB (al stond dat toen nog in zijn kinderschoenen), in de stad,... Match was uitverkocht met 31.000 man. Dat terwijl het toen ook niet denderend ging, ze een degradatie hadden meegemaakt en ze er financieel ook al heel slecht voorstonden.
http://www.alemannia-aachen.de/aktuelle ... er-21381l/
https://www.freiepresse.de/sport/fussba ... kel7808756

Ik heb hier al enkele goede dingen gelezen hier, maar zonder bijeenkomst en enkele mensen die de kar zullen trekken (en contact opnemen met de club) zal er weinig van komen vrees ik.

Dus wanneer spreken we af? Donderdag 6 september? ;)
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Werkgroep: Stayen vol

Bericht door Jan Bulder »

Donderdag 6 september vanaf 20u, dan ben ik er graag bij ;-)
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Werkgroep: Stayen vol

Bericht door Since '54 »

'Stayen ouderwets vol'? Hoeveel van dit forum hebben dat ooit meegemaakt?
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Werkgroep: Stayen vol

Bericht door lindoke »

Since '54 schreef:'Stayen ouderwets vol'? Hoeveel van dit forum hebben dat ooit meegemaakt?
Ikke, in de tijd toen ik samen met mijn broer op de brug aan Brialmont de boekskes stond te verkopen: geel-blauw 10 frank :) :) :)
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Werkgroep: Stayen vol

Bericht door toyotacorolla »

IKKE :beer:
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Werkgroep: Stayen vol

Bericht door smol »

De mooie tijd ook nog meegemaakt :)
Dat je al om 18u in het stadion stond, lekker dicht samengepakt op de oude staantribune in de Spionkop.
Rammelend op de golfplaten in het ganse stadion.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Werkgroep: Stayen vol

Bericht door enerkey »

Een 20-25 tal jaar geleden. Als je een abonnement of ticket op de staantribune had moest je om 18 uur daar zijn om een goed plaats te bemachtigen.
We namen toen blikjes cola mee om tijdens het wachten en de wedstrijd iets te kunnen drinken.
Plaats reactie