Werkgroep: Stayen vol

Alles over de wedstrijden van STVV
Fre
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 aug 2018, 20:28

Re: Werkgroep: Stayen vol

Bericht door Fre »

Krisaias schreef:
242 schreef:Een tweede meer accurate telling zou het aantal op 1.308 competitie-wedstrijden brengen?

van: 1957-58 tem 1973-74 = 17 jaren | 16 ploegen | 15 wedstrijden x 2 = 30 M x 17 = 510
van: 1987-88 tem 1990-91 = 04 jaren | 18 ploegen | 17 wedstrijden x 2 = 34 M x 04 = 136
van: 1994-95 tem 2007-08 = 14 jaren | 18 ploegen | 17 wedstrijden x 2 = 34 M x 14 = 476
van: 2009-10 tem 2011-12 = 03 jaren | 16 ploegen | 15 wedstrijden x 2 = 30 M x 03 = 090
van: 2015-16 tem 2017-18 = 03 jaren | 16 ploegen | 15 wedstrijden x 2 = 30 M x 03 = 090
van: 2018-nu = +6

totaal: 1.308 (+ hier moeten nog play-off wedstrijden bij, het wordt ingewikkeld). Straks zitten we aan 2.000.
We zullen op zoek moeten gaan naar een ander getal! Misschien het aantal matchen 'tout court'? 8.000 (ruwe schatting).
Redelijk goed geschat. We zitten momenteel, na een iets gedetailleerde telling, op 1304 reguliere competitiewedstrijden en 49 playoff wedstrijden. Da's dus een totaal van 1353 met inbegrip van STVV-KVO van dit weekend.

Hierbij zijn bijvoorbeeld de geschrapte wedstrijden tegen Lommel (2002-2003) en Moeskroen (2009-2010) niet meegerekend. Dus we hebben er wel drie meer gespeeld, maar die uitslagen werden later geschrapt.
:toppie: Da kan ter he!
Fre
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 aug 2018, 20:28

Re: Werkgroep: Stayen vol

Bericht door Fre »

Mikman schreef:Misschien beter met 3 dan met 30. Natuurlijk moet er ook wel iemand van de club bij, anders kan je niks deftig uitwerken.

Zoals gezegd zou ik er een wat breder evenement van maken. Ergens een naam zoeken in de trend van "de langste nacht van Sintruin". Je kan Nina Derwael, Tim Wellens, Simon Mignolet ( als die niet moet spelen op zondag ) huldigen voor hun prestaties de afgelopen maanden. Ex-spelers laten opdraven. Vlagjes uitdelen. Waarom vlagjes? Omdat het laagdrempelig is, daar doet iedereen bij mee. Maar dan wel een fatsoenlijk formaat en niet de veredelde kaasschotel-vlaggetjes die ze in het verleden soms uitdeelden.
Donderdag 20:30 in Moeder Lambik? Plaats genoeg om u echt apart te zetten als het veel volk is, en ideaal om u niet te apart te zetten als ge maar met 3 zijt :D .

Krisaias en Yellow Fever kunnen ook nog aansluiten als ze willen, die zitten daar toch regelmatig op donderdag ;).
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Werkgroep: Stayen vol

Bericht door Jan Bulder »

Fre schreef:
Mikman schreef:Misschien beter met 3 dan met 30. Natuurlijk moet er ook wel iemand van de club bij, anders kan je niks deftig uitwerken.

Zoals gezegd zou ik er een wat breder evenement van maken. Ergens een naam zoeken in de trend van "de langste nacht van Sintruin". Je kan Nina Derwael, Tim Wellens, Simon Mignolet ( als die niet moet spelen op zondag ) huldigen voor hun prestaties de afgelopen maanden. Ex-spelers laten opdraven. Vlagjes uitdelen. Waarom vlagjes? Omdat het laagdrempelig is, daar doet iedereen bij mee. Maar dan wel een fatsoenlijk formaat en niet de veredelde kaasschotel-vlaggetjes die ze in het verleden soms uitdeelden.
Donderdag 20:30 in Moeder Lambik? Plaats genoeg om u echt apart te zetten als het veel volk is, en ideaal om u niet te apart te zetten als ge maar met 3 zijt :D .

Krisaias en Yellow Fever kunnen ook nog aansluiten als ze willen, die zitten daar toch regelmatig op donderdag ;).
Ik probeer er te zijn.
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Werkgroep: Stayen vol

Bericht door Henri is de man »

Ik denk dat het belangrijk is om met een duidelijk objectief voor ogen deze actie te doen.

Een wedstrijd later op het seizoen eruit kiezen is prima maar misschien moet deze wedstrijd eerder als een start van een campagne worden gezien naar het seizoen 2019-2020. Als de tribunes terug meer bevolkt moeten geraken, is het belangrijk dat dit in eerste instantie vooral via abonnees gebeurt. Natuurlijk hebben de sportieve prestaties, en natuurlijk de transferpolitiek in het tussenseizoen, een belangrijke invloed hierop.

Ik wil maar zeggen dat je twee kanten uitkan: of je probeert een nostalgische STVV avond te organiseren zonder meer maar je kan het ook wat groter zien... tis maar een idee
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Fre
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 aug 2018, 20:28

Re: Werkgroep: Stayen vol

Bericht door Fre »

Ja ja, allemaal goed en wel, ge moogt hier nog 1000 pagina's volschrijven, er komt toch niks van op deze manier.

Soit, zoals ik het nu zie gaat t donderdag dus niet door?
Geen probleem, maar dan is het aan de volgende om iets proberen op poten te zetten.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Werkgroep: Stayen vol

Bericht door Jacques »

Fre schreef:Ja ja, allemaal goed en wel, ge moogt hier nog 1000 pagina's volschrijven, er komt toch niks van op deze manier.
Idd. Een praatbarak loert weer om de hoek. Dus terug naar de essentie:
Donderdag 20:30 in Moeder Lambik. Wie komt, wie niet?
Overdrijven is een kunst
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Werkgroep: Stayen vol

Bericht door lakie »

Fre schreef:Ja ja, allemaal goed en wel, ge moogt hier nog 1000 pagina's volschrijven, er komt toch niks van op deze manier.

Soit, zoals ik het nu zie gaat t donderdag dus niet door?
Geen probleem, maar dan is het aan de volgende om iets proberen op poten te zetten.
What else is new? Zo is het altijd geweest...
Vandaar dat het deze keer van in het begin al niet aan mij was besteed...
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Werkgroep: Stayen vol

Bericht door Mikman »

lakie schreef:
Fre schreef:Ja ja, allemaal goed en wel, ge moogt hier nog 1000 pagina's volschrijven, er komt toch niks van op deze manier.

Soit, zoals ik het nu zie gaat t donderdag dus niet door?
Geen probleem, maar dan is het aan de volgende om iets proberen op poten te zetten.
What else is new? Zo is het altijd geweest...
Vandaar dat het deze keer van in het begin al niet aan mij was besteed...
Dit is toch anders. In het verleden werd er vaak opgeroepen tot acties tégen het bestuur, maar zonder duidelijk einddoel voor ogen.

Deze actie is constructief en het objectief is duidelijk: de match tegen Zulte-Waregem het stadion vol krijgen, met medewerking van de club want zonder zal het niet lukken.

Wat de samenkomst betreft: ik wil gerust komen om alles wat ik hier neergetypt heb nog eens uit de doeken te doen, maar voor mij mag je de geïnteresseerden ook in een Whatsapp of Facebook-groep samen brengen. Dat kan handig zijn om eventueel externe mensen toe te voegen die eventueel ook expertise kunnen leveren ( Sjalleman, Yappa....) .

Het voornaamste is het contact met het bestuur. Zij moeten er zich ook vol achter zetten.
Dreke
Berichten: 3623
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Werkgroep: Stayen vol

Bericht door Dreke »

Mikman schreef:de match tegen Zulte-Waregem het stadion vol krijgen
Denk nog eens goed na over welke match gekozen wordt. Zulte is op zondagavond om 20.00 uur. Dat lijkt me verre van ideaal...
A loyal football fan only supports the shirt...
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Werkgroep: Stayen vol

Bericht door Mikman »

Dreke schreef:
Mikman schreef:de match tegen Zulte-Waregem het stadion vol krijgen
Denk nog eens goed na over welke match gekozen wordt. Zulte is op zondagavond om 20.00 uur. Dat lijkt me verre van ideaal...
https://www.stvv.com/nl/wedstrijden/kal ... -2018-2019


Ik weet niet of er wel een alternatief is. Moeskroen op 6 oktober is misschien te vroeg om alles nog goed geregeld te krijgen ( en de club doet dan zelf al een actie via de handelaars ) en voor de rest zijn het thuismatchen tegen Brugge, Anderlecht, Standard,.... dan gaat de club niet willen inboeten op hun recette vrees ik. Enig alternatief is dan de match tegen Kortrijk op 22 december. Dan kan men misschien een Kerstactie doen.
Eigenlijk zou je sowieso eerst met de club moeten samen zitten om een datum af te spreken.


Ik heb in het verleden al eens onderzocht dat matchen op zondag gemiddeld méér mensen lokken dan op zaterdag. Belangrijke nuance: dan zijn het ook vaker topmatchen, dus komt er ook automatisch meer volk. Maar het toont wel dat men niet per sé thuisblijft omdat het op zondag is.
Dreke
Berichten: 3623
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Werkgroep: Stayen vol

Bericht door Dreke »

Mikman schreef:Ik heb in het verleden al eens onderzocht dat matchen op zondag gemiddeld méér mensen lokken dan op zaterdag. Belangrijke nuance: dan zijn het ook vaker topmatchen, dus komt er ook automatisch meer volk. Maar het toont wel dat men niet per sé thuisblijft omdat het op zondag is.
Het gaat hier over een andere "men" dan bij gewone matchen. Veel verschillende doelgroepen. En ik kan er wel wat bedenken die op zondag niet zullen komen, maar op zaterdag wel.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Werkgroep: Stayen vol

Bericht door Jacques »

We moeten rekening houden met de lokale situatie. Het lijkt me daarom best dat we zo laagdrempelig mogelijk mikken. We hebben het hier veelal over mensen die al twee jaar op café of thuis in de zetel kijken en voor wie (sad to say) haast elk excuus goed genoeg is om niet naar het stadion af te zakken. Zondagavond 20u is voor zij die maandagochtend op tijd op hun werk moeten zijn, mogelijk al voldoende als excuus. Hier is bovendien nooit echt een cultuur geweest van voetbal op zondag(avond). Zaterdag 20u is altijd de standaard geweest in het verleden. Ik zou daar dan ook op mikken (al kan je dat tegenwoordig nooit meer met 100% zekerheid als je lang op voorhand moet beginnen) of je moest toch op een topmatch mikken waar de aantrekkelijkheid van de affiche groter is dan de weerstand tegen zondagavond.
Ik zou een topwedstrijd daarom niet bij voorbaat uitsluiten. De club hoeft niet noodzakelijk in te boeten op haar recette. Dat hangt af van de modaliteiten van de actie (lees: wat ga je gebruiken om mensen naar het stadion te lokken) en die liggen bij mijn weten nog niet vast. Je kan het bovendien ook anders bekijken: zelfs een match tegen Anderlecht of Brugge trekt geen 10 000 man meer tegenwoordig. Stel dat je dan mits een actie toch op 11 000 uitkomt, dan is dat nog altijd 1000-2000 man meer (dus meer inkomsten) dan zonder actie. Soit, dit dient met de club besproken te worden.
Overdrijven is een kunst
truieneer
Berichten: 106
Lid geworden op: 08 jul 2013, 14:37
Supporter van: STVV

Re: Werkgroep: Stayen vol

Bericht door truieneer »

Is hier nog iets rond gebeurd?
Ik heb toevallig enkele dagen geleden de voorzitter gesproken en het ontstaan van dit idee kort ter sprake gebracht.

greetz
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Werkgroep: Stayen vol

Bericht door STimVV »

Ondertussen doen ze bij Club Brugge wél een actie voor hun supporters. Terwijl ze daar toch echt wel géén gebrek aan supporters hebben. Ze kunnen er zelfs geen extra kwijt in hun stadion.
Tijdens de thuismatch tegen Lokeren schenken ze daar gratis bier: vanaf de opening vd stadionpoorten tot wanneer de 1e goal valt.

Ondertussen doen ze hier nog steeds niiiiiiiiikzzzzzzz…
Terwijl het nergens harder nodig is dan hier...

Bovendien slagen ze er nog steeds niet in om het online ticketsysteem in werking te stellen. :headbang:
Bij de thuismatchen tegen Antwerp (22/9) , Club Brugge (27/10) en Anderlecht (23/11) zal het weer combi-regeling zijn met gesloten loketten.
Dus zelfs als ik wil komen, zal het niet lukken. Want ik geraak tijdens de week niet op Stayen. (2x 1u30 rijden + werkverplichtingen)
Ik ben dus verplicht om die matchen op TV te kijken. Goed bezig om Stayen weer vol te krijgen. :roll: :roll:

Het lijkt er op dat ik dan maar af en toe eens op verplaatsing zal gaan zien. Op Beveren deed ik dat, en in Anderlecht ook. (seats) Zolang ze er niet in slagen om die klantenservice in orde te brengen zien ze mij niet meer in een Stayen zonder beleving. Dus ook de kleinere matchen niet, uit principe. :rood: Dan nog liever op verplaatsing. :devil: Wat meestal ook nog eens dichterbij is voor mij.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Werkgroep: Stayen vol

Bericht door Brusselmans »

Vraag aan het bestuur gratis kaarten voor elke niet-abo plaats en deel die uit.
+/- 10.000 tickets dus.

Dan mag je blij zijn als daar 20% van komt.

Het zullen dus 50.000 tickets moeten zijn om de boel vol te krijgen bij een 20% opkomst.

20% is een optimistische schatting van opkomsten bij een aktie, misschien heb je wel 70.000 tickets nodig.
Plaats reactie