Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Alles over de wedstrijden van STVV
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Mandel United

Bericht door voetballiefhebber »

STimVV schreef:Stel je voor...
Halve finales: STVV-KV Mechelen en Eupen-Genk.
Finale: STVV-Genk
Die finale zou dan ofwel de mooiste dag uit m'n 30jarige supporterscarriere worden, ofwel de pijnlijkste.
La Louvière vond ik erg pijnlijk eigenlijk. STVV dat normaal zoveel beter was dan die ploeg, was toen op voorhand onoverwinnelijk.
Onder Brepoels haalde STVV eens PO I. Genk speelde PO II. Het was de eerste en enige keer dat een ploeg uit PO II het haalde tegen de ploeg uit PO I. En die bedenkelijke eer was toch wel voor STVV weggelegd zeker. Europees voetbal moet toch eens voor STVV kunnen zijn, want het was toch al bij een aantal unieke gelegenheden net niet.
Ideaal zou zijn om de beker te pakken, dan mag je meteen Europa in, zonder voorronde. Stel dat je 4de of 5de wordt, dan moet je snel klaar zijn voor het niveau en is de tegenstander meestal niet sexy.
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Mandel United

Bericht door Dreke »

voetballiefhebber schreef: La Louvière vond ik erg pijnlijk eigenlijk.
Belic, de smeerlap...
A loyal football fan only supports the shirt...
Louis XIV
Berichten: 1238
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Mandel United

Bericht door Louis XIV »

Dreke schreef:
voetballiefhebber schreef: La Louvière vond ik erg pijnlijk eigenlijk.
Belic, de smeerlap...
Daar dacht ik ook onmiddellijk aan...en Boffinke die na de match niet troosten was
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Mandel United

Bericht door Brusselmans »

En kalf Matthijsen, die meende een kreupele Voets de bekroning van zijn "carrière" te moeten geven !
Die twee, tesamen met Belic !!!!
Lompe Voets gaat dan nog op de markt toeteren "Zij hebben de beker, wij hebben het feest" ...
Ongeletterde acherlijken Tuur !!!!
Die doet me ook nog walgen uit een andere match ... "de zon schein en men auge" ... Penalty en match verloren !
:zot:

Hoeveel matchkes verkocht menneke ? Of zijt ge echt zo ne loempe boer ?

Voor eeuwig en 1 dag, I hate you :fuckyou: :fuckyou: :fuckyou:
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Mandel United

Bericht door Jacques »

Tompie schreef: De Sart vond ik in tegenstelling tot iemand anders hier niet zo slecht invallen. De Petter was toch behoorlijk zwak voor de rust en De Sart heeft toch iets meer die infiltratie en dat "directe" in zijn spel. Niet dat hij daarom geweldig speelde, maar door de manier waarop hij speelt leverde hij toch een nuttige bijdrage.
Ik erger mij vooral aan de hoeveelheid afval en wisselvalligheid in zijn spel. Bij De Sart zie je in één wedstrijd vaak het beste en het slechtste van hem en soms zie je hem ook helemaal niet. Maar goed, hij is er nog maar net 22 geworden, daar moet nog wel groeimarge op zitten. Ik denk dat de Petter zijn tijd op het middenveld grotendeels voorbij is. Occasioneel depanneren ok, maar voor de rest kan die zich best richten op een rol als verdediger in een driemansdefensie.

Wat de rest van de beker betreft: que sera, sera. Ik zou graag eens tegen Union spelen. Toch een beetje een club met een cultstatus door de geschiedenis en voor zover ik me kan herinneren, ben ik nog nooit in het Joseph Marienstadion geweest. Het zou tevens een weerzien zijn met Philippe Bormans, al hoeft dat nu niet meteen voor mij.
Overdrijven is een kunst
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Mandel United

Bericht door Dreke »

Jacques schreef:Ik zou graag eens tegen Union spelen. Toch een beetje een club met een cultstatus door de geschiedenis en voor zover ik me kan herinneren, ben ik nog nooit in het Joseph Marienstadion geweest.
Dito.

Als ik het mij goed herinner, is er ook een historische link tussen Union en STVV waardoor ze beiden in geel en blauw spelen.

Al zou het voor een aantal leeghoofden ongetwijfeld hét moment zijn om "Union marginalen" te zingen...
A loyal football fan only supports the shirt...
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Mandel United

Bericht door Vouch »

Dreke schreef:
Jacques schreef:Ik zou graag eens tegen Union spelen. Toch een beetje een club met een cultstatus door de geschiedenis en voor zover ik me kan herinneren, ben ik nog nooit in het Joseph Marienstadion geweest.
Dito.

Als ik het mij goed herinner, is er ook een historische link tussen Union en STVV waardoor ze beiden in geel en blauw spelen.

Al zou het voor een aantal leeghoofden ongetwijfeld hét moment zijn om "Union marginalen" te zingen...
STVV speelt in Geel-Blauw door het feit dat het de stadskleuren zijn, Union speelde het eerste jaar (misschien 2 jaar, maar ik dacht zelfs dat niet) in truitjes van Racing Club Brussel (zwart-wit), daarna in geel-blauw (ook de gemeentekleuren). Ik heb dat verhaaltje ook ooit gehoord, maar dat klopt niet.
STVV en Union speelden oorspronkelijk trouwens beide in Blauw-Geel (blauwe trui en gele broek).

Maar inderdaad, ik zou er ook graag tegen spelen. Trouwens gezien hoeveel volk daar gister zat voor de bekermatch?

Dat marginalen-liedje mag er inderdaad uit, zielig vind ik dat. Zeker als je dat dan begint te zingen tegen Mandel United of FC Duffel, man man man, waar haal je het?
Louis XIV
Berichten: 1238
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Mandel United

Bericht door Louis XIV »

Stvv Gent dinsdag 18/12 2045u
stvv'er
Berichten: 2431
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:00

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Mandel United

Bericht door stvv'er »

Louis XIV schreef:Stvv Gent dinsdag 18/12 2045u
Enkel rechtstreeks op Sporza ...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Mandel United

Bericht door Jacques »

Neenee, ook rechtstreeks te bekijken op Staaien. Op een heeeeeeeeeeeeeeeeel groot scherm. ;) :)
Overdrijven is een kunst
stvv'er
Berichten: 2431
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:00

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Mandel United

Bericht door stvv'er »

Jacques schreef:Neenee, ook rechtstreeks te bekijken op Staaien. Op een heeeeeeeeeeeeeeeeel groot scherm. ;) :)
Moest natuurlijk zijn "en" rechtstreeks op Sporza … ;) Waarmee ik wou zeggen dat dat altijd wat fans scheelt :cry:
Franske
Berichten: 157
Lid geworden op: 01 nov 2010, 09:31

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Mandel United

Bericht door Franske »

Vouch schreef:
Maar inderdaad, ik zou er ook graag tegen spelen. Trouwens gezien hoeveel volk daar gister zat voor de bekermatch?
Een collega van mij is die hard Union fan, volgens hem écht een belevenis om eens naar Union te komen zien. Ik denk er serieus aan om er tegen de G*nkies tussen te gaan staan, ik wil dat wel eens gezien hebben daar. 2 vliegen in één klap :P
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Mandel United

Bericht door Tompie »

Franske schreef:
Vouch schreef:
Maar inderdaad, ik zou er ook graag tegen spelen. Trouwens gezien hoeveel volk daar gister zat voor de bekermatch?
Een collega van mij is die hard Union fan, volgens hem écht een belevenis om eens naar Union te komen zien. Ik denk er serieus aan om er tegen de G*nkies tussen te gaan staan, ik wil dat wel eens gezien hebben daar. 2 vliegen in één klap :P
De supporters van Genk en Union kunnen het goed met elkaar vinden. Bij STVV-Union in PO2 waren er zelfs verschillende Union-supporters met een pull van Racing Genk in het bezoekersvak.

Bon, daarom kun je nog altijd gaan natuurlijk want een belevenis zal het sowieso wel zijn. ;)
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Mandel United

Bericht door Vouch »

Tompie schreef:
Franske schreef:
Vouch schreef:
Maar inderdaad, ik zou er ook graag tegen spelen. Trouwens gezien hoeveel volk daar gister zat voor de bekermatch?
Een collega van mij is die hard Union fan, volgens hem écht een belevenis om eens naar Union te komen zien. Ik denk er serieus aan om er tegen de G*nkies tussen te gaan staan, ik wil dat wel eens gezien hebben daar. 2 vliegen in één klap :P
De supporters van Genk en Union kunnen het goed met elkaar vinden. Bij STVV-Union in PO2 waren er zelfs verschillende Union-supporters met een pull van Racing Genk in het bezoekersvak.

Bon, daarom kun je nog altijd gaan natuurlijk want een belevenis zal het sowieso wel zijn. ;)
Nja, tegengestelden trekken aan zeker, ubertraditieclub tegenover sociaal project opgezet met belastinggeld.
Gebruikersavatar
weekenders
Berichten: 1079
Lid geworden op: 29 jan 2012, 11:30
Supporter van: STVV

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Mandel United

Bericht door weekenders »

weekenders schreef:Mijn dochter heeft 2 tickets gewonnen van GoldenPalace voor de match tegen Standard op de oosttribune, vak E rij 22.
Daar wij een abonnement hebben worden deze te koop aangeboden voor 15Euro per stuk.
Normale prijs op die plaats is 32 Euro/stuk voor topmatchen.
Verkocht !!!
Plaats reactie