Werkgroep: Stayen vol

Alles over de wedstrijden van STVV
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Werkgroep: Stayen vol

Bericht door Henri is de man »

STVV zelf kan al beginnen met hun online ticketing in orde te brengen. De competitie is een maand ver, en het marcheert nog altijd niet...
en dan verschieten dat er geen volk is... :gek:
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Werkgroep: Stayen vol

Bericht door lakie »

Ik heb daarnet bezoek gehad op kantoor van Binkie...
Doosje afgeleverd met 2 gratis tickets voor de wedstrijd tegen Moeskroen en een vlag...
Bedoeling is de vlag uit te hangen en indien deze eind van het seizoen nog uithangt, dan maak je kans op een gesigneerd truitje...

This is no joke :)
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Werkgroep: Stayen vol

Bericht door Jan Bulder »

Jongens, kunnen we afspreken dat we in deze topic alleen reageren met concrete voorstellen en als we interesse hebben om samen te komen?

Mijmeren over het verleden, het ticketsyteem dat niet werkt, acties afschieten, allemaal goed en wel, maar daar zijn andere topics voor.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Werkgroep: Stayen vol

Bericht door Brusselmans »

enerkey schreef:Een 20-25 tal jaar geleden. Als je een abonnement of ticket op de staantribune had moest je om 18 uur daar zijn om een goed plaats te bemachtigen.
We namen toen blikjes cola mee om tijdens het wachten en de wedstrijd iets te kunnen drinken.
Nu ook nie overdrijven !
Is een paar matchen geweest in 1987 na de promotie, oa tegen Brugge (2-1) ...
En 1 match halfweg de sixties waar ze altijd op blijven teren zijn ...
En enkele uitschieters, waar het geweldige bestuur zelf een tekort aan betaalbare plaatsen creëerde !

Voor de rest nooit echt een probleem geweest hoor !
Yellow Feaver
Berichten: 1801
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Werkgroep: Stayen vol

Bericht door Yellow Feaver »

lakie schreef:Ik heb daarnet bezoek gehad op kantoor van Binkie...
Doosje afgeleverd met 2 gratis tickets voor de wedstrijd tegen Moeskroen en een vlag...
Bedoeling is de vlag uit te hangen en indien deze eind van het seizoen nog uithangt, dan maak je kans op een gesigneerd truitje...

This is no joke :)
Eigenlijk is dit een prachtige actie. Het straatbeeld terug geel-blauw kleuren en terug zorgen voor lokale verankering.

Geef maar een datum, ik heb er ook mijn mening en ideeën over. Maar zoals Jan Bulder zegt...hier geen pagina's vol.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Werkgroep: Stayen vol

Bericht door enerkey »

Brusselmans schreef:
enerkey schreef:Een 20-25 tal jaar geleden. Als je een abonnement of ticket op de staantribune had moest je om 18 uur daar zijn om een goed plaats te bemachtigen.
We namen toen blikjes cola mee om tijdens het wachten en de wedstrijd iets te kunnen drinken.
Nu ook nie overdrijven !
Is een paar matchen geweest in 1987 na de promotie, oa tegen Brugge (2-1) ...
En 1 match halfweg de sixties waar ze altijd op blijven teren zijn ...
En enkele uitschieters, waar het geweldige bestuur zelf een tekort aan betaalbare plaatsen creëerde !

Voor de rest nooit echt een probleem geweest hoor !
Topwedstrijden tegen bvb Anderlecht in de 90's. Het was echt niet zo dat je om 19u55 moest toekomen en dan effe op je favoriete plaats kon gaan staan. Tenzij je favoriete plaats zich achter de pilaar van de business seats bevond natuurlijk.

Ben er zeker van dat je in '87 ook nog wel gewoon binnengeraakte om 19u55. Waar je dan stond is iets anders. In de 60's kon je ook nog gewoon binnengeraken. Maar je moest helaas vrede nemen met een plaats ergens aan de zijlijn ;)
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Werkgroep: Stayen vol

Bericht door Jacques »

Jan Bulder schreef:Jongens, kunnen we afspreken dat we in deze topic alleen reageren met concrete voorstellen en als we interesse hebben om samen te komen?
²
Overdrijven is een kunst
Jebus4life
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Werkgroep: Stayen vol

Bericht door Jebus4life »

We hebben nu eenmaal een lijn met de club nodig om dit te bewerkstelligen (wij kunnen ideeën hebben zoveel we willen, de club moet actief meewerken).

1.
Een tijdstip om ideeën te bespreken.
(iemand die de kar wilt trekken mag dat voorstellen. Als niemand daar zin in heeft wil ik dat wel doen, maar ik kan ten vroegste in het weekend van 16 september tijd maken in een weekend. Ben ook niet zeker of iemand van 30 serieus genomen zal worden ;) )

Daar moet een duidelijk plan naar voor komen met initiatieven waarmee naar de club gestapt kan worden.
Hier staan goede ideeën, maar die moeten gebundeld worden tot 1 document, met actiepunten + stappen om deze te verwezelijken + een naam van de verantwoordelijke (anders wacht toch iedereen op elkaar en gebeurd er niets)

2.
We hebben een lijn met de club nodig (hoog genoeg, want anders beweegt er ook daar niets):
Meekers of Tateishi zijn de meest logische kandidaten. Niesen misschien ook, VDA is de sportieve kant maar kan misschien ook iets betekenen?

We willen X en Y doen, op volgende manier. We verwachten Z van jullie: Willen jullie hieraan meewerken?
met Z bedoel ik: Bepaalde financiering (Sociale media campagne, ondersteuning, abonnement voor de tweede seizoenshelft tegen gereduceerde prijs...)

Er gaat ook wat effort moeten gebeuren, maar laten we het niet te dramatisch maken, met een klein beetje campagne en goede wil van wat vrijwilligers denk ik dat we Stayen makkelijk vol krijgen...
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 508
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: Werkgroep: Stayen vol

Bericht door KNRI »

https://www.truineer.be/nl/sint-truiden ... handelaars

https://www.stvv.com/nl/nieuws/a-kern/s ... -geelblauw

de club is intussen zelf ook in gang geschoten...meer geel/blauw in het straatbeeld. Stap 1 in de goede richting!!
Hopelijk volgen er nog goede initiatieven!

:toppie:
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Werkgroep: Stayen vol

Bericht door Jones »

lakie schreef:Ik heb daarnet bezoek gehad op kantoor van Binkie...
Doosje afgeleverd met 2 gratis tickets voor de wedstrijd tegen Moeskroen en een vlag...
Bedoeling is de vlag uit te hangen en indien deze eind van het seizoen nog uithangt, dan maak je kans op een gesigneerd truitje...

This is no joke :)
Een gratis abo volgend seizoen zou beter zijn, of 2.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Werkgroep: Stayen vol

Bericht door Jan Bulder »

Jebus4life schreef:We hebben nu eenmaal een lijn met de club nodig om dit te bewerkstelligen (wij kunnen ideeën hebben zoveel we willen, de club moet actief meewerken)
Lijnen met de club en eventueel met stadsbestuur zijn allemaal geen probleem. Komop, een datum, uur en plaats :-)
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Werkgroep: Stayen vol

Bericht door Jacques »

Ik volg je in die zin dat het beter met de club dan zonder hen gebeurt, maar dat daar (het al dan niet doorgaan van) de actie niet van mag afhangen. Iedereen moet een stukje verantwoordelijkheid (willen) opnemen, aan slepers en ander dood gewicht hebben we niets. Dus: liefst met de club, maar desnoods zonder.
Wie er achteraf evt. met de credits gaat lopen, is voor mij veel minder (niet) van belang. Laat ons vooral streven naar gedeeld succes en het niet bekijken als een wedstrijd. Het zou trouwens van een enorme kortzichtigheid getuigen, moest je als club hiervoor alle pluimen op je hoed willen steken. Dan blijven de initiatiefnemers gedesillusioneerd achter en schiet de club meteen de bredere doelstelling (mensen terug aansluiting laten vinden bij de club en terug naar staaien krijgen) naar de vaantjes. Aangezien de club nu toch al bezig is met initiatieven om stad/inwoner en club terug korter bij elkaar te brengen, verwacht ik dat echter niet. Positief bekeken kan je door dit project samen uit te voeren en de credits te delen mensen al een stapje dichter bij de club brengen, zelfs los van het resultaat van de actie (maar succes is wel een goed bindmiddel).

@ jebus: ik zie niet in waarom iemand van 30 niet serieus genomen zou worden. Ik denk dat de drijvende krachten achter Sector-L destijds nog een stukje jonger waren. Ideeën en goesting zijn belangrijker dan leeftijd. ;)

Wat de datum betreft: best in september, hoe eerder hoe liever. Kan van dit topic nog een poll gemaakt worden? Dat zou het makkelijker maken.
Hierbij in ieder geval la wat momenten dat het voor mij zou kunnen (in de week 's avonds, in het weekend is er meer flexibiliteit)
- 6 september
- 10 september
- 13 september
- 14 september
- 15 september
- 16 september
- 17 september
- 19 september
- 23 september
Overdrijven is een kunst
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Werkgroep: Stayen vol

Bericht door Mikman »

Concrete voorstellen:

-de actie een aparte, catchy naam geven zodat je er duidelijk over kan communiceren.

-eventueel contact zoeken met mensen die vroeger een bijdrage geleverd hebben aan Sector-L, Jan Bulder zal de namen wel kennen.

-per tribune een specifieke doelgroep waar je je op richt: jongeren in Noord, de actie voor de abo's in Oost, en West voor bedrijven en plaatselijke handelaars.

Noord ( via scholen en jeugdverenigingen ) en Oost ( via de abo's dus ) krijg je zo zeker gevuld, West is de moeilijkste uitdaging. Daar zou men tickets beschikbaar moeten stellen aan handelaars en bedrijven. Ofwel kunnen bedrijven tickets aan een schappelijke prijs kopen om aan hun personeel uit te delen, ofwel laat je handelaars tickets verloten. Facebook is daar tegenwoordig een goed platform voor: "Deel onze Facebookpagina en win tickets" enz... Iedereen kent het principe wel. Ik ben zelf handelaar en moest ik de kans krijgen om 10 of 20 tickets aan te kopen aan een schappelijke prijs ( dus 10 of 15€ per stuk ipv de gebruikelijke 40 of meer op West ) die ik kan verloten onder mijn klanten zou ik dat zeker doen. Ik las vandaag dat de club al wat acties doet met Truiense handelaars voor de match tegen Moeskroen, maar ik zou nog breder gaan. STVV is meer dan Sint-Truiden, het is de club van Haspengouw.

-Het niet alleen beperken tot de actie om volk te lokken, maar er ook echt iets van maken: zorgen dat de mensen op tijd in het stadion zijn, oud-spelers uitnodigen en voor de aftrap huldigen, zoveel mogelijk geel laten dragen, vlaggetjes uitdelen aan iedereen.... Je moet er echt een evenement van maken dat aanspreekt.
Dreke
Berichten: 3623
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Werkgroep: Stayen vol

Bericht door Dreke »

Zo een actie kan het omslagpunt betekenen. En vooral wat Mikman aanhaalt: richt u op verschillende groepen en maak er nog meer van dan gewoon het stadion vullen:
- netwerken en place-m-a-tu-vu in de West
- knallen aan de Tiense (ja, daar mag in overleg met de hulpdiensten ook wat rook bij zijn)
- scholen en gezinnen op de nief tribune
- oud-spelers die opdagen en eventueel zelfs het gezicht van de actie worden
- retro
- tifo
- opbouwen naar de aftrap, wat inhoudt dat Ivo zijn mond enkel gebruikt voor het noodzakelijke
- kortom: alles wat het tot één geheel maakt

Het is voor mij praktisch moeilijk haalbaar om mijn steentje bij te dragen. Maar ik steun het idee voor de volle 100%. Bij voorkeur samen met de club. Het nieuwe bestuur en de supporters die er samen voor gaan. En als het - om één of andere onverklaarbare reden - niet samen kan, dan maar zonder.

Gun uzelf wel tijd.
A loyal football fan only supports the shirt...
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Werkgroep: Stayen vol

Bericht door Jan Bulder »

Ik kan me vrijmaken op woensdag- en donderdagavonden.
Plaats reactie