Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Alles over de wedstrijden van STVV
ronnieking
Berichten: 384
Lid geworden op: 26 nov 2010, 13:23

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door ronnieking »

We zijn rotverwend geweest tot Lokeren. De tegenstelling in de laatste 2 matchen kon niet groter zijn, ook al kon je al van verval spreken in de tweede helft tegen Standard. Dat een ploeg een dip krijgt en minder gaat presteren is echter de logica zelf... ik zie dat er hier dan gesproken wordt over vechtlust, inzet, maar alles hangt een beetje samen... alleen op basis van vechtlust en inzet kun je geen matchen winnen... wanneer het allemaal minder loopt kan je dat er voor een klein deeltje mee compenseren maar daar houdt het mee op. Onze sterkhouders zitten in een mindere periode, dat is duidelijk. Vraag is of Brys dit kan opvangen met andere spelers in te zetten. Misschien moet hij dat willens nillens toch overwegen de laatste 2 matchen. Ik denk dan aan Kotysch, Legaer, vooraan is de spoeling echter heel dun. Brys heeft al aangehaald dat Boli vol aan de bak zal moeten komen.. het is en blijft je beste spits trouwens...van Gladon en Nazon hebben we nauwelijks iets gezien en Turay is na zijn veelbelovend begin stilgevallen.
Over gisteren kunnen we verder kort zijn. We werden overklast in alle lijnen, op alle gebied. Dat is ontgoochelend ... maar we waren het al gewoon beginnen te vinden dat we die ploegen allemaal opzij konden zetten... zo evident is het echter helemaal niet... chapaeu voor de ploeg tot aan speeldag 18, wat 19 tot 30 brengt zullen we moeten afwachten. De volgende twee matchen zie ik ook niet met volle vertrouwen tegemoet maar we moeten die zure appel doorbijten en het beste hopen. De uitstekende matchen zo maar vergeten zou in ieder geval zeer kortzichtig zijn.
Ook nog dit : wat heb ik me weer maar eens geërgerd aan de commentaar van Raes, over de kunstmat (ik ben de tel kwijt geraakt hoeveel keer hij daar weer over gezanikt heeft, zijn plaat begint serieus blijven te hangen, goed dat hij zijn maatje Sonck niet mee had, het zou nog erger geweest zijn waarschijnlijk)Nog een paar quotes : Bezus was kapitein omdat Teixeira er niet bij was en Mechelen ging tegen Lokeren spelen voor een plaats in de halve finale...is in al zijn uitspraken ook niet echt STVV-gezind, een klein beetje neutraliteit zou niet misstaan... afvoeren die handel zoals zijn geliefde Cath met hem ook gedaan heeft ! Forza STVV !!!
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door Dreke »

Onze basis elf is echt wel PO1-waardig. Wat daarna komt niet. En dat is ons grootste probleem. Dat hoeft ook niet te verwonderen voor een club als STVV. Dat was altijd het geval als we een goed seizoen draaiden.

Wat met wel stoort, is dat we bewust de twee laatste wedstrijden weggegooid hebben. Als de club kiest voor de competitie ipv de beker, dan is dat een goed recht. Maar dan moet er wel geoogst worden zaterdag en bij voorkeur ook op Oostende. Als we het jaar afsluiten zonder nog minstens drie extra punten, dan mag de club (trainer, bestuur, wie zal het zeggen) daarop afgerekend worden.

Ik vind dat Tomiyasu en Asamoah een pluim verdienden gisteren. Best wel op niveau. Als enigen. Ik heb mij gestoord aan het herhaaldelijk verkeerd instappen waardoor we gepakt werden door één in- of uitdraaiende beweging van een Gent-speler.

De Petter is echt geen alternatief voor Tomiyasu, Texeira of Garcia. Op die positie in dit systeem te weinig voetballend vermogen en snelheid. Dat alternatief hebben we tout court niet. Maar ik zou wel Kotysch die kans geven. Die gaat het echt niet slechter doen. Desart viel voetballend door de mand. Je hebt spelers waarvan je zag dat er progressie in zat, zoals Gerkens. Dat gevoel heb ik niet bij Desart. De manier waarop hij met kansen omging tegen Standard was daar een pijnlijk voorbeeld van. Acolatse afrekenen op deze ene match is niet ok. Al was ook hij zeer zwak.

Als er nog ene de waarde van Boli in twijfel trekt, is die klaar voor het gesticht ofwel stekeblind.

Is alles slecht? Nee. Dipje? Ja. Gaan we PO1 halen? Ik vrees ervoor aangezien we die basis elf niet gaan kunnen benutten gedurende de hele resterende periode van de reguliere competitie.

Al een geluk dat Dompé niet de Dompé was uit zijn glorieperiode bij ons...

Van Frank Raes gelukkig geen last gehad gisteren.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Antismurf
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jun 2017, 11:08

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door Antismurf »

De eerste 10 minuten leek er dreiging uit te gaan richting de goal van Thoelen, daarna heeft Gent de match naar hun hand gezet. De Petter in de verdediging als vervanger van Texeira lijkt me een enorm groot risico de komende matchen, op het middenveld kan hij indien nodig misschien wel nog depanneren (al zijn daar misschien betere alternatieven als plan B bijvoorbeeld Sankhon?). De Petter wordt er door bijna elke tegenstander moeiteloos afgelopen... Zonder het daarop te steken vond ik ook dat de prestatie van de scheidsrechter niet op niveau kwartfinale van de beker was... Een Gentenaar die struikelde, kreeg vaak daaruit een overtreding mee. Als Bezus dat ook eens probeerde aan de overkant, werd het weggewuifd. De administratie bij gele kaarten toen Gent al voorstond, nam ook héél veel tijd in beslag. Als je dan eens een match uit een andere competitie bekijkt af en toe, denk niet dat 'onze' scheidsrechters daar zouden mogen fluiten.
Tamas
Berichten: 110
Lid geworden op: 29 jun 2017, 19:07

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door Tamas »

Brys en zijn technische staf afkraken na twee nederlagen is inderdaad een brug te ver maar als het niet goed is dan mag het ook wel gezegd worden.
Vermoeidheid kan meespelen maar als de opstelling niet ok is dan zal dat zeker geen extra krachten vrijmaken.
- De Petter kan enkel centraal iets bijbrengen, en dan nog liefst centraal voor de verdediging en daarmee zie ik Assamoah ook beter tot zijn recht
komen
- Acolatse is niks waard op rechts, al meermaals gebleken dus waarom niet op links en De Norre op rechts, deze opstelling was reeds succesvol dus
waarom daar niet naar teruggrijpen
- op het middenveld had Assamoah enkel wat steun van Endo, die wordt er dan ook nog afgehaald en dan komt hij helemaal alleen te staan bij
balverlies (Endo vond ik zeker niet de slechtste in de eerste helft)
- De Sart : compleet waardeloos en hierdoor sta je eigenlijk altijd met 10 tegen 11
- als de tegenpartij de bal heeft loop hij enkel wat rondjes en dan meestal daar waar de bal enkele seconden eerder geweest is, gaat
nooit in duel, kan er dus ook geen winnen, en loopt geen gaten toe
- in balbezit kan hij nog geen pas van 5 meter met de juiste snelheid geven, probeert als een vedette in 1 tijd te spelen en loopt bijna
constant in de spits
Op deze manier geef je het middenveld prijs, daardoor kan je geen blok vormen en ook geen druk zetten. Ook je bepalende spelers komen niet tot hun recht en kunnen geen fatsoenlijke aanval opzetten.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door Brusselmans »

STVV-fan schreef: Ik eis een 6/6 de laatste 2 matchen, tegen fucking Kortrijk en Oostende
Iets in mijn diepe donkere schachten zegt me te opteren voor 0, kwestie niet te zeer ontgoocheld te zijn met oud-nieuw in het vooruitzicht.
Zelfs de come-back van het hard gemiste magische duo De Petter - Kotysch kan me niet echt verblijden :roll:
Tesamen met Desart en Botaka gaat dat vonken geven.
Als Tomi dat 2 matchen gaat moeten aanzien, die mens gaat content zijn Zaventem te zien ...

Spreken we hier nog van een dip ?
Na de 1 - 0 van Kamada tegen Standard is het beginnen mislopen.
Ik durf hier spreken van arrogantie daarna, want de 2de helft .... hmmmm ...
Plots wordt Lokeren een match die niemand wil spelen !!!!????
En tegen Gent is het dan ook nog eens op ook nog ....

Op 2 matchen al heel veel krediet terug verspeeld met vooral de ingesteldheid, en met deze mentaliteit zal het de volgende 2 ook niet lukken.

Als het goed is mag het gezegd worden, als het het slecht is ook, maar deze ommekeer is onaanvaardbaar voor de beste ploeg van de afgelopen anderhalve maand (13 op 15).

Als ik de stem van Brys terug irritant begin te vinden, zit het niet in de goede rchting ...
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door Franz »

Dreke schreef:Onze basis elf is echt wel PO1-waardig. Wat daarna komt niet. En dat is ons grootste probleem. Dat hoeft ook niet te verwonderen voor een club als STVV. Dat was altijd het geval als we een goed seizoen draaiden.

Wat met wel stoort, is dat we bewust de twee laatste wedstrijden weggegooid hebben. Als de club kiest voor de competitie ipv de beker, dan is dat een goed recht. Maar dan moet er wel geoogst worden zaterdag en bij voorkeur ook op Oostende. Als we het jaar afsluiten zonder nog minstens drie extra punten, dan mag de club (trainer, bestuur, wie zal het zeggen) daarop afgerekend worden.

Ik vind dat Tomiyasu en Asamoah een pluim verdienden gisteren. Best wel op niveau. Als enigen. Ik heb mij gestoord aan het herhaaldelijk verkeerd instappen waardoor we gepakt werden door één in- of uitdraaiende beweging van een Gent-speler.

De Petter is echt geen alternatief voor Tomiyasu, Texeira of Garcia. Op die positie in dit systeem te weinig voetballend vermogen en snelheid. Dat alternatief hebben we tout court niet. Maar ik zou wel Kotysch die kans geven. Die gaat het echt niet slechter doen. Desart viel voetballend door de mand. Je hebt spelers waarvan je zag dat er progressie in zat, zoals Gerkens. Dat gevoel heb ik niet bij Desart. De manier waarop hij met kansen omging tegen Standard was daar een pijnlijk voorbeeld van. Acolatse afrekenen op deze ene match is niet ok. Al was ook hij zeer zwak.

Als er nog ene de waarde van Boli in twijfel trekt, is die klaar voor het gesticht ofwel stekeblind.

Is alles slecht? Nee. Dipje? Ja. Gaan we PO1 halen? Ik vrees ervoor aangezien we die basis elf niet gaan kunnen benutten gedurende de hele resterende periode van de reguliere competitie.

Al een geluk dat Dompé niet de Dompé was uit zijn glorieperiode bij ons...

Van Frank Raes gelukkig geen last gehad gisteren.
Dat is een goede samenvatting, volledig mee eens!
Nog enkele aanvullingen (achteraf inderdaad... makkelijker gezegd :cool: ):
Waarom Teixeira gisteren niet vervangen door Endo op rechts achteraan (die heeft snelheid en dynamiek), en dan Tomi centraal achteraan?
Dan had De Petter naar het middenveld kunnen schuiven, om daar in duel te gaan met de 'beren' Essiti, Vadis en Schmitt?
Boli had er na 30 minuten al op gemoeten, je zag zo dat we niet onder de druk van Gent uitgeraakten...?
Acolatse verdedigend steeds in de problemen (tegen zijn voet en tegen Dompé): waarom niet van kant wisselen met De Norre?
De Sart slechtste man op het veld, niet meteen een voor de hand liggende vervanger (Sankhon niet in de kern, Ceballos gekwetst)... maar qua druk naar voren zou Legear toch kunnen?
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door lakie »

Dreke schreef:Als er nog ene de waarde van Boli in twijfel trekt, is die klaar voor het gesticht ofwel stekeblind.
100% correct!
Daar ligt mijn inziens ook het begin van het falen gister. De bal kwam veel te snel terug. Middenveld kreeg geen poot aan de grond, je kon de bal niet in de ploeg houden.
Er wordt de laatste 2 matchen ook veel te veel de lange bal gespeeld? Als ik de wedstrijd tegen Standard hier naast zet, ook nog in de 2e helft toen het wat minder ging, hier probeerde we van achteruit te voetballen. Steppe moest zoeken en zoeken, tot het gevaarlijke toe, om de bal aan iemand te geven om van achteruit te beginnen opbouwen.
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
luc de kanarie
Berichten: 78
Lid geworden op: 30 dec 2010, 17:58

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door luc de kanarie »

wat een opstelling als je achteraan iemand zet moet het toch Sascha zijn en geen de petter en als je wil winnen moet toch altijd met boli zijn en dan nog endo afnemen en desart moet je afnemen zit stik dood brijs gaat volledig in de fout
Underdog
Berichten: 236
Lid geworden op: 15 jul 2017, 20:17

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door Underdog »

Jacques schreef:
Tompie schreef:Ik begrijp niet dat als je als coach ziet dat sommige spelers rust nodig hebben, dat je hen dan niet spaart tegen Lokeren. "De wedstrijd die niemand wil spelen", maar misschien wel enkele frisse jongens die zich willen bewijzen? Als zij daar dan door de mand vallen is dat veel minder erg dan gisteren.


- Wat bezielt Brys om Acolatse tegen zijn voet te zetten? Je kan zowel De Norre als Acolatse op hun "juiste" flank zetten, maar je kiest om beiden tegen hun voet te zetten. Voor Casper niet echt een probleem, die is dat ondertussen wel gewoon, maar Acolatse komt daardoor tegen zijn voet en met betrekkelijk weinig (geen) ervaring op die positie tegenover Dompé te staan. We weten dat het zo al lastig genoeg is om tegen Dompé te spelen, als Jean-Luc er goesting in heeft, dan moet je het niet nog eens extra lastig gaan maken. Ook aanvallend verliest Acolatse op die manier een stuk van zijn mogelijkheden. De vergelijking tussen Botaka en Acolatse slaat dan ook nergens op. Als je Acolatse brengt voor Botaka, moet De Norre naar rechts en Acolatse op links. Zo gaat het doorgaans, maar gisteren dus niet...Tegen de tijd dat ze op de bank doorhadden dat het op links een "accident waiting to happen" was, was het al te laat.
Acolatse is echt wel rechtsvoetig, hoor. Hij stond dus wel degelijk op zijn "juiste" flank en speelde niet tegen zijn voet.
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door Geel-Blauw »

Waarom niet gewoon met 4 verdedigers spelen met Garcia en Tomi centraal? Want met De Petter zie ik het de komende wedstrijden niet zitten en als hij de voorkeur op Kotysch krijgt van Brys zegt dat ook al veel over hoe Brys hem inschat.
Nie zievere, speile!
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door Jacques »

Underdog schreef:
Jacques schreef:
Tompie schreef:Ik begrijp niet dat als je als coach ziet dat sommige spelers rust nodig hebben, dat je hen dan niet spaart tegen Lokeren. "De wedstrijd die niemand wil spelen", maar misschien wel enkele frisse jongens die zich willen bewijzen? Als zij daar dan door de mand vallen is dat veel minder erg dan gisteren.


- Wat bezielt Brys om Acolatse tegen zijn voet te zetten? Je kan zowel De Norre als Acolatse op hun "juiste" flank zetten, maar je kiest om beiden tegen hun voet te zetten. Voor Casper niet echt een probleem, die is dat ondertussen wel gewoon, maar Acolatse komt daardoor tegen zijn voet en met betrekkelijk weinig (geen) ervaring op die positie tegenover Dompé te staan. We weten dat het zo al lastig genoeg is om tegen Dompé te spelen, als Jean-Luc er goesting in heeft, dan moet je het niet nog eens extra lastig gaan maken. Ook aanvallend verliest Acolatse op die manier een stuk van zijn mogelijkheden. De vergelijking tussen Botaka en Acolatse slaat dan ook nergens op. Als je Acolatse brengt voor Botaka, moet De Norre naar rechts en Acolatse op links. Zo gaat het doorgaans, maar gisteren dus niet...Tegen de tijd dat ze op de bank doorhadden dat het op links een "accident waiting to happen" was, was het al te laat.
Acolatse is echt wel rechtsvoetig, hoor. Hij stond dus wel degelijk op zijn "juiste" flank en speelde niet tegen zijn voet.
Klopt, al kreeg je gisteren soms eerder de indruk dat hij twee linkervoeten heeft. ;) Het punt blijft dat hij in deze opstelling nog niet op rechts gespeeld heeft, wel op links. Brys had wat mij betreft gewoon hetzelfde moeten doen als tegen Anderlecht, toen Botaka verzoop: De Norre op rechts en Acolatse op links.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door stvvilvoorde »

Geel-Blauw schreef:Waarom niet gewoon met 4 verdedigers spelen met Garcia en Tomi centraal? Want met De Petter zie ik het de komende wedstrijden niet zitten en als hij de voorkeur op Kotysch krijgt van Brys zegt dat ook al veel over hoe Brys hem inschat.
Kotysch kreeg van de zomer van Brys te horen dat het beter zou zijn dat hij andere oorden zou opzoeken.
Kotysch sloeg dit advies in de wind en wou toch zijn plaats bij STVV claimen.
Hoe vaak draait zo'n verhaal in het voordeel van de speler uit?
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door Mikman »

Je kan je afvragen wat het nut van die twee oefenmatchen was als je de spelers die je toen matchritme liet opdoen toch niet gebruikt, en je basisspelers die toen ook meespeelden nu blijkbaar door hun beste krachten heen zijn.

We hebben inderdaad een goeie basiself maar dan moet iedereen top zijn, zowel fysiek als mentaal. Je ziet dat als De Petter achteraan moet gaan spelen je het al een heel stuk moeilijker hebt om uit te voetballen. Die heeft echt niet het profiel van een verdediger, veel te traag.


Ook wel zeggen dat Gent top was. Een trainer die al uitgebreid ervaring had met spelen op kunstgras en die niets aan het toeval overliet. Zijn ploeg was zeer gemotiveerd en stond goed.
Er waren veel zwakke schakels bij STVV maar de manier waarop De Sart fysiek afgetroefd werd door het Gentse centrale middenveld was toch echt een profvoetballer onwaardig. Alsof er een pré-miniem tussen liep.

Net als tegen Lokeren en eigenlijk ook de vorige seizoenen zie je ook dat Bezus de meest onmogelijke acties en passes probeert als het niet loopt ( om over zijn naar rood neigende natrap-beweging nog maar te zwijgen ).


En Frank Raes was zijn irritante zelve ja, vanzelfsprekend. In de 80e minuut bij 0-3 opmerken dat het nu toch wel lastig wordt voor STVV om nog verlengingen af te dwingen, daar moet je echt een groot kenner voor zijn.
Trunekson
Berichten: 333
Lid geworden op: 02 jul 2017, 23:36

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door Trunekson »

- Als je dan toch Boli rust wil geven, zet dan Gladon die ongeveer hetzelfde profiel heeft.
- De Petter centraal in de verdediging zetten is vragen om problemen.
- Waarom Sankhon niet eens de kans geven ipv De Sart?
- Endo afnemen en De Sart laten staan???
- Als hij met de De Norre en Acolatse speelt is het altijd De Norre rechts en Acolatse links, waarom gisteren niet?
- Botaka heeft het voor mekaar gekregen om mogelijk nog zijn slechtste match te spelen dit seizoen op 20 min tijd.
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door pat@ »

Het is volgens mij niet het probleem dat de spelers niet meer fris zijn , het systeem is gewoon uitgeput. Je hebt in dit systeem gewoon te weinig valabele wisselmogelijkheden. Met geen vervangers voor Botaka en bij een schorsing of blessure voor De Norre.

Schakel je over naar een traditionele 4-mans verdediging zijnde Garcia-Tex-Tomi-De Norre dan heb je bij een 4-3-3 plotseling een De Bruyn, Sekine, Acolatse, Botaka, Buya om de (enkel nodige) aanvallende impulsen te geven vanop de flank. In het middenveld moet er dan wat gesleuteld worden, maar plots zijn er dan 'wisselmogelijkheden'. Dit is in het huidig systeem onmogelijk omdat bijvoorbeeld een Acolatse bij manier van spreken nog nooit gehoord heeft van verdedigen. Daar moeten zulke spelers hun in een 4-3-3 systeem praktisch niets van aantrekken. Dit terwijl Acolatse nu gewoonweg een oneerlijke kans krijgt om zijn echte kwaliteiten tentoon te spreiden, zijnde vanop 15 meter de achterlijn proberen te halen en niet van achterlijn tot achterlijn. Hetzelfde liedje voor bovenstaand vermelde spelers.
Plaats reactie