Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Alles over de wedstrijden van STVV
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door STimVV »

Brusselmans schreef:We spreken hier toch over hetzelfde stadion veronderstel ik, of ben ik weer verstrooid ?

https://youtu.be/OCZyGqdeWDw
Goed dat je dit filmpje hier nog eens post.
Want ik was inderdaad al grotendeels vergeten hoe het toen was. Zalige zomerse avond.
Herinneringen die naar de achtergrond zijn verschoven door al die sfeerloze kille matchen op Stayen sindsdien...
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door Tompie »

Feit blijft wel dat de opkomst bedroevend laag was. De wedstrijden op andere velden tonen aan dat een midweekwedstrijd die op tv komt niet per definitie voor een leeg stadion hoeft te zorgen.

Deze club heeft een traditie van het af te laten weten wanneer het écht om de knikkers gaat, maar of de mentaliteit van (een deel van) de aanhang zoveel verschillend is, weet ik niet.

Wanneer het na een goede periode een tijd minder gaat, klinkt al snel "we zijn toch maar STVV" en niet veel later "wat zouden wij moeten gaan zoeken in PO1?". Zelfs na de verloren bekerfinale waren sommige supporters aan het vieren op de markt, want "wat zouden wij in Europa moeten gaan zoeken?" De ambitie spat er doorgaans bij de supporters ook niet bepaald vanaf. Ook nu na de nederlaag in Lokeren en de uitschakeling in de beker heb ik het gevoel dat dat allemaal nogal plattekes is. Wel, ik vind het persoonlijk een schande hoe die kwartfinale tegen AA Gent werd aangepakt. En dat verandert niets aan het feit dat we voor de rest een knap seizoen spelen, en dat maakt Brys ook niet ineens een prutstrainer. Maar ik vind wel dat de vinger op de wonde mag worden gelegd. Enkel door dat te doen kan je als club stappen vooruit zetten.

Ik begrijp dat er heel wat supporters hebben afgehaakt in het tijdperk Duchatelet, ik ben zelf iemand die veel kritiek op zijn beleid heeft geuit. Alleen vind ik niet dat je dat nu we zo'n seizoen spelen en in eigen huis een kwartfinale mogen afwerken, als excuus kan gebruiken. Neen, dan kom je gewoon opdagen en schreeuw je jouw club vooruit.

Je nadert aan het eind van 2018 weer een belangrijk kruispunt. Een kruispunt waar je in het verleden al te vaak de verkeerde afslag hebt genomen. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat de Japanners zowel de club als een deel van de supporters, desnoods met een stevige schop tegen de kont, nu eindelijk eens in de juiste richting sturen. Want ik heb het na al die jaren wel gehad met dat kneuterige "wij zijn maar STVV" gedoe.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door Jacques »

"Les excuses sont faites pour s'en servir" lijkt het motto van velen die zichzelf nog wel supporter noemen, maar dat in daden al een tijdje niet meer zijn.
Op de reeds veelvuldig gestelde vraag "wat heb je nodig om terug te komen" is nog nooit een deftig antwoord gekomen, als het goed gaat zie of hoor je ze niet, maar als het misgaat stoten ze u wel aan de kant om met een megafoon vanop de eerste rij alles met de grond gelijk te maken... Als je alleen nog maar het slechte kan of wil zien...
Nochtans is de keuze op dit moment eenvoudig: ofwel draai je de knop om en geef je het nieuwe bestuur een eerlijke kans, ofwel stop je er gewoon mee en ga je je thuis nog maar wat wentelen in geklaag en gezaag. Schouderklopjes ga je van mij niet krijgen. We hebben allemaal samen in de shit gezeten. 't is nu van op te staan of naar huis te gaan.

Ik blijf zelf nog maar even bij "trust the process", misschien ging het na de aarzelende start wel ineens allemaal te goed, rekenden we ons al rijk en ondervinden we daar nu even de weerbots van. Vooruitgang is zelden een rechte lijn omhoog. Misschien moeten we nog even geduldig zijn (al blijft de beker dit jaar een enorme gemiste kans) en misschien moeten we nog maar even doorploeteren vooraleer we helemaal terug zijn. Eén zwaluw maakt geen lente, maar één plensbui maakt ook nog geen herfst, laat staan een winter.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door zipke373 »

Jacques schreef:"Les excuses sont faites pour s'en servir" lijkt het motto van velen die zichzelf nog wel supporter noemen, maar dat in daden al een tijdje niet meer zijn.
Op de reeds veelvuldig gestelde vraag "wat heb je nodig om terug te komen" is nog nooit een deftig antwoord gekomen, als het goed gaat zie of hoor je ze niet, maar als het misgaat stoten ze u wel aan de kant om met een megafoon vanop de eerste rij alles met de grond gelijk te maken... Als je alleen nog maar het slechte kan of wil zien...
Nochtans is de keuze op dit moment eenvoudig: ofwel draai je de knop om en geef je het nieuwe bestuur een eerlijke kans, ofwel stop je er gewoon mee en ga je je thuis nog maar wat wentelen in geklaag en gezaag. Schouderklopjes ga je van mij niet krijgen. We hebben allemaal samen in de shit gezeten. 't is nu van op te staan of naar huis te gaan.

Ik blijf zelf nog maar even bij "trust the process", misschien ging het na de aarzelende start wel ineens allemaal te goed, rekenden we ons al rijk en ondervinden we daar nu even de weerbots van. Vooruitgang is zelden een rechte lijn omhoog. Misschien moeten we nog even geduldig zijn (al blijft de beker dit jaar een enorme gemiste kans) en misschien moeten we nog maar even doorploeteren vooraleer we helemaal terug zijn. Eén zwaluw maakt geen lente, maar één plensbui maakt ook nog geen herfst, laat staan een winter.
Mijn reden om thuis te blijven is het afgebold, dus kom ik terug als ik kan...
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door Franz »

Tompie schreef:Feit blijft wel dat de opkomst bedroevend laag was. De wedstrijden op andere velden tonen aan dat een midweekwedstrijd die op tv komt niet per definitie voor een leeg stadion hoeft te zorgen.

Deze club heeft een traditie van het af te laten weten wanneer het écht om de knikkers gaat, maar of de mentaliteit van (een deel van) de aanhang zoveel verschillend is, weet ik niet.

Wanneer het na een goede periode een tijd minder gaat, klinkt al snel "we zijn toch maar STVV" en niet veel later "wat zouden wij moeten gaan zoeken in PO1?". Zelfs na de verloren bekerfinale waren sommige supporters aan het vieren op de markt, want "wat zouden wij in Europa moeten gaan zoeken?" De ambitie spat er doorgaans bij de supporters ook niet bepaald vanaf. Ook nu na de nederlaag in Lokeren en de uitschakeling in de beker heb ik het gevoel dat dat allemaal nogal plattekes is. Wel, ik vind het persoonlijk een schande hoe die kwartfinale tegen AA Gent werd aangepakt. En dat verandert niets aan het feit dat we voor de rest een knap seizoen spelen, en dat maakt Brys ook niet ineens een prutstrainer. Maar ik vind wel dat de vinger op de wonde mag worden gelegd. Enkel door dat te doen kan je als club stappen vooruit zetten.

Ik begrijp dat er heel wat supporters hebben afgehaakt in het tijdperk Duchatelet, ik ben zelf iemand die veel kritiek op zijn beleid heeft geuit. Alleen vind ik niet dat je dat nu we zo'n seizoen spelen en in eigen huis een kwartfinale mogen afwerken, als excuus kan gebruiken. Neen, dan kom je gewoon opdagen en schreeuw je jouw club vooruit.

Je nadert aan het eind van 2018 weer een belangrijk kruispunt. Een kruispunt waar je in het verleden al te vaak de verkeerde afslag hebt genomen. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat de Japanners zowel de club als een deel van de supporters, desnoods met een stevige schop tegen de kont, nu eindelijk eens in de juiste richting sturen. Want ik heb het na al die jaren wel gehad met dat kneuterige "wij zijn maar STVV" gedoe.
Helemaal juist Tompie, maar ik denk echt dat de beker voor staf & spelers minder belangrijk was/is dan wij er van maken.
Anders zet je echt niet De Petter in de ploeg en Boli ernaast.
Hopelijk betekent dat dat we vol voor POI gaan, met frisse moed.
Kortrijk en Oostende zullen het al voor een deel uitwijzen: daar minimaal 2 op 6 halen is dan wel een must.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door Mikman »

Tompie schreef:Feit blijft wel dat de opkomst bedroevend laag was. De wedstrijden op andere velden tonen aan dat een midweekwedstrijd die op tv komt niet per definitie voor een leeg stadion hoeft te zorgen.

...

Want ik heb het na al die jaren wel gehad met dat kneuterige "wij zijn maar STVV" gedoe.

Ik onderschrijf je post, maar ik denk niet dat de lage opkomst een automatisch gevolg was van een gebrek aan ambitie bij de supporters. Het was gewoon een afweging die velen gemaakt hebben uit puur praktische redenen. Zonder de tv-uitzending zou er meer volk geweest zijn.

Dat er in op de andere velden meer volk was, was omdat dat voor die ploegen hun finale was, dé match van het jaar. Als wij afgelopen dinsdag Europa League hadden gespeeld tegen AC Milan of een andere grote naam in die competitie, zou het stadion lang uitverkocht zijn. Maar de combinatie van tv + midweek + laat aanvangsuur + geen topaffiche + de wetenschap dat er toch niet veel volk en dus beleving zou zijn ( een effect dat zichzelf dus versterkt ) maakt dat velen de afweging gemaakt hadden om niet te komen. Heeft niks met excuses of gebrek aan ambitie te maken, eerder met een inschatting vooraf of het de moeite waard zou zijn om te gaan/de inspanning te doen, en of het een meerwaarde zou zijn om in het stadion aanwezig te zijn ipv op de buis te volgen.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door Brusselmans »

Gent wervelt ondertussen met 4 - 1 over Cercle ...

Dinsdag toch ook een matchke gespeeld + 100 km bus ....
Die waren dus niet moe ????????

Allemaal zever in pakskes dus, de heren hadden geen goesting, al 2 matchen niet !
Zo simpel is het, al de rest is zever en meer gezever, en er moet echt niemand anders met de vinger gewezen worden !!!!!
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door Halenaar »

Tompie schreef:
Ik begrijp dat er heel wat supporters hebben afgehaakt in het tijdperk Duchatelet, ik ben zelf iemand die veel kritiek op zijn beleid heeft geuit. Alleen vind ik niet dat je dat nu we zo'n seizoen spelen en in eigen huis een kwartfinale mogen afwerken, als excuus kan gebruiken. Neen, dan kom je gewoon opdagen en schreeuw je jouw club vooruit.
.
Awel, ik was daar maar het is de laatste keer dat ik dit nog doe. Ik moest me dinsdag enorm haasten na het werk om toch maar tijdig op Stayen te zijn, betaal ik als abo nog 10 euro om daar in de kou te gaan bevriezen en voor mijn team te supporteren en wat kreeg ik daarvoor terug? Niks, noppes, zero. Zowel de trainer als de spelers leken het zich niet allemaal veel te interesseren.

Ik ben behoorlijk pissig e voor mij is het de laatste keer dat ze dat gelapt hebben. Bij een volgend bekeravontuur zal ik pas vanaf de halve finale live gaan kijken...
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door Brusselmans »

Als je naast PO1 grijpt, dan mag je gerust de reden bij 1 man gaan zoeken !
De mensen worden er nerveus van, en laten het nu ook merken, helemaal niks mis mee, of moet er ook gejuicht worden als er weer eens eentje hoog overvliegt ?
Ik heb de indruk dat dit geklungel ook op de spelersgroep inwerkt, zelfs Kamada blijkt gebeten door die vlooien ....
Plaats reactie