Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Alles over de wedstrijden van STVV
STVV-fan
Berichten: 6012
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door STVV-fan »

Het zou inderdaad nogal triestig zijn, maar je ziet het gewoon van ver aankomen.

De match is sowieso al later, dus buiten de mensen die echt van ver moeten komen of die nachtdienst moeten draaien....

Wanneer je de horde Gent mag nemen (altijd met 2 woorden spreken) en je Genk vermijdt in de halve finales, ligt de weg naar de Heizel zo wagenwijd open, zoals ze nog nooit opengelegen heeft.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1429
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door zipke373 »

Jan Bulder schreef:De loketten zijn gewoon open morgen. Ik moet mijn ticket ook nog kopen, net zoals de meeste mensen. 1100 verkochte kaarten in voorverkoop vind ik dan zelfs redelijk veel.

1/4-finales beker. Thuis al heel wat goeie matchen gezien. 10 euro voor een kaartje. Er moet hier niet teveel gejammerd worden over acties en dergelijke. Als je er dan als supporter niet staat, moet je alleen in eigen boezem kijken en niet naar anderen wijzen.
Spijtig genoeg moet ik niet in eigen boezem kijken maar naar mijn werkrooster... :(
Dreke
Berichten: 3644
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door Dreke »

Ach, iedereen moet dat voor zichzelf uitmaken. Ik zal er zijn.

Ik zal nooit snappen dat er meer volk is voor een competitiematch tegen pakweg Waasland of Kortrijk dan voor een bekermatch. Dat is do or die. Veel interessanter imo.
A loyal football fan only supports the shirt...
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door Vouch »

Als die 1.100 allemaal op de plaats willen zitten die ze gekozen hebben, is er wel een probleem vrees ik. :lol:
Jones
Berichten: 3179
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door Jones »

ik ga en hopelijk nog een stuk of 4000-5000 al denk ik eerder een 3000
Brozieteam
Berichten: 276
Lid geworden op: 02 jul 2016, 19:52

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door Brozieteam »

Ik woon in Halle, zo'n 100 km van STVV.
Maar morgen zal ik er zijn, samen met nog een heleboel anderen, hoop ik.
Support your team !!!
Franske
Berichten: 157
Lid geworden op: 01 nov 2010, 09:31

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door Franske »

Same here: kom af van Schilde, 100km enkele reis.

Forza Sintruin!
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1465
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door Krisaias »

Leuke trailer op VRT voor de match morgen trouwens, uit de oude doos ... alleen moeten ze daar toch hun stats eens nazien. De wedstrijd in kwestie was niet in 1971, maar in het seizoen 1972-1973 (op 31/10/1972 om preciezer te zijn).

En dat brengt ons bij de categorie 'wist-je-datjes' : morgen is het de derde keer dat de Kanaries en de Buffalo's elkaar treffen in de Beker van België.

In 1972-1973 haalde eersteklasser STVV het met 3-1 van tweedeklasser AA Gent in de 1/16e finales (tweemaal Maiwald en éénmaal Haagdoren voor STVV). De ronde erna zou STVV eruit gaan tegen Anderlecht (3-0).

In 1991-1992 waren de rollen omgekeerd en schakelde eersteklasser AA Gent tweedeklasser STVV uit met 1-0 in de 1/8e finales. STVV had de ronde ervoor ... Anderlecht uit de beker geknikkerd na een 1-1 op Staaien (doelpunt Kingambo in de verlengingen) en strafschoppen (5-4 met de jonge doelman Gert Davidts als held van de avond).
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
tweety
Berichten: 877
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door tweety »

Boom => staaien: +/- 95 Km enkel.
Ik zal er zijn. :beer:
Krikke
Berichten: 315
Lid geworden op: 22 sep 2011, 13:19

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door Krikke »

Gentse coach Thorup in HLN vandaag:
"Dat er een kunstgrasveld is, moet ik aanvaarden. Maar als het zo slecht is, kan ik niet begrijpen dat men in een belangrijke competitie als de Belgische aanvaardt dat 1 club voordeel kan halen uit zo'n veld."
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door Jacques »

*geeuw*
Trek een nummerke en sluit achteraan de rij met klagers en zagers aan. Die loopt intussen van Staaien tot aan de rotonde in Hakendover ofzo. Zelfde gebazel als Hein, die nadien wel een maximumscore gaf en vandaag mag gaan doppen. Ze hebben het veld nog niet van dichtbij gezien, maar wel een hoop commentaar er op. Waarschijnlijk wat suggestieve vragen van een journalist nablatend in plaats van eerst zelf te zien en te voelen hoe goed of slecht het werkelijk is. Thorup zou zich beter bezig houden met zijn eigen ploeg. :roll:
Laatst gewijzigd door Jacques op 18 dec 2018, 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3063
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door Tompie »

Ik denk dat die coaches vaak ook gewoon woorden in de mond worden gelegd door suggestieve vragen van de journalisten in kwestie.

Bon, ik kijk alvast uit naar de wedstrijd van vanavond. Als ik de opstellingen bekijk in HBVL, dan heeft Gent op zich toch een stevige ploeg. Hopelijk kunnen we onze thuisreputatie bevestigen en ons een weg naar de halve finales banen.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Johan
Berichten: 406
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:54

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door Johan »

Brijs start opnieuw met Desard en Botaka. Die twee brengen NIKS. Iedere keer opnieuw in de ploeg, opnieuw met 9 tegen 11. Brijs is een platbroek ofwel stekeblind. Waarvoor heb je een bank.
STVV-fan
Berichten: 6012
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door STVV-fan »

Ik heb u gemist Johan! :D

Een weekendje te laat eigenlijk. Ik had je na Lokeren verwacht!

Waarom Botaka?
Brys noemde hem tot kapitein en die zet je dan niet zomaar op de bank. Daarbij heb je, buiten Acolatse nog niet echt een alternatief.
Koike misschien, naar volgend seizoen toe, of ze moesten in de winter ne rechtsback gaan halen.

VDAB weet nu ondertussen toch ook al langer dat het bij ons enkel nijpt op de spitspositie en de backs.

Raar maar waar geef ik je wat De Sart betreft gelijk.
Voor deze match heb je 2 betere alternatieven op je bank afhankelijk van hoe je wil spelen.

Wil je meer voetballend vermogen op je middenveld? Posteer Endo
Wil je een slot op de deur op je middenveld (toch zeker omdat Gent met Esiti daar, u volledig zou kunnen overpoweren)? Posteer De Petter
Mikman
Berichten: 3675
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door Mikman »

Vraag aan een buitenlander die de Belgische competitie niet kent om een bekerformat uit te tekenen waarbij zo weinig mogelijk volk komt kijken en hij zal afkomen met een late midweekmatch in de winter die op het openbare net wordt uitgezonden. Dat krijg je als de de beker stiefmoederlijk behandelt en hem de restjes binnen de kalender laat opvullen. In Engeland beginnen ze pas na Nieuwjaar aan de FA Cup, mentaal ligt dat voor de supporters meteen heel anders. Zeker omdat ze daar de weekends ook gebruiken.

Als je de play-offs afschaft en je gebruikt de 10 vrijgekomen speeldagen ( het zijn wel niet allemaal weekendwedstrijden ) om ploegen die Europees spelen meer rust te gunnen, om de winterstop te verlengen zodat die echt effect heeft en om de beker een betere plaats op de kalender te geven met kwart- en halve finales in de lente in plaats van putje winter, dan is het Belgisch voetbal beter af. Want das toch het voorwendsel om de play-offs in te voeren, dat het beter was voor het Belgisch voetbal. Maar goed, dat is een andere discussie.


Uiteraard gaan heel wat mensen nog een kaartje kopen aan de loketten, dus die 1200 in VVK wil niet zo veel zeggen. Ik verwacht vanavond tussen de 3000 à 4000 toeschouwers.
Plaats reactie