Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Alles over de wedstrijden van STVV
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door Positivo »

Wat een kritiek toch hier aan het adres van stvv, mbt de laatste 2 wedstrijden.
En wat dan nu gezegd van Kortrijk en Racing Genk ?

Dat is nu eenmaal wat voetbal, voetbal maakt.
We hebben een onwaarschijnlijk sterke reeks neergezet, maar zijn mentaal (en ook als ploeg) nog niet sterk genoeg om dan wedstrijden als tegen Lokeren en Gent winnend af te sluiten.

Stel dat we die wedstrijden winnen.
Tja, dan zou er toch niemand aan twijfelen dat we een van de mogelijke titelkandidaten zouden geweest zijn ...
En nu verliezen we ! En wordt het nu allemaal slecht ? Toch niet.

De nederlaag van Kortrijk kan ons goed uitkomen.
Echt uitleggen kan ik het niet... het is een gevoel.
De wedstrijden die komen zullen aartsmoeilijk zijn om verschillende redenen. We zijn benieuwd.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door Jacques »

enerkey schreef:De ploegen die het verdienen staan in de halve finale. Op dat vlak kan voetbal soms heel mooi zijn.
Inderdaad, de vier clubs die het het meeste wilden, zowel op als naast het veld, spelen de halve finale en daarmee is alles gezegd.
We kunnen onszelf nu wel voor de kop slaan, maar dan hadden we dinsdag maar met een betere tactiek moeten spelen, met een betere mentaliteit op het veld moeten staan en met meer moeten komen opdagen. Dat had drie keer onze kansen kunnen vergroten, maar het is niet gebeurd. De dood heeft vele oorzaken, maar als puntje bij paaltje komt, moeten we dit terecht verlies gewoon accepteren. Spijt komt na de daad en is altijd te laat.
Overdrijven is een kunst
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door Franz »

Misschien is het heel simpel en hechten club, staf, spelers én supporters weinig belang aan de beker.
Hier op het forum - met al die nostalgici naar Boffin, Mbona, ... Nicky en Dusan :mrgreen: - is dat anders...
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door metser »

Mijn grootste ontgoocheling is al wat weg, zeker na de uitschakeling van de smurfen. Is de juiste beloning voor het arrogante gedrag van Clement altijd op tv interviews ! Maar......wat een aanvallend geweld heeft union wel ! Met een geweldige borges achter deze snelheidsduivels. Als deze mannen zo een prestatie elke week op de mat kunnen leggen.....zouden ze welkom zijn ipv van onze locomotieven . En zeggen dat dat 1 B is! Geld trouwens ook voor Mechelen die Kortrijk ook bij momenten vernederde ! Zien wat wij zaterdag tegen de kerels gaan uitspoken, ik vrees veel minder dan wat de kakkers gisteren konden.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door Jan Bulder »

Zwaar ontgoocheld, nog altijd.

Verliezen kan je altijd. Maar op zo een lusteloze manier in de 1/4 finales van de beker, dat is gewoon schandalig. Gebrek aan frisheid? Ik lees toch reacties van onder andere Bezus, De Petter en De Norre die laten uitschijnen dat het ook met de mentaliteit niet goed zat. Dat is onvergeeflijk, los van alle voorgaande goede prestaties waarvoor ze zeker een dikke pluim verdienen.

Dik ontgoocheld ook in de supporters. Niet in diegenen die er waren, niet in diegenen die door begrijpelijke omstandigheden niet daar konden zijn. Maar 1500 thuissupporters terwijl je één van de betere seizoenen ooit draait is gewoon triestig. Ik stel voor dat die anderen de club nooit meer een gebrek aan ambitie verwijten.

En dan gaat Genk er ook nog eens uit.

De zoveelste gemiste kans, en dat is voor een groot stuk te wijten aan een gebrek aan goesting en beleving. Alles wat STVV vroeger zo typeerde verdwijnt stilaan, jammer genoeg. De vurige 'op de golfplaten roffelende' charme is veranderd in kille 'betonnen' apathie.
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door Dreke »

Jan Bulder schreef:De vurige 'op de golfplaten roffelende' charme is veranderd in kille 'betonnen' apathie.
Ik zou het niet beter kunnen zeggen...

Het stadion en spijtig genoeg ook zij die het zouden moeten vullen getuigen van een diepe tristesse. En voor er weer reactie op komt: ik heb het over het voetbalgedeelte van het stadion. De rest interesseert mij niet.

Het is mij tijdens die drie bekermatchen nog eens opgevallen. We hebben 1 aanvaardbare tribune, de "nief". Die achter de goal is voor een voetbalsupporter een gedrocht. Ik zie er nooit een bal binnen gaan of die moest net ander de lat landen en die muur (ook bij West) is vreselijk. Gebouwd door mensen die 0,0 affiniteit met de sport hebben.
A loyal football fan only supports the shirt...
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door STimVV »

Dreke schreef:
Jan Bulder schreef:De vurige 'op de golfplaten roffelende' charme is veranderd in kille 'betonnen' apathie.
Het is mij tijdens die drie bekermatchen nog eens opgevallen. We hebben 1 aanvaardbare tribune, de "nief". Die achter de goal is voor een voetbalsupporter een gedrocht. Ik zie er nooit een bal binnen gaan of die moest net ander de lat landen en die muur (ook bij West) is vreselijk. Gebouwd door mensen die 0,0 affiniteit met de sport hebben.
Mooie uitdaging voor de japanners. Roland overtuigen om het veld een halve meter op te hogen (met al dan niet een hybride grasmat) + enkele rijen extra te plaatsen voor de betonnen wand zodat daar terug volk staat ipv reclame. Samen hebben ze geld genoeg om een verbouwingske te doen denk ik zo...
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door Mikman »

Het stadion moet zeker gezelliger worden. Achter het ene doel heb je een muur, aan de overkant een groot spandoek. Geen zaken die de sfeer bevorderen. Maar of RD en de Japanners gaan samenwerken op dat vlak is twijfelachtig, ten eerste ziet RD hoogstwaarschijnlijk het probleem niet en ten tweede duurt het wel heel lang voordat de plannen voor de tribune aan de spoorweg bekend raken, wat zou kunnen duiden op een haar in de boter. De geruchten over een moeizame samenwerking zijn er al langer.

Maar ook buiten de infrastructuur kan het beter: van de stadionspeaker tot de muziek voor de match of de drank die te vaak al lauw is tot de sfeergroep die te weinig inspeelt op wat er op het veld gebeurt. En je ziet mensen in de tribunes ook nauwelijks truitjes of zelfs gewoon iets geel aantrekken, terwijl dat toch net een heel levendige kleur is die goed opvalt. Natuurlijk helpt het niet dat de replica's pas sinds deze week te koop zijn. Dus de beleving rond het veld kan ook omhoog met een paar ingrepen die niet noodzakelijk duur hoeven te zijn.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door Vouch »

Dreke schreef:
Jan Bulder schreef:De vurige 'op de golfplaten roffelende' charme is veranderd in kille 'betonnen' apathie.
Ik zou het niet beter kunnen zeggen...

Het stadion en spijtig genoeg ook zij die het zouden moeten vullen getuigen van een diepe tristesse. En voor er weer reactie op komt: ik heb het over het voetbalgedeelte van het stadion. De rest interesseert mij niet.

Het is mij tijdens die drie bekermatchen nog eens opgevallen. We hebben 1 aanvaardbare tribune, de "nief". Die achter de goal is voor een voetbalsupporter een gedrocht. Ik zie er nooit een bal binnen gaan of die moest net ander de lat landen en die muur (ook bij West) is vreselijk. Gebouwd door mensen die 0,0 affiniteit met de sport hebben.
Ik ben ermee akkoord dat de 2 nieuwste tribunes niet met een voetbalhart zijn gebouwd, verre van zelfs. Ik ben het echter niet helemaal eens met de rest. Het eerste jaar terug in eerste was er wel sfeer, was er wel ambiance en waarom? Omdat het 2-wekelijks goed vol zat en tegen de topclubs afgeladen vol zat.

Op sportief vlak zijn er goede stappen gezet en minder goede, maar commercieel en naar de supporters toe zijn er geen stappen gezet, en dat vind ik heel spijtig.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door Brusselmans »

We spreken hier toch over hetzelfde stadion veronderstel ik, of ben ik weer verstrooid ?

https://youtu.be/OCZyGqdeWDw
Johan
Berichten: 405
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:54

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door Johan »

stop er aub eens mee de supporters de zwarte piet toe te schuiven.Is het vreemd dat de supporters moeten worden overtuigd van de goede bedoelingen van het stvv bestuur. Onder Duchatelet en zijn "gegudder" is de supporter meermaals op zijn ziel getrapt. Het is onder zijn bewind dat de supporters zijn beginnen afhaken, eens is de maat vol. Eens is het over en heb een degout van stvv.De ziel van de jarenlange trouwe Truienaars is er uit gerukt.Allemaal de fout van die wereldvreemde ( zij weten alles beter en wij zijn dommeriken) Duchatelet en kliek.
Nu na een vrij redelijke opstanding een na de euforie blijkt onze trainer ook maar tweedeklasser trainer te zijn , met weinig meer voetbalkennis dan zijn systeemke waar hij angstvallig aan vast houd. Als ge ziet dat mannen als Botaka ,en vooral Desard blindelings in die ploeg blijven staan, dat een Besus die zeker voetballende kwaliteiten heeft en maar een zeer laag rendement heeft, dat hij een rechtsvoetige( De Norre) blijft op links uitspelen omdat hij anders zijn ploegopstelling moet veranderen, dat hij zijn volledige bank weigert een kans te geven, dan is mijn conclusie dat het eens tijd wordt van een echte vakman als trainer aan te trekken ipv van die mompelend halve pastoor. Trainers moeten bij stvv zo goedkoop mogelijk zijn.De belangrijkste persoon in een club. Wij mogen de Japanners niet de fout geven, ik denk dat zij boordevol goede wil zijn en zij zich moeten kunnen aanpassen aan het Belgisch voetbal.Ik vrees echter dat wij over ons hoogtepunt zijn en uiteindelijk ons zullen (reeds )edden (zijn.) Wat in feite onze doelstelling was voor dit jaar,maar ook niet meer als dat. Breng ons goede spelers en terug voetbalvreugde en de supporters komen terug,want hij kunnen de goals niet maken in hun plaats.
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 508
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door KNRI »

Twee opeenvolgende nederlagen en al het positieve is weer in één klap weg volgens sommigen :roll: Typisch...

Wat de sfeer in het stadion betreft; er zijn door het vorige beleid id. diepe wonden geslagen en dat wis je in enkele maanden niet zomaar uit.
Wij hebben een aanhoudende positieve flow nodig van enkele maanden, jaren... om dit te doen overslaan op het grote publiek.
De ommekeer lijkt ingezet, nu moet de bevestiging volgen...

Wat het sfeervak betreft een kleine opmerking; men moet meer inzetten op het totaalgebeuren en zich niet enkel focussen op hun eigen kleine bezetting in het stadion van 20 a 30 man. Er wordt moeite gedaan maar de grote massa pikt het niet op. Sommige nieuwe liedjes slaan totaal niet aan en dan is het zinloos om hierin te blijven volharden. Stayen heeft intussen zo zijn traditionele gezangen waar je na aanzet de grote hoop wel makkelijk in meekrijgt. En de actie gebeurd ook nog steeds op het veld. Moet men meer op inspelen!

Er was kritiek omdat er niet achter het doel plaatsgenomen mocht worden tijdens de bekerwedstrijd. Gezien de lage opkomst moet je dit ergens toch begrijpen. Jullie doel moet zijn het aansteken van het stadion, niet het zich afzonderen.
Laatst gewijzigd door KNRI op 21 dec 2018, 08:52, 5 keer totaal gewijzigd.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door Vouch »

Johan schreef:stop er aub eens mee de supporters de zwarte piet toe te schuiven.Is het vreemd dat de supporters moeten worden overtuigd van de goede bedoelingen van het stvv bestuur. Onder Duchatelet en zijn "gegudder" is de supporter meermaals op zijn ziel getrapt. Het is onder zijn bewind dat de supporters zijn beginnen afhaken, eens is de maat vol. Eens is het over en heb een degout van stvv.De ziel van de jarenlange trouwe Truienaars is er uit gerukt.Allemaal de fout van die wereldvreemde ( zij weten alles beter en wij zijn dommeriken) Duchatelet en kliek.
Nu na een vrij redelijke opstanding een na de euforie blijkt onze trainer ook maar tweedeklasser trainer te zijn , met weinig meer voetbalkennis dan zijn systeemke waar hij angstvallig aan vast houd. Als ge ziet dat mannen als Botaka ,en vooral Desard blindelings in die ploeg blijven staan, dat een Besus die zeker voetballende kwaliteiten heeft en maar een zeer laag rendement heeft, dat hij een rechtsvoetige( De Norre) blijft op links uitspelen omdat hij anders zijn ploegopstelling moet veranderen, dat hij zijn volledige bank weigert een kans te geven, dan is mijn conclusie dat het eens tijd wordt van een echte vakman als trainer aan te trekken ipv van die mompelend halve pastoor. Trainers moeten bij stvv zo goedkoop mogelijk zijn.De belangrijkste persoon in een club. Wij mogen de Japanners niet de fout geven, ik denk dat zij boordevol goede wil zijn en zij zich moeten kunnen aanpassen aan het Belgisch voetbal.Ik vrees echter dat wij over ons hoogtepunt zijn en uiteindelijk ons zullen (reeds )edden (zijn.) Wat in feite onze doelstelling was voor dit jaar,maar ook niet meer als dat. Breng ons goede spelers en terug voetbalvreugde en de supporters komen terug,want hij kunnen de goals niet maken in hun plaats.
Eigenlijk is zo'n post het reageren niet waard, maar allez:

Brys en zijn hele kliek hebben ze voor 500.000 euro vrijgekocht bij Beerschot Wilrijk, ik neem aan dat er goedkopere opties waren.
Brys is gekozen als 1 van de 3 beste trainers van België, niet slecht als "tweede klasser trainer".
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door Dreke »

Het is duidelijk dat het voor sommigen echt pas voldoende zal zijn als we de Champions League gewonnen hebben. Dat onze nieuwe eigenaars van die mensen niet meer krediet krijgen, begrijp ik niet. De grote visionair heeft tien jaar lang de club om zeep geholpen en zij zouden dit op een half seizoen moeten keren? Een beetje serieus blijven, he...
A loyal football fan only supports the shirt...
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door Mikman »

Dreke schreef:Het is duidelijk dat het voor sommigen echt pas voldoende zal zijn als we de Champions League gewonnen hebben. Dat onze nieuwe eigenaars van die mensen niet meer krediet krijgen, begrijp ik niet. De grote visionair heeft tien jaar lang de club om zeep geholpen en zij zouden dit op een half seizoen moeten keren? Een beetje serieus blijven, he...
Eigenlijk is dat het ironische van het verhaal, ja: we hebben jaaaaaren moeten wachten en zagen op een modern stadion ( remember de duivenkoten ) , op een professionele omkadering ( :mangel: :boemel: ) , op een bestuur dat ambitie toont ( :Roland: ) , en al die jaren zijn de supporters gewoon blijven komen. Werden ze zot verklaard dat ze de club bleven steunen. En nu wel alle voorwaarden zijn ingevuld om deze club eindelijk zijn volle potentieel te laten benutten ( dat wil niet zeggen kampioen spelen of de Champions League winnen, wel binnen de drie jaar meedoen aan PO1, ik meen dat men heel concreet tegen het honderdjarig bestaan van de club in 2024 3 PO1-deelnames als ambitie heeft gesteld ) hebben heel wat van die hondstrouwe fans afgehaakt.
Plaats reactie