Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Alles over de wedstrijden van STVV
BrigadaHesbania
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 dec 2018, 09:31

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door BrigadaHesbania »

Andermaal blijft de sfeertribune toe. Weeral worden de sfeermakers naar een andere tribune verwezen.
Vorige matchen, tegen Duffel en Mandel hebben we dit doorgegeven dat we hier niet mee tevreden zijn. Maar heeft blijkbaar geen nut.
Stel, verlengingen en dan penalty's. Leuk om deze te doen voor ofwel de bezoekers ofwel een lege tribune. :roll:

To be continued...
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door Tompie »

Ik vind het ook gewoon een verkeerd signaal van de club. Ik verwacht ook geen gigantische opkomst doordat de wedstrijd pas om 20u45 start, op een dinsdag, én op tv komt.

Maar door als club zelf al aan te geven dat je maar één tribune voor de supporters open doet (Oost) en één voor "het sjiek volk" (West), geef je eigenlijk ongewild de indruk dat het én om een onbelangrijke wedstrijd gaat én dat je zelf al verwacht dat wij (de supporters) niet zullen komen opdagen. Daarmee werkt de club eigenlijk zelf in de hand dat er effectief weinig supporters zullen zijn.

Dit is nochtans een cruciale wedstrijd voor het verdere verloop van de competitie. STVV zijnde is de beker realistisch gezien de enige prijs die je kan halen. Dat moet een topprioriteit zijn, waarvoor je actie onderneemt om het stadion vol(ler) te krijgen.

Een simpele actie: wie zijn ticket van deze wedstrijd toont, krijgt dat bedrag in korting als hij/zij een truitje koopt.

Zou het trouwens niet mogelijk zijn om gewoon de supporters binnen te laten gaan via de ingang van de Oost en dan de gang langs de ToyChamp en zo de trap omhoog naar de Noordtribune? Als het echt puur gaat om een "gebrek aan personeel", maak dan gewoon op die manier tenminste de tribune toegankelijk. Voor de match of onder de rust een pint pakken op de Oosttribune lijkt me geen probleem.

Als tegenargument zou je kunnen stellen dat je door de aanwezigen meer samen te zetten een betere sfeer creëert, anderzijds denk ik dat de sfeermakers dit seizoen al voldoende bewezen hebben dat ze van achter het doel het team een extra stimulans kunnen geven.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door Jacques »

Dit lijkt me toch een beetje spijkers op laag water zoeken.

1) De vorige rondes was er een actie voor abo's nl. 50% korting op ene ticket. Hoewel ik dat persoonlijk apprecieer, heeft het ook geen wereld van verschil gemaakt. 10 euro (i.e. 20%) korting op een truitje gaat volgens mij nog minder verschil maken. Symbolisch mooi ja, maar mensen die dat nodig hebben om naar het stadion te komen, gaan volgens mij ook niet snel geneigd zijn om een truitje te kopen, dus wat bereik je er dan feitelijk mee? Dan heb ik liever dat ze spreekwoordelijk sparen om voor de eventuele halve finale bij de uitmatch gratis bussen of tickets te voorzien (cfr. Genk). Daarmee heb je een veel grotere impact.

2) Is dit een cruciale wedstrijd? Ja, maar hetzelfde kan je zeggen van de wedstrijden tegen Duffel en Mandel. In de beker is iedere wedstrijd immers cruciaal. Je kan hoogstens zeggen dat Gent een beetje moeilijker zal zijn.

3) Met 20 man achter doel Gent Marginalen roepen, maakt weinig indruk. Ik snap dat ge als kop in "uw vak" wilt staan, maar evenzeer kan het samenbrengen van iedereen op 1 tribune i.p.v. ze te verspreiden over 3 tribunes ook sfeerbevorderend werken. We hebben trouwens nog ooit een tijdje als kop op Oost gestaan (K). Niet dat dat zo fantastisch was, maar een ramp evenmin.

4) Eventuele penalty's zullen er dan inderdaad wel raar uitzien, maar hebben we ons in het verleden ook niet een keer verplaatst van Oost naar de spoorwegkant voor de strafschoppen? En kunnen we dan nu niet hetzelfde doen maar dan met de kant van de Tiensesteenweg?

Enfin, ik vind het allemaal maar kleinigheden, net zoals ik het ook maar een kleinigheid vind dat er een volks buffet voorzien wordt voor het businessvolk. Beetje een mismatch, maar niks om van wakker te liggen.
Overdrijven is een kunst
Dreke
Berichten: 3623
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door Dreke »

Jacques schreef:We hebben trouwens nog ooit een tijdje als kop op Oost gestaan (K). Niet dat dat zo fantastisch was, maar een ramp evenmin.
Ik herinner mij anders wel een thuismatch tegen het Standard van Witsel en co die er boenk op was. Met de ironische "Allez, Standard" toen ze hopeloos achter stonden aan het einde van de wedstrijd. Ik heb die match nadien opnieuw bekeken en ik herinner mij dat de commentator (Polspoel, denk ik) nog zei: "Vergis u niet, dames en heren. U hoort de STVV-supporters, niet die van Standard."
A loyal football fan only supports the shirt...
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door Mikman »

Misschien een compromis uitwerken: de helft van Noord open ( het gedeelte waar de kop staat ) en 2/3e van Oost, tot aan G of H. Zo blijven de supporters toch wat gegroepeerd.

Het aantal toeschouwers is moeilijk in te schatten maar dat het maar de opkomst van tegen Mandel zou zijn ( zoals STVV blijkbaar verwacht volgens FB ) lijkt me ook weer sterk overdreven. Ik denk dat het eerder naar de 3500-4000 zal gaan.



Ik vermoed trouwens dat STVV geen recette gaat krijgen en dat die 10€ integraal naar Gent gaat dus in die zin is het wel een beetje jammer dat de financiële inspanning die de club ( voor de derde opeenvolgende bekerronde ) levert op die manier ondergesneeuwd raakt.
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door tweety »

Mikman schreef: Ik vermoed trouwens dat STVV geen recette gaat krijgen en dat die 10€ integraal naar Gent gaat dus in die zin is het wel een beetje jammer dat de financiële inspanning die de club ( voor de derde opeenvolgende bekerronde ) levert op die manier ondergesneeuwd raakt.
Waarom zouden we geen recette krijgen ? Normaalgezien is dat toch 50/50 als het in 1 match wordt gespeeld ?
BrigadaHesbania
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 dec 2018, 09:31

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door BrigadaHesbania »

3) Met 20 man achter doel Gent Marginalen roepen, maakt weinig indruk. Ik snap dat ge als kop in "uw vak" wilt staan, maar evenzeer kan het samenbrengen van iedereen op 1 tribune i.p.v. ze te verspreiden over 3 tribunes ook sfeerbevorderend werken. We hebben trouwens nog ooit een tijdje als kop op Oost gestaan (K). Niet dat dat zo fantastisch was, maar een ramp evenmin.

Indruk of niet. Sfeer bevorderend werkt het niet op de plaats waar ze ons nu duwen. Hoeveel mensen ons al gestuurd hebben met de vraag "Waarom is ons vak niet open?". Veel mensen zijn het er niet mee eens dat ze niet in hun eigen tribune mogen zitten. Verschillende mensen blijven ook thuis uit principe, elke persoon is daar anders in natuurlijk.
Stel, ik zeg stel, wij als BH zijnde hadden een actie voorzien. Dan konden we nu alles afblazen omdat we niet in onze tribune zitten omdat we onze apparatuur niet hebben in de oost.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door Mikman »

tweety schreef:
Mikman schreef: Ik vermoed trouwens dat STVV geen recette gaat krijgen en dat die 10€ integraal naar Gent gaat dus in die zin is het wel een beetje jammer dat de financiële inspanning die de club ( voor de derde opeenvolgende bekerronde ) levert op die manier ondergesneeuwd raakt.
Waarom zouden we geen recette krijgen ? Normaalgezien is dat toch 50/50 als het in 1 match wordt gespeeld ?
Ja, maar het zou kunnen dat STVV net zoals in de vorige bekerrondes zijn deel van de recette laat vallen. Er is ooit tussen de clubs afgesproken geweest dat men in de beker maximum 20€ mocht vragen, waarschijnlijk gaat Gent uit van die prijszetting, dus 10€ per ticket voor hun. Want zij hebben er minder belang bij om de prijzen laag te zetten.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door Tompie »

Ik wil er ook geen staatszaak van maken, maar ik vind het gewoon een domme en onlogische beslissing. Als club werk je eigenlijk zelf in de hand dat er weinig volk komt op die manier. Je moet mensen warm maken voor een kwartfinale (geen oefenwedstrijd!), niet al vooraf onbewust aangeven dat je weinig volk verwacht. Een kwartfinale in eigen huis is toch echt wat anders dan een wedstrijd tegen Duffel of Mandel in een vroegere bekerfase? Ik zou nu niet willen lezen op sociale media dat ze maar twee tribunes openen, ik zou willen lezen dat zowel de spelers als het bestuur oproepen om massaal aanwezig te zijn. Dat ze het een unieke kans vinden om zeer ver te geraken in deze bekercampagne. De club zou een positieve vibe moeten creëren rond het hele bekergebeuren.

Het voorstel van die 10 euro korting op een truitje (die nu toevallig ook pas beschikbaar zijn) was uiteraard maar een voorbeeld van een mogelijke actie. Ik verwacht niet dat er daardoor meer mensen naar het stadion komen, maar ik weet ook niet wat kan in geval van een gedeelde recette. Een gratis ticket erbij voor de komende thuiswedstrijd is misschien een beter alternatief?

In Japan gaan bestuursleden rondlopen met een trui van Brigada Hesbania, er worden filmpjes gepost op de officiële kanalen van die mannen hun sfeeracties op trainingen en wedstrijden, maar die mannen hun tribune openen voor de kwartfinale tegen Gent zou niet mogelijk zijn?

Natuurlijk kan je een penaltyserie perfect houden voor een lege tribune of voor de jonagold (die toch ook vrij leeg zal zijn). We wonnen er o.a. een slopende penaltyreeks tegen Zulte-Waregem en KV Mechelen. Natuurlijk kunnen de sfeermakers ook op de Oosttribune ergens samentroepen, maar dat is eigenlijk het punt niet.

Dit is gewoon vooral gevoelsmatig een verkeerde keuze. Een beetje een kwestie van geven en nemen.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door Jacques »

Mikman schreef:
tweety schreef:
Mikman schreef: Ik vermoed trouwens dat STVV geen recette gaat krijgen en dat die 10€ integraal naar Gent gaat dus in die zin is het wel een beetje jammer dat de financiële inspanning die de club ( voor de derde opeenvolgende bekerronde ) levert op die manier ondergesneeuwd raakt.
Waarom zouden we geen recette krijgen ? Normaalgezien is dat toch 50/50 als het in 1 match wordt gespeeld ?
Ja, maar het zou kunnen dat STVV net zoals in de vorige bekerrondes zijn deel van de recette laat vallen. Er is ooit tussen de clubs afgesproken geweest dat men in de beker maximum 20€ mocht vragen, waarschijnlijk gaat Gent uit van die prijszetting, dus 10€ per ticket voor hun. Want zij hebben er minder belang bij om de prijzen laag te zetten.
Dat betwijfel ik, eerlijk gezegd. Voordien was de inspanning ook enkel voor abonnees en werd dat ook duidelijk zo aangekondigd op de site. Nu is de woordkeuze anders: "Het abonnement verschaft geen gratis toegang voor deze wedstrijd, aangezien de inkomsten via ticketing verdeeld worden onder de beiden clubs. Voor deze wedstrijd wordt er geen speciaal tarief voorzien voor de STVV-abonnees."
Dus volgens mij geen korting. Dat kan je ergens betreuren, maar als de club redeneert dat dit hetzelfde is als een thuismatch in competitie (want tegen een eersteklasser) en dat ze daar ook geen korting voor geven, kan ik ze daar ook wel ergens in volgen. Wat er ook van weze, het zal mij niet tegenhouden om naar Staaien af te zakken. Ik ben het wel eens met Tompie dat de club minstens zou moeten oproepen om zoveel mogelijk af te zakken naar het stadion: op de website, sociale media, in de kranten, op de kerstmarkt. Het schoonste zou zijn dat er zoveel volk opdaagt dat ze de Tiense wel moeten opendoen, maar dat zal wel wishfull thinking zijn.
Overdrijven is een kunst
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door kenniksvanvoetbal »

Mij niet gelaten , ik heb een probleem dat iedereen zomaar gaat zitten waar hij ..... neervalt .

Het ticket koop je op plaatsnummer en als je wat laat binnenkomt kan je op de eerste rij gaan zitten !! dat trekt nergens op.
Ga je onder de pauze een pint drinken is uw stoel ook bezet en heb je hetzelfde liedje voor...... Als het zo moet ,kijk ik liever op TV.
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
Gebruikersavatar
weekenders
Berichten: 1079
Lid geworden op: 29 jan 2012, 11:30
Supporter van: STVV

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door weekenders »

kenniksvanvoetbal schreef:Mij niet gelaten , ik heb een probleem dat iedereen zomaar gaat zitten waar hij ..... neervalt .

Het ticket koop je op plaatsnummer en als je wat laat binnenkomt kan je op de eerste rij gaan zitten !! dat trekt nergens op.
Ga je onder de pauze een pint drinken is uw stoel ook bezet en heb je hetzelfde liedje voor...... Als het zo moet ,kijk ik liever op TV.
Die uitleg hier zal weinig helpen. Als je daar een probleem mee hebt, zeg dat dan tegen die persoon dat hij op uw plaats zit en dat jij daar wil zitten, dan zal die wel ergens anders plaats vinden.
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door kenniksvanvoetbal »

weekenders schreef:
kenniksvanvoetbal schreef:Mij niet gelaten , ik heb een probleem dat iedereen zomaar gaat zitten waar hij ..... neervalt .

Het ticket koop je op plaatsnummer en als je wat laat binnenkomt kan je op de eerste rij gaan zitten !! dat trekt nergens op.
Ga je onder de pauze een pint drinken is uw stoel ook bezet en heb je hetzelfde liedje voor...... Als het zo moet ,kijk ik liever op TV.
Die uitleg hier zal weinig helpen. Als je daar een probleem mee hebt, zeg dat dan tegen die persoon dat hij op uw plaats zit en dat jij daar wil zitten, dan zal die wel ergens anders plaats vinden.


Ik denk dat je niet weet waarover het gaat ! Ben je er geweest de vorige twee bekermatchen , denk het niet.
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
Gebruikersavatar
weekenders
Berichten: 1079
Lid geworden op: 29 jan 2012, 11:30
Supporter van: STVV

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door weekenders »

kenniksvanvoetbal schreef:
weekenders schreef:
kenniksvanvoetbal schreef:Mij niet gelaten , ik heb een probleem dat iedereen zomaar gaat zitten waar hij ..... neervalt .

Het ticket koop je op plaatsnummer en als je wat laat binnenkomt kan je op de eerste rij gaan zitten !! dat trekt nergens op.
Ga je onder de pauze een pint drinken is uw stoel ook bezet en heb je hetzelfde liedje voor...... Als het zo moet ,kijk ik liever op TV.
Die uitleg hier zal weinig helpen. Als je daar een probleem mee hebt, zeg dat dan tegen die persoon dat hij op uw plaats zit en dat jij daar wil zitten, dan zal die wel ergens anders plaats vinden.


Ik denk dat je niet weet waarover het gaat ! Ben je er geweest de vorige twee bekermatchen , denk het niet.
Ik ben er elke match, heb een abo in Noord en heb voor de bekermatchen telkens tickets besteld voor vak G en heb telkens de door mijzelf bestelde plaatsen gehad zonder probleem. Wel ben ik op mijn plaats voor de match begonnen is.
Plaats reactie