Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Alles over de wedstrijden van STVV
Jebus4life
Berichten: 1233
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Duffel

Bericht door Jebus4life »

Deus ex Machina van Charleroi om verlengingen te vermijden, voorlopig sneuvelen er 4 (en mss nog een 5e binnen 10 minuten) eersteklassers. Gezien daar 2 van de G5 clubs bij zijn (en Gent dan nog eens met de hakken over de sloot) toch een behoorlijk bloedbad. Stel je voor dat Anderlecht morgen ook nog sneuvelt...

Wij zeer vlot door, ooks eens leuk! :)
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Duffel

Bericht door Jacques »

Wij hebben gedaan wat we moesten doen, zonder groots te spelen. Duffel speelde verdienstelijk, maar kon ons nooit in de verlegenheid brengen. Bij de bankzitters die speelgelegenheid kregen (Kotysch, Buya, Nazon, Gladon, Sankhon, De Bruyn, Acolatse) was er niemand die Brys zondag voor echt lastige keuzes kan stellen. Niet dat het daarom slecht was, maar ook niet van die aard om te zeggen dat speler x of y zondag een basisplaats verdient. Aan Buya is tactisch trouwens nog wel het nodige werk om het intrinsieke talent om te zetten in prestaties. Boli hoeft voorlopig niet te vrezen voor zijn plek. Het was misschien ook niet echt het soort match dat zich ertoe leende om jezelf in de basiself te werken, aangezien de 2-0 relatief vlot op het bord stond en de match na de 3-0 doodbloedde.

Soit, we zijn vlot door naar de volgende ronde, wat duidelijk niet van iedereen gezegd kan worden. Het potentieel en de goesting is er om er een mooi bekerparcours van te maken. Hopelijk in de volgende ronde geen midweekmatch op Kortrijk ofzo.

Opmerkingen in de marge:
- 5 euro is de kop niet af. Je betaalt meer voor een oefenmatch tegen Herk.
- Vanaf Oost gezien, ligt het veld er erg "plastiek" bij, waarmee ik wil zeggen dat het hard opvalt dat het kunstgras is. Vanaf de Tiensesteenweg gezien, valt dat niet zo op. Het deed me wat denken aan het veld van Andorra*. Een aantal rosse plekken viel ook op (extra kurk aangevoerd?) en bij de rust sloeg men ineens aan het borstelen. Noem het gerust een karikatuur en stemmingmakerij van Joos en Brys, maar het heeft zijn effect blijkbaar niet gemist.
- Ik begrijp niet goed waarom onze kop ineens "Duffel marginalen" begon te roepen, maar dat zal dan wel aan mij liggen. Misschien word ik gewoon te oud. :mrgreen:

* http://archief.sporza.be/cm/sporza/vide ... /1.2465738
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Duffel

Bericht door Tompie »

Logische zege inderdaad zonder daarom geweldig te (moeten) voetballen.

Eerste kwartier was wat aftasten met plots een opflakkering: Botaka met een fraai schot tegen de binnenkant van de paal, seconden later trapt Acolatse van dichtbij onbegrijpelijk over. Daarna kabbelde de wedstrijd weer wat verder tot plots een leuke combinatie af werd gewerkt door De Bruyn, die ik toch bij de smaakmakers vond gisterenavond (rekening houdende met de zwakte van de tegenstander).

Tien minuten later lag De Bruyn ook aan de basis van de 2-0. Hij kapte zijn mannetje uit in de zestien, die dan maar al liggend de bal met zijn handen probeerde tegen te houden. De daaropvolgende penalty werd beheerst omgezet door Bezus. Enfin, het leek me niet geweldig goed getrapt maar doelpunt is doelpunt. ;)

Turay, toch wel de meest opvallende speler in negatieve zin voor de rust, werd terecht gewisseld door Nazon. Diezelfde Nazon had na de rust maar 2 minuten nodig om de wedstrijd helemaal dood te maken: 3-0. Daarmee bewees hij zichzelf tegelijk wel en géén dienst. Wel omdat hij liet zien dat hij kan scoren, niet omdat daarna de wedstrijd volledig doodbloedde.

Hopelijk een interessante en haalbare affiche in de volgende ronde.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Louis XIV
Berichten: 1239
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Duffel

Bericht door Louis XIV »

Gisteren toch de wedstrijd meegepikt en ik vond al bij al dat er wel wat supporters dezelfde moeite gedaan hadden (schat toch dat Oost tribune voor een 60/65% gevuld was) ...
Enige bedenking die ik me maak, KAN dat wel goedkomen met Buya ? Jongen probeert zijn best te doen maar ..positiespel (voelt precies niet waar hij moet lopen) , kreeg dan relatief weinig ballen die ofwel slecht gecontroleerd werden ofwel in zijn passing opnieuw verloren gingen...kapitaalsvernietiging ??? , laat ons echt hopen van niet !!
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Duffel

Bericht door Tompie »

Louis XIV schreef:Gisteren toch de wedstrijd meegepikt en ik vond al bij al dat er wel wat supporters dezelfde moeite gedaan hadden (schat toch dat Oost tribune voor een 60/65% gevuld was) ...
Enige bedenking die ik me maak, KAN dat wel goedkomen met Buya ? Jongen probeert zijn best te doen maar ..positiespel (voelt precies niet waar hij moet lopen) , kreeg dan relatief weinig ballen die ofwel slecht gecontroleerd werden ofwel in zijn passing opnieuw verloren gingen...kapitaalsvernietiging ??? , laat ons echt hopen van niet !!
Volgens Voetbalbelgië waren er minder dan duizend fans. Ik had ook het gevoel dat het er toch iets meer waren, maar omdat iedereen samen zat in de middelste vakken leek dat misschien maar zo. :)

Buya vond ik tegen Lokeren goed invallen en in Beveren degelijk spelen. Hij kan dus wel meer dan wat hij gisteren liet zien. Maar je kan niet bepaald zeggen dat hij zijn kans gisteren heeft gegrepen...

Laat Boli maar gewoon staan en starten in Anderlecht. Daar deed hij het vorig seizoen lang niet slecht. ;)
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Duffel

Bericht door enrique »

Louis XIV schreef:Gisteren toch de wedstrijd meegepikt en ik vond al bij al dat er wel wat supporters dezelfde moeite gedaan hadden (schat toch dat Oost tribune voor een 60/65% gevuld was) ...
Enige bedenking die ik me maak, KAN dat wel goedkomen met Buya ? Jongen probeert zijn best te doen maar ..positiespel (voelt precies niet waar hij moet lopen) , kreeg dan relatief weinig ballen die ofwel slecht gecontroleerd werden ofwel in zijn passing opnieuw verloren gingen...kapitaalsvernietiging ??? , laat ons echt hopen van niet !!
Al heeft em een jaar nodig om zich aan te passen
De man is ocharme een maand hier
En dan al spreken over kapitaalsvernietiging
Geduld!!
PDG
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 feb 2016, 10:42

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Duffel

Bericht door PDG »

Iemand ergens een samenvatting gevonden van de wedstrijd gisteren? Op Sporza geen beelden te zien.
Tournée Générale, mijn gedacht!!! :beer:
Alain
Berichten: 991
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Duffel

Bericht door Alain »

PDG schreef:Iemand ergens een samenvatting gevonden van de wedstrijd gisteren? Op Sporza geen beelden te zien.
Nope, enkel de "toppers" (al was dat gisteren zeer relatief) en de Sporza-favorietjes (Beerschot, KVO).
Hopelijk vanmiddag op TVL.
stvv'er
Berichten: 2431
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:00

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Duffel

Bericht door stvv'er »

Alain schreef:
PDG schreef:Iemand ergens een samenvatting gevonden van de wedstrijd gisteren? Op Sporza geen beelden te zien.
Nope, enkel de "toppers" (al was dat gisteren zeer relatief) en de Sporza-favorietjes (Beerschot, KVO).
Hopelijk vanmiddag op TVL.
Dat is toch onbegrijpelijk. Enkel samenvattingen van de topploegen, Beerschot en … Hoogstraten - Oostende :zot: En het ging meer over Gert Verheyen die vroeger graag in dancing "Highstreet" zat dan de match zelfs. Ik heb me daar echt over zitten ergeren gisteren!
Laatst gewijzigd door stvv'er op 27 sep 2018, 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Duffel

Bericht door Mikman »

enrique schreef:
Louis XIV schreef:Gisteren toch de wedstrijd meegepikt en ik vond al bij al dat er wel wat supporters dezelfde moeite gedaan hadden (schat toch dat Oost tribune voor een 60/65% gevuld was) ...
Enige bedenking die ik me maak, KAN dat wel goedkomen met Buya ? Jongen probeert zijn best te doen maar ..positiespel (voelt precies niet waar hij moet lopen) , kreeg dan relatief weinig ballen die ofwel slecht gecontroleerd werden ofwel in zijn passing opnieuw verloren gingen...kapitaalsvernietiging ??? , laat ons echt hopen van niet !!
Al heeft em een jaar nodig om zich aan te passen
De man is ocharme een maand hier
En dan al spreken over kapitaalsvernietiging
Geduld!!
Zeker geduld, en hij heeft al getoond dat hij bepaalde kwaliteiten heeft, maar: als een club als STVV een absoluut recordbedrag voor een speler neertelt, dan verwacht je ergens toch dat dat een onmiddellijke meerwaarde is, minstens een basisspeler. Doordat men absoluut een 'grote spits' wilden binnen halen en de eerste twee kandidaten afhaakten, was Buya toch een beetje een paniektransfer. Die transfersom speelt mee in zijn beoordeling. Hopelijk trekken de Japanners de juiste conclusie nl. dat ze hun huiswerk in het vervolg grondiger en tijdiger moeten maken, ook de achtergrond van de speler checken.

En ik schrijf Buya absoluut niet af hoor, ik heb het voor zo'n type speler en zie het potentieel wel. Maar zoals gezegd: voor zo'n som verwacht je een onmiddellijke meerwaarde.
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Duffel

Bericht door metser »

Buya heb ik nu gisteren gezien in de wedstrijd nadat ik hem al een viertal keer op training heb bezig gezien.....sorry hoor maar die jongen heeft het niveau van 2de of derde amateurs . Ik betwijfel als dat ooit nog wel goed komt ! Wat ik wel al zeker weet is dat die zijne manager enorm veel verkooptechnisch vernuft in de portefeuille heeft op iemand te bewegen zo een som geld te geven voor een niemendalletje !
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Duffel

Bericht door Tompie »

metser schreef:Buya heb ik nu gisteren gezien in de wedstrijd nadat ik hem al een viertal keer op training heb bezig gezien.....sorry hoor maar die jongen heeft het niveau van 2de of derde amateurs . Ik betwijfel als dat ooit nog wel goed komt ! Wat ik wel al zeker weet is dat die zijne manager enorm veel verkooptechnisch vernuft in de portefeuille heeft op iemand te bewegen zo een som geld te geven voor een niemendalletje !
Wat vond je van Sidibé in zijn eerste maanden bij STVV?
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Duffel

Bericht door tweety »

zelfs het eerste half jaar van Désiré was gene vette als ik mij goed herinner
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Duffel

Bericht door metser »

Ik vergelijk em eerder met broux van Herk de stad, was ook een geweldige topscorer in de lagereeksen.
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Duffel

Bericht door BoemBoem »

Tompie schreef:
metser schreef:Buya heb ik nu gisteren gezien in de wedstrijd nadat ik hem al een viertal keer op training heb bezig gezien.....sorry hoor maar die jongen heeft het niveau van 2de of derde amateurs . Ik betwijfel als dat ooit nog wel goed komt ! Wat ik wel al zeker weet is dat die zijne manager enorm veel verkooptechnisch vernuft in de portefeuille heeft op iemand te bewegen zo een som geld te geven voor een niemendalletje !
Wat vond je van Sidibé in zijn eerste maanden bij STVV?
Ik hoop dat hij dezelfde evolutie kan maken, maar die ballon gaat niet voor elke speler op he ;) ..

Het is vooral raar dat men meermaals gezegd heeft dat men een spits moest hebben die er meteen moest staan.. iemand die perfect bij de club moest passen..
Dat blijkt, tot op heden, toch niet het geval te zijn..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Plaats reactie