Werkgroep: Stayen vol

Alles over de wedstrijden van STVV en nieuwtjes over de spelers
Anneke

Re: Werkgroep: Stayen vol

Berichtdoor Anneke » 19 Sep 2018, 11:59

STVV kan misschien al eens beginnen met de prijzen voor de consumpties gelijk te trekken..?
Of die consumptie nu gedronken wordt door iemand met een ticket of iemand met een abo.. is toch dezelfde inhoud he?
Dat prijsverschil gaat echt niet bepalen of je abonnee wordt of niet hoor!

Gewoon terug een schappelijke prijs: €1,80

242

Berichtdoor 242 » 22 Sep 2018, 12:21

:stvv:
Laatst gewijzigd door 242 op 26 Sep 2018, 12:33, 3 keer totaal gewijzigd.

miel

Berichtdoor miel » 22 Sep 2018, 14:24

Met alle respect voor de actie
Maar velen hebben deze niet begrepen of willen ze niet begrijpen daarom zal het moeilijk zijn om deze doelstelling te halen .
Wat doet de club ? of wat zou de club moeten doen ? dat zijn de meeste reacties en suggesties op dit topic
De vraag moet zijn , wat doen de supporters of wat kunnen ze doen .
Het is nochtans heel simpel , vergeet het verleden en begin met een propere lei voor degene die zijn afgehaakt omwille van de gekende redenen , Onder het mom begin bij jezelf kan je veel doen .
Stop er bij voorbeeld mee om allerlei drogredenen te blijven zoeken om het wegblijven te verantwoorden .
Wees wat realistischer en besef dat het voetbal anno 2018 niet meer hetzelfde is als 20 jaar geleden
En als je dan toch kritiek wil geven of een speler afbreken , doe dat dan in het stadion daar heb je recht van spreken ipv op sociale media

Jokke

Berichtdoor Jokke » 22 Sep 2018, 17:31

Ik ben een paar jaar geleden gestopt met naar het stadion te komen o.w.v. talloze redenen zoals o.m. de belachelijk hoge lonen van spelers , naar de training rijden in een Bentley , comedia del arte op het veld , de VAR- soap , lamentabel voetbal op Stayen enz. enz.
Kwam nochthans op Staaien sinds 1968 !
Op mijn nuchtere zelve past dus geeneen actie meer sorry,:maar niettemin respect voor zij die wel iets proberen te verzinnen. Tenzij gewoon wegblijven en gigantisch grote lege plekken in de tribunes veroorzaken.
Als de ploeg gewoon elke wedstrijd 1 goal meer maakt dan de tegenstrevers, wedden dat na een paar maand de lege plekken opgevuld zullen zijn?

Brusselmans

Berichtdoor Brusselmans » 23 Sep 2018, 11:15

De Japanners hebben het huurcontract van de Kanarie overgenomen.
Er wordt nu onderhandeld wie de uitbating op zich gaat nemen.
Het zou kunnen dat men er Mignolet bij gaat betrekken.
Vanuit die basis kan er terug iets groeien qua supporters, want de Rvue is te kil en te groot om warme gevoelens te krijgen. Veel groepjes daar, maar geen eenheid.

Vroeger had je de Kanarieclub, de Hel, café Stadion en de Kanarie, elk met zijn eigenheid en samenhokkers. Daar kon een ei gelegd worden, en dat broedde wel uit tot concrete akties, zowel protest als andere dingen zoals bvb de 24 uur countdown, of een 20 jaar later avond met de kampioenen van 1987, of het idee om een supporterslied te maken en het ook daadwerkelijk uit te voeren, of de toch wel unieke Après-Foot party's waar ongebreideld en uitbundig werd gefeest bij een overwinning, en bij verlies de droefheid stillekes werd omgebouwd naar good feeling onder vrienden, en iedereen om 6 uur toch goed thuis geraakte met spontane taxi . Heeft er ondertussen van al de "grote" goedbetaalde namen al iemand beter gedaan misschien dan die ene die het deed voor een paar pinten ?

Ondertussen al dik 10 jaar geleden dat er op dat gebied nog eens iets gebeurd is, nochtans wonen er in elke straat 20 DJ's en producers die het allemaal veel beter kunnen dan ik,of het misschien denken ....

Die Brusselmansen en co lopen er niet meer rond. Wel veel blabla, meer ook niet. Brusselmansen en co zijn dat ook beu geworden, want als dank voor al hun akties, tijd, inzet en kosten ze werden serieus tegengewerkt. Dat breekt op een dag, en komt nooit meer goed.

Zoiets zie vandaag de dag ook niet meer lukken, enerzijds omdat de voortrekkers van toen er nu geen zin meer in hebben omdat ze de stempel "tegen de club" hebben meegekregen, anderzijds omdat er toen geen social media waren, waar velen veel weten en alles kunnen, maar uiteindelijk niet verder geraken dan een vind ik leuk klikje.

The times, they are a changing.

Vouch

Berichtdoor Vouch » 23 Sep 2018, 12:08

242 schreef:Conclusie / Beoordeling

Na veel vijven en zessen, kunnen we nu rustig concluderen, dat het idee een self fulfilling prophecy is / was, hetwelk niet eens van de tekentafel kan / zal / zou geraken en dit terwijl je als supporter het zelf in de hand hebt. Maar neen, het moest en het zou uit handen gegeven worden. Het is de club die het nu maar eens moest laten zien, toch?

Bijna 90% van alle reacties gaan over wat de club zou horen te doen naar haar supporters toe. 100% hiervan gaat over geld of afgeleiden in de vorm van kortingen of gratis schenkingen. Amper 10% heeft het over wat supporters voor zichzelf / de supporters kunnen betekenen hetwelk in eerste instantie de gedachte was, maar later werd gegoten in wat het nu voorstelt. Dat voorstel bracht weinig schouders als steun onder het idee, getuige de 'samenkomst' te 'Moeder Lambic'. Ja, er was enig draagvlak die hebben geleid tot schuchter oorgefluister bij de club. Maar vervolgens werd het stil, heel stil. De huidige Managers zijn vooral bezig met een 'terugverdien-model' en 'winst-model', waar niet echt plaats is voor 'gratis'. Toch heb ik het gevoel dat indien er al een luisterend oor is, wij als supporter het nu laten afweten. We zijn als groep onzichtbaar voor wat we willen. Hoe moeten we het idee 'Stayen vol' dan verder situeren? Als de resultaten volgen in de competitie is er ongetwijfeld geen actie nodig, supporters zullen vanzelf het stadion doen vollopen. Komen er geen tot weinig overwinningen, dan zullen we het vervolg kennen zoals het nu is. Kortom, er is geen enkele invloed van het idee, als het niet op zichzelf / losstaand van de club kan gezien worden.

De wereld draait verder, dat heet evolutie. De visie van sommige 'oldskool' fans staat blijkbaar veraf van de huidige generatie 'nillies'. Want acties, die doen we thans virtueel, Mijnheer! Ik berust in het feit dat anno 2018 een 'alleen-staan' samenhorigheidsgevoel bestaat. Alles voor zichzelf en niks voor een ander, maar wel tesamen dezelfde geel-blauwe kleuren dragen. En als het even kan, nog gratis ook.

Dit bericht heeft niet de bedoeling mensen te 'tacklen'. Het is mijn visie en u mag daar absoluut een andere mening over hebben.

Ook zonder te willen "tacklen", maar wat was uw bijdrage om het geheel te laten lukken, buiten het openen van een topic en een post waarin stond dat je geen beweging opgang wou brengen maar enkel 1 match Stayen wou doen vollopen?

De mens is inderdaad veranderd, wat niet wil zeggen dat je niets meer teweeg kan brengen. Kijk naar de mannen van Moeder Kanarie, een klein 500 man op hun cantus, niet direct iets waar ik naar toe zou gaan maar knap van die mannen, chapeau! De jeugd is heus niet alleen "liken" en in de zetel liggen, ik heb de indruk dat dat meer een probleem is van de oudere generaties.

toyotacorolla

Berichtdoor toyotacorolla » 23 Sep 2018, 15:32

Als het aangeboden spektakel van enig nouveau is wat wordt aangeboden zullen de lege plekken wel opgevuld worden.

Mikman

Berichtdoor Mikman » 23 Sep 2018, 18:06

Brusselmans schreef:De Japanners hebben het huurcontract van de Kanarie overgenomen.
Vanuit die basis kan er terug iets groeien qua supporters, want de Rvue is te kil en te groot om warme gevoelens te krijgen. Veel groepjes daar, maar geen eenheid.

Vroeger had je de Kanarieclub, de Hel, café Stadion en de Kanarie, elk met zijn eigenheid en samenhokkers. Daar kon een ei gelegd worden, en dat broedde wel uit tot concrete akties, zowel protest als andere dingen zoals bvb de 24 uur countdown, of een 20 jaar later avond met de kampioenen van 1987, of het idee om een supporterslied te maken en het ook daadwerkelijk uit te voeren, of de toch wel unieke Après-Foot party's waar ongebreideld en uitbundig werd gefeest bij een overwinning, en bij verlies de droefheid stillekes werd omgebouwd naar good feeling onder vrienden, en iedereen om 6 uur toch goed thuis geraakte met spontane taxi . Heeft er ondertussen van al de "grote" goedbetaalde namen al iemand beter gedaan misschien dan die ene die het deed voor een paar pinten ?

Ondertussen al dik 10 jaar geleden dat er op dat gebied nog eens iets gebeurd is, nochtans wonen er in elke straat 20 DJ's en producers die het allemaal veel beter kunnen dan ik,of het misschien denken ....

Die Brusselmansen en co lopen er niet meer rond. Wel veel blabla, meer ook niet. Brusselmansen en co zijn dat ook beu geworden, want als dank voor al hun akties, tijd, inzet en kosten ze werden serieus tegengewerkt. Dat breekt op een dag, en komt nooit meer goed.

Zoiets zie vandaag de dag ook niet meer lukken, enerzijds omdat de voortrekkers van toen er nu geen zin meer in hebben omdat ze de stempel "tegen de club" hebben meegekregen, anderzijds omdat er toen geen social media waren, waar velen veel weten en alles kunnen, maar uiteindelijk niet verder geraken dan een vind ik leuk klikje.

De man die gisteren toevallig langs mij zat op de tribune gaat de Kanarie voor de helft overnemen, de andere helft van de aandelen gaat naar de Japanners. Ik ken zijn naam niet want ben niet zo thuis in dat wereldje :) , maar het is blijkbaar iemand met al een bepaalde naam in Sint-Truiden want het is niet zijn eerste horeca-zaak ( het was niet Breesch, Vossius of Withofs voor alle duidelijkheid, want die ken ik wel van gezicht ).
Uitbating zou gaan gebeuren door iemand die vroeger de Pub heeft gehad.

Het zou clubgerelateerd worden dwz er komt zelfs een klein museum, de ticketverkoop enz... De Japanners hebben echt wel goeie bedoelingen en ook sportief ( en dus ook financieel ) hebben ze de intentie om gestaag te blijven investeren en groeien. De club wil de banden met de supporters aanhalen en heeft absoluut de intentie om de supporters te betrekken maar je merkt wel dat ze het moeilijk hebben om te weten wie ze precies moeten aanspreken om het sfeerverhaal nieuw leven in te blazen. Die Brigada Hisbania zijn de sfeermakers naast het veld maar of zij ook de aangewezen personen zijn om met ideeën voor de rest van het stadion te komen? :|

En de DJ's... Inderdaad Ben, vroeger was dat beter. Gisteren ben ik eens een dikke 20 minuten voor tijd op mijn plaats gaan zitten en je kreeg een mix van zielloze beatmuziek die iedereen murw maakt ( het soort eindeloze deuntje dat je verwacht in de showroom van een autohandelaar ) en Ivo die iedereen feliciteerde met zijn verjaardag, een BBQ aankondigde enz... niks om je tijdig naar je plek voor te begeven. Kan veel beter. In Waasland-Beveren deed ik de uitmatch en daar was het wél goed dus het kan zeker.

pat@

Berichtdoor pat@ » 23 Sep 2018, 19:10

Mikman schreef:
Brusselmans schreef:De Japanners hebben het huurcontract van de Kanarie overgenomen.

De man die gisteren toevallig langs mij zat op de tribune gaat de Kanarie voor de helft overnemen, de andere helft van de aandelen gaat naar de Japanners. Ik ken zijn naam niet want ben niet zo thuis in dat wereldje :) , maar het is blijkbaar iemand met al een bepaalde naam in Sint-Truiden want het is niet zijn eerste horeca-zaak ( het was niet Breesch, Vossius of Withofs voor alle duidelijkheid, want die ken ik wel van gezicht ).
Uitbating zou gaan gebeuren door iemand die vroeger de Pub heeft gehad.

Het zou clubgerelateerd worden dwz er komt zelfs een klein museum, de ticketverkoop enz... De Japanners hebben echt wel goeie bedoelingen en ook sportief ( en dus ook financieel ) hebben ze de intentie om gestaag te blijven investeren en groeien. De club wil de banden met de supporters aanhalen en heeft absoluut de intentie om de supporters te betrekken maar je merkt wel dat ze het moeilijk hebben om te weten wie ze precies moeten aanspreken om het sfeerverhaal nieuw leven in te blazen. Die Brigada Hisbania zijn de sfeermakers naast het veld maar of zij ook de aangewezen personen zijn om met ideeën voor de rest van het stadion te komen? :|

En de DJ's... Inderdaad Ben, vroeger was dat beter. Gisteren ben ik eens een dikke 20 minuten voor tijd op mijn plaats gaan zitten en je kreeg een mix van zielloze beatmuziek die iedereen murw maakt ( het soort eindeloze deuntje dat je verwacht in de showroom van een autohandelaar ) en Ivo die iedereen feliciteerde met zijn verjaardag, een BBQ aankondigde enz... niks om je tijdig naar je plek voor te begeven. Kan veel beter. In Waasland-Beveren deed ik de uitmatch en daar was het wél goed dus het kan zeker.

Dat is Gilbert Mathijs, de man van het vroegere Distri Drinks op de Naamsesteenweg.

242

Berichtdoor 242 » 24 Sep 2018, 11:43

Laatst gewijzigd door 242 op 26 Sep 2018, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Mikman

Berichtdoor Mikman » 24 Sep 2018, 12:49

242 schreef:
Mijn bericht van 29|08|2018, vond bij voorbaat geen enkel draagvlak van uitvoering op het forum. Ik kan navolgend elk ander initiatief alleen maar het allerbeste toewensen, in de stellige hoop dat Stayen op zijn minst 1 x volgeraakt.

Er was wel een bepaald draagvlak, alleen vond men geen geschikte datum/match. Zoals ik al zei: de club is óók op zoek naar de geschikte mensen onder de supporters om hier gevolg aan te geven. Het is nu zaak om de juiste mensen met elkaar aan tafel te krijgen. Wie kan daar verbindingsman/-vrouw/-x in spelen?
Ik merk dat in de kranten van vandaag zowel de trainer als de pers zelf ook vinden dat het dringend tijd wordt dat STVV terug de supporters krijgt die het verdient. En als er andere oorzaken zijn dan enkel het sportieve -waar we toch echt niet over kunnen klagen in vergelijking met het verleden toen het veel voller zat- dan is het ook zaak dat de club daarvan op de hoogte wordt gesteld.

Ik wil in de mate van het mogelijke gerust mijn bijdrage leveren daaraan maar heb geen persoonlijke contacten binnen het bestuur.

242

Berichtdoor 242 » 24 Sep 2018, 12:56

Laatst gewijzigd door 242 op 26 Sep 2018, 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Mikman

Berichtdoor Mikman » 24 Sep 2018, 13:11

Sommigen waren ontgoocheld omwille van de beperkte opkomst in het verleden bij protestacties. Maar dit is, zoals je zelf zei, net iets wat je net wél met de club samen moét doen. Ik zou zelfs niet weten hoe je het zonder de club zelfs maar zou kunnen doen. Ik heb echt geen 20 man nodig om te vergaderen, 3 man is voldoende. Maar het moet wel vooruit gaan en concreet zijn, ik ga niet eerst met 20 man vergaderen om dan te besluiten om met 3 man met de club te gaan praten als je meteen met die 3 met de club kan gaan praten. En de uitwerking hoort door de club en de supportersclubs te gebeuren, dat lijkt me evident. Uiteraard wel met volle steun van de rest van de supporters. Ik denk niet dat iemand er iets op tegen heeft dat het stadion nog eens vol zit, integendeel. De mensen blijven niet meer weg uit protest tegen Roland of het bestuur, maar wel omdat ze afwachten wat het met het nieuwe bestuur wordt, of omdat ze het niet meer 'gewoon zijn' om naar Stayen af te zakken. Net daarom is zo'n actie belangrijk, je moet ze terug over de streep trekken.

Tegen Lokeren was mijn eerste match sinds oktober vorig jaar. De week erna was ik ( toevallig, want op uitnodiging ) ook op de match in Beveren. Toen voelde ik wel dat het toch leuker is om een match live bij te wonen dan thuis te zitten. Zo zullen er nog wel zijn, die misschien niet meer de gewoonte hadden om live te gaan kijken maar eens ze 'terug' zijn beseffen dat ze misschien iets missen waarvan ze niet wisten dat ze het eigenlijk misten. En natuurlijk is zo'n leeg stadion na een tijdje ook een soort van self fulfilling prophecy, een oorzaak én een gevolg. Het stadion is leeg dus is er minder sfeer dus blijven mensen weg dus is er nog minder sfeer. Die spiraal moet eens doorbroken worden.

Wat die killere sfeer betreft kan je met het bestuur ook mogelijke oorzaken aankaarten: de muur achter doel ( daar kan mits de nodige aanpassingen en goodwill misschien een staantribune voor komen ) , het doek achter de Spoorweg dat niet bijster gezellig is... Maar daar ligt zeker niet alle schuld, in het vernieuwde Stayen zijn er al heel sfeervolle matchen gespeeld en afgelopen match tegen Antwerp ontplofte het zelfs nog eens, vol of niet vol.

Jan Bulder

Berichtdoor Jan Bulder » 24 Sep 2018, 13:35

Ik heb de contacten. Alleen heb ik, zoals eerder al eens gezegd, door professionele bezigheden de eerstvolgende 3 weken niet de mogelijkheid om initiatieven te nemen hierin. Als er mensen zijn die de kar willen trekken, wil ik gerust ondersteunen door daar de juiste mensen aan te koppelen en te zorgen voor contacten met de club.

Voor een beter Staaien, zonder Duchâtelet en parasiterende aanhangsels.

242

Berichtdoor 242 » 24 Sep 2018, 14:33

Laatst gewijzigd door 242 op 26 Sep 2018, 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Wedstrijden en spelersnieuws”