Werkgroep: Stayen vol

Alles over de wedstrijden van STVV
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Werkgroep: Stayen vol

Bericht door Positivo »

Stayen tenminste éénmaal (over) vol laten lopen.
Geef toe dat het idee aanlokkelijk is.
Het kan een boost betekenen voor de supporters, de nieuwe eigenaars, de spelers en de club !
Hoe bewerkstelligen ?
Brainstormen en ideeen zijn welkom....
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Stayen Vol.

Bericht door Jan Bulder »

Zoals al gezegd in een andere topic:

Ik vind het zeker wel een goed idee, waar ik ook graag aan wil meewerken. Ik was destijds één van de oprichters van Sector-L en ik denk dat je een soortgelijke weg moet gaan afleggen. Eerst het samenstellen van een werkgroep met gelijkgezinden. Als doel zou ik een wedstrijd nemen die nog een maand of 2-3 van vandaag verwijderd is. Zo heb je de tijd om eerst een werkgroep op poten te krijgen, STVV te overtuigen om hieraan mee te werken, een goed verhaal en bijhorende campagne te bedenken en die campagne ook tot uitvoering te brengen.

Iemand moet gewoon het voortouw nemen om een eerste meeting te plannen met fans die willen meewerken. Voor mij is het professioneel vrij druk, de kar trekken kan ik niet. Maar ik wil ondersteunen waar mogelijk.

=> In eerste instantie geen pagina's vol schrijven hier, gewoon een moment afspreken om in real live de koppen bij mekaar te steken.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Stayen Vol.

Bericht door zipke373 »

Nu waren er ongeveer 5400 toeschouwers van wie 3800 abo's. Alhoewel er ook mensen gratis kunnen komen maak ik nu de eenvoudige rekensom dat er dan 1600 tickets verkocht werden. Indien die verkocht werden aan een gemiddelde van 15 euro heb je een ticketing opbrengst van 24.000 euro.
De officiele capaciteit van Stayen is 14600 dacht ik. Dus...als je alle 10800 plaatsen die er over blijven na aftrek van de abo's aan de man zou brengen voor 3 euro dan heb je die dag een ticketing opbrengst van 32400 euro. :D
Nogal eenvoudig geredeneerd, maar toch... als die 9000 toeschouwers extra dan ook nog allemaal een paar pinten of een cola consumeren...Maar dat moet je natuurlijk aan het bestuur verkocht krijgen en er kan maar beter veel volk opdagen of het is een inkomstenverlies. :mrgreen:
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Stayen Vol.

Bericht door STimVV »

Ze slagen er nog altijd niet in om online een ticket te kunnen verkopen. Dat werkt nog steeds niet op de website.
Het weekend van 22 september spelen we tegen Antwerp. Waarschijnlijk is het dan combi-regeling met gesloten loketten. Dan kan ik dus zelfs practisch gezien niet komen, zelfs als ik wil. Ik woon op 2x 1u15 rijden van Stayen, als ik voorhand geen ticket kan kopen via de site blijf ik dus thuis en kijk ik op telenet.
Dat ze al meer eens beginnen met dat in orde te maken ipv over grote acties voor de abonnees te spreken.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

16400

Bericht door STVV-fan »

Om even dit onderwerp aan te maken om alles daaromtrent gebundeld te krijgen.

Ik sta voor de volle 100% achter zo'n idee en dat hiervoor een groep wordt opgericht.

Jebus heeft goed geopperd dat de match eventueel een "te winnen" match "moet" zijn omdat je mensen dan warm maakt om meer te komen erna.

Ik stelde Genk al voor omdat dan sowieso iets meer man komt kijken en dit een "interessante" match is (ik snap dat voor een match tegen Eupen, je sowieso al minder man naar het stadion krijgt).

Ik zou al zeggen. Genk is een interessante match, die komt pas tegen het einde van dit jaar aan bod (dus je hebt al wat tijd om iets in elkaar te steken).
Wat ik voor ogen heb is eigenlijk dat, indien men een werkgroep opricht en effectief mensen gemobiliseerd krijgt om naar het stadion te trekken, zodoende het stadion uit te verkopen, je die werkgroep (bestaande uit supporters) daar voor "verantwoordelijk" kunt stellen.
De Japanners zullen dit zien en het schokeffect met andere lege stadions zullen hun doen beseffen dat een dichte samenwerking met de supporters wel nodig is om iedereen terug "goesting" te doen krijgen in STVV. Toch zeker wat "locale" (= niet-Japanse) supporters betreft
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: 16400

Bericht door STimVV »

Ik vraag me wel af of de match tegen Genk dan de juiste keuze is?
Net omdat dit zowat de enige match is die Stayen sowieso al laat vol lopen. Het resultaat van de moeite die er werd ingestoken zal dan veel minder zichtbaar zijn. Of zelfs helemaal niet waarneembaar.
Ik ben van mening dat je beter een "normalere" match kan uitkiezen. Dan kan je m.i. een duidelijker statement maken.

Moest er straks een interessante thuismatch voor de beker gespeeld worden kan dat ook een optie kunnen zijn. (neem nu bijvb thuis tegen Standard ofzo) Dan maken me meteen ook duidelijk dat de beker bij ons altijd een prioriteit moet zijn. Al is dat practisch gezien dan weer moeilijk omdat je die match niet ruim op voorhand kent en je speelt dan ook met gedeelde recette. Dus de ticketprijs verlagen of abos gratis binnen laten kan dan enkel in samenspraak met de bezoekende club geloof ik.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: 16400

Bericht door zipke373 »

Het misschien best bij 1 topic houden? Stayen vol en deze samenvoegen?

En nog iets...Vanwaar 16400? Volgens mij is het eerder 14600...
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Stayen Vol.

Bericht door Brusselmans »

zipke373 schreef: Dus...als je alle 10800 plaatsen die er over blijven na aftrek van de abo's aan de man zou brengen voor 3 euro dan heb je die dag een ticketing opbrengst van 32400 euro. :D
Trek daar de 3 euro af die de rijke vrek moet hebben en je hebt 32400 - 32400 = 0
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: 16400

Bericht door Jan Bulder »

zipke373 schreef:Het misschien best bij 1 topic houden? Stayen vol en deze samenvoegen?

En nog iets...Vanwaar 16400? Volgens mij is het eerder 14600...
Aangezien het oude vak L niet gebruikt wordt, kom je zelfs niet aan die 14.000. Trek daar nog eens de bezoekers vanaf, en het is nog wat minder. Dus zowat 12.000 mensen mobiliseren, en het zal zo goed als vol zitten ;)

Bekerwedstrijd is geen goede optie. Sowieso al minder populair + is dikwijls midweek.

Jongens, prik gewoon 1 datum eind volgende week om af te spreken.
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: 16400

Bericht door Positivo »

@ jan bulder
Die binnen 2 à 3 maanden was ook mijn idee...
Mi Tegen een topploeg.
Als je tegen Anderlecht normaal 9 à 10.000 toeschouwers haalt is de inspanning minder groot dan tegen pakweg Moeskroen. En het zal makkelijker zijn tegen een topploeg dan tegen Moeskroen (de lat ook niet onbereikbaar hoog leggen , hé)

Ik vraag me het volgende af.
Volgens mij moet je dat OOK spelen via het bedrijfsleven.
Een zaakvoerder die NU een abo heeft (vip) en die men een formule aanbiedt van (ik zeg wat) 10 tickets....(voor bvb zijn medewerkers) à 20 euro per stuk = 200 euro.

Dat is niks voor die mannen.
Dat is dan nog fiscaal aftrekbaar....
En met 10 ineens gaat dat vooruit. 500 vips = 5000 kaarten. Boemvol.

MAAR, moet dat initiatief dan niet vanuit stvv zelf komen ?
Aan welke werkgroep dan ook, die kopen dat niet bij ons... Trouwens wie zijn die mannen ?

Stel dat dat gespeeld wordt via de facebook pagina van stvv (méér dan 30.000! Likes )wie beheert die trouwens ?

Volgens mij is het eenvoudig.
Ik ben zo niet in die sociale media....
Iets in de zin van :

Wij willen Stayen ouderwets vol.
De ondersteuning EN de wil om allen op die wedstrijd te zijn (en heimelijk te hopen op een goede rangschikking op dat ogenblik) moet van de supporters komen ....
Het bestuur moet voelen dat het menens is EN daar dan op ageren !

Reacties welkom.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: 16400

Bericht door Jan Bulder »

@Positivo

De werkgroep moet sowieso samenwerken met STVV. Het businessvoorstel kan perfect via hun commerciële cel aan de man gebracht worden. Ten tijde van de oprichting van Sector L was er vanaf de 1e vergadering van de werkgroep telkens een afgevaardigde van de club aanwezig.

Eerst een organisatie op poten zetten, dan de inhoudelijke campagne neerzetten en daar een naam/slogan/beeld aan ophangen.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Werkgroep: Stayen vol

Bericht door Vouch »

Niet palaveren op t forum, afspreken en voorstellen bespreken die je aan de club kunt doen. Anders blijft t toch maar bij een paar dode letters op een forum.

Je kan er proberen het Verbond bij te betrekken, maar 9 op 10 verdrinkt het initiatief dan in een praatsessie zonder objectief.
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Werkgroep: Stayen vol

Bericht door BoemBoem »

Vouch schreef:Niet palaveren op t forum, afspreken en voorstellen bespreken die je aan de club kunt doen. Anders blijft t toch maar bij een paar dode letters op een forum.

Je kan er proberen het Verbond bij te betrekken, maar 9 op 10 verdrinkt het initiatief dan in een praatsessie zonder objectief.
Dan gaan sommige hier toch achter hun Nickname op het forum moeten uitkomen..
En ter zijde, een match tegen bv Anderlecht of Brugge laten vollopen is geen kunst..
Een match in november/december verliest ge zeker 50% van de mensen (kinderen/vrouwen + koude)..
Zo een initiatief had men eind vorig seizoen reeds moeten opstarten.. dan had men kunnen werken naar ofwel de eerste thuismatch van het seizoen of de 1e thuismatch in september (om de grote verloven te omzeilen)
nu vind ik het veel te kort dag om iedereen te mobiliseren..
Tenzij je wilt werken naar een match rond maart/april..
Het initiatief is zeker goed maar wordt wat onderschat denk ik..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Werkgroep: Stayen vol

Bericht door kenniksvanvoetbal »

BoemBoem schreef:
Vouch schreef:Niet palaveren op t forum, afspreken en voorstellen bespreken die je aan de club kunt doen. Anders blijft t toch maar bij een paar dode letters op een forum.

Je kan er proberen het Verbond bij te betrekken, maar 9 op 10 verdrinkt het initiatief dan in een praatsessie zonder objectief.
Dan gaan sommige hier toch achter hun Nickname op het forum moeten uitkomen..
En ter zijde, een match tegen bv Anderlecht of Brugge laten vollopen is geen kunst..
Een match in november/december verliest ge zeker 50% van de mensen (kinderen/vrouwen + koude)..
Zo een initiatief had men eind vorig seizoen reeds moeten opstarten.. dan had men kunnen werken naar ofwel de eerste thuismatch van het seizoen of de 1e thuismatch in september (om de grote verloven te omzeilen)
nu vind ik het veel te kort dag om iedereen te mobiliseren..
Tenzij je wilt werken naar een match rond maart/april..
Het initiatief is zeker goed maar wordt wat onderschat denk ik..
Maart april...??IN PLAY OF 2 DAN...hoop ik op z'n minst
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Werkgroep: Stayen vol

Bericht door BoemBoem »

kenniksvanvoetbal schreef:
BoemBoem schreef:
Vouch schreef:Niet palaveren op t forum, afspreken en voorstellen bespreken die je aan de club kunt doen. Anders blijft t toch maar bij een paar dode letters op een forum.

Je kan er proberen het Verbond bij te betrekken, maar 9 op 10 verdrinkt het initiatief dan in een praatsessie zonder objectief.
Dan gaan sommige hier toch achter hun Nickname op het forum moeten uitkomen..
En ter zijde, een match tegen bv Anderlecht of Brugge laten vollopen is geen kunst..
Een match in november/december verliest ge zeker 50% van de mensen (kinderen/vrouwen + koude)..
Zo een initiatief had men eind vorig seizoen reeds moeten opstarten.. dan had men kunnen werken naar ofwel de eerste thuismatch van het seizoen of de 1e thuismatch in september (om de grote verloven te omzeilen)
nu vind ik het veel te kort dag om iedereen te mobiliseren..
Tenzij je wilt werken naar een match rond maart/april..
Het initiatief is zeker goed maar wordt wat onderschat denk ik..
Maart april...??IN PLAY OF 2 DAN...hoop ik op z'n minst
Daarom dat ik zeg dat het te kort dag is..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Plaats reactie