Werkgroep: Stayen vol

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Werkgroep: Stayen vol

Bericht door Jacques »

Wijzen naar de club, vergelijken met een ander, u druk maken over een online systeem, cijfers over 20 000- 70 000, waarom niet ineens 1 miljoen vrijkaarten? Met de ingesteldheid die een aantal mensen tentoonspreiden gaan we nergens geraken en doet dit forum zijn reputatie alleen maar zagen en klagen weer alle eer aan. Alle redenen zijn goed om toch maar niets zelf te moeten ondernemen...
Ga met zo mensen naar de oorlog. Waarschijnlijk gaan ze eerst nog vijftien klachtenbrieven schrijven omdat de loopgraven er maar vuil bij liggen, niet toegankelijk zijn voor rolstoelpatiënten, de uurroosters moeilijk te combineren zijn met de kinderopvang en hun geweer er met dat grijs/bruin/zwart behoorlijk saai uitziet en liever een vrolijker kleurtje zouden hebben. :roll:
Overdrijven is een kunst
STVVninof
Berichten: 579
Lid geworden op: 18 jan 2011, 10:41

Re: Werkgroep: Stayen vol

Bericht door STVVninof »

Je kan niet verwachten dat mensen die anderhalf uur (enkel) naar Stayen rijden, deze afstand ook in de week nog eens afleggen voor tickets... Idem hier Tim.

Dit compleet los van de eenmalige actie, daar sta ik volledig achter en zal ik ook steunen.
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Werkgroep: Stayen vol

Bericht door STimVV »

Jacques schreef:Wijzen naar de club, vergelijken met een ander, u druk maken over een online systeem, cijfers over 20 000- 70 000, waarom niet ineens 1 miljoen vrijkaarten? Met de ingesteldheid die een aantal mensen tentoonspreiden gaan we nergens geraken en doet dit forum zijn reputatie alleen maar zagen en klagen weer alle eer aan. Alle redenen zijn goed om toch maar niets zelf te moeten ondernemen...
Ga met zo mensen naar de oorlog. Waarschijnlijk gaan ze eerst nog vijftien klachtenbrieven schrijven omdat de loopgraven er maar vuil bij liggen, niet toegankelijk zijn voor rolstoelpatiënten, de uurroosters moeilijk te combineren zijn met de kinderopvang en hun geweer er met dat grijs/bruin/zwart behoorlijk saai uitziet en liever een vrolijker kleurtje zouden hebben. :roll:
Sorry Jacques, dit doet m'n bloed koken.
Allez man. Als je als club er niet in slaagt om een ticket te verkopen aan mensen die een ticket willen kopen kunnen ze inderdaad vierkant m'n kloten kussen. :gek:
Dan zou het nog aan onze ingesteldheid liggen.

En staat inderdaad los van die eenmalig actie. Waar wij ook van de partij zullen zijn, als ik dan een ticket kan kopen... het moet zelfs niet gratis zijn. :roll:
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Werkgroep: Stayen vol

Bericht door Jacques »

Kook rustig verder. Laat me weten wanneer de pasta gaar is. Ik vraag me intussen af hoe mensen dat 3-5 jaar geleden deden, toen er nog geen online systeem en ook al combi-regelingen waren. Als iedereen (fan, club) wat moeite willen doen, desnoods iemand van een supportersvereniging inschakelen, kan ik me niet inbeelden dat hier geen mouw aan te passen valt.
Uw ergernis is terecht, maar ze staat los van deze actie en om dat dan bovendien te gebruiken om tout court te zeggen "kust ze", is wat mij betreft buiten proportie.

Wat die ingesteldheid betreft: als ge na 6 pagina's niet aan een datum raakt, als er gevraagd wordt om het concreet te houden en men komt toch steeds weer af met andere (grote en kleine) ergernissen die alleen maar afleiden, aan wie ligt dat? Ook aan de club?

Anyway, ik hoor het wel als er wat concreet afgesproken wordt. Voor de rest ga ik me hier afzijdig houden, want dit leidt toch nergens toe.
Laatst gewijzigd door Jacques op 12 sep 2018, 10:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
weekenders
Berichten: 1079
Lid geworden op: 29 jan 2012, 11:30
Supporter van: STVV

Re: Werkgroep: Stayen vol

Bericht door weekenders »

STVVninof schreef:Je kan niet verwachten dat mensen die anderhalf uur (enkel) naar Stayen rijden, deze afstand ook in de week nog eens afleggen voor tickets... Idem hier Tim.

Dit compleet los van de eenmalige actie, daar sta ik volledig achter en zal ik ook steunen.
Met een beetje goede wil is er voor alles een oplossing. Die tickets kan men gerust laten halen door iemand die er toch moet zijn en dan overnemen voor de wedstrijd. probleem opgelost.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Werkgroep: Stayen vol

Bericht door Brusselmans »

Mijn optie is wetenschappelijk bewezen.
Altijd handig om daar mee rekening te houden.
Fidel
Berichten: 30
Lid geworden op: 20 jun 2012, 11:51
Supporter van: STVV

Re: Werkgroep: Stayen vol

Bericht door Fidel »

In afwachting van een grotere, beter georganiseerde actie (eventueel gecombineerd met een Fandag) zou een eenvoudige actie kunnen worden voorgesteld aan het bestuur.

Aan de 4.000 abonnees de kans geven om iemand mee te brengen (kaart aan 75 % van de normale prijs).
Stel dat iedereen dat zou doen dan heb je al 8.000 toeschouwers.

Als je dan voor de tweede persoon die je zou meebrengen 50 % korting geeft (met een bodemprijs bijv altijd 5 EUR), dan kom je wellicht aan 10.000 toeschouwers (in het theoretisch geval zelfs aan 12.000).

Dit zou toch snel kunnen worden georganiseerd bijvoorbeeld tegen Z-Waregem.
Zondagavond lijkt mij geen probleem : alle provinciale, nationale en jeugdploegen hebben dan al gespeeld zodat ook die groep (wellicht de grootste doelgroep) de kans krijgt om te komen kijken. Desnoods vraag je aan de Bond om vroeger te spelen (om 19.30 u / wedstrijd gedaan om 21.15 u : werkenden en schoolgangers ook tevreden / de anderen kunnen langer blijven hangen).

De plaatsen in de nieuwe tribune (west) kan je aanbieden aan de oud-spelers van STVV en hun familie (eventueel ook aan een symbolisch bedrag).

't is maar een voorstel ...
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Werkgroep: Stayen vol

Bericht door Jan Bulder »

Fidel schreef:In afwachting van een grotere, beter georganiseerde actie (eventueel gecombineerd met een Fandag) zou een eenvoudige actie kunnen worden voorgesteld aan het bestuur.

Aan de 4.000 abonnees de kans geven om iemand mee te brengen (kaart aan 75 % van de normale prijs).
Stel dat iedereen dat zou doen dan heb je al 8.000 toeschouwers.

Als je dan voor de tweede persoon die je zou meebrengen 50 % korting geeft (met een bodemprijs bijv altijd 5 EUR), dan kom je wellicht aan 10.000 toeschouwers (in het theoretisch geval zelfs aan 12.000).

Dit zou toch snel kunnen worden georganiseerd bijvoorbeeld tegen Z-Waregem.
Zondagavond lijkt mij geen probleem : alle provinciale, nationale en jeugdploegen hebben dan al gespeeld zodat ook die groep (wellicht de grootste doelgroep) de kans krijgt om te komen kijken. Desnoods vraag je aan de Bond om vroeger te spelen (om 19.30 u / wedstrijd gedaan om 21.15 u : werkenden en schoolgangers ook tevreden / de anderen kunnen langer blijven hangen).

De plaatsen in de nieuwe tribune (west) kan je aanbieden aan de oud-spelers van STVV en hun familie (eventueel ook aan een symbolisch bedrag).

't is maar een voorstel ...
Dit zou één stap kunnen/moeten zijn binnen de campagneopbouw naar een vol Staaien.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Werkgroep: Stayen vol

Bericht door STVV-fan »

De dagen en tijdstippen waarop gespeeld wordt, wordt beslist door "den tv".

De Bond alleen kan daar noch een antwoord op formuleren, noch een beslissing over nemen
Anneke
Berichten: 112
Lid geworden op: 10 aug 2011, 13:27

Re: Werkgroep: Stayen vol

Bericht door Anneke »

STVV kan misschien al eens beginnen met de prijzen voor de consumpties gelijk te trekken..?
Of die consumptie nu gedronken wordt door iemand met een ticket of iemand met een abo.. is toch dezelfde inhoud he?
Dat prijsverschil gaat echt niet bepalen of je abonnee wordt of niet hoor!

Gewoon terug een schappelijke prijs: €1,80
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Werkgroep: Stayen vol

Bericht door miel »

Met alle respect voor de actie
Maar velen hebben deze niet begrepen of willen ze niet begrijpen daarom zal het moeilijk zijn om deze doelstelling te halen .
Wat doet de club ? of wat zou de club moeten doen ? dat zijn de meeste reacties en suggesties op dit topic
De vraag moet zijn , wat doen de supporters of wat kunnen ze doen .
Het is nochtans heel simpel , vergeet het verleden en begin met een propere lei voor degene die zijn afgehaakt omwille van de gekende redenen , Onder het mom begin bij jezelf kan je veel doen .
Stop er bij voorbeeld mee om allerlei drogredenen te blijven zoeken om het wegblijven te verantwoorden .
Wees wat realistischer en besef dat het voetbal anno 2018 niet meer hetzelfde is als 20 jaar geleden
En als je dan toch kritiek wil geven of een speler afbreken , doe dat dan in het stadion daar heb je recht van spreken ipv op sociale media
Jokke
Berichten: 179
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:28

Re: Werkgroep: Stayen vol

Bericht door Jokke »

Ik ben een paar jaar geleden gestopt met naar het stadion te komen o.w.v. talloze redenen zoals o.m. de belachelijk hoge lonen van spelers , naar de training rijden in een Bentley , comedia del arte op het veld , de VAR- soap , lamentabel voetbal op Stayen enz. enz.
Kwam nochthans op Staaien sinds 1968 !
Op mijn nuchtere zelve past dus geeneen actie meer sorry,:maar niettemin respect voor zij die wel iets proberen te verzinnen. Tenzij gewoon wegblijven en gigantisch grote lege plekken in de tribunes veroorzaken.
Als de ploeg gewoon elke wedstrijd 1 goal meer maakt dan de tegenstrevers, wedden dat na een paar maand de lege plekken opgevuld zullen zijn?
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Werkgroep: Stayen vol

Bericht door Brusselmans »

De Japanners hebben het huurcontract van de Kanarie overgenomen.
Er wordt nu onderhandeld wie de uitbating op zich gaat nemen.
Het zou kunnen dat men er Mignolet bij gaat betrekken.
Vanuit die basis kan er terug iets groeien qua supporters, want de Rvue is te kil en te groot om warme gevoelens te krijgen. Veel groepjes daar, maar geen eenheid.

Vroeger had je de Kanarieclub, de Hel, café Stadion en de Kanarie, elk met zijn eigenheid en samenhokkers. Daar kon een ei gelegd worden, en dat broedde wel uit tot concrete akties, zowel protest als andere dingen zoals bvb de 24 uur countdown, of een 20 jaar later avond met de kampioenen van 1987, of het idee om een supporterslied te maken en het ook daadwerkelijk uit te voeren, of de toch wel unieke Après-Foot party's waar ongebreideld en uitbundig werd gefeest bij een overwinning, en bij verlies de droefheid stillekes werd omgebouwd naar good feeling onder vrienden, en iedereen om 6 uur toch goed thuis geraakte met spontane taxi . Heeft er ondertussen van al de "grote" goedbetaalde namen al iemand beter gedaan misschien dan die ene die het deed voor een paar pinten ?

Ondertussen al dik 10 jaar geleden dat er op dat gebied nog eens iets gebeurd is, nochtans wonen er in elke straat 20 DJ's en producers die het allemaal veel beter kunnen dan ik,of het misschien denken ....

Die Brusselmansen en co lopen er niet meer rond. Wel veel blabla, meer ook niet. Brusselmansen en co zijn dat ook beu geworden, want als dank voor al hun akties, tijd, inzet en kosten ze werden serieus tegengewerkt. Dat breekt op een dag, en komt nooit meer goed.

Zoiets zie vandaag de dag ook niet meer lukken, enerzijds omdat de voortrekkers van toen er nu geen zin meer in hebben omdat ze de stempel "tegen de club" hebben meegekregen, anderzijds omdat er toen geen social media waren, waar velen veel weten en alles kunnen, maar uiteindelijk niet verder geraken dan een vind ik leuk klikje.

The times, they are a changing.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Werkgroep: Stayen vol

Bericht door Vouch »

242 schreef:Conclusie / Beoordeling

Na veel vijven en zessen, kunnen we nu rustig concluderen, dat het idee een self fulfilling prophecy is / was, hetwelk niet eens van de tekentafel kan / zal / zou geraken en dit terwijl je als supporter het zelf in de hand hebt. Maar neen, het moest en het zou uit handen gegeven worden. Het is de club die het nu maar eens moest laten zien, toch?

Bijna 90% van alle reacties gaan over wat de club zou horen te doen naar haar supporters toe. 100% hiervan gaat over geld of afgeleiden in de vorm van kortingen of gratis schenkingen. Amper 10% heeft het over wat supporters voor zichzelf / de supporters kunnen betekenen hetwelk in eerste instantie de gedachte was, maar later werd gegoten in wat het nu voorstelt. Dat voorstel bracht weinig schouders als steun onder het idee, getuige de 'samenkomst' te 'Moeder Lambic'. Ja, er was enig draagvlak die hebben geleid tot schuchter oorgefluister bij de club. Maar vervolgens werd het stil, heel stil. De huidige Managers zijn vooral bezig met een 'terugverdien-model' en 'winst-model', waar niet echt plaats is voor 'gratis'. Toch heb ik het gevoel dat indien er al een luisterend oor is, wij als supporter het nu laten afweten. We zijn als groep onzichtbaar voor wat we willen. Hoe moeten we het idee 'Stayen vol' dan verder situeren? Als de resultaten volgen in de competitie is er ongetwijfeld geen actie nodig, supporters zullen vanzelf het stadion doen vollopen. Komen er geen tot weinig overwinningen, dan zullen we het vervolg kennen zoals het nu is. Kortom, er is geen enkele invloed van het idee, als het niet op zichzelf / losstaand van de club kan gezien worden.

De wereld draait verder, dat heet evolutie. De visie van sommige 'oldskool' fans staat blijkbaar veraf van de huidige generatie 'nillies'. Want acties, die doen we thans virtueel, Mijnheer! Ik berust in het feit dat anno 2018 een 'alleen-staan' samenhorigheidsgevoel bestaat. Alles voor zichzelf en niks voor een ander, maar wel tesamen dezelfde geel-blauwe kleuren dragen. En als het even kan, nog gratis ook.

Dit bericht heeft niet de bedoeling mensen te 'tacklen'. Het is mijn visie en u mag daar absoluut een andere mening over hebben.
Ook zonder te willen "tacklen", maar wat was uw bijdrage om het geheel te laten lukken, buiten het openen van een topic en een post waarin stond dat je geen beweging opgang wou brengen maar enkel 1 match Stayen wou doen vollopen?

De mens is inderdaad veranderd, wat niet wil zeggen dat je niets meer teweeg kan brengen. Kijk naar de mannen van Moeder Kanarie, een klein 500 man op hun cantus, niet direct iets waar ik naar toe zou gaan maar knap van die mannen, chapeau! De jeugd is heus niet alleen "liken" en in de zetel liggen, ik heb de indruk dat dat meer een probleem is van de oudere generaties.
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Werkgroep: Stayen vol

Bericht door toyotacorolla »

Als het aangeboden spektakel van enig nouveau is wat wordt aangeboden zullen de lege plekken wel opgevuld worden.
Plaats reactie