Werkgroep: Stayen vol

Alles over de wedstrijden van STVV en nieuwtjes over de spelers
Dreke

Re: Werkgroep: Stayen vol

Berichtdoor Dreke » 05 Sep 2018, 21:18

Mikman schreef:Ik heb in het verleden al eens onderzocht dat matchen op zondag gemiddeld méér mensen lokken dan op zaterdag. Belangrijke nuance: dan zijn het ook vaker topmatchen, dus komt er ook automatisch meer volk. Maar het toont wel dat men niet per sé thuisblijft omdat het op zondag is.

Het gaat hier over een andere "men" dan bij gewone matchen. Veel verschillende doelgroepen. En ik kan er wel wat bedenken die op zondag niet zullen komen, maar op zaterdag wel.

A loyal football fan only supports the shirt...

Jacques

Berichtdoor Jacques » 06 Sep 2018, 09:22

We moeten rekening houden met de lokale situatie. Het lijkt me daarom best dat we zo laagdrempelig mogelijk mikken. We hebben het hier veelal over mensen die al twee jaar op café of thuis in de zetel kijken en voor wie (sad to say) haast elk excuus goed genoeg is om niet naar het stadion af te zakken. Zondagavond 20u is voor zij die maandagochtend op tijd op hun werk moeten zijn, mogelijk al voldoende als excuus. Hier is bovendien nooit echt een cultuur geweest van voetbal op zondag(avond). Zaterdag 20u is altijd de standaard geweest in het verleden. Ik zou daar dan ook op mikken (al kan je dat tegenwoordig nooit meer met 100% zekerheid als je lang op voorhand moet beginnen) of je moest toch op een topmatch mikken waar de aantrekkelijkheid van de affiche groter is dan de weerstand tegen zondagavond.
Ik zou een topwedstrijd daarom niet bij voorbaat uitsluiten. De club hoeft niet noodzakelijk in te boeten op haar recette. Dat hangt af van de modaliteiten van de actie (lees: wat ga je gebruiken om mensen naar het stadion te lokken) en die liggen bij mijn weten nog niet vast. Je kan het bovendien ook anders bekijken: zelfs een match tegen Anderlecht of Brugge trekt geen 10 000 man meer tegenwoordig. Stel dat je dan mits een actie toch op 11 000 uitkomt, dan is dat nog altijd 1000-2000 man meer (dus meer inkomsten) dan zonder actie. Soit, dit dient met de club besproken te worden.

"We zijn ver van huis en van de oorspronkelijke bedoeling van voetbal ... als zo weinig mogelijk investeren en zoveel mogelijk profiteren de trend wordt." Hans Vandeweghe

truieneer

Berichtdoor truieneer » 10 Sep 2018, 13:59

Is hier nog iets rond gebeurd?
Ik heb toevallig enkele dagen geleden de voorzitter gesproken en het ontstaan van dit idee kort ter sprake gebracht.

greetz

STimVV

Berichtdoor STimVV » 11 Sep 2018, 17:10

Ondertussen doen ze bij Club Brugge wél een actie voor hun supporters. Terwijl ze daar toch echt wel géén gebrek aan supporters hebben. Ze kunnen er zelfs geen extra kwijt in hun stadion.
Tijdens de thuismatch tegen Lokeren schenken ze daar gratis bier: vanaf de opening vd stadionpoorten tot wanneer de 1e goal valt.

Ondertussen doen ze hier nog steeds niiiiiiiiikzzzzzzz…
Terwijl het nergens harder nodig is dan hier...

Bovendien slagen ze er nog steeds niet in om het online ticketsysteem in werking te stellen. :headbang:
Bij de thuismatchen tegen Antwerp (22/9) , Club Brugge (27/10) en Anderlecht (23/11) zal het weer combi-regeling zijn met gesloten loketten.
Dus zelfs als ik wil komen, zal het niet lukken. Want ik geraak tijdens de week niet op Stayen. (2x 1u30 rijden + werkverplichtingen)
Ik ben dus verplicht om die matchen op TV te kijken. Goed bezig om Stayen weer vol te krijgen. :roll: :roll:

Het lijkt er op dat ik dan maar af en toe eens op verplaatsing zal gaan zien. Op Beveren deed ik dat, en in Anderlecht ook. (seats) Zolang ze er niet in slagen om die klantenservice in orde te brengen zien ze mij niet meer in een Stayen zonder beleving. Dus ook de kleinere matchen niet, uit principe. :rood: Dan nog liever op verplaatsing. :devil: Wat meestal ook nog eens dichterbij is voor mij.

242

Berichtdoor 242 » 11 Sep 2018, 19:51

:stvv:
Laatst gewijzigd door 242 op 26 Sep 2018, 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Brusselmans

Berichtdoor Brusselmans » 12 Sep 2018, 01:18

Vraag aan het bestuur gratis kaarten voor elke niet-abo plaats en deel die uit.
+/- 10.000 tickets dus.

Dan mag je blij zijn als daar 20% van komt.

Het zullen dus 50.000 tickets moeten zijn om de boel vol te krijgen bij een 20% opkomst.

20% is een optimistische schatting van opkomsten bij een aktie, misschien heb je wel 70.000 tickets nodig.

Jacques

Berichtdoor Jacques » 12 Sep 2018, 10:11

Wijzen naar de club, vergelijken met een ander, u druk maken over een online systeem, cijfers over 20 000- 70 000, waarom niet ineens 1 miljoen vrijkaarten? Met de ingesteldheid die een aantal mensen tentoonspreiden gaan we nergens geraken en doet dit forum zijn reputatie alleen maar zagen en klagen weer alle eer aan. Alle redenen zijn goed om toch maar niets zelf te moeten ondernemen...
Ga met zo mensen naar de oorlog. Waarschijnlijk gaan ze eerst nog vijftien klachtenbrieven schrijven omdat de loopgraven er maar vuil bij liggen, niet toegankelijk zijn voor rolstoelpatiënten, de uurroosters moeilijk te combineren zijn met de kinderopvang en hun geweer er met dat grijs/bruin/zwart behoorlijk saai uitziet en liever een vrolijker kleurtje zouden hebben. :roll:

"We zijn ver van huis en van de oorspronkelijke bedoeling van voetbal ... als zo weinig mogelijk investeren en zoveel mogelijk profiteren de trend wordt." Hans Vandeweghe

STVVninof

Berichtdoor STVVninof » 12 Sep 2018, 10:14

Je kan niet verwachten dat mensen die anderhalf uur (enkel) naar Stayen rijden, deze afstand ook in de week nog eens afleggen voor tickets... Idem hier Tim.

Dit compleet los van de eenmalige actie, daar sta ik volledig achter en zal ik ook steunen.

STimVV

Berichtdoor STimVV » 12 Sep 2018, 10:22

Jacques schreef:Wijzen naar de club, vergelijken met een ander, u druk maken over een online systeem, cijfers over 20 000- 70 000, waarom niet ineens 1 miljoen vrijkaarten? Met de ingesteldheid die een aantal mensen tentoonspreiden gaan we nergens geraken en doet dit forum zijn reputatie alleen maar zagen en klagen weer alle eer aan. Alle redenen zijn goed om toch maar niets zelf te moeten ondernemen...
Ga met zo mensen naar de oorlog. Waarschijnlijk gaan ze eerst nog vijftien klachtenbrieven schrijven omdat de loopgraven er maar vuil bij liggen, niet toegankelijk zijn voor rolstoelpatiënten, de uurroosters moeilijk te combineren zijn met de kinderopvang en hun geweer er met dat grijs/bruin/zwart behoorlijk saai uitziet en liever een vrolijker kleurtje zouden hebben. :roll:

Sorry Jacques, dit doet m'n bloed koken.
Allez man. Als je als club er niet in slaagt om een ticket te verkopen aan mensen die een ticket willen kopen kunnen ze inderdaad vierkant m'n kloten kussen. :gek:
Dan zou het nog aan onze ingesteldheid liggen.

En staat inderdaad los van die eenmalig actie. Waar wij ook van de partij zullen zijn, als ik dan een ticket kan kopen... het moet zelfs niet gratis zijn. :roll:

Jacques

Berichtdoor Jacques » 12 Sep 2018, 10:26

Kook rustig verder. Laat me weten wanneer de pasta gaar is. Ik vraag me intussen af hoe mensen dat 3-5 jaar geleden deden, toen er nog geen online systeem en ook al combi-regelingen waren. Als iedereen (fan, club) wat moeite willen doen, desnoods iemand van een supportersvereniging inschakelen, kan ik me niet inbeelden dat hier geen mouw aan te passen valt.
Uw ergernis is terecht, maar ze staat los van deze actie en om dat dan bovendien te gebruiken om tout court te zeggen "kust ze", is wat mij betreft buiten proportie.

Wat die ingesteldheid betreft: als ge na 6 pagina's niet aan een datum raakt, als er gevraagd wordt om het concreet te houden en men komt toch steeds weer af met andere (grote en kleine) ergernissen die alleen maar afleiden, aan wie ligt dat? Ook aan de club?

Anyway, ik hoor het wel als er wat concreet afgesproken wordt. Voor de rest ga ik me hier afzijdig houden, want dit leidt toch nergens toe.
Laatst gewijzigd door Jacques op 12 Sep 2018, 10:35, 2 keer totaal gewijzigd.

weekenders

Berichtdoor weekenders » 12 Sep 2018, 10:32

STVVninof schreef:Je kan niet verwachten dat mensen die anderhalf uur (enkel) naar Stayen rijden, deze afstand ook in de week nog eens afleggen voor tickets... Idem hier Tim.

Dit compleet los van de eenmalige actie, daar sta ik volledig achter en zal ik ook steunen.

Met een beetje goede wil is er voor alles een oplossing. Die tickets kan men gerust laten halen door iemand die er toch moet zijn en dan overnemen voor de wedstrijd. probleem opgelost.

Brusselmans

Berichtdoor Brusselmans » 12 Sep 2018, 12:18

Mijn optie is wetenschappelijk bewezen.
Altijd handig om daar mee rekening te houden.

Fidel

Berichtdoor Fidel » 12 Sep 2018, 13:26

In afwachting van een grotere, beter georganiseerde actie (eventueel gecombineerd met een Fandag) zou een eenvoudige actie kunnen worden voorgesteld aan het bestuur.

Aan de 4.000 abonnees de kans geven om iemand mee te brengen (kaart aan 75 % van de normale prijs).
Stel dat iedereen dat zou doen dan heb je al 8.000 toeschouwers.

Als je dan voor de tweede persoon die je zou meebrengen 50 % korting geeft (met een bodemprijs bijv altijd 5 EUR), dan kom je wellicht aan 10.000 toeschouwers (in het theoretisch geval zelfs aan 12.000).

Dit zou toch snel kunnen worden georganiseerd bijvoorbeeld tegen Z-Waregem.
Zondagavond lijkt mij geen probleem : alle provinciale, nationale en jeugdploegen hebben dan al gespeeld zodat ook die groep (wellicht de grootste doelgroep) de kans krijgt om te komen kijken. Desnoods vraag je aan de Bond om vroeger te spelen (om 19.30 u / wedstrijd gedaan om 21.15 u : werkenden en schoolgangers ook tevreden / de anderen kunnen langer blijven hangen).

De plaatsen in de nieuwe tribune (west) kan je aanbieden aan de oud-spelers van STVV en hun familie (eventueel ook aan een symbolisch bedrag).

't is maar een voorstel ...

Jan Bulder

Berichtdoor Jan Bulder » 12 Sep 2018, 13:29

Fidel schreef:In afwachting van een grotere, beter georganiseerde actie (eventueel gecombineerd met een Fandag) zou een eenvoudige actie kunnen worden voorgesteld aan het bestuur.

Aan de 4.000 abonnees de kans geven om iemand mee te brengen (kaart aan 75 % van de normale prijs).
Stel dat iedereen dat zou doen dan heb je al 8.000 toeschouwers.

Als je dan voor de tweede persoon die je zou meebrengen 50 % korting geeft (met een bodemprijs bijv altijd 5 EUR), dan kom je wellicht aan 10.000 toeschouwers (in het theoretisch geval zelfs aan 12.000).

Dit zou toch snel kunnen worden georganiseerd bijvoorbeeld tegen Z-Waregem.
Zondagavond lijkt mij geen probleem : alle provinciale, nationale en jeugdploegen hebben dan al gespeeld zodat ook die groep (wellicht de grootste doelgroep) de kans krijgt om te komen kijken. Desnoods vraag je aan de Bond om vroeger te spelen (om 19.30 u / wedstrijd gedaan om 21.15 u : werkenden en schoolgangers ook tevreden / de anderen kunnen langer blijven hangen).

De plaatsen in de nieuwe tribune (west) kan je aanbieden aan de oud-spelers van STVV en hun familie (eventueel ook aan een symbolisch bedrag).

't is maar een voorstel ...

Dit zou één stap kunnen/moeten zijn binnen de campagneopbouw naar een vol Staaien.

Voor een beter Staaien, zonder Duchâtelet en parasiterende aanhangsels.

STVV-fan

Berichtdoor STVV-fan » 12 Sep 2018, 15:12

De dagen en tijdstippen waarop gespeeld wordt, wordt beslist door "den tv".

De Bond alleen kan daar noch een antwoord op formuleren, noch een beslissing over nemen

Terug naar “Wedstrijden en spelersnieuws”